Afwijkend verbruik Hollands Nieuwe

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Moneyman

Re: Afwijkend verbruik Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door Moneyman »

Cootje1505 schreef:
20 aug 2024 12:26
Ik ben inmiddels op het kookpunt beland.
Rustig... het zijn maar een paar mb's hé...

HandigeHarrie

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Cootje1505 schreef:
20 aug 2024 12:19
DeZevendeHenk schreef:
20 aug 2024 11:55
Zelfs als het verbruik maar ééns per sessie (wat dat dan ook is) geboekt zou worden en pas bij afsluiten van de sessie geboekte zou worden moet dat verbruik nog steeds op het overzicht staan en dan in dat geval dan bij de nieuwe maand. Zo niet klopt hun overzicht gewoon niet. Je simkaart eruit halen is zo mogelijk het meest ridicule dat ik ooit heb gehoord.
Dit is precies wat ik ook denk en ze probeer duidelijk te maken. Ze dekken zich daarmee wel in. Maar als ik de voorwaarden goed begrijp kan een sessie doorlopen, maar betekent dit dus niet dat het verbruik volledig op de nieuwe maand komt. Dat staat er volgens mij niet namelijk.
Volgens mij staat dat er idd niet; tenminste, niet in deze passage. Lees dus de rest van de voorwaarden goed door voordat je een klacht neerlegt bij de geschillencommissie.

DeZevendeHenk

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

HandigeHarrie schreef:
20 aug 2024 13:37
Cootje1505 schreef:
DeZevendeHenk schreef:
Zelfs als het verbruik maar ééns per sessie (wat dat dan ook is) geboekt zou worden en pas bij afsluiten van de sessie geboekte zou worden moet dat verbruik nog steeds op het overzicht staan en dan in dat geval dan bij de nieuwe maand. Zo niet klopt hun overzicht gewoon niet. Je simkaart eruit halen is zo mogelijk het meest ridicule dat ik ooit heb gehoord.
Dit is precies wat ik ook denk en ze probeer duidelijk te maken. Ze dekken zich daarmee wel in. Maar als ik de voorwaarden goed begrijp kan een sessie doorlopen, maar betekent dit dus niet dat het verbruik volledig op de nieuwe maand komt. Dat staat er volgens mij niet namelijk.
Volgens mij staat dat er idd niet; tenminste, niet in deze passage. Lees dus de rest van de voorwaarden goed door voordat je een klacht neerlegt bij de geschillencommissie.
Je moet sowieso eerst een schriftelijke klacht bij het bedrijf zelf neerleggen voordat je als je dat opportuun vindt met het antwoord naar de geschillencommissie kan.

DeZevendeHenk

Cootje1505 schreef:
DeZevendeHenk schreef:
Ik vind dat eerlijk gezegd ook helemaal niet zo belangrijk, of het verbruik nou bij de oude periode, de nieuwe periode of netjes naar het verbruikmoment verdeeld wordt, waar het om gaat is dat alle verbruik op je overzicht moet staan. En dan lijkt mij verbuikmoment logisch maar ik snap ook dat je niet altijd alles met een schaartje kunt knippen, en dan nóg moet alle verbruik op het overzicht.

Cootje1505

Ongelezen bericht door Cootje1505 »

Teunbosseman schreef:
19 aug 2024 16:00
Cootje1505 schreef:
19 aug 2024 13:35
Bij hollands nieuwe heeft mijn dochter een maand bundel van 2,5 GB. Bij start van de nieuwe maand, is er in de app meteen een afwijking van ruim 5800 MB in het totaal maandoverzicht en in het detailverbruik te zien. Na telefonisch en schriftelijk contact met Hollands Nieuwe, krijg ik steeds hetzelfde antwoord. Volgens hun is onze dochter is een internet sessie gestart in de voorgaande maand een deze is sessie is zonder onderbreking door gelopen in de nieuwe maand. En het verbruik van deze sessie wordt volledig afgetrokken van de nieuwe maand. Los van dat dat natuurlijk heel raar is, want haar MBs van de vorige maand waren nog niet op, zijn deze 5800 MB voor ons niet terug te vinden als wij zelf het verbruik van deze dagen bij elkaar optellen (dus vorige en nieuwe maand). Ook is deze doorlopende sessie voor ons niet te zien. Wij zien allemaal kortere sessies. En wanneer we het verbruik van alleen deze maand bekijken, heeft ze nu dus ruim over 5000MB te weinig in haar tegoed.

Zijn er mensen die dit herkennen en mag Hollands Nieuwe, MBs van een doorlopende internet sessie tussen twee maanden, volledig aftrekken van de volgende maand? Doen andere providers dit ook?

Ik kom er niet uit het Hollands Nieuwe, ze bijven hetzelfde antwoord geven, dat dit gebruikelijk is en dat onze dochter dagelijks al haar apps en 4g moet afsluiten, om te voorkomen dat dit kan gebeuren. Ik heb dit nog nooit mee gemaakt en dit voelt als onrechtmatig en diefstal.
Wat kan ik nu doen?

