LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziektekosten verzekeraar aansprakelijk stellen?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
OMAa

Ziektekosten verzekeraar aansprakelijk stellen?

Ongelezen bericht door OMAa »

Betreft: Onnodige aanschaf electrisch verstelbaar ledikant?

Mijn moeder (88j) woont sinds het overlijden van mijn vader alleen in een verzorgingshuis.
Omdat mijn vader hulpbehoevend werd,is hun 2 persoonsbed weggehaald en daar voor in de plaats 2 hooglaag bedden van de zorgverzekering neergezet.

Na het overlijden van mijn vader 25 mei 2010 is zijn bed opgehaald en mijn moeder haar bed mocht blijven staan. Een week later kregen we bericht dat haar bed ook moest worden ingeleverd.

Ondanks verzoeken van de verzorging en de huisarts om het bed toch te laten staan moest deze toch worden ingeleverd.
Wel kon mijn moeder het bed huren voor €35,- per week wat erg duur was.
We moesten van de verzorging wel een goed bed kopen voor mijn moeder en het werd een zeer solide electrisch verstelbaar ledikant, aanschaf kosten € 950,-

Nu 8 maanden later moet het pas aangeschafte bed (€ 950,-) er weer uit, en komt het hoog/laag bed weer terug
die op 3 juni 2010 is opgehaald.

Ik vind dat op deze manier mijn moeder ontzettend op kosten is gejaagd en mijn vraag is nu:

Kunnen wij als familie deze kosten verhalen op de ziektekosten verzekeraar?

lecock

Re: Ziektekosten verzekeraar aansprakelijk stellen?

Ongelezen bericht door lecock »

Het lijkt me zinvol dat U als familie eerst zelf contact opneemt met de verzekeraar om dingen scherp te krijgen.
Het verzorgingstehuis heeft zelf ook een plicht om U als familie goed te informeren in deze kwestie. Het is niet de bedoeling dat Uw moeder en U als familie voor deze hoge kosten moeten opdraaien.

Lecock

morundo

Re: Ziektekosten verzekeraar aansprakelijk stellen?

Ongelezen bericht door morundo »

Het antwoord is nee.
De eerste bed was waarschijnlijke een huur bed,die mag je allen in principe 2 maal 6 weken gratis huren,daarna zelf huren.
Om daarna via de verzekering te krijgen vergoed,moet een geldige indicatie,dit is waarschijlijke niet gegeven door de huisarts,of niet volledig.De verzorginghuis staat hier buiten.
Toen door de zorg werd aangeraden het senioren bed,was waarschijnlijke wel voldoende om in/uit te komen.
NU 8 maanden later is waarschijnlijke de situatie verslechterd, een daardoor en h/l bed nodig.
Je kan het aanvragen via de verzekering,huisarts geeft de indicatie af,doorsturen naar de verzekering,wel vermelden dat NIET voor tijdelijke is,verzekering neemt dan contact op waanner bezorgd kan worden.

Gesloten