LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe kom ik "netjes" van mijn UPC contract af!!!!!!!

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
M&D
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2009 12:30

Hoe kom ik "netjes" van mijn UPC contract af!!!!!!!

Ongelezen bericht door M&D »

Wij hebben een telefoon/tv/internet contract bij UPC tot maart 2010, maar we willen daar erg graag vanaf.
Internet is bij ons zeer traag en we hebben constant gezeur met de tv(slecht beeld, geen ondertiteling, geen beeld, beeld loopt vast, etc.) Ik heb al regelmatig met UPC gebeld en sta gemiddeld 10-15 minuten in de wacht, terwijl ze 5 minuten beloven :evil: en dat dan voor 0.10 p.m. belachelijk!!! En dan de medewerkers van UPC, die weten erg goed wat er allemaal mis gaat. Zo is mij al verteld dat deze klachten vaker in ons gebied voorkomen, omdat de ontvangst slecht is. En de laatste keer wou de dame van UPC een monteur mijn kant opsturen, maar ik vertelde haar dat ik dat niet wilde, omdat ik die dienst van ze ook niet meer vertrouw. Ze sturen namelijk een monteur en als het probleem dan bij UPC ligt dan betaald UPC, maar als het bijvoorbeeld aan de tv ligt of het is niet duidelijk dan moeten wij betalen. Ik zeg tegen haar; dat is lekker! Ik heb totaal geen verstand van dat soort dingen. Straks ligt het aan jullie UPC box en zegt die monteur dat het aan mijn tv of kabels ligt. Daar begin ik niet aan. ZE GAF ME GROOT GELIJK :?: :!:
Ook heb ik met een jongeman gesproken van de klantenservice, die ook niet begreep waarom UPC zo nodig ontevreden klanten aan wil houden, want geloof me ik raad iedereen in mijn omgeving UPC af!!!
Maar goed ik de telefoon gepakt om UPC op te zeggen(we gingen ook verhuizen -zelfde plaats ander adres-) maar wat blijkt we hebben een jaar contract(nooit wat voor getekend!!!!!)tot volgend jaar maart. Wat nog grappiger was is dat wij deze week de rekening kregen van UPC met ook nog een verhuisoverschrijfkosten. Dit is toch belachelijk!!!!

mijn vraag is; hoe kan ik nu op een beschaafde manieer afscheid nemen van UPC? Ik weet dat we kunnen stoppen met rekeningen betalen, maar dat is voor ons een allerlaatste optie. Maar wij vertikken het om voor een dienst te betalen waar we niet tevreden over zijn en waar we niks meer mee te maken willen hebben!!!!

Heeft iemand hier eerder mee van doen gehad?

stofzuigertje

Re: Hoe kom ik "netjes" van mijn UPC contract af!!!!!!!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Opzeggen is tot Maart 2010 contract uitzitten of afkopen dus niet doen....

Na meerdere bewijsbare klachten (niet bellen maar mailen wegens bewijs en geen 0900 kosten..) kunt U Ontbinden overeenkomst.

Dus het verschil is dat je Wegens Wanprestatie kunt ONTBINDEN en dan gelijk weg kunt zonder kosten.
Ook mag je wegens niet geleverde diensten het reeds betaalde een deel terug vragen!

Maar je moet wel bewijs hebben van slechte verbinding en meerdere keren (tenminste 3x) klagen en hun een kans geven het te herstellen.

Zo kom je dus er snel vanaf.
Kijk eerst of Digitenne en ADSL wel leverbaar is en wat de kosten en snelheden zijn.
Als je offline bent is dit lastiger zoeken.
Ook je mail adres verdwijnt daar dus tijdig Live.nl of gmail nemen.

swilly
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2009 19:04

Re: Hoe kom ik "netjes" van mijn UPC contract af!!!!!!!

Ongelezen bericht door swilly »

na vele keren upc te hebben gemaild en gebeld over een spookfactuur met zogenoemde "vorige factuur" wil ik wel van upc af,ze luisteren en reageren toch niet
en als een stelletje geldwolven willen ze alleen maar geld zien
er is voor mij geen vorige factuur en na dat voorgelegd te hebb n bij het antwoordende callcenter wist nieman het meer en heb ik ook niets meer gehoord
lijkt mij een goede reden voor ontbinding contract
wie heeft hier ervaring mee

stofzuigertje

Re: Hoe kom ik "netjes" van mijn UPC contract af!!!!!!!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Swilly,

Is er wel een contract met jou?
Als ze zomaar een factuur sturen en jij je nooit aangemeld hebt is er geen contract dus kan je ook niet ontbinden.
Via formulier op site kun je dit gratis insturen dus geen dure 0900 bellen.

Reeds afgeboekt geld mag je Storneren binnen 30 dagen via eigen bank.

Vraag als je geen contract hebt nooit om ontbinden want dan bevestig je daarmee dat er ooit wel een overeenkomst was.

swilly
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2009 19:04

Re: Hoe kom ik "netjes" van mijn UPC contract af!!!!!!!

Ongelezen bericht door swilly »

ja stofzuigertje
helaas is dit contract tot juni 2010.maar ik wil er vanaf,niet om slechte internet verbinding maar om de omgang met klant en de niet kloppende facturen
iedere keer als je belt,ja dom,wordt er wel contact met je opgenomen,maar niets dus ,alleen maar dreigementen met incasso buro 's en afsluiten
groet swilly

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Hoe kom ik "netjes" van mijn UPC contract af!!!!!!!

Ongelezen bericht door agro »

Reeds afgeboekt geld mag je Storneren binnen 30 dagen via eigen bank.
Sinds 1 oktober is dat 8 weken.
Als facturen niet kloppen uitsluitend het correcte bedrag over maken.
Bij afsluiting of dreiging hiervan in gebreke stellen, waarbij als ze er daadwerkelijk toe over gaan dit als een beëindiging van de overeenkomst zal beschouwen.
Wel aangetekend met bericht van ontvangst ze hiervan in kennis stellen, met een duidelijke onderbouwing.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Hoe kom ik "netjes" van mijn UPC contract af!!!!!!!

Ongelezen bericht door Ron58 »

Sinds 1 oktober is dat 8 weken.
Volgens mij per 1 november.
En of het nu 1 oktober of 1 november is, geld het dan ook voor incasso's welke voor de ingangsdatum vallen??

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Hoe kom ik "netjes" van mijn UPC contract af!!!!!!!

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,
Wij hebben een telefoon/tv/internet contract bij UPC tot maart 2010, maar we willen daar erg graag vanaf.
Dat is dus nu nog 4,5 maand. Ik zou die tijd besteden om een goede vervanging voor UPC te zoeken, en niet alle energie steken in de Helpdesk.

Is alleen maar negatieve energie, en brengt je uiteindelijk alleen maar een maagzweer en hoge telefoonrekening

Gesloten