LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] analoge kanaal paketen
-
analoge kanaal paketen
ik vraag mij af of iemand mij duidelijk kan maken waarom gewone nederlanders nu opeens verplicht zijn om een franse zender in het analoge paket er bij te pakken terwijl ons een internationale en relatief onafhanklelijke nieuws zender wordt afgenomen. wij de gewone burgers hebben in mijn ogen geen enkele invloed in de samenstelling van dan wel de zender pakketen dan wel de opbouw van de door de kabelaars doorgegeven onderdelen hiervan.
als ik niet beter zou weten spelen de samenstellers van de zender paketen en de kabelaars een vuil spel door ons de gewone burgers steeds minder kwaliteit te bieden op het analioge net zodat we gedwongen worden om voor elke kijkbuis een digitaal paket aan te schaffen immers het schijnt niet mogelijk om de digitale omvormer zo te maken dat men het signaal na aankomst in het huis gewoon weer ontsleuteld zodat men gewoon weg op het hoofd toestel naar het voetbal kan klijken en op het bijtoestel naar een krimi bijvoorbeeld.
om nog maar te zwijgen van de problemen die ontstaan als je wilt kijken naar programma a terwijl je met je dvd recorder programma b wilt opnemen ik ben er nog altijd niet uit hoe men dit in gods naam moet doen op de digitale ontvanger omdat deze toch echt maar 1 signaal doorstuurt naar de tv dan wel recorder.
als ik niet beter zou weten spelen de samenstellers van de zender paketen en de kabelaars een vuil spel door ons de gewone burgers steeds minder kwaliteit te bieden op het analioge net zodat we gedwongen worden om voor elke kijkbuis een digitaal paket aan te schaffen immers het schijnt niet mogelijk om de digitale omvormer zo te maken dat men het signaal na aankomst in het huis gewoon weer ontsleuteld zodat men gewoon weg op het hoofd toestel naar het voetbal kan klijken en op het bijtoestel naar een krimi bijvoorbeeld.
om nog maar te zwijgen van de problemen die ontstaan als je wilt kijken naar programma a terwijl je met je dvd recorder programma b wilt opnemen ik ben er nog altijd niet uit hoe men dit in gods naam moet doen op de digitale ontvanger omdat deze toch echt maar 1 signaal doorstuurt naar de tv dan wel recorder.
Re: analoge kanaal paketen
Het zijn de lokale programmaraden die 50% van de zenders in feite beslissen. Zij geven een zwaarwegend advies door aan de kabelaar in de regio.
Het geval waar u waarschijnlijk op doelt is is de toevoeging van TV5 in Ziggo gebied. Ziggo heeft een uitspraak van de rechter verloren en moet dus de zender toelaten.
Invloed voor gewone burgers? Geen idee.
Het geval waar u waarschijnlijk op doelt is is de toevoeging van TV5 in Ziggo gebied. Ziggo heeft een uitspraak van de rechter verloren en moet dus de zender toelaten.
Invloed voor gewone burgers? Geen idee.
Je kan soliciteren bij de programmaraad, soms vertrekt er iemand en die moet dan aangevuld worden, als je wordt aangenomen kan je op die manier invloed uitoefenen.Invloed voor gewone burgers? Geen idee.
Je kan hieronder alles over programmaraden vinden:
http://www.kabelraden.nl/
Beste mauricebre,mauricebre schreef: het schijnt niet mogelijk om de digitale omvormer zo te maken dat men het signaal na aankomst in het huis gewoon weer ontsleuteld zodat men gewoon weg op het hoofd toestel naar het voetbal kan klijken en op het bijtoestel naar een krimi bijvoorbeeld.
Bij de SD-decoders en de HD-decoders is het inderdaad niet mogelijk om 1 programma te kijken en 1 programma op te nemen, of om meerdere tv's aan te sluiten en op iedere tv een ander programma te kijken. Het is immers de decoder die bepaald welke zender doorgegeven wordt.
Om die reden hebben wij ook een zogenaamde PVR-decoders op de markt. Deze decoders hebben 2 tuners (er komt er binnenkort een met 3 tuners) en een ingebouwde harde schijf. Hierdoor kun je 1 programma kijken en een ander programma opnemen.
Op onze website staat een overzicht welke decoders deze mogelijkheden hebben en de prijzen van deze decoders.
Met vriendelijke groet,
Linda, webteam Ziggo
Linda, je kunt beter schrijven, dat er PVR-decoders op de markt zijn, want jullie (Ziggo) leveren ze zelf niet (meer). Ik probeer als sinds begin dit jaar erachter te komen, of en wanneer er weer een aktie komt voor een alles-in-een abonnement aanbieding met een PVR (vc. Cisco of Humax) maar tot nu toe wordt er een uitsluitsel gegeven. En zonder een PVR heeft het voor mij geen zin om de overstap van ADSL naar kabel te maken, hoe graag ik dit ook wil. Want om nu minimaal 350 euro uit te geven voor een PVR vindt ik een beetje veel.Om die reden hebben wij ook een zogenaamde PVR-decoders op de markt.
