ANWB parkeer app onbetrouwbaar wat een hoop geld kost
ANWB parkeer app onbetrouwbaar wat een hoop geld kost
Ik gebruikte altijd YellowBrick. Een kaart en een app. Werkte altijd naar tevredenheid.
Een aantal jaar geleden heeft ANWB de boel overgenomen. In het begin had ik er geen last van.
Maar nu is het al de tweede keer in korte tijd dat de app me geld kost.
Ik start de app en alles werkt zoals het moet.
Maar als ik de parkeeractie wil stoppen dan reageert hij niet. Dan zegt de app dat het niet gevonden kan worden.
Krijg ik een telefoon nummer als optie om te bellen. Ok mooi zou je denken. Heb ik ook een keer gebruikt en is een prima alternatief als je geen goede verbinding hebt.
Maar nu bel ik dat nummer (3x geprobeerd) en dan zegt een bandje dat ze er niet zijn. En dat je later opnieuw moet proberen.
Maar iedere minuut kost een berg geld. Dus het is een mooi verdienmodel als ze die acties laten lopen.
Dit is nu al de derde keer dat dit me overkomt. Ik ga nu maar eens naar een betrouwbaar alternatief kijken.
Blijkbaar hebben ze bij de ANWB geen verstand van IT. En alleen van auto's.
Iemand ervaringen met een betrouwbare app? De kosten vind ik niet van belang maar de betrouwbaarheid wel.
En iemand die een nummer weet waar ik nu terecht kan om de transactie te stoppen?
Een aantal jaar geleden heeft ANWB de boel overgenomen. In het begin had ik er geen last van.
Maar nu is het al de tweede keer in korte tijd dat de app me geld kost.
Ik start de app en alles werkt zoals het moet.
Maar als ik de parkeeractie wil stoppen dan reageert hij niet. Dan zegt de app dat het niet gevonden kan worden.
Krijg ik een telefoon nummer als optie om te bellen. Ok mooi zou je denken. Heb ik ook een keer gebruikt en is een prima alternatief als je geen goede verbinding hebt.
Maar nu bel ik dat nummer (3x geprobeerd) en dan zegt een bandje dat ze er niet zijn. En dat je later opnieuw moet proberen.
Maar iedere minuut kost een berg geld. Dus het is een mooi verdienmodel als ze die acties laten lopen.
Dit is nu al de derde keer dat dit me overkomt. Ik ga nu maar eens naar een betrouwbaar alternatief kijken.
Blijkbaar hebben ze bij de ANWB geen verstand van IT. En alleen van auto's.
Iemand ervaringen met een betrouwbare app? De kosten vind ik niet van belang maar de betrouwbaarheid wel.
En iemand die een nummer weet waar ik nu terecht kan om de transactie te stoppen?
Re: ANWB parkeer app onbetrouwbaar wat een hoop geld kost
'sorry onze service is tijdelijk niet bereikbaar' . Dat is dus geen service.
En als je via de website inlogt dan laat de transactie zich ook niet stoppen. Ik vind het misdadig slecht van de ANWB.
En als je via de website inlogt dan laat de transactie zich ook niet stoppen. Ik vind het misdadig slecht van de ANWB.
-
Teunbosseman
- Contacteer:
Ach diverse apps hebben zo hun klachten. Ik vondt Easypark prima werken maar sinds zij zeer hoge service kosten zijn gaan rekenen ben ik overgestapt op Qpark welke geen service kosten rekent.
App van Qpark vindt ik wel minder werken dan Easypark. Met slagbomen nog geen ervaring maar straat parkeren is ietwat omslachtig.
App van Qpark vindt ik wel minder werken dan Easypark. Met slagbomen nog geen ervaring maar straat parkeren is ietwat omslachtig.
-
NeoDutchio
U zegt dat de ANWB het een aantal jaar geleden overgenomen heeft. Hebt u nog steeds dezelfde telefoon? En is het besturingssysteem nog wel compatibel met die app?
Alex van Kampen
vindt dit leuk
-
John Alberts
Yellobrick bestaat nog steeds als zelfstandige entiteit. De ANWB heeft hun leden een mogelijkheid van inloggen gegeven via de ANWB app.NeoDutchio schreef: ↑07 jul 2025 10:54U zegt dat de ANWB het een aantal jaar geleden overgenomen heeft. Hebt u nog steeds dezelfde telefoon? En is het besturingssysteem nog wel compatibel met die app?
En als ik om te parkeren een nieuwere telefoon moet kopen haak ik zowie zo af.
-
John Alberts
NeoDutchio schreef: ↑07 jul 2025 10:54U zegt dat de ANWB het een aantal jaar geleden overgenomen heeft. Hebt u nog steeds dezelfde telefoon? En is het besturingssysteem nog wel compatibel met die app?
-
Teunbosseman
- Contacteer:
Dacht dat je al voor Qpark had gekozen ?
Heb je link bekeken en zie Qpark niet in je link gemeld staan. Wel overige maar die rekenen allemaal service kosten per sessie.
Ik heb nog nergens voor gekozen. De reden is simpel: ik moet, zoals ik al schreef, eerst nog even alles uitzoeken. Ne zoals TS dat gewoon moet doen als de ANWB hem niet bevalt.Teunbosseman schreef: ↑07 jul 2025 13:38
Heb je link bekeken en zie Qpark niet in je link gemeld staan. Wel overige maar die rekenen allemaal service kosten per sessie.
-
Arizonakid
Ten eerste, Yellowbrick is niet overgenomen door de ANWB, de diensten van Yellowbrick zijn geïntegreerd in de onderweg app van de ANWB.
Daarnaast kan je ook de app van Yellowbrick zelf gewoon gebruiken.
Ten tweede, voor je begint te klagen en zeuren kan je ook even de site van Yellowbrick bezoeken en daar dit lezen:
“ Op dit moment is Yellowbrick beperkt bereikbaar door een technische storing. In sommige gevallen is het niet mogelijk om uw transactie te stoppen. U kunt uw gewenste eindtijd en e-mailadres doorgeven via het storingsformulier”
Dus de ANWB heeft hier niets mee te maken en doet niets fout.
Daarnaast kan je ook de app van Yellowbrick zelf gewoon gebruiken.
Ten tweede, voor je begint te klagen en zeuren kan je ook even de site van Yellowbrick bezoeken en daar dit lezen:
“ Op dit moment is Yellowbrick beperkt bereikbaar door een technische storing. In sommige gevallen is het niet mogelijk om uw transactie te stoppen. U kunt uw gewenste eindtijd en e-mailadres doorgeven via het storingsformulier”
Dus de ANWB heeft hier niets mee te maken en doet niets fout.
-
Arizonakid
En omdat ik snap dat het allemaal hartstikke zwaar en moeilijk is voor de ts, hier dan ook maar het storingsformulier.
https://yellowbrick.nl/storing/
TS klaagt dat de app niet goed werkt. En wat staat er met dikke letters boven jouw formulier...?Arizonakid schreef: ↑07 jul 2025 15:13En omdat ik snap dat het allemaal hartstikke zwaar en moeilijk is voor de ts, hier dan ook maar het storingsformulier.
LET OP! Dit storingsformulier wordt alleen verwerkt wanneer er een algemene storing is geweest! Wanneer u het formulier invult n.a.v. een fout(melding) in de app, zal dit dus niet verwerkt worden!
-
Teunbosseman
- Contacteer:
Moneyman schreef: ↑07 jul 2025 14:27Ik heb nog nergens voor gekozen. De reden is simpel: ik moet, zoals ik al schreef, eerst nog even alles uitzoeken. Ne zoals TS dat gewoon moet doen als de ANWB hem niet bevalt.Teunbosseman schreef: ↑07 jul 2025 13:38
Dat blijkt
Ik was in de veronderstelling dat je nav een ander topic ondertussen voor Qpark zou hebben gekozen. '
Succes met zoeken en laat nog ff weten waar je voor kiest. Qua kosten vindt ik Qpark prima maar qua gebruik was Easypark wel sneller en beter.
Moneyman
vindt dit leuk
-
Arizonakid
Goed gelezen!
En nu even lezen wat er op de site van Yellowbrick staat, en even kijken naar welk formulier ze verwijzen.
Niet altijd proberen de slimste te zijn, Moneyman.
En nu even lezen wat er op de site van Yellowbrick staat, en even kijken naar welk formulier ze verwijzen.
kuklos
vindt dit leuk
Ik citeer juist van de site van Yellowbrick, dus ik heb geen flauw idee waar jij nu op doelt. Dus als jij zo slim bent: help me (en TS) even…Arizonakid schreef: ↑07 jul 2025 16:19Goed gelezen!
Ik gebruik ook QPark. Op straat parkeren werkt snel op mijn telefoon. En bij parkeergarages met slagboom werkt het ideaal. Kenteken wordt herkend en je kan inrijden. Zelfde bij uitrijden.Teunbosseman schreef: ↑07 jul 2025 10:32Ach diverse apps hebben zo hun klachten. Ik vondt Easypark prima werken maar sinds zij zeer hoge service kosten zijn gaan rekenen ben ik overgestapt op Qpark welke geen service kosten rekent.
-
J. Deltoer
Deze app werkt altijd: De app loop even naar een betaalautomaat en koop daar een parkeerkaartje.
sergio1963
vindt dit leuk
Dus niet. Weet je hoe vaak de automaten het niet doen?J. Deltoer schreef: ↑08 jul 2025 08:59Deze app werkt altijd: De app loop even naar een betaalautomaat en koop daar een parkeerkaartje.
Teunbosseman
vindt dit leuk
-
Teunbosseman
- Contacteer:
Waar kan ik deze downloaden ? En dan heeft de betaalautomaat storing, rij tot aan de winkelstraatJ. Deltoer schreef: ↑08 jul 2025 08:59Deze app werkt altijd: De app loop even naar een betaalautomaat en koop daar een parkeerkaartje.
-
witte angora
Steeds vaker krijg je helemaal geen kaartje...J. Deltoer schreef: ↑08 jul 2025 08:59Deze app werkt altijd: De app loop even naar een betaalautomaat en koop daar een parkeerkaartje.