LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 0900 nummers bellen wordt goedkoper.

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

0900 nummers bellen wordt goedkoper.

Ongelezen bericht door moleman »

Misschien wel dankzij Joep''s "Helpdesken" verhaal
Afbeelding
http://weblogs.nrc.nl/expertdiscussies/ ... oupnrc-nl/
2012-01-25

Bellen naar 0900-nummers wordt goedkoper. Bedrijven mogen geen extra tarief per minuut meer rekenen. Dat heeft minister van Economische Zaken Maxime Verhagen (CDA) bepaald.

Consumenten betalen voortaan of even veel als voor een gesprek met een gewoon vast nummer, of een vast bedrag voor het hele gesprek. De Tweede Kamer wilde dat de wachttijd bij iedere telefonische klantenservice gratis werd, maar dat is volgens Verhagen niet haalbaar.

"Gratis wachttijd regelen vergt forse investeringen bij telecomaanbieders en callcenters waar de consument uiteindelijk de rekening van zal moeten betalen", laat hij weten. Het enkel gratis maken van de tijd dat een beller in de wachtrij staat kan eenvoudig omzeild worden door snel op te nemen en de beller vervolgens opnieuw in de wacht te zetten.

"Consumenten zijn vaak gebonden aan 0900-klantenservicenummers. Zij moeten naar de helpdesk bellen om iets te regelen of een probleem op te lossen met een bedrijf", zegt Verhagen. "Door de tarieven voor het gehele gesprek aan te pakken, gaan de totale gesprekskosten omlaag en weten mensen veel beter waar ze aan toe zijn."
http://www.metronieuws.nl/nieuws/bellen ... 3YZxusEiw/
In zijn brief adviseert Minister Verhagen de Tweede Kamer om naast een vast verkeerstarief, wat gelijk is aan het bellen van een Nederlands nummer van een vaste of mobiele telefoon een eenmalig vast tarief van maximaal 1,30 euro per gesprek te rekenen voor het bellen naar een 0900 nummer. Hiermee betalen consumenten dit maximale bedrag van 1,30 euro per gesprek plus de normale telefoonkosten die zij normaal gesproken ook kwijt zouden zijn aan een telefoongesprek. Met diverse rekenvoorbeelden laat Minsiter Verhagen zien dat het gratis maken van de wachttijd bij 0900 nummer hiermee ondervangen wordt.
http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=6734&ch=1
Laatst gewijzigd door moleman op 27 jan 2012 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: 0900 nummers bellen wordt goedkoper.

Ongelezen bericht door ciske »

eerst zien dan geloven.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: 0900 nummers bellen wordt goedkoper.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ciske schreef:eerst zien dan geloven.
Klopt, maar zou wel tijd worden.

Als bedrijven hun websites op orde hebben, daar de info goed en duidelijk te vinden is. En ze ook hun producten en diensten goed leveren, hebben ze een stuk minder klantenservicemedewerkers nodig en dus ook de inkomsten niet.
Laatst gewijzigd door Emmy75 op 27 jan 2012 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.

doradora456
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 mar 2011 20:06

Re: 0900 nummers bellen wordt goedkoper.

Ongelezen bericht door doradora456 »

een goede klantenservice zou geen telefoonkosten hebben voor klanten.

MAXIEM

Re: 0900 nummers bellen wordt goedkoper.

Ongelezen bericht door MAXIEM »

moleman

Malafide bedrijven weten deze nieuwe regeling (als die er al komt) echt wel te omzeilen.

Maxiem.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: 0900 nummers bellen wordt goedkoper.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Emmy75 schreef:
ciske schreef:eerst zien dan geloven.
Klopt, maar zou wel tijd worden.

Als bedrijven hun websites op orde hebben, daar de info goed en duidelijk te vinden is. En ze ook hun producten en diensten goed leveren, hebben ze een stuk minder klantenservicemedewerkers nodig en dus ook de inkomsten niet.
Je vergeet nog een belangrijke: als de klanten de handleiding en voorwaarden eens lezen voordat ze gaan klagen en bellen.

Daarnaast is een klantenservicedesk geen inkomstenbron. Een helpdeskrequest kost gemiddeld zo'n 30 euro (persooneel, techniek, huisvesting). De inkomsten van het 0900 nummer dekken dus maar een heel klein stukje van de kosten.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: 0900 nummers bellen wordt goedkoper.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

GJvdZ schreef:Je vergeet nog een belangrijke: als de klanten de handleiding en voorwaarden eens lezen voordat ze gaan klagen en bellen.

Daarnaast is een klantenservicedesk geen inkomstenbron. Een helpdeskrequest kost gemiddeld zo'n 30 euro (persooneel, techniek, huisvesting). De inkomsten van het 0900 nummer dekken dus maar een heel klein stukje van de kosten.
Ja da's waar, aan de andere kant als klantenservices nu eens meer per mail doen, kunnen pieken en dalen meer opgevangen worden en kan dit met minder mensen en investeringen in techniek. Nu zijn mailadressen soms met geen mogelijkheid te vinden omdat ze willen dat een duur nummer gebeld wordt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: 0900 nummers bellen wordt goedkoper.

Ongelezen bericht door ciske »

Nu zijn mailadressen soms met geen mogelijkheid te vinden omdat ze willen dat een duur nummer gebeld wordt.
dat is ook de bedoeling want zo is het kassa!

Arie_O
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 okt 2008 20:02

Re: 0900 nummers bellen wordt goedkoper.

Ongelezen bericht door Arie_O »

Recentelijk heb ik nood gedwongen een help desk moeten bellen a 0.10 eurocent per minuut dat gaat nog.
Echter de meeste callcenter medewerker heeft een IQ van een aap.
Moest maar een ander nummer bellen a 0.65 eurocent per minuut.
Na 5 minuten maar opgehangen, kwam niet door de menu structuur heen, voor mijn vraag.


Gr. Arie

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: 0900 nummers bellen wordt goedkoper.

Ongelezen bericht door sephora30 »

Maar hoezo wordt het goedkoper, ze mogen toch zelf een vast bedrag per gesprek bepalen. Dus bv ook 10 euro :?:

Gesloten