LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bos incasso/ziggo

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
nelva
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 apr 2009 13:42

bos incasso/ziggo

Ongelezen bericht door nelva »

hallo..
2 weken geleden kreeg ik van bos incasso een rekening van 240,14 euro.Volgens Bos gaat het om een achterstand bij ziggo van 2 jaar geleden.Men is zo coulant geweest geen rente te berekenen...
deze week weer een brief en weer coulant om geen rente te berekenen en nu is het bedrag 262,14 euro
ik heb slechts digi tv bij ziggo heb en dit pas sinds 16 mei 2008..telefonie en internet heb ik bij een andere provider..
bij navraag bij Ziggo vertelde men dat men hier van niets wist en ik niet als wanbetaler te boek sta..

Nu moet ik van Bos met bewijzen op tafel komen dat dit geen schuld is van mij??? Hoe? ik had immers niets met ziggo 2 jaar geleden..men blijft me bestoken met incasso brieven.
wat moet ik doen...ik weiger om te betalen.

met groet..Nelva

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: bos incasso/ziggo

Ongelezen bericht door agro »

Nu moet ik van Bos met bewijzen op tafel komen dat dit geen schuld is van mij
Niet U maar Bos zal moeten bewwijzen dat deze vordering terecht is.
Probeer van ziggo op papier te krijgen dat er geen achterstand is, en laat ze dan doen wat ze willen.

hilja
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2009 14:23

Re: bos incasso/ziggo

Ongelezen bericht door hilja »

de ziggo heb in oktober 2008 een storing gehad bij de administratie
na 4maanden kreeg ik een rekening gestuurd van 238euro en je mag geen betaling regeling treffen belachelijk en nu dreigen ze met incasso
ik wil weten wie hier ook mee te maken heeft groetje,s hilja

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: bos incasso/ziggo

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Bos moet je niet serieus nemen, die probeert alles te incasseren, het maakt hun echt niet uit of iets terecht of onterecht is. Ze doen zaken voor beruchte bedrijven als Anderzorg, Ziggo etc. die zelf hun administratie niet op orde hebben.

Als later de vordering onterecht blijkt te zijn zijn ze te schofterig om op zijn minst excuses te maken.

Echt een stel AMATEURS net als Intrum Justitia.

Wanneer worden dat soort bedrijfjes eens aangepakt?

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: bos incasso/ziggo

Ongelezen bericht door jlthkoch »

de ziggo heb in oktober 2008 een storing gehad bij de administratie
De Ziggo heeft trouwens constant "storing in de administratie" (en meer.....) en het is een zooitje daar. Dat was het al in de tijd dat het nog Casema was en ik vraag me af of het ooit nog zal verbeteren.

En maar nieuwe klanten blijven werven, terwijl ze de huidige klanten al niet aankunnen... :evil:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: bos incasso/ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het lijkt mij verstandig om bankafschriften minimaal 5 jaar te bewaren, omdat u dan later kunt bewijzen dat u geen betalingsachterstand heeft.

Vraag aan Ziggo, met verwijzing naar F.L.U.T. Bos om een specificatie van de factu(ren) waarna het incassobureau verwijst.

Verwijst het incassobureau niet naar facturen verzoek dan eerst om een specificatie van de achterstand.

nelva
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 apr 2009 13:42

Re: bos incasso/ziggo

Ongelezen bericht door nelva »

hallo allemaal..

Nu net weer een brief ontvangen van Bos incasso..
Als we niet direct tot betalen overgaan zal men beslag leggen
op ons loon zo stelt men..met daarover nog kosten van 166,81 euro onkosten voor beslag legging..


Het volgende staat in de brief..
Na vonnis zullen wij zo nodig middels beslag op uw loon,uitkering,onroerende zaak,roerende dan wel bankrekening betaling afdwingen.de minimale kosten van een te leggen beslag zijn EURO 166,81.
Bos Incasso

Ziggo kan ons geen bewijs van betalingen sturen daar wij destijds niet bij ziggo waren. over de tijd dat we bij ziggo zijn is alles netjes betaald.. en dat is na datum van de te vorderen som...dus niet relevant...Wat kan ik verder doen..
ik word er nu een beetje gallisch van...

met groet Nelva...

