LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] brief afsluiting ziggo

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
visje-36

brief afsluiting ziggo

Ongelezen bericht door visje-36 »

Ik heb vandaag een brief gekregen van Ziggo over abonnements kosten die nog openstaan.
Ik heb al jaren alles in 1 en nooit geen problemen gehad.
Nu blijkt er een automatische incasso niet gelukt te zijn.

Het vreemde is dat ik geen herinneringen heb gekregen terwijl die volgens Ziggo wel verstuurd zijn.
De post bezorgd hier de laatste tijd heel weinig en meestal te laat.Krijg brieven binnen voor dingen die al lang betaald hadden moeten zijn,maar het zij zo.

Ik heb uiteraard meteen de betaling alsnog via spoed overgemaakt.
Dit kost me 4,50 euro extra,maar dan heeft men het vandaag nog of uiterlijk morgen.
Moet men nu voor een bedrag van 65 euro zo moeilijk doen.
Men had mij ook kunnen bellen op mijn ziggo nummer,dan was het al lang betaald geweest.
Als ik niet reageer op brieven kan men op zijn minst de moeite nemen om mij even te bellen met de vraag van hoe en wat.

Zou het handig zijn om te proberen via mijn online banking een kopie van de storing te maken en door te sturen naar Ziggo?
Heb al een mail gestuurd maar krijg bericht dat ik zo snel mogelijk antwoord krijg,maar daar schiet ik nu weinig mee op.

ciske

Re: brief afsluiting ziggo

Ongelezen bericht door ciske »

Misschien handig ze effe te bellen, en bestandje via de mail doorsturen dat je betaalt hebt.

Ziggo hoeft jou niet te bellen als ze geen geld binnen hebben , doet geen ene provider.

boxer

Ongelezen bericht door boxer »

krijg je je rekening niet via mail?
Is wel zo handig omdat je je mail elke dag leest.
kan niet misgaan.

visje-36

Ik krijg idd de factuur via mail.
Deze wordt automatisch van de bank afgeschreven.
Dit is ws 1 keer niet gelukt en er zijn herinneringen verstuurd,maar deze heb ik nooit ontvangen.
Het had handiger geweest dat er een herinnering of acceptemail in mijn mailbox was gekomen,die check nl wel elke dag.

Maar goed ik heb vanmiddag per spoedbetaling betaald,dus ik ga morgen wel ff bellen of de betaling binnen is.
Alles doet het gewoon nog,dus mss valt het mee.

Het webcare team is hier toch ook aanwezig?
Mss kunnen zij een antwoord geven?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Het had handiger geweest dat er een herinnering of acceptemail in mijn mailbox was gekomen,die check nl wel elke dag.
Als je telebankiert kun je zien dat een afschrijving niet gelukt/goedgekeurd is en waarom. Meestal wordt die na een dag of 3 nog een keer aangeboden , lukt het dan nog niet blijft die afschrijving met een foutstatus staan. Daar zou het eventueel te zien (moeten) zijn.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bprosman schreef: Als je telebankiert kun je zien dat een afschrijving niet gelukt/goedgekeurd is en waarom. Meestal wordt die na een dag of 3 nog een keer aangeboden , lukt het dan nog niet blijft die afschrijving met een foutstatus staan. Daar zou het eventueel te zien (moeten) zijn.
Even een vraagje tussendoor: is dat zo ?
Ik telebankier al een aantal jaren en heb dit nog nooit gezien. Maarja heb dan ook nog geen mislukte afschrijving gehad in die tijd, dus vandaar dat ik dat niet weet. Weer wat geleerd in ieder geval.

bprosman

Bij de Rabo wel, daar krijgt deze de status "Afgekeurd". Mijn werkgever betaald zo'n beetje het laatst van alle werkgevers in NL denk ik en soms zijn automatische afschrijvingen/incasso's wat eerder (ik doe eigenlijk alles via automatische afschrijving/incasso) en in Dec. soms zelfs nog wat eerder. Over het algemeen kan ik aardig uit de voeten met de 3 dagen "retry".
Nog even verder off-topic... mij werd verteld dat de hypotheek WEL altijd doorgaat (qua afschrijving) ook al zou dat vanwege een kredietlimiet overschrijding eigenlijk niet mogen. Redenatie van Rabo is dat het niet betalen van de hypotheek voor grotere problemen zorgt/kan zorgen dan overschrijding kredietlimiet. Niet dat ik er gebruik van maak maar kan me als klant aardig vinden in die opstelling.

Emmy75

@visje-36,
Kunt u niet met een alles-in-1 gratis bellen naar Ziggo met 1200 ?
Als het inderdaad een misverstand is over 1 termijn zou ik persoonlijk even met Ziggo bellen en dit uitleggen en tevens erbij vermelden dat het inmiddels is overgemaakt en kijken of de afsluiting voorkomen kan worden.

