LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ccleaner verwijderd w.w. in Windows 8.1
ccleaner verwijderd w.w. in Windows 8.1
dezelfde instellingen worden gebruikt in ccleaner
mijn echtgenote is na 1 x gebruik van ccleaner al haar inloggegevens en wachtwoorden kwijt in Windows 8.1
ikzelf kan maar raak ccleanen en er wordt steeds alles onthouden in Windows7
ra ra ?
mijn echtgenote is na 1 x gebruik van ccleaner al haar inloggegevens en wachtwoorden kwijt in Windows 8.1
ra ra ?
Re: ccleaner verwijderd w.w. in Windows 8.1
we gebruiken beide google chroom
Rara verkeerde settings.Bilas schreef:dezelfde instellingen worden gebruikt in ccleaner
ra ra ?
Doe je toch echt zelf hoor. Als Chrome met alles (of voor wachtwoorden) aangevinkt is voor de schoonmaak verwijdert ccleaner inderdaad die dingen ja. Als je niet weet hoe een programma werkt moet je het niet gebruiken of eerst kijken wat je aan het doen bent voor je gaat klagen.
Overigens is het wel verstandig om gewoon zelf je wachtwoorden te onthouden...
Zo simpel is het inderdaad: verkeerde instellingen.
Dan heb je echt zelf iets verkeerd gedaan. Geweldig programma die CC.
Je kunt je overigens ook afvragen waarom je tooltjes als ccleaner zou moeten gebruiken. Dat zijn erfenissen uit de tijd dat Windows nog niet zo goed om ging met restanten, maar vanaf Windows 7 is dat eigenlijk geen probleem meer. En dingen die bijvoorbeeld in de browser zijn gecached kan je ook in de browser zelf weggooien. Je hebt dan veel meer controle over wat er gebeurt op het systeem.
Het is natuurlijk wel handig, zo'n stuk gereedschap, dat alles in 1 keer opruimt, in plaats van dat je dat een aantal keren op verschillende plekken moet doen.GJvdZ schreef:Je kunt je overigens ook afvragen waarom je tooltjes als ccleaner zou moeten gebruiken. Dat zijn erfenissen uit de tijd dat Windows nog niet zo goed om ging met restanten, maar vanaf Windows 7 is dat eigenlijk geen probleem meer. En dingen die bijvoorbeeld in de browser zijn gecached kan je ook in de browser zelf weggooien. Je hebt dan veel meer controle over wat er gebeurt op het systeem.
Bovendien is ccleaner ook overzichtelijker dan de windows programma's.
Ook voor het verwijderen van programma's en uitschakelen van startup programma's.
Alles bij elkaar in een paar tabbladen.
Helemaal eens met Ruud. CCleaner werkt snel, makkelijk en overzichtelijk, heel wat beter dan op allerlei verschillende plekken zaken moeten opruimen (die de gemiddelde computergebruiker helemaal niet weet te vinden).
Klopt, maar het kan ook veel kwaad doen.Moneyman schreef:Helemaal eens met Ruud. CCleaner werkt snel, makkelijk en overzichtelijk, heel wat beter dan op allerlei verschillende plekken zaken moeten opruimen (die de gemiddelde computergebruiker helemaal niet weet te vinden).
In welk opzicht? In mijn ervaring doet CCleaner precies wat het moet doen. Gewoon Nederlandstalig, met waarschuwingen, helemaal prima. Zolang je geen gekke instellingen gaat gebruiken gebeurt er toch niks verkeerds?
Ik gebruik ccleaner al jaren.olaf79 schreef:Klopt, maar het kan ook veel kwaad doen.Moneyman schreef:Helemaal eens met Ruud. CCleaner werkt snel, makkelijk en overzichtelijk, heel wat beter dan op allerlei verschillende plekken zaken moeten opruimen (die de gemiddelde computergebruiker helemaal niet weet te vinden).
Het programma heeft nog nooit problemen veroorzaakt.
Het komt zelfs met standaard instellingen voor het schoonmaken en waarschuwt als je iets verandert wat dingen weg zou gooien die je misschien niet wilt weggooien.
Er is een vinkje voor saved passwords.
Als je dat aanzet, komt er een waarschuwing die zegt:
Warning about "saved passwords"
You will lose any saved passwords if you select this option.
Niets mis met dit programma lijkt me dus.
Volgens mij klikt de door jou omschreven gebruiker altijd alleen maar op "OK" of "Doorgaan", en dan gaat het prima. Dat soort gebruikers gaat meestal helemaal niet het settingmenu in.
Dat snap ik, dat hadden we al geconstateerd maar dat is onvoldoende om zonder enige duiding te spreken over een programma "dat veel kwaad kan doen".
het vinkje plaatsen bij de cookies en CC werkt als een tierelier , overigens ik heb er ook geen probleem mee de wachtwoorden in te vullen na een wachtwoord veranderingMoneyman schreef:Dat snap ik, dat hadden we al geconstateerd maar dat is onvoldoende om zonder enige duiding te spreken over een programma "dat veel kwaad kan doen".