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: bos incasso/ziggo

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Wat kan ik verder doen..
Bos kan je gewoon negeren, ze kunnen geen beslag leggen.
Gewoon helemaal niets doen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: bos incasso/ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

" Na vonnis" houdt in dat er eerst een rechtzaak over gevoerd moet worden.
Eis eerst bij Ziggo om een specificatie van de z.g. achterstallige betalingen.
Dus in welke maanden van welk jaar zou u niet betaald hebben.
Ga vervolgens naar uw bank en vraag om bankafschriften over de betreffende maanden.
Dan kunt u bewijzen dat u betaald heeft.

stofzuigertje

Re: bos incasso/ziggo

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1 2 jaar terug bestond Ziggo nog niet.

2 Ze kunnen pas na uitspraak rechter een beslag leggen en zonder uitnodiging aan U kunnen ze niets.

3 Als U bewijs vraagt moeten ze dat binnen redelijke termijn leveren.

4 U hoeft niets te bewijzen, zij eisen dus moeten bewijs leveren.

5 Claim alle door U gemaakte kosten zoals vrijdag rechtbank en reiskosten als tegen eis.

6 bel geen 0900 nummer en maak een dure aangetekende brieven.

7 Als U de normale post van hun niet zou krijgen (of U gooide bij oud papier) is dat hun probleem en word U ook vrijgesproken.

8 Betaal niets en bij loonbeslag kunt U hetzelfde doen bij Incasso bureau Bos om Uw schade te beperken.

nelva
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 apr 2009 13:42

Re: bos incasso/ziggo

Ongelezen bericht door nelva »

Hartelijk dank voor het mee denken..

Ik heb nog geen uitnodiging om voor de rechtbank te verschijnen
gehad,stuurden ze dat maar want dan ging ik.Met buro Bos valt immers niet te communiceren.
Ziggo kan mij niets sturen omdat er niets te vorderen is,omdat ziggo Idd. niet bestond destijds.Ik heb alleen digi tv en dat pas sinds een jaar,internet en telefonie is van een andere provider,dus die rekeningen zou ik kunnen overleggen als het tot een rechtzaak komt.
mijn conflict is dus puur met Bos.Bij ziggo vroeg men zich al af waar het geincasseerde geld dan wel naar toe ging.
Ik zal mij dus wenden tot de wets winkel om een brief op te stellen aan Bos.

Met dank en groet..nelva

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: bos incasso/ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

Heeft u een brief waarin staat dat u een overeenkomst met Ziggo heeft betreffende Televisie abonnement of een besteloverzicht?
Zo niet, vraag dat aan Ziggo of zij u een schriftelijke bevestiging willen sturen van het produkt wat u bij hen afneemt met daarin vermeld de aanvangsdatum. Deze brief bewaart u tot u een uitnodiging voor een bezoek aan de rechtbank ontvangt.

Het lijkt mij dat Ziggo daar wel toe bereid is omdat u gestalkt wordt door hun incassobureau.

De bankafschriften gedurende een jaar is dus gelukkig geen probleem. U hoeft verder niets te doen.

Ter informatie:
http://www.incassoklacht.nl/informatie.php?p=1

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: bos incasso/ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

Aanvulling:

Een schriftelijke bevestiging op briefpapier met het Logo van Ziggo waaruit blijkt dat u alleen tv afneemt van Ziggo is in principe voldoende.
Want daaruit blijkt dat u geen internet en aanverwante artikelen via Ziggo betrekt.

De kosten voor de rechtbank zijn voor Rekening van Ziggo, omdat het incassobureau namens Ziggo de onterechte vordering stuurt.

alfatrion
Berichten: 21963
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: bos incasso/ziggo

Ongelezen bericht door alfatrion »

hilja schreef:de ziggo heb in oktober 2008 een storing gehad bij de administratie na 4maanden kreeg ik een rekening gestuurd van 238euro en je mag geen betaling regeling treffen belachelijk en nu dreigen ze met incasso ik wil weten wie hier ook mee te maken heeft groetje,s hilja
Ik had ergens gelezen (iusmentis.nl of rechtenforum.nl) dat in zo'n geval recht heb op een betalingsregeling waarin je betaalt in dezelfde periode als waarin de achterstand is opgelopen.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: bos incasso/ziggo