Hetgeen dan in dit telefoongesprek is besproken zou ik in een mail zetten en naar Ziggo sturen gewoon ter bevestiging (ivm bewijslast mocht het nodig zijn).
bprosman schreef:Bij de Rabo wel, daar krijgt deze de status "Afgekeurd".
Achzo, zit toevallig niet bij rabo dus ben benieuwd of andere banken dat ook doen.
bprosman schreef: Redenatie van Rabo is dat het niet betalen van de hypotheek voor grotere problemen zorgt/kan zorgen dan overschrijding kredietlimiet. Niet dat ik er gebruik van maak maar kan me als klant aardig vinden in die opstelling.
Daar zou ik me ook in kunnen vinden. Overigens zullen ze dit niet keer op keer blijven doen als de rekeninghouder steeds verder in het rood gaat (denk ik). Zou ik dit wel nodig moeten hebben dan zou ik het bedrag even overschrijven van de spaarrekening totdat het salaris is bijgestort. Een paar dagen rente betalen is een stuk duurder dan de paar dagen die het geld op de spaarrekening oplevert.

ciske

al zou het een fout van de bank zijn, dan nog lijkt het mij voor visje heel verstandig om zelf te bellen , wil die niet zonder internet en dergelijke zitten.

Emmy75

ciske schreef:al zou het een fout van de bank zijn,
Dit was nog niet ter sprake gekomen, dat was even een zijspoor in dit topic.
ciske schreef: dan nog lijkt het mij voor visje heel verstandig om zelf te bellen , wil die niet zonder internet en dergelijke zitten.
Inderdaad. Even belletje doen is een kleine moeite en is misverstand meestal zo uit de weg.

ciske

Inderdaad. Even belletje doen is een kleine moeite en is misverstand meestal zo uit de weg.
klopt anders zie ik TS toch binnenkort zonder zitten, en dat zou jammer zijn als je het met een telefoontje ken oplossen. :wink:

bprosman

En als je afgesloten wordt werkt 1200 ook niet meer :?

Emmy75

ciske schreef: klopt anders zie ik TS toch binnenkort zonder zitten, en dat zou jammer zijn als je het met een telefoontje ken oplossen. :wink:
Precies :wink:

Ligt dat nou aan mij of lijkt het erop dat we op het forum steeds vaker iets lezen dat lijkt op het bedrijf moet maar raden, weten of ruiken dat...
bprosman schreef:En als je afgesloten wordt werkt 1200 ook niet meer :?
Dat is wel een beetje flauw, maar dan zou ik maar betaald bellen om het even op te lossen. De ellende met een afsluiting is vele malen erger dus dan heb ik dat er wel voor over. Misschien willen ze dit ook nog wel crediteren.
visje-36 schreef:Het vreemde is dat ik geen herinneringen heb gekregen terwijl die volgens Ziggo wel verstuurd zijn.
De post bezorgd hier de laatste tijd heel weinig en meestal te laat.Krijg brieven binnen voor dingen die al lang betaald hadden moeten zijn,maar het zij zo.
Oja ik zou het wel handig vinden om hier met regelmaat een klacht over in te dienen bij post.nl of de andere bezorgers van de post. U weet nooit waar het nog eens goed voor kan zijn dat u kunt bewijzen dit soort klachten te hebben ingediend. Zo heb ik in een periode wat herinneringskosten kwijtgescholden gekregen omdat de post zo slecht bezorgde en ik daar de klacht van kon overleggen.

ciske

Het webcare team is hier toch ook aanwezig?
Mss kunnen zij een antwoord geven
dit is wat TS schrijft, zodoende zeg ik bel zelf nu effe anders zit die zonder.
Ligt dat nou aan mij of lijkt het erop dat we op het forum steeds vaker iets lezen dat lijkt op het bedrijf moet maar raden, weten of ruiken dat...
nee zoals je hierboven ken lezen ligt dat niet aan jou :lol:

@bprosman je hebt wel gelijk :mrgreen:

visje-36

Zo,heb contact gehad met ziggo.

Even over dat verhaal van die incasso's;mijn bank doet dat ook niet hoor,het nogmaals proberen,maar dat er even buiten gelaten.

Het bleek om een acceptgiro te gaan van voorrijkosten van een monteur die hier aan huis is geweest.
Deze acceptgiro heb ik dus nooit gekregen,maar de kosten waren wel in mindering gebracht bij mijn internetrekening,omdat de fout bij Ziggo bleek te liggen.
Dus moest ik die 35 euro zelf nog wel betalen per acceptgiro.

Betaling was vandaag binnen gekomen(ik was overigens nog niet afgesloten).
Na doormailen van de klacht van post.nl heb ik toegezegd gekregen dat ik de extra kosten in mindering krijg op mijn volgende rekening,omdat ik hier zelf niets aan kan doen.

Dus probleem opgelost.

ciske

Dus probleem opgelost
mooi ben blij voor je :wink:

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

Emmy75 schreef:Ligt dat nou aan mij of lijkt het erop dat we op het forum steeds vaker iets lezen dat lijkt op het bedrijf moet maar raden, weten of ruiken dat...
Enerzijds heb je wel een punt. Anderzijds wordt "automatische incasso" gepromoot onder het mom "u hebt er geen omkijken naar" en "altijd op tijd betaald".
Maar áls er dan - om wat voor reden dan ook - een keer iets spaak loopt dan moet je als klant maar raden, weten of ruiken dat...
en voordat je het weet heb je een brief van een incassobureau op de mat, met alle bijkomende kosten van dien, terwijl je vertrouwt op de automatische incasso en een eventuele melding als die onverhoopt niet is gelukt.
Maarja "de post" is ook niet meer wat 't geweest is, helaas.

Gesloten