Zo begrijp ik niet waarom Politiek24 niet gewoon in het basisstandaard kabelpakket zit.
Dunkt me dat dit een belangrijke zender is. Al was het maar om nederland meer politiek bewust te maken zoniet er -meer- bij te betrekken.
Een dergelijke zender zou niet in een aanvullend pakket mogen zitten.
Ondertussen heb ik in dat basispakket wel -tig verschillende maar weer van hetzelfde muziekkanalen.
Dunkt me dat dit een belangrijke zender is. Al was het maar om nederland meer politiek bewust te maken zoniet er -meer- bij te betrekken.
Ondertussen heb ik in dat basispakket wel -tig verschillende maar weer van hetzelfde muziekkanalen.
-
muziek wordt meer bekeken, voor die drie man een paardenkop die naar politiek24 kijkt hoeft het niet in het basispakket.Shine schreef:Zo begrijp ik niet waarom Politiek24 niet gewoon in het basisstandaard kabelpakket zit.
-
- Contacteer:
Wat is dat het kriterium?Pindakaaspotje schreef: muziek wordt meer bekeken, voor die drie man een paardenkop die naar politiek24 kijkt hoeft het niet in het basispakket.
Die 6 man die de franse zender kijken zijn dus wel zwaarwegend (TV5?)
Politiek24 zou je als publieksservice moeten aanbieden.
MTV / TMF etc - zijn klonen van elkaar, dus 1 zou voldoende moeten zijn.
Of..
Of..
Ik vraag me af wanneer je als klant volledige keuzevrijheid krijgt - met de digitale TV moet dat toch mogelijk zijn?
Sjonge zeg, ik ben zelf al boven de 40 jaar, val vast wel buiten de doelgroep, maar ik zie toch een waanzinnig verschil tussen TMF en MTV.MTV / TMF etc - zijn klonen van elkaar
(Bijvoorbeeld dat TMF vooral een muziekzender is en MTV niet of nauwelijks.)
Je moet toch wel doofblind zijn om te denken dat deze zenders klonen van elkaar zijn.
-
- Contacteer:
Ik ben geen van beide - maar vind dat als ze 'muziek' uitzenden - ze beiden niet erg veel van elkaar verschillen. (al kan dit aan smaak liggen.. of volgens sommigen gebrek daaraan )SJZ schreef: Je moet toch wel doofblind zijn om te denken dat deze zenders klonen van elkaar zijn.
Je hebt trouwens gelijk dat MTV meer een soort soapzender aan het worden is... weinig muziek meer.
Een van de vele belachelijke bedenksels van de toenmalige minister Brinkman . Geen ene programmaraad vraagt nooit wat de kijker nu echt wil .Laat staan dat ze een enquête sturen .Je kan soliciteren bij de programmaraad, soms vertrekt er iemand en die moet dan aangevuld worden, als je wordt aangenomen kan je op die manier invloed uitoefenen.
Ik woon in het UPC gebied en Analoog kan je natuurlijk altijd opnemen .
Helaas is het bij digitale zenders wel anders .
MTV (NL) is gewoon van TMF .Maar als ik wat videoclips wil zien download ik ze wel op You Tube in HD .Zonder al die beeld-vervuiling met allerlei logo`s en chat-onzin .
Laatst gewijzigd door Inter op 02 aug 2010 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Als het via enquête gaat dan ben ik bang dat de kans groot is in sommige gebieden dat de nederlandse zenders opeens buitenlands zijn geworden
Daar hoeft u niet bang voor te zijn omdat in het basispakket altijd specifieke zenders aanweizg dienen te zijn.SirPeter schreef:Als het via enquête gaat dan ben ik bang dat de kans groot is in sommige gebieden dat de nederlandse zenders opeens buitenlands zijn geworden
Ik vind het wel vreemd dat een programmaraad ( en er zijn er velen!) zonder enquete o.i.d. beslist welke zenders verdwijnen, toegevoegd worden of verplaatst worden naar een aanvullend pakket.
Ik mis de inspraak die de burger hierin kan en mag hebben. Ik heb nog nooit, maar dan ook nooit een of andere enquete gezien. Daarnaast kan een enquete op zo'n manier opgesteld worden dat je niet bang hoeft te zijn dat er ineens te weinig nederlandstalige zenders zullen overblijven.
Ik blijf het vreemd vinden dat een zender als politiek24 niet in het standaard analoge pakket zit. Maar de verschillende muziekzenders wel.
Politiek24 gaat over nederland, de toekomst, het beleid, wat er speelt. Dunkt me dat dit belangrijk is voor de nederlandse burger zonder hiervoor een aanvullend pakket te moeten gaan aanschaffen. Laat nederland meer en beter kennismaken met politiek nederland middels deze zender. Ondertussen klaagt nederland én Den Haag dat de politiek zo ver van de burger verwijderd is.
Ik kan het echt niet rijmen.
Mocht de reden het aantal kijkcijfers zijn, dan weet ik er nog wel een paar (zenders).