LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] First Certificate of English

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
Sprietje

First Certificate of English

Ongelezen bericht door Sprietje »

Hallo,

In het najaar 2010 hoop ik mee te mogen en kunnen doen aan het examen voor het First Certificate of English.
Heel graag zou ik willen vragen of jullie ervaringen hebben met dit examen bij/via het British Counsil?
Ook zou ik graag willen vragen hoe jullie je op dit examen hebben voorbereid? ik heb de cursus Engels voor Gevorderden gevolgd bij de LOI maar ik vroeg me af of jullie ook Engelse boeken hebben gelezen voor het examen of andere voorbereidingen in leerstof hadden getroffen om aan het examen deel te nemen?

Alvast hartelijk bedankt.

Sprietje

Amsterdameisje

Re: First Certificate of English

Ongelezen bericht door Amsterdameisje »

Het examen test je algemene kennis van het engels en je hoeft dus geen specifieke cursussen te doen of boeken te lezen. De cursus van het LOI kan wel helpen. Zelf doe ik engels voor meergevorderden en dit bevalt prima. Het lesmateriaal is duidelijk en je krijgt je huiswerk snel terug.
Verder kan ik je alleen maar aanraden veel engelstalige boeken, kranten ed. te lezen, engelse tv-zenders te bekijken en te praten in het engels met anderen zover mogelijk.
Bij het British Council wordt je eerst uitgenodigd voor een mondeling examen van ongeveer een kwartier. Hier zit je samen met een andere leerling en moet je wat gesprekjes voeren en praten over foto's die je te zien krijgt. Een week (of soms twee) later is er een volledige dag met examens. Je begint dan rond een uur of 9 tot ongeveer 4 uur. Deze examens zijn allemaal schriftelijk. Je krijgt examens in lezen, schrijven, gebruik van het engels en een luisterexamen. Tussendoor zitten pauzes, vandaar dat je een hele dag er aan kwijt bent.
Hiervoor hoef je ook niks specifieks te leren, jouw algemene kennis van de taal wordt getest. Je hoeft dus geen cursus te doen voor je aan het examen deelneemt, voel je je zekerder als je een cursus hebt gedaan dan is die van het LOI hiervoor prima.

Gesloten