| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Backup online dienst KPN
Backup online dienst KPN
Y
Laatst gewijzigd door karelbakx op 06 jun 2013 07:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Backup online dienst KPN
Wat is dan precies fout gegaan?
Ik bedoel, elke backup aanbieder heeft twee primaire functionaliteiten:
- backup maken;
- backup restoren.
Ik ken verder dienst van KPN specifiek niet, maar ik kan me voorstellen dat er bepaalde tijdsduur aan gemaakte backup bestanden zit (van enkele weken tot enkele jaren).
Ik bedoel, elke backup aanbieder heeft twee primaire functionaliteiten:
- backup maken;
- backup restoren.
Ik ken verder dienst van KPN specifiek niet, maar ik kan me voorstellen dat er bepaalde tijdsduur aan gemaakte backup bestanden zit (van enkele weken tot enkele jaren).
Inmiddels heeft KPN mij bevestigd dat mijn bestanden niet meer terug te vinden zijn. Ik heb dus twee jaar lang voor niets een abonnement betaald. Ze maken zich er heel gemakkelijk vanaf met de mededeling: Wij hebben geen bestanden, terwijl ik zeker weet dat backups dagelijks op de juiste manier plaatsvonden. Dat kon je zien aan de voortgang. Backup online van KPN is dus een volstrekt onbetrouwbare dienst, om nog maar niet te spreken over de wijze van afhandeling van de storing. Dat duurde ruim een maand. Wat mij betreft een ijskoude douche voor KPN. Pas dus op met dat product.
wel bijzonder. Ik gebruik kpn backup online ook al sinds 2009 en op een onaangekondigde wijziging na (waardoor ik van serverpark ben gewijzigd waardoor de volledige backup opnieuw moest, maar de oude nog wel terug te halen was van de oude locatie) altijd keurig backupjes kunnen maken en terug kunnen halen.
Test elke 3 maanden of een aantal belangrijke bestanden succesvol terug te halen zijn.
Als je dagelijks een backup hebt kunnen maken en daar ook bevestiging van hebt gekregen kunnen ze eigenlijk niet weg zijn of is er toch niet dagelijks een backup gemaakt?
Test elke 3 maanden of een aantal belangrijke bestanden succesvol terug te halen zijn.
Als je dagelijks een backup hebt kunnen maken en daar ook bevestiging van hebt gekregen kunnen ze eigenlijk niet weg zijn of is er toch niet dagelijks een backup gemaakt?
-
masterslave
Dit is toch duidelijk aangegeven.aaten schreef: Als je dagelijks een backup hebt kunnen maken en daar ook bevestiging van hebt gekregen kunnen ze eigenlijk niet weg zijn of is er toch niet dagelijks een backup gemaakt?
Wij hebben geen bestanden, terwijl ik zeker weet dat backups dagelijks op de juiste manier plaatsvonden. Dat kon je zien aan de voortgang.
Mensen weten wel vaker iets "zeker". Dat kon je zien aan de voortgang is niet echt een volledige reden. De vraag is meer: heb je ook keurig de mailtjes gehad waarin gemeld is dat de backup goedgegaan is en dat voor in iedergeval een datum korter dan 30 dagen geleden dan de dag waarop je de backup probeert terug te zetten.masterslave schreef:Dit is toch duidelijk aangegeven.aaten schreef: Als je dagelijks een backup hebt kunnen maken en daar ook bevestiging van hebt gekregen kunnen ze eigenlijk niet weg zijn of is er toch niet dagelijks een backup gemaakt?
Wij hebben geen bestanden, terwijl ik zeker weet dat backups dagelijks op de juiste manier plaatsvonden. Dat kon je zien aan de voortgang.
Backups blijven namelijk een maand staan als je geen nieuwe maakt, als je dus niet regelmatig een geslaagde backup hebt gaat de oude verloren en kan je niets meer terug halen.
Ja hoor die mailtjes kwamen keurig iedere dag. En die heb ik niet meer na de crash. Dus dat is redelijk zeker.
Karel. Het systeem gooit ook mailtjes eruit wanneer er geen backup is gemaakt met de melding dat de backup niet gelukt is.
Niet om je af te vallen ofzo maar het komt op mij heel vreemd over dat je dagelijks een succesvolle backup hebt maar dat toch al je data weg is terwijl kpn een dubbel datacenter heeft staan waar de gegevens opgeslagen worden. (en nee ik werk niet bij kpn en heb er ook nooit gewerkt, maak alleen net als velen in mijn omgeving al vele jaren met plezier en succes gebruik van de dienst).
Niet om je af te vallen ofzo maar het komt op mij heel vreemd over dat je dagelijks een succesvolle backup hebt maar dat toch al je data weg is terwijl kpn een dubbel datacenter heeft staan waar de gegevens opgeslagen worden. (en nee ik werk niet bij kpn en heb er ook nooit gewerkt, maak alleen net als velen in mijn omgeving al vele jaren met plezier en succes gebruik van de dienst).
KPN backup Online werkt wel goed op zich. Je moet de software installeren en goed aangeven welke bestanden je wilt backuppen.
KPN is echter een reseller van livedrive en gebruikt ook die servers. KPN is wel een dure mogelijkheid. Je kunt op internet al vanaf +/10 euro per jaar onbeperkt backup krijgen.
Ik heb zelf ook deze backup en betaal hiervoor maar 10 euro. Ik heb het via een website die zich richt op studenten, maar heb niet de indruk dat ze controleren. Je kunt eens kijken - http://www.mbaninjas.com
KPN is echter een reseller van livedrive en gebruikt ook die servers. KPN is wel een dure mogelijkheid. Je kunt op internet al vanaf +/10 euro per jaar onbeperkt backup krijgen.
Ik heb zelf ook deze backup en betaal hiervoor maar 10 euro. Ik heb het via een website die zich richt op studenten, maar heb niet de indruk dat ze controleren. Je kunt eens kijken - http://www.mbaninjas.com
Zelf gebruik ik al een tijdje deze : http://www.crashplan.com/ , iemand hier op het forum had me die tip gegeven, niet de goedkoopste maar werkt als een trein. Bovendien heft deze ook een iOS/Android client zodat je de meeste bestandsvormen DOCx , PDF, JPG etc. overal ter wereld aan kunt.
Werkt die android client wat lekker? Crashplan werkt inderdaad top op de pc, maar op m'n mobiele apparaten gebruik ik nog steeds dropbox, dat integreert wel erg mooi met Android namelijk. (en op de pc sync ik die map weer met crashplan)bprosman schreef:Zelf gebruik ik al een tijdje deze : http://www.crashplan.com/ , iemand hier op het forum had me die tip gegeven, niet de goedkoopste maar werkt als een trein. Bovendien heft deze ook een iOS/Android client zodat je de meeste bestandsvormen DOCx , PDF, JPG etc. overal ter wereld aan kunt.