LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 3 dagen storing Ziggo

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
renegade66

Re: 3 dagen storing Ziggo

Ongelezen bericht door renegade66 »

Van RR lees ik zoveel, uik ga van mijn eigen standpunten uit, Ciske stop eens met al die onvriendelijke betitelingen en geef inhoudelijke argumenten.
:lol: :lol: geef jij wel inhoudelijke argumenten dan???
Eind november lag ons UPC modem alsmede die in de hele wijk er 2,5 dag uit, (zaterdag t/m maandag morgen) Acheraf bleek er een hoofdkabel bij graafwerkzaamheden kapot getrokken te zijn, is toch Overmacht?
ja dat is overmacht en kan de storingsmonteur op dat moment ook niet oplossen. maar het is de eerstvolgende werkdag toch gelijk opgelost.
en zo hoort het ook.

Met alle respect voor je ervaring en werk als storingsmonteur, maar voor mij is dit geen onderbouwing.
Ik kan niet bij een rechter een beschikbaarheid afdwingen (als dat al mogelijk is wat ik zwaar betwijfel) met als onderbouwing "Renegade zegt dat het zo is".
ik zeg ook niet dat je mij moet geloven, ik geef alleen aan wat de afspraken zijn en hoe het officieel behoort te gebeuren. dat wil nog niet zeggen dat het ook gebeurd.

ik geef verder alleen aan wat mijn ervaringen zijn en hoe ik het voor mijn werk doe.
bij mij als monteur is de klant nog altijd koning, hoe of wat mijn werkgever er ook over zegt.
ik sta op dat moment oog in oog bij de klant en niet hij.
maar dat ben ik maar, een simpel monteurtje. :oops: :lol:

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

ik zeg ook niet dat je mij moet geloven, ik geef alleen aan wat de afspraken zijn en hoe het officieel behoort te gebeuren. dat wil nog niet zeggen dat het ook gebeurd.
Berndv en ik zijn nieuwschierig waar de beschikbaarheid of "availability" tussen Ziggo (en of andere provider) (wettelijk) zijn vastgelegd en waar staat dat het binnen 48 uur gerepareerd moet zijn.
Of zoals Ciske zegt dat je recht hebt op 24/7 Internet ofwel een "availability" van 100%, zelfde vraag, waar staat dat.
@bprosman, jij hebt toch ook ziggo? wat als jij een poos zonder zit, zeg jij dan dank je wel tegen een provider?
Ik zeg niet dat ik daar blij mee zou zijn maar juridisch heb ik geen poot om op te staan om beschikbaarheid af te dwingen. De enige rechten die ik heb is dat ik in abonnementsgeld gecompenseerd kan worden voor de tijd dat ik geen internet heb als de schuld bij Ziggo ligt (en er geen beroep op overmacht gedaan kan worden) en bij ernstig in gebreke blijven ontbinding van het contract. Ik kan het verkeerd zien maar niemand is nog met een bron gekomen die iets anders aangeeft.

renegade66

Berndv en ik zijn nieuwschierig waar de beschikbaarheid of "availability" tussen Ziggo (en of andere provider) (wettelijk) zijn vastgelegd en waar staat dat het binnen 48 uur gerepareerd moet zijn.
Of zoals Ciske zegt dat je recht hebt op 24/7 Internet ofwel een "availability" van 100%, zelfde vraag, waar staat dat.
wettelijk is hierover niets geregeld zover ik weet. er zal vast wel iets staan in de telecomwet maar in hoeverre weet ik niet.

binnen 48 uur repareren staat ook niets over in de wet. dit zijn afspraken die onderling zijn afgesproken. hierover wordt niets aan de klanten overlegt.
dit is wel iets wat de meeste monteurs behoren te weten.

als dit niet het geval zou zijn hadden we ook geen nacht/storings en weekenddiensten hoeven draaien toch????

als ik storingsdienst heb en er gaat een wijk of groep plat moet ik er heen om het op te lossen. al moet ik 110km rijden om er te komen. :( (wat regelmatig voor komt)

renegade66

ja vogels, je hebt gelijk vogels, zal je niet tegenspreken.
mijn excuses dat ik het zo letterlijk heb genomen.

pffffff, waar maak ik me nog druk om hier....... 8)

ikk werk voor upc, waarom bemoei ik me ook met een ziggo topic. :evil:

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

renegade66 schreef:ja vogels, je hebt gelijk vogels, zal je niet tegenspreken.
mijn excuses dat ik het zo letterlijk heb genomen.

pffffff, waar maak ik me nog druk om hier....... 8)

ikk werk voor upc, waarom bemoei ik me ook met een ziggo topic. :evil:
:lol: :lol: maak je niet druk, tis ze toch niet aan het verstand te brengen.

Waarschijnlijk ziggo fans :mrgreen:

Gesloten