Ongelezen bericht door Wubo »

je heb 2 jaar open staan en dan zeggen dat je niet bij ziggo zit?

let op het volgende gegeven

als je bij multikabel - casema of @home heb gezeten dan ga je automatisch over naar ziggo bij migratie naar ziggo

eriktb
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2009 00:41

Re: bos incasso/ziggo

Ongelezen bericht door eriktb »

Hallo Nelva,

Aangezien je melding maakt van een achterstand van 2 jaar geleden, is dit waarschijnlijk een vordering van je oude provider die is opgegaan in Ziggo. Ik las dat je alleen dig. tv afneemt. Voor zover mij bekend moet je dan bij ziggo en upc ook analoge tv afnemen. Bij mij zijn deze diensten onder verschillende klantnummers bekend bij ziggo. Ik neem aan dat op de herinnering ook een klantnummer staat, waar de vordering betrekking op heeft. Met dit klantnummer moet te achterhalen zijn waar de vordering uit bestaat en of er daadwerkelijk nog een bedrag openstaat.
Als het alleen betrekking heeft op uw oude provider, vraag dan aan de medewerker of hij/zij bij een callcenter of bij ziggo zelf werkt. Ik zelf ben pas na drie keer doorverbinden bij henzelf terecht gekomen, waarna er eindelijk iemand met verstand van zaken mijn probleem met een oude factuur van @home kon oplossen. (blijkbaar hebben alleen de mensen bij ziggo zelf toegang tot deze gegevens). Zij kunnen dan vaststellen of de vordering al dan niet terecht is. Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat een rechtzaak hierover niet nodig is. Dat zou zonde zijn van je tijd.

Moonlight44
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2009 17:02

Re: bos incasso/ziggo

Ongelezen bericht door Moonlight44 »

Moonlight44,

Eind juni kreeg ik alweer een brief van Bos Incasso met een vordering van €97,-
Dit namens Ziggo (vroeger @home), die na telefonisch contact van niets weten.
Volgens Ziggo heb ik geen betaalachterstand en er is geen Bos Incasso op pad namens Ziggo om een vordering te eisen.
Ik heb 7 weken geleden al een bewijs van Ziggo naar Bos gestuurd, met de betaalde bedragen aan Ziggo en GEEN achterstand.
Nu komt Bos met een ander klantnummer, van tv-basis, waar ik in 2008 mijn abonnement van heb opgezegd, en wat al helemaal afgesloten is zonder achterstand.
Alweer heb ik een brief met uitleg gestuurd vandaag, waarin ik een vordering eis van een bewijs namens Ziggo.
Hoe kom ik in hemelsnaam ooit van dit Incasso bureau af, die dingen eisen die niet bestaan? :shock:

Groetjes Moonlight44

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: bos incasso/ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

Vraag aan Ziggo om schriftelijke bevestiging dat u geen betalingsachterstand heeft. Stuur een kopie daarvan naar Bos.

Moonlight44
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2009 17:02

Re: bos incasso/ziggo

Ongelezen bericht door Moonlight44 »

Dit heb ik al 7 weken geleden gedaan, maar Bos gaat gewoon door.
Ze zeggen dat ze een ander klantnummer bedoelen van Tv-basis, wat al in juni 2008 is opgezegd zonder een achterstand te hebben gehad daarop.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: bos incasso/ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

Heeft u destijds een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst per juni 2008 gehad m.b.t. tv basis?
Zo niet, vraag dan Ziggo deze alsnog toe te zenden liefst met vermelding erin dat u hier geen betalingsachterstand van heeft. Ik neem aan dat u de bankafschriften waaruit blijkt dat u betaald heeft nog heeft.

Stuur daar kopie van naar Bos. Blijven ze dan toch doorgaan, gaat u t.z.t. met uw bewijs materiaal naar de rechtbank.

Het is overigens zeker dat op enig moment Ziggo Bos de opdracht gegeven heeft u te stalken met onjuiste, c.q onterechte aanmaningen.

Het zou Ziggo sieren als Ziggo de moeite neemt de opdracht terug te nemen en Bos op te dragen hier mee op te houden.

Gesloten