LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] schoolboeken bestellen

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
Siem-P
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jul 2008 00:16

schoolboeken bestellen

Ongelezen bericht door Siem-P »

De (middelbare) school van mijn kinderen presenteert zijn boekenlijst via de boekhandel Van Dijk op internet. Handig, maar ook vaak duurder dan bv Bol.com. ze laten de isbn nummers ook zo zien dat je niet kan knippen en plakken waardoor je dus even hard moet werken (ouderwetse pen en papier bij de hand) om je goedkopere weg te vinden, maar dat lukt.
Nu moest ik dit jaar voor 2 kinderen in verschillende klassen boeken bestellen en moest dus 2 lijsten afwerken. Echter tot mijn verbazing blijkt dat ik 2 bestelling moet doen die allebei 7,50 euro aan verzendkosten bedragen. Hoezo het is na elkaar besteld en moet naar hetzelfde adres. Ik heb ze dus meteen gemaild en gevraagd of dit niet anders kan, alles mag in een pakket dus... 1 x 7.50. Helaas dat gaat niet.
Zo tikt het lekker aan. Van dijk heeft een soort monopolie positie. Ze verzorgen de boekenlijksten van heel veel scholen en zijn over het algemeen een paar euro duurder per boek.
Ik vind het eigenlijk niet kunnen.

swifty
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2008 21:42

Re: schoolboeken bestellen

Ongelezen bericht door swifty »

Ook ik kreeg aan het einde van het schooljaar een lijst met de titels en bestelnummers voor het volgend schooljaar. De 'bestelnummers' zijn geen isbn-nummers maar inderdaad de bestelnummers van Van Dijk!
Ik heb mij hierover mateloos geërgerd daar ik niet inzie dat ik verplicht kan worden om daar de boeken aan te schaffen. Ik wil voor zover mogelijk gebruikte boeken kopen en kan die dan na gebruik ook weer verkopen. Ook bij de invulboeken wil ik zelf bepalen waar ik die aanschaf. Van Dijk rekent voor een gebruikt huurboek 2/3 van de nieuwprijs, op verkoopsites worden gebruikte, maar toch recente boeken vaak voor 1/3 tot 1/4 van die prijs verkocht en zijn dan eigendom!
Op school kon ik niemand meer bereiken die mij aan de isbn-nummers kan helpen maar ik ben er nu wel achter gekomen dat die nummers zichtbaar worden als je doet alsof je de titels bij van Dijk wilt bestellen.
Je kunt zelfs kopiëren en plakken zodat je de gegevens in een documentje kunt plakken. Zo kun je dan toch zelf bepalen waar en op welke wijze je de boeken gaat aanschaffen. Ik vraag mij af of scholen voor deze werkwijze betaald worden...

Siem-P
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jul 2008 00:16

Re: schoolboeken bestellen

Ongelezen bericht door Siem-P »

nou ik denk niet dat de regels van de europese aanbesteding voor de scholen geldt. Ze zullen er waarschijnlijk geen geld voor krijgen maar vast wel andere dingen. korting op computers of zo. Het is echt handel voor zo'n van dijk hoor als je ziet hoeveel scholen er hun boekenlijst hebben neergelegd. Ze hebben bijna een monopolie, ik kan me niet voor stellen dat dat zo mag. Misschien iets voor de lokale politiek, ik weet niet hoe het in de rest van het land gaat.
(trouwens knap dat je kon knippen en plakken met die isbn nummers mij lukte het niet, heb ouderwets met het handje, pen en papier geschreven) Gelukkig heb ik nog wat 2e hands boeken op bol.com kunnen kopen. HEb misschien een paar tientjes winst met 2 kids maar toch, het gaat om het principe.

