Ik kan daar heel prima mee overweg. Als ik ergens aangifte van wil doen, dan doe ik aangifte en laat ik me niet tegenhouden door de dienstdoende agent. Toen dit recentelijk gebeurde heeft de politie mij later opgebeld dat ze zich toch wel aan hun verplichtingen wilde houden. Wat jij beweerd klopt eenvoudigweg niet.dhc schreef:Stop maar met je te verbazen, de werkelijkheid is iets waar jij niet mee om kan gaan, so be it.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Al 5 maanden fraude op ons adres. Wat te doen?
Re: Al 5 maanden fraude op ons adres. Wat te doen?
-
Vandaag wederom de politie gebeld. Er zou iemand met mij contact opnemen om verder te bespreken of aangifte mogelijk was. Helaas niemand meer gehoord, wie weet bellen ze morgen terug.
Wat ik in ieder geval ga doen is inderdaad de providers mailen, dan heb ik in ieder geval ook nog een mail. Ik vergat in mijn eerste post te melden dat ik de eerste brieven destijds heb teruggestuurd in een enveloppe waarin ik een brief had bijgevoegd waarin ik netjes had beschreven dat er meerdere providers gedupeerd waren enz. Maar wellicht maakt een mail meer indruk.
Wat ik in ieder geval ga doen is inderdaad de providers mailen, dan heb ik in ieder geval ook nog een mail. Ik vergat in mijn eerste post te melden dat ik de eerste brieven destijds heb teruggestuurd in een enveloppe waarin ik een brief had bijgevoegd waarin ik netjes had beschreven dat er meerdere providers gedupeerd waren enz. Maar wellicht maakt een mail meer indruk.
-
Helaas geen e-mail adres te achterhalen van Tele2, de 'klantenservice' zegt geen mailadressen te hebben.
Stichting Preventel kom ik ook niet achter.
Stichting Preventel kom ik ook niet achter.
alfatrion schreef:Ik kan daar heel prima mee overweg. Als ik ergens aangifte van wil doen, dan doe ik aangifte en laat ik me niet tegenhouden door de dienstdoende agent. Toen dit recentelijk gebeurde heeft de politie mij later opgebeld dat ze zich toch wel aan hun verplichtingen wilde houden. Wat jij beweerd klopt eenvoudigweg niet.dhc schreef:Stop maar met je te verbazen, de werkelijkheid is iets waar jij niet mee om kan gaan, so be it.
Dat zal met de ernst van de zaak te maken hebben, het is simpelweg ter beoordeling agent of aangifte wordt opgenomen of niet. Daar kun jij je tegen verzetten en roeptoeteren dat aangifte opnemen verplicht is....welkom in de versie 2.0 van de wereld die Justitie heet.
Dat had niets met de ernst van de zaak te maken. Feit is dat de dienstdoende agent weigerde aangifte op te nemen. En dat er na het indienen van een klacht toch aangifte werd opgenomen.
De overheid heeft een onafhankelijke functionaris, in de persoon prof. dr. Alex F.M. Brenninkmeijer, aangesteld om klachten met betrekking tot onbehoorlijk overheidsoptreden te behandelen. Feit is hij aangeeft dat de politie verplicht is om aangifte op te nemen, terwijl jij hier beweerd dat de politie daar juist niet verplicht toe is. Persoonlijk ben ik eerder geneigd om de nationale ombudsman te geloven. Hij is tenslotte onafhankelijk.
De overheid heeft een onafhankelijke functionaris, in de persoon prof. dr. Alex F.M. Brenninkmeijer, aangesteld om klachten met betrekking tot onbehoorlijk overheidsoptreden te behandelen. Feit is hij aangeeft dat de politie verplicht is om aangifte op te nemen, terwijl jij hier beweerd dat de politie daar juist niet verplicht toe is. Persoonlijk ben ik eerder geneigd om de nationale ombudsman te geloven. Hij is tenslotte onafhankelijk.
-
Hoera, ik ben terug gebelt en ik mag maandagmiddag aangifte komen doen. Men neemt de tijd: ik moet rekening houden met 3 uur... Wel werd er bij gezegt dat de politie er niets mee gaat doen verder, maar dan heb ik iig iets op papier staan om hopelijk de incasso bureaus en providers nu eindelijk duidelijk te maken dat dit moet stoppen.
Tjah dat is ook wat, je mag aangifte gaan doen, kan lang duren omdat ze er de tijd voorOude_bewoner schreef:Hoera, ik ben terug gebelt en ik mag maandagmiddag aangifte komen doen. Men neemt de tijd: ik moet rekening houden met 3 uur... Wel werd er bij gezegt dat de politie er niets mee gaat doen verder, maar dan heb ik iig iets op papier staan om hopelijk de incasso bureaus en providers nu eindelijk duidelijk te maken dat dit moet stoppen.
nemen maar ze gaan er niets mee doen....
Goed nieuws. Twee uur is vrij normaal. U heeft dan straks tenminste een proces verbaal dat u naar partijen kunt sturen. Dit wil nog wel eens genoeg zijn om u verder met rust te laten. En daar is het u tenslotte om te doen.
Via een zogenaamde art. 12 Sv procedure zou u aan het gerechtshof kunnen vragen om toch vervolging in te zetten, maar persoonlijk zou ik die energie er niet in steken.
Via een zogenaamde art. 12 Sv procedure zou u aan het gerechtshof kunnen vragen om toch vervolging in te zetten, maar persoonlijk zou ik die energie er niet in steken.
Maak daar geen kosten voor, scan het en mail het door.Oude_bewoner schreef:Hoera, ik ben terug gebelt en ik mag maandagmiddag aangifte komen doen. Men neemt de tijd: ik moet rekening houden met 3 uur... Wel werd er bij gezegt dat de politie er niets mee gaat doen verder, maar dan heb ik iig iets op papier staan om hopelijk de incasso bureaus en providers nu eindelijk duidelijk te maken dat dit moet stoppen.
Tele2 is te bereiken via hun forum, twitter e.d. en als de virtuele klantenservice medewerker op de site je niet kan helpen, stuurt hij je vraag door.
Van Preventel kan ik zo gauw ook geen emailadres of contactformulier vinden.
Op grond van art. 163 lid 1 Sv kan aangifte ook schriftelijk worden gedaan.
-
Helaas lukt dat niet bij Tele2. Ik heb gisterenavond die mogelijkheden geprobeert maar moet je eens proberen die virtuele medewerker, het enige wat je terug krijgt is 'Ik begrijp u niet' en er wordt niks door gestuurd.... Echt kwalijk!Jolijn schreef:Maak daar geen kosten voor, scan het en mail het door.Oude_bewoner schreef:Hoera, ik ben terug gebelt en ik mag maandagmiddag aangifte komen doen. Men neemt de tijd: ik moet rekening houden met 3 uur... Wel werd er bij gezegt dat de politie er niets mee gaat doen verder, maar dan heb ik iig iets op papier staan om hopelijk de incasso bureaus en providers nu eindelijk duidelijk te maken dat dit moet stoppen.
Tele2 is te bereiken via hun forum, twitter e.d. en als de virtuele klantenservice medewerker op de site je niet kan helpen, stuurt hij je vraag door.
Van Preventel kan ik zo gauw ook geen emailadres of contactformulier vinden.
-
Ik kreeg te horen dat ik met een beeldscherm mag praten maandag, dat is nieuw. Ik ga er maar vanuit dat het wel een echte medewerker betreft en geen virtueel iets... Ik ben benieuwd.ArneLH schreef:Op grond van art. 163 lid 1 Sv kan aangifte ook schriftelijk worden gedaan.