LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betaalde sms dienst door hyperlink(mobiel)

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Ivo9010

Betaalde sms dienst door hyperlink(mobiel)

Ongelezen bericht door Ivo9010 »

Van de week zat ik op mijn mobiele telefoon, en klikte ik op een random app.
Toen ik vervolgens onderaan deze app op een hyperlink drukte, was ik zonder dat ik het wist lid van een betaalde sms dienst. Deze dienst genaamd Yootube (wat lijkt op Youtube) stuurde mij een sms met de mededeling dat ik voor vijf euro per week lid ben van de betaalde dienst Yootube.
Ik heb deze dienst vervolgens meteen opgezecht via http://www.payinfo.nl.

Verder is op de website van Yootube niet duidelijk wat ze doen, en waarvoor ik betaal.
Ik wil mijn vijf euro terug van z'n belachelijk bedrijf.

Hebben meer mensen last van deze betaalde sms dienst ?
Laatst gewijzigd door Ivo9010 op 14 apr 2014 12:49, 6 keer totaal gewijzigd.

HarryO

Re: Betaalde sms dienst door hyperlink(mobiel)

Ongelezen bericht door HarryO »

Ook ik heb zoiets vandaag nog meegemaakt.
Ik heb een prepay toestel en daar had ik ca 1 week geleden 20,-euro op gezet.
Gistermorgen kreeg ik een smsje van Hi dat mijn beltegoed op was.
Ik heb in die periode niet gebeld en af en toe even op internet.
Eergisteravond zag ik dat mijn tegoed was terug gelopen naar 12,- euro.
Dit vond ik al vreemd maar dacht toen nog dat ik G3 aan had laten staan.
Gistermorgen dus dat smsje, Toen ging mij een lichtje branden want ik was tussen eergisteren en gisteren niet op internet geweest.
Gelijk de klantenservice van Hi gebeld en gevraagd waar mijn tegoed aan was opgegaan.
Zij vertelden mij dat ik mij had aangemeld bij "MobbyO". Ik weet bijna zeker dat ik mij nergens heb aangemeld. Zij doen dat als volg, sturen je een SMSje en als je dan kijkt wat dat is ben je aangemeld.
Ik was gewaarschuwd want mijn echtgenote heeft het gehad met een abonnement van vodafone
Daar werd maandelijks net als bij u 5 euro afgeschreven.
Na een "stevige" brief te hebben geschreven naar vodafone kreeg zij haar geld terug.

Volgens de medewerker van Hi waren zij wettelijk verplicht dergelijke bedrijven toe te staan.
Ik ben van plan een brief te schrijven een Hi, die ook sturen naar "Radar" en een partij in Den Haag om dergelijke bedrijven te blokkeren.

kantochniet11

Re: Betaalde sms dienst door hyperlink(mobiel)

Ongelezen bericht door kantochniet11 »

Beste mensen,

ben er net zelf ook achtergekomen dat ik onbewust al 3 maanden betaal via mijn telefoon rekening. Dit bedrijf heet Future Target BV.

Heb contact gehad met telefonie provider, en zoals iedereen hier weet draai je dus zelf op voor de kosten. Ze kunnen al kosten in rekening brengen voor het per ongeluk klikken op een reclame. In mijn geval niet heel veel 76 euro over 3 maanden, maar met inkomen toch heel erg zuur.

Alle grote telefonie aanbieders hebben gezamenlijk een site opgestart PAYINFO.nl
Hierop kunt u zich afmelden voor alle betaalde sms-diensten. Klik eerst op de knop: "Inzien en opzeggen" vul daar uw telefoonnummer in.
Op uw mobiel ontvangt u een bevestigingscode. Vul deze daar in.
Ga terug en druk op knop: BLOKKEREN. Klik daarna op de knop :"blokkeer eenmalige betaalde sms diensten" druk daarna ook op de knop "Blokkeer alle betaalde sms diensten"

Wetende dat het waarschijnlijk niks opleverd heb ik toch aangifte gedaan bij de politie omdat ik het onvoorstelbaar vindt dat m.i.z. een 'bedrijf op zulk een criminele wijze geld af kan troggelen van nietsvermoedende burgers.

Hoop dat jullie iets hebben aan de bovenstaande info,

MVG bas

Gesloten