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: schoolboeken bestellen

Ongelezen bericht door marpet »

Van Dijk had in een totaalpakket het onjuiste boek geleverd (hun fout). Ik heb toch het gehele bedrag op de acceptgiro binnen 2 weken betaald. Had ik dat maar niet gedaan, want ik heb mijn geld nog niet. 5 augustus j.l. brief gehad, dat ik het binnenkort krijg. Ik had 28 augustus al gebeld met de klantenservice, maar i.v.m. de drukte zou ik teruggebeld worden. Ik moet nog gebeld worden. Vandaag maar weer het dure 0900-nummer gebeld. Na 10 minuten een irritante man aan de telefoon die zei, dat ik het gelde binnen 6 weken krijg. Terwijl ik zelf binnen 2 weken moet betalen.
Hij ging er verder niet achteraan.
Ik vind dit pure diefstal.

robert Jan Roos
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 sep 2008 23:46

Re: schoolboeken bestellen

Ongelezen bericht door robert Jan Roos »

Door het nu leveren van "gratis"boeken is de school van mijn zoon over gegaan van eigen levering naar het leveren van boeken via Iddink. Keuze kan niet meer gemaakt worden omdat Iddink nu voor ons de monopolist geworden is. Meteen is de prijs van de boeken verhoogd richting het budget die de overheid hiervoor bekent gemaakt heeft (wat zijn politici toch dom). Na bestelling wordt het geld binnen enkele dagen van je rekening gehaald. Echter van een goede service, die zorgt dat de boeken volgens afspraak geleverd worden, is er niet. De school is begonnen en de bestelling is door Iddink nog steeds, 1 september 2008, niet geleverd. Staat nog in Zwolle, maar Iddink doet niets met deze kennis die via hun website te achterhalen is. En nu maar hopen dat de boeken eens zullen komen. Onderwijl zijn wel de kosten van mijn rekening afgeschreven maar gewoon bellen om opheldering over de levering te krijgen is niet mogelijk. Schandalig.
Naast het nu niet meer op tijd ontvangen van de boeken, is de prijs omhoog gegaan en dient straks de belasting extra verhoogd te worden om de door de politiek aangeboden "gratis" schoolboeken te kunnen betalen. BEDANKT POLITIEK VOOR WEER DOMME DAAD.
Laatst gewijzigd door robert Jan Roos op 11 sep 2008 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Mago
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2008 12:20

Re: schoolboeken bestellen

Ongelezen bericht door Mago »

Ook ik heb slechte ervaringen met Van Dijk Educatie. Dubbele leveringen (retourkosten voor mijn rekening), onvolledige leveringen (wacht inmiddels al weken op nalevering) en dubbele afschrijvingen. En Van Dijk.... alleen te bereiken via een 0900-nummer (10 ct/minuut + kosten mobiele tel.). En dat pas na 10-15 minuten, waarna je je nummer en naam mag opgeven en je (binnen 48 uur!!, moet je zeker naast de telefoon blijven zitten) wordt terug gebeld (niet dus).
Inmiddels is er ruim 180 euro teveel afgeboekt, heb ik ruim 33 euro aan retourzendingen moeten betalen en zin mijn telefoonkosten opgelopen naar zo'n 5-10 euro. Maar geregeld is het nog steeds niet.
Het probleem zit hem inderdaad bij de monopoliepositie van de leveranciers. En doordat de scholen zelf de leverancier kiezen kunnen ouders geen front vormen. Het lijkt me dat Den Haag eens wakker geschud moet worden en de schoolboeken zsm gratis moet maken en zich gaat realiseren dat op enkele fronten (energie, OV, etc) marktwerking NIET werkt.

robert Jan Roos
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 sep 2008 23:46

Re: schoolboeken bestellen

Ongelezen bericht door robert Jan Roos »

Zoals ik reeds geschreven heb, was de bestelling niet bij aanvang van het schooljaar geleverd. Na het twee keer faxen en drie keer telefoneren was de bestelling zaterdag j.l. (1week na start school) door Iddink geleverd. Zijn door Iddink geïnformeerd en er is ook ter contrôle gebeld. Kortom, goede afhandeling.:lol:

yvonb
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2008 19:53

Re: schoolboeken bestellen

Ongelezen bericht door yvonb »

door problemen met ex kan ik alleen boeken bestellen als ik van tevoren betaal dus ik netjes geld overgemaakt en bestelling geplaats na een week maar s naar dat zeer irritante en dure 0900 nummer gebeld wat overgens nooit voor de 10 min word opgenomen om te vragen hoe lang het duurd tot boeken worden geleverd? krijg ik te horen dat er geen bestelling staat en dat geld is terug gestort :roll: maar moet toch boeken hebben voor mijn zoon. heb de school laten bellen naar vandijk en die kregen te horen dat geld inderdaad was terug gestort (niet dus) en dat ik gewoon kan bestellen. ik dus weer gaan bestellen en met ideal betaald nu blijkt geld van eerste bestelling is niet terug gestort en word op zijn vroegst aan het eind van de maand pas gedaan maar aangezien ik een bijstands moeder ben van 6 kinderen komt het er nu op neer dat ik de rest van de maand niet kan eten omdat van dijk niet het geld gelijk terug stort.

Mago
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2008 12:20

Re: schoolboeken bestellen

Ongelezen bericht door Mago »

yvonb,
Ik heb een machtiging afgegeven voor VanDijk, waardoor je normaal ook netjes moet wachten tot VD terugboekt. Ik ben naar mijn bank gegaan en de zaak uitgelegd. De bij mij dubbel afgeboekte bedragen konden door de bank gestorneerd worden. Misschien lukt dat bij jou ook nog, maar dan moet je niet te lang meer wachten. Succes.
Mago

danweetikhetnietmeer
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2008 11:47

Re: schoolboeken bestellen

Ongelezen bericht door danweetikhetnietmeer »

Hallo allemaal, ook ik ben een tijd in gevecht geweest met Van Dijk om geld terug te krijgen... Vele telefoontjes, steeds een smoes dat het al gestort was, dat er een storing bij de postbank was enz enz.... Ik zag mijn geld niet meer terug komen maar heb toen de school met mijn probleem ingelicht en dat heeft geholpen. Zorg dat je al je telefoongesprekken bij houdt met datum en naam met wie je gesproken hebt en vraag dan of de school wil bellen. Deze heeft wat meer kracht!! Ik kreeg een excuses telefoontje van Van Dijk en mijn geld is gestort. Ik hoop dat jullie iets aan deze tip hebben. Succes!!

IIbakker
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2009 15:07

Re: schoolboeken bestellen

Ongelezen bericht door IIbakker »

Ben al sinds begin sept 2008 met Van Dijk in gevecht.Dochter ging opleiding volgen dus via computer boeken besteld.Na nog geen 2 weken zag mijn dochter de opleiding niet zitten.Wij van dijk gebeld en geen probleem de boeken konden terug .Inmiddels hadden wij 2 dozen gekregen met boeken .Snapten wij al niet ,maar naar het postkantoor gebracht. En dachten dat het klaar zou zijn .Tot de eerste factuur waar ik al niets van snapte ,dus gebeld .Nee was allemaal wel goed alles was binnen dus factuur was overbodig.
Maar na een maand begon het ,wij zouden voor die opleiding 2 x het boeken pakket besteld hebben :( .Maar in onze mail is dat niet zo .
Nu zeggen ze dat dus 1 doos niet is aangekomen en dat ik die moet betalen.Maar ik had na het eerste telefoontje het vertrouwen dat het goed zat, dus niet de bon van postkantoor bewaard.Nu stom natuurlijk.
Weer bellen ,weer iemand anders en nee ze kon daar niets over vinden van wat die andere mij had verteld.Nee natuurlijk niet .Na nog heel veeel uren bellen vandaag brief van incasso binnen 5 dagen 153,09 betalen.Baal ontzettend want ik wil het niet opgeven.Heb die boeken niet.Zijn er mensen die raad kunnen geven?Want ik wil en zal niet opgeven en maar gewoon betalen.

Gesloten