LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WSNP

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
turtelino

WSNP

Ongelezen bericht door turtelino »

Hallo,
ik zit in de WSNP en vraag me af hoe anderen kunnen rond komen.Iemand nog gratis tips? :mrgreen:
Wat ik me ook afvraag;wanneer krijg je nu 3 jaar WSNP en wanneer krijg je 5 jaar WSNP?
Bij mij hebben ze gezegd 3 jaar,maar hoe lang na die 3 jaar duurt het voordat je een schone lei krijgt van de rechter en waar kijkt hij dan allemaal naar?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

crazyme

Re: WSNP

Ongelezen bericht door crazyme »

Neem uit een hotel alle zeepjes en de wc rol mee.

Neem altijd de overgebleven resten eten mee als je in een restaurant hebt gegeten ( bij voorkeur uiteraard op andermans kosten!!!).

En geen smoesjes dat het voor de hond is enz. dat heeft een echte vrek niet nodig!

Koop nooit kladbloks maar gebruik oude enveloppen etc.

Buk zelfs voor een cent die je op straat ziet liggen!

Als je op een terrasje zit, neem dan de overblijvende suikerklontjes of zakjes mee en de melkjes.

Maar: ga nooit op een terrasje zitten tenzij je zeker weet dat iemand anders betaalt!!!!

Knip de tandpasta tubes open als ze bijna leeg zijn om met het laatste restje nog zeker 3 dagen te kunnen poetsen.

En: koop vooral gewoon de goedkoopste tandpasta bij de Aldi! Die is uitstekend.

Ga op het einde van de markt naar de groente en fruitkraam. Koop daar het fruit wat ONDER de kraam staat. Daar staan namelijk de appels en sinaasappels met "plekken". Snij thuis de plekken van de appels en maak daar appelmoes van. Van de sinaasappels maak je heerlijke verse jus.

Ga vroeg naar bed.

Neem 1 conifeer. Knip alle takjes af. Steek ze allemaal in de grond en wacht tot het kleine conifeertjes zijn geworden. Zet een bord aan de weg TE KOOP CONIFEREN.

GRATIS POST!

Neem een envelop, schrijf op de voorkant als adres je eigen adres, op de achterkant het adres van degene aan wie je de brief wilt sturen. Plak GEEN postzegel! Streep je eigen adres door en schrijf erop GEWEIGERD, RETOUR AFZENDER. Doe je brief in de envelop, plak hem dicht en gooi hem in de brievenbus.

Geef nooit een rondje in de Kroeg.

Trakteer nooit.

Lees een boek dat je gekregen hebt heel voorzichtig zodat je het niet beschadigd en geef het later als verjaarskado aan een vriend. Als door je vrekkigheid geen vrienden meer hebt: verkoop het boek.

Geef zoveel mogelijk kado´s die je zelf hebt gekregen.

Nooit een fooi geven!!

draag je kleding ( inclusief je ondergoed ) minstens 2 dagen achter elkaar, dit scheelt per jaar een flink aantal dure wasbeurten.

Beding ALTIJD kortingen als je iets koopt. Daar moet je KEIHARD in zijn; geen medelijden met de verkoper! Als je dreigt weg te gaan en je hebt de korting nog steeds niet: gewoon echt weggaan!

Bron : ikbenzuinig.nl

GloriusWorld

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

http://www.hotforum.nl/forum/schulden/
voor al uw vragen over WSNP

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik kom met 2 kids, bijstand en wsnp goed rond. Maar ik beheer mijn eigen geld, heb geen budgettering od.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

@Crazyme

:lol: :mrgreen:

turtelino

Ongelezen bericht door turtelino »

Ik beheer ook mijn eigen salaris.Moet elke maand een vast bedrag betalen aan schuldsanering.Heb er nu 20 maanden opzitten,dus het einde komt langzaam in zicht.Moet zeggen heb er wel van geleerd!Dit is een levensles geweest!!
Ben gescheiden en moest toen mijn woning verkopen en daardoor hadden we een grote restschuld,die ik op een gewone manier nooit van mijn leven zou hebben kunnen afbetalen.Dus ben blij dat ik schuldsanering heb gekregen.Voor de rest had ik geen schulden of leningen.Stom ook om een hogere hypotheek te pakken, dan dat ons huis waard was.Maarja,alles komt goed...

Gesloten