LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ZZP-er: laat je niet misleiden door ContractCoach

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
MayVan

ZZP-er: laat je niet misleiden door ContractCoach

Ongelezen bericht door MayVan »

ZZp-er, adviesbedrijf vanuit woonhuis.
Bij een bezoek aan huis heeft de vertegenwoordigster van ContractCoach voorgerekend dat wij stukken voordeliger uit zouden zijn met een zakelijk energiecontract. Ik heb getekend voor de juistheid van de gegevens, waarvan ik dacht dat ze gebruikt zouden worden voor een offerte.
Toen de brief met het nieuwe termijnbedrag op de mat viel kwam ik er achter dat er door ContractCoach al een nieuw contract was afgesloten. In plaats van een flink financieel voordeel ging ik er fors op achteruit.
Ik heb meteen laten weten dat ik dit contract wilde annuleren maar dat kon niet.
Ik had immers een machtiging getekend.
2 maanden lang heb ik gemaild en gebeld. De telefoniste staat je vriendelijk te woord maar verder wordt er geen enkele belofte nagekomen.
Ondanks herhaaldelijke vragen heb ik nooit een kopie van mijn contract ontvangen.
Dankzij de energiemaatschappij is inmiddels het contract beëindigd.

Ik voel mij misleid omdat mij een zakelijk contract is geadviseerd voor een eenmanszaak aan huis. Volgens de ACM mag hier geen zakelijk contract voor worden geadviseerd.
Ook ben ik met dit contract €1727,00 per jaar duurder uit dan met een vergelijkbaar contract bij mijn vorige leverancier.
Het contact met ContractCoach verloopt uiterst moeizaam. Op e-mail reageren ze niet, telefonisch sta je 40-70' in de wacht en als er dan iemand opneemt beloven ze terug te bellen maar dat doen ze vervolgens nooit.

NeoDutchio

Re: ZZP-er: laat je niet misleiden door ContractCoach

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bekend verhaal, geen idee hoeveel soortgelijke topics hier al voorbij zijn gekomen, maar het zijn er een hoop. De wetgever gaat er van uit dat een ondernemen nadenkt voordat deze een overeenkomst aan gaat. Om die reden zijn de rechten anders dan voor een consument. De wetgevers zijn er wel over bezig om hierin verandering aan te brengen, maar tot op heden nog niet.

Voordat u een handtekening zet moet u goed kijken waarvoor u tekend. Het is een bekend iets dat bedrijven met hele leugens en halve waarheden handtekeningen ontvangen voor contracten.

Voor wat betreft energie is het heel makkelijk. Via online tools is een vergelijking te maken. Elk bedrijf wat ongevraagd tussendoor komt en geen openheid van zaken geeft is verdacht. Vaak met prijzen zonder btw, terwijl deze niet af te trekken is bij een woonhuis, wordt met over de streep getrokken.

Gelukkig voor u is het opgelost met het energiecontract. Wees daar blij om en laat contractcoach links liggen. Steek er geen moeite meer in, het is onnodige energie.

yan

Ongelezen bericht door yan »

Nee geen intresse, doei!

nog nooit ongewenst iets afgeloten

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

MayVan schreef:
02 apr 2019 22:14
Ik heb getekend voor de juistheid van de gegevens, waarvan ik dacht dat ze gebruikt zouden worden voor een offerte.
U heeft getekend, maar het was dus niet duidelijk voor u waar u dus voor tekende?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom zou men tekenen voor een offerte? En waarom zouden ZZP-ers goedkoper energie kunnen afnemen?

Maar eigenlijk hebt u wel een coach nodig dat u zomaar uw handtekening ergens onder zet.

rvjapio

Ongelezen bericht door rvjapio »

Achutte...weer eentje

Gesloten