Wellicht idee om eens het huidige abbo te bekijken van 2,5 GB want deze wordt al tijdje niet meer aangeboden. Weet niet wat je nu maandelijks voor dat 2,5gb abo betaald maar wellicht is interessant om naar een ander abo over te stappen.

https://www.hollandsnieuwe.nl/sim-only

En ook dit:

geen onverwachte kosten
Bij ons betaal je vooraf dus heb je nooit onverwachte kosten. Is je bundel bijna op? Dan geven we een seintje en kun je opwaarderen. Of niet.

https://www.hollandsnieuwe.nl/daarom-hollandsnieuwe

Waren jullie toevallig in buitenland en buiten de EU op vakantie ?
Ik heb een typfout gemaakt. De bundel is 25GB.

Cootje1505

DeZevendeHenk schreef:
20 aug 2024 13:54
Cootje1505 schreef:
DeZevendeHenk schreef:
Ik vind dat eerlijk gezegd ook helemaal niet zo belangrijk, of het verbruik nou bij de oude periode, de nieuwe periode of netjes naar het verbruikmoment verdeeld wordt, waar het om gaat is dat alle verbruik op je overzicht moet staan. En dan lijkt mij verbuikmoment logisch maar ik snap ook dat je niet altijd alles met een schaartje kunt knippen, en dan nóg moet alle verbruik op het overzicht.
Ik ben het daar niet mee eens. Ze kunnen per minuut zien wat je verbruikt (zelfs per seconde zegt de medewerker). Ik heb al jaren abonnementen met 4 en 5G. Ik heb nog nooit meegemaakt dat het verbruik van de vorige maand, meetelt in het verbruik bij de volgende maand. Tot nog toe ben ik overal altijd met 0 gestart. Op deze manier is je bundel onbetrouwbaar.

Tevens kunnen ze ook een melding geven, wanneer je bundel bijna op is en je verbruik stopzetten als je bundel op is.

Moneyman

Heb je een linkje naar de voorwaarden die van toepassing zijn?

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik kan me alleen voorstellen dat je een telefoongesprek niet kunt opdelen als het in 2 aansluitend bundels valt. Maar internet gebruik, wat feitelijk alleen maar het tellen van ontvangen en verstuurde data paketten behelst moet gedeeld kunnen worden.

DeZevendeHenk

Thijs124 schreef:
20 aug 2024 14:37
Ik kan me alleen voorstellen dat je een telefoongesprek niet kunt opdelen als het in 2 aansluitend bundels valt. Maar internet gebruik, wat feitelijk alleen maar het tellen van ontvangen en verstuurde data paketten behelst moet gedeeld kunnen worden.
Lijkt mij ook en dan speelt het begrip sessie per definitie geen enkele rol.

Moneyman

Het is alleen allemaal niet zo relevant wat er technisch wel of niet mogelijk is. De vraag is hoe HN het daadwerkelijk technisch ingeregeld heeft én of dat in lijn is met de overeenkomst.

Als dat zo is, kun je er van alles van vinden, maar had je die overeenkomst niet moeten sluiten.

Cootje1505

Moneyman schreef:
20 aug 2024 14:54
Het is alleen allemaal niet zo relevant wat er technisch wel of niet mogelijk is. De vraag is hoe HN het daadwerkelijk technisch ingeregeld heeft én of dat in lijn is met de overeenkomst.

Als dat zo is, kun je er van alles van vinden, maar had je die overeenkomst niet moeten sluiten.
Ik heb zelf al jaren 3 abonnementen bij HN. Dit is nog nooit voorgekomen in al die jaren. Het bevreemd mij dat dit dan nu ineens wel gebeurt, terwijl er in de situatie en gebruik niets is veranderd. Ook bij andere providers heb ik dit nog nooit gehoord. Maar misschien lees jij altijd volledig de voorwaarden eerst helemaal door.... Ik denk dat de meeste mensen die niet doen. Een maand is een maand en een bundel een bundel. Het blijft raar dat je verbruik van de ene maand mee telt in een volgende maand, terwijl de vorige 6 maand nog niet eens alles op verbruikt is. Wat nog vreemder is, is dat het betreffende verbruik in mijn overzicht niet terug te vinden is, waardoor deze niet klopt met het daadwerkelijke verbruik. Het is aan alle kanten hartstikke krom.

DeZevendeHenk

Moneyman schreef:
20 aug 2024 14:54

Moet je werkelijk de voorwaarden raadplegen voordat je mag verwachten dat het verbruiksoverzicht ook werkelijk alle verbruik bevat? En als je daarbij een factuurperiode passeert ieder onderdeel van dat verbruik ook of in de eerste of in de tweede periode moet staan?

Cootje1505

Moneyman schreef:
20 aug 2024 14:34
Heb je een linkje naar de voorwaarden die van toepassing zijn?
https://www.hollandsnieuwe.nl/voorwaarden

De consumenten voorwaarden zijn van toepassing.

Cootje1505

Nijogeth schreef:
19 aug 2024 15:26
Maar wat zijn uw overzichten?
Bijgevoegde overzichten zijn van vandaag.
Screenshot_2024-08-20-16-42-55-017_nl.dcentralize.beltegoed.hollandsnieuwe-edit.jpg
Screenshot_2024-08-20-16-43-28-031_nl.dcentralize.beltegoed.hollandsnieuwe-edit.jpg

Moneyman

Zo kunnen we je bijlagen niet zien. Je moet ze ergens online plaatsen en daarnaar linken.

Plaats reactie