LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ADSL DRAADLOOS INTERNET VIA KPN

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.

WIE HEEFT OOK IDEM PROBLEMEN MET KPN/HETNET

TIPS ,
0
Geen stemmen
WIN98SE FREAK
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

JOHNN

ADSL DRAADLOOS INTERNET VIA KPN

Ongelezen bericht door JOHNN »

Hallo,
nadat ik het adsl pakket van de kpn had ontvangen en had ge-installed erna dus dan de bijgeleverde cdr om te activeren.
Ik werk met win98se
De kpn cdr liep vast en mijn lan was daarna kapot en ik moest resetten,de lan opnieuw ge installed en werkte weer maar niets meer werkte mbt het draadloze modem ook pingen werkte niet !

Met een andere pc geprobeerd en wat bleek de kpn heeft de code WPA ingesteld en mijn sys kent alleen WEP,dus gecorrigeerd.

De losse laptops doen het prima maar de desktop waar de kpn cdr heeft gedraaid geen pukkel.
Na info bij de kpn stellen zij ;"win98se wordt niet meer ondersteund"!
Op mijn opmerking dat op de kpn instal cdr win98se staat stelde de kpn;"Eigen risico"!!!!

Toch heb ik contact gekregen met een offici-ele kpn monteur,deze kwam en zei dat hij 50 euro p.uur kostte en veel ervaring had met win98se problemen.
Hij is na een half uur met rode konen gestopt omdat het hem niet lukte !!!

Omdat mijn desktop mijn hoofd pc is gaat het downloaden ook op diegene,helaas is nu al meer dan 2 maanden mijN webmail box vol en kan ik nog alleen zolang het duurt op dit adres waar overigens al 2873 mail`s op staan !

Derhalve ;"Wat nu.............." ? !

ZUCHT...................................................

halewijn

Re: ADSL DRAADLOOS INTERNET VIA KPN

Ongelezen bericht door halewijn »

Windows 98 SE wordt inderdaad niet ondersteund door kpn, wat draadloos betreft. Dit staat in het boekje wat bij het pakket geleverd wordt.
Als je lan kapot is, doet hij het nooit meer... Maar je wilde toch draadloos werken?
Standaard staan experia boxen op wpa beveiliging; staat ook in het boekje. Reset betekend terug naar af, dus terug naar wpa.. Dat doet de kpn niet, dat doe je dus zelf.
Mail kun je ook ophalen in webmail, via de site van kpn, persoonlijke omgeving. Staat geloof ik ook in het boekje...
De oplossing: upgraden naar een courant besturingssysteem, gedraad gaan internetten, via een homeplugof via marktplaats op zoek gaan naar een "retro" wifiadapter met w98se software.
Of een nieuwe xp machine kopen met een wifiadapter en dan via een netwerkkabel koppelen aan je w98se machine. Dan heb je natuurlijk wel een beetje een dure draadloze netwerkadapter, maar het werkt wel!

Succes

Halewijn

Gesloten