De QR-code van Mediamarkt om een bestelling op te halen
Re: De QR-code van Mediamarkt om een bestelling op te halen
Top idee! Zeker proberen, en laat even weten hoe het ging.
Dat voorbeeld heeft helemaal niets met de “vind mijn telefoon-functie” te maken, maar met doorverkochte data van (dubieuze) app-bouwers.
Dat is naar mijn smaak iets te smal geredeneerd, beste Moneyman. Voor 'Vind mijn telefoon' moet de locatie aan staan en vanaf dat moment wordt data verzameld, ook door andere apps op je telefoon.
Je locatiegegevens schakel je in en uit per app. Dat malafide app-bouwers gegevens verkopen, heeft werkelijk niets te maken met de bewuste functie.
Je redeneert nu wel heel breed en makkelijk, waarde Jablan![Wink :wink:](./../images/smilies/icon_wink.gif)
Je redeneert nu wel heel breed en makkelijk, waarde Jablan
![Wink :wink:](./../images/smilies/icon_wink.gif)
-
Zo werkt het niet. De EU heeft niet voor niets afgedwongen dat je voor elke app permissies moet geven om je data te delen. Dus de enige app die op dat moment je locatie kan zien is de 'find my phone' app.
-
Even een ander iets. Maandag dat ding besteld, ik zou het de volgende dag na 14.00 uur op kunnen halen. Helaas dus. Tot de dag van vandaag geen afhaalbericht. Ben er intussen wel een beetje klaar mee.
Wanneer kan ik de overeenkomst ontbinden op grond van wanprestatie? Want MM levert niet overeenkomstig de afspraak die gemaakt is tijdens het bestelproces. Sowieso kan ik het ding natuurlijk kosteloos terugbrengen, want: online besteld.
Ga er straks even achteraan, met een beetje mazzel kan ik hem elders sneller krijgen. Heb toch een phone nodig.
Edit: in een andere winkel is hij gewoon op voorraad. Wel 2 tientjes duurder (was eerst 5 tientjes duurder), maar soit.
Wanneer kan ik de overeenkomst ontbinden op grond van wanprestatie? Want MM levert niet overeenkomstig de afspraak die gemaakt is tijdens het bestelproces. Sowieso kan ik het ding natuurlijk kosteloos terugbrengen, want: online besteld.
Ga er straks even achteraan, met een beetje mazzel kan ik hem elders sneller krijgen. Heb toch een phone nodig.
Edit: in een andere winkel is hij gewoon op voorraad. Wel 2 tientjes duurder (was eerst 5 tientjes duurder), maar soit.
Laatst gewijzigd door witte angora op 30 jan 2025 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb je al contact met het betreffende filiaal van de MediaMarkt gehad? Wellicht is er iets niet goed gegaan met het afhaalbericht.
Niet moeilijker doen dan nodig is
Wanprestatie zou ik lekker laten liggen. Gewoon herroepen, als je er echt vanaf wilt, dat kan ook nu al.
![Wink ;-)](./../images/smilies/icon_wink.gif)
Laatst gewijzigd door Moneyman op 30 jan 2025 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
witte angora
en alfatrion
vinden dit leuk
-
Ze gaven na het bestellen aan dat het een of twee dagen langer kan duren. Zogenaamd vanwege de drukte tijdens de actie. Nonsens, ze hebben ze gewoon niet op voorraad. Krijg het gevoel dat Samsung pas aan MM levert nadat er betaald is.
-
U klinkt wel heel snel wanhopig, ipv hier klagen kunt u ook zelf oplossingen bedenken.
-
Dit wil dus zeggen dat iemand die geen smartphone heeft nooit iets kan bestellen bij Mediamarkt? Want ophalen zonder zo een ding is dus niet mogelijk.
witte angora
vindt dit leuk
Nee, dat betekent het niet. TS kan ook prima om het gemis van een smartphone heen werken maar vertikt dat.peter17111962 schreef: ↑30 jan 2025 10:15Dit wil dus zeggen dat iemand die geen smartphone heeft nooit iets kan bestellen bij Mediamarkt? Want ophalen zonder zo een ding is dus niet mogelijk.
-
Je kan wel bestellen, alleen ophalen is wat lastiger.peter17111962 schreef: ↑30 jan 2025 10:15Dit wil dus zeggen dat iemand die geen smartphone heeft nooit iets kan bestellen bij Mediamarkt? Want ophalen zonder zo een ding is dus niet mogelijk.
- Je kan iemand meenemen die een smartphone heeft. Moet je enkel twee keer reiskosten betalen, want Hoog-Catharijne is met de auto niet te bereiken. En je moet iemand kennen die een halve dag met je mee wil, want daar komt het op neer.
- Je kan je laptop meenemen.
- Je kan een ander vragen het ding op te halen, maar hoe dat dan moet met de ID wordt er weer niet bij gezegd. Moet je ook wel iemand kennen die dat voor je wil doen terwijl je zelf thuis op de bank zit.
- Je kan stennis schoppen omdat ze een papiertje met die code niet accepteren. De gevolgen zijn dan natuurlijk voor jezelf.
