LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zoveel buitengerechtelijke kosten, mag dat zomaar?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Prof.Prlwytskofsky

Zoveel buitengerechtelijke kosten, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door Prof.Prlwytskofsky »

Onlangs ontving mijn moeder, (85 jaar) een brief van een gerechtsdeurwaarder...,nu gaat het om een waarschijnlijk vergeten betaling van € 6,99.........zegge: zes euro en negenennegentig cent.... Wie schetst mijn verbazing dat die deurwaarder € 44,03 in rekening brengt voor buitengerechtelijke kosten :twisted: Mag en kan dit nou zomaar? :?: :?: :?:

De kosten zijn bijna 8 keer zo hoog als de hoofdsom.. :shock:

Als ik nou die € 6,99 aan die deurwaarder overmaak ben ik dan ook van dat gezeur af?

Bij voorbaat dank voor Uw antwoord.

Waterlelie

Re: Zoveel buitengerechtelijke kosten, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Als ik nou die € 6,99 aan die deurwaarder overmaak ben ik dan ook van dat gezeur af?
Nee, dan is de vordering namelijk niet voldaan. De deurwaarder verrekend eerst zijn eigen kosten. Verder zijn de incassokosten wel conform Voorwerk II http://www.rechtspraak.nl/Naar+de+recht ... kanton.htm.

JvGin

Ongelezen bericht door JvGin »

Verder zijn de incassokosten wel conform Voorwerk II http://www.rechtspraak.nl/Naar+de+recht ... kanton.htm.
Dit ben ik niet met waterlelie eens, immers staat er in RV II eveens dat de kosten daadwerkelijk gemaakt moeten zijn en redelijk en billijk moeten zijn. Ik geloof niet dat de deurwaarder dit zal kunnen aantonen.

-> indien je de hoofdsom erkent: hoofdsom overmaken, bezwaar maken tegen overige kosten.

JvGin

ChaWe

Ongelezen bericht door ChaWe »

Ik denk niet dat je dan van het gezeur af bent, de deurwaarder zal brieven blijven sturen voor het overige bedrag.
Je kan inderdaad bezwaar gaan maken tegen het overige bedrag, maar als je dat niet gaat winnen is het uiteindelijke bedrag nog hoger dan de nu 44,03 euro.

Gesloten