LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 24 jan 2014 13:26
Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen
Vorig jaar kreeg ik een interessante aanbieding van Ziggo, en ben overgestapt. Ik vroeg nog aan de dame aan de telefoon of het geen problemen zou geven, maar nee hoor, het zou helemaal probleemloos zijn. Nou niet dus, want ik heb helemaal geen beeld meer. Geen telefoon, geen internet, nog niet eens analoge televisie en mij was supersonische digitale kwaliteit beloofd
Heb mijn grieven natuurlijk gemeld aan Ziggo maar die zeggen contract is contract. Ik zeg dat ik terug wil naar mijn oude kabelboer, maar dat kost geld volgens hen. eigenlijk geven ze me drie opties:
- contract uitdienen en geen boete
- boete betalen
- wachten tot de upc en ziggo een bedrijf is
Wat kan ik doen?
Heb mijn grieven natuurlijk gemeld aan Ziggo maar die zeggen contract is contract. Ik zeg dat ik terug wil naar mijn oude kabelboer, maar dat kost geld volgens hen. eigenlijk geven ze me drie opties:
- contract uitdienen en geen boete
- boete betalen
- wachten tot de upc en ziggo een bedrijf is
Wat kan ik doen?
Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen
Die kabelboer gaat over een poosje samen met Ziggo.Ik zeg dat ik terug wil naar mijn oude kabelboer, maar dat kost geld volgens hen. eigenlijk geven ze me drie opties:
Wel kan je ze in gebreke stellen , want ze horen de diensten waar je een contract voor hebt, te leveren.
Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen
Ik vindt het knap dat jij met upc als kabelboer kunt overstappen naar ziggojohndebruyn schreef:Vorig jaar kreeg ik een interessante aanbieding van Ziggo, en ben overgestapt. Ik vroeg nog aan de dame aan de telefoon of het geen problemen zou geven, maar nee hoor, het zou helemaal probleemloos zijn. Nou niet dus, want ik heb helemaal geen beeld meer. Geen telefoon, geen internet, nog niet eens analoge televisie en mij was supersonische digitale kwaliteit beloofd
Heb mijn grieven natuurlijk gemeld aan Ziggo maar die zeggen contract is contract. Ik zeg dat ik terug wil naar mijn oude kabelboer, maar dat kost geld volgens hen. eigenlijk geven ze me drie opties:
- contract uitdienen en geen boete
- boete betalen
- wachten tot de upc en ziggo een bedrijf is
Wat kan ik doen?
Als ik probeer over te stappen van ziggo naar upc krijg ik het volgende
Dus gewoon onzinverhaal.Uw adres valt niet binnen het UPC gebied
upc-loader
Het adres xxxxx in xxxxx valt binnen het Ziggo gebied.
U kunt helaas geen abonnement van UPC op uw adres afnemen.
Wel is digitale televisie, internet en telefonie van Ziggo bij u beschikbaar.
Bezoek de website van Ziggo voor meer informatie en abonnementen
Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen
Is dat zo?? TS kan precies in het gebied wonen, waar ze samen zijn te krijgen, dus niks onzin.Dus gewoon onzinverhaal.
Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen
De netwerken van beide kabelboeren zijn gescheiden en niet uitwisselbaar met elkaar. Ziggo gebruikt een heel ander systeem van coderen/decoderen dan upc.ciske schreef:Is dat zo?? TS kan precies in het gebied wonen, waar ze samen zijn te krijgen, dus niks onzin.Dus gewoon onzinverhaal.
Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen
Je kunt NIET van een upc postcode overstappen naar ziggo. Omgekeerd lukt ook niet.
Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen
puma73 schreef:Je kunt NIET van een upc postcode overstappen naar ziggo. Omgekeerd lukt ook niet.
Dus TS liegt??? behoorlijke uitspraak!!!
Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen
Puma hád in ieder geval wel gelijk. Vroeger voordat de (Euro)DOCSIS standaard was vastgesteld, waren de kabelnetwerken, waarvan er een stuk of wat waren die nu allen zijn opgegaan in Ziggo, danwel UPC, technisch echt verschillend. Dat was bij @home in het COM21 tijdperk, wat ~10 jaar geleden was. Dat kwam omdat de modems en achterliggende schakelkasten etc, allemaal van 1 fabrikant waren, en onderling dezelfde eigen "taal" spraken.ciske schreef:Ja hoor puma, je hebt helemaal gelijk . Iedereen hier is onzin aan het kletsen behalve jij!!
Volgens mij is dat nu voor de CI+ modules van Ziggo en UPC nog zo, dat zijn die kaarten waar je je smartcard in steekt, en tesamen in de TV. UPC verkoopt die alleen zelf, terwijl je bij Ziggo net als met de decoders, keuze hebt uit 3 merken.
Maar dan nog, er is bij mijn weten geen geografische overlap, dus met kabelinternet overstappen van de één naar de ander, is fysiek onmogelijk. Misschien dat het om iets anders gaat? Canal digitaal biedt immers ook tv en internet aan, waarbij de tv via de eigen satelliet gaat, maar het internet via ADSL over de lijnen van KPN.
Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen
Ik ga er vanuit dat TS niet aan het malen is, en zelf wel weet bij wie hij/zij afneemt.Misschien dat het om iets anders gaat? Canal digitaal biedt immers ook tv en internet aan, waarbij de tv via de eigen satelliet gaat, maar het internet via ADSL over de lijnen van KPN
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 24 jan 2014 13:26
Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen
Ik ben op de markt in den Bosch tijdens een uitstapje aangesproken door een promotiemedewerker. Die had een interessante aanbieding. Ik zei toen tegen haar dat ik niet in den Bosch woonde en zij heeft toen gekeken of mijn woonplaats in het verzorgingsgebied van Ziggo lag. Volgens haar was dat het geval. Ik zei dat bij mij veel mensen upc hadden, maar zei zij wij weten echt wel wat ons verzorgingsgebied is en liet mij een lijstje zien en daar stond mijn woonplaats bij. Toe heeft zij het "in orde gemaakt" . Nou niet dus.... Ook aan de telefoon werd mij verzekerd dat het geen probleem was.
Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen
johndebruyn schreef:Ik ben op de markt in den Bosch tijdens een uitstapje aangesproken door een promotiemedewerker. Die had een interessante aanbieding. Ik zei toen tegen haar dat ik niet in den Bosch woonde en zij heeft toen gekeken of mijn woonplaats in het verzorgingsgebied van Ziggo lag. Volgens haar was dat het geval. Ik zei dat bij mij veel mensen upc hadden, maar zei zij wij weten echt wel wat ons verzorgingsgebied is en liet mij een lijstje zien en daar stond mijn woonplaats bij. Toe heeft zij het "in orde gemaakt" . Nou niet dus.... Ook aan de telefoon werd mij verzekerd dat het geen probleem was.
Wat heb je nu dan? Ziggo of UPC
Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen
Misschien is dat de oorzaak dat TS geen signaal heeft....sjohie schreef:Maar dan nog, er is bij mijn weten geen geografische overlap, dus met kabelinternet overstappen van de één naar de ander, is fysiek onmogelijk.
En wanprestatie is wanprestatie.johndebruyn schreef: Heb mijn grieven natuurlijk gemeld aan Ziggo maar die zeggen contract is contract. Ik zeg dat ik terug wil naar mijn oude kabelboer, maar dat kost geld volgens hen.
Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen
jij wist toch zeker wat ie had?ciske schreef:johndebruyn schreef:Ik ben op de markt in den Bosch tijdens een uitstapje aangesproken door een promotiemedewerker. Die had een interessante aanbieding. Ik zei toen tegen haar dat ik niet in den Bosch woonde en zij heeft toen gekeken of mijn woonplaats in het verzorgingsgebied van Ziggo lag. Volgens haar was dat het geval. Ik zei dat bij mij veel mensen upc hadden, maar zei zij wij weten echt wel wat ons verzorgingsgebied is en liet mij een lijstje zien en daar stond mijn woonplaats bij. Toe heeft zij het "in orde gemaakt" . Nou niet dus.... Ook aan de telefoon werd mij verzekerd dat het geen probleem was.
Wat heb je nu dan? Ziggo of UPC
Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen
16again schreef:
En wanprestatie is wanprestatie.
Maakt dat nou uit, je weet toch wat hij/zij bedoelt?
Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen
lijkt me vrij logisch dat je geen enkele dienst hebt, want overstappen van UPC naar Ziggo op hetzelfde adres is schier onmogelijk. Tenzij je verhuisd van de ene postcode naar de andere, kun je niet van de ene naar de andere kabelboer overstappen
Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen
TS wat is je postcode?
Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen
Je kunt NIET overstappen van UPC naar Ziggo, en andersom ook niet. Dit heeft gewoon puur te maken met het leveringsgebied van desbetreffende kabelmaatschappij. De vraag is, wat is je woonplaats? Den Bosch woon je niet, zeg je. Maar waar dan wel?johndebruyn schreef:Ik ben op de markt in den Bosch tijdens een uitstapje aangesproken door een promotiemedewerker. Die had een interessante aanbieding. Ik zei toen tegen haar dat ik niet in den Bosch woonde en zij heeft toen gekeken of mijn woonplaats in het verzorgingsgebied van Ziggo lag. Volgens haar was dat het geval. Ik zei dat bij mij veel mensen upc hadden, maar zei zij wij weten echt wel wat ons verzorgingsgebied is en liet mij een lijstje zien en daar stond mijn woonplaats bij. Toe heeft zij het "in orde gemaakt" . Nou niet dus.... Ook aan de telefoon werd mij verzekerd dat het geen probleem was.
Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen
olaf79 schreef:TS wat is je postcode?
Waarom vraag je niet meteen of het adres hier komt? Plaats is voldoende.
Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen
Die straatventers doen alles voor hun commissie. Die liegen en bedriegen alles bij elkaar. Komen hier regelmatig in topics voorbij.johndebruyn schreef:Ik ben op de markt in den Bosch tijdens een uitstapje aangesproken door een promotiemedewerker. Die had een interessante aanbieding. Ik zei toen tegen haar dat ik niet in den Bosch woonde en zij heeft toen gekeken of mijn woonplaats in het verzorgingsgebied van Ziggo lag. Volgens haar was dat het geval. Ik zei dat bij mij veel mensen upc hadden, maar zei zij wij weten echt wel wat ons verzorgingsgebied is en liet mij een lijstje zien en daar stond mijn woonplaats bij. Toe heeft zij het "in orde gemaakt" . Nou niet dus.... Ook aan de telefoon werd mij verzekerd dat het geen probleem was.
Ik denk dat TS op basis van dit verhaal gewoon kosteloos moet kunnen annuleren.
Re: Overgestapt van UPC naar Ziggo...alleen maar problemen
Nee, postcode is waarop je kunt zien wat het leveringsgebied is.ciske schreef:olaf79 schreef:TS wat is je postcode?
Waarom vraag je niet meteen of het adres hier komt? Plaats is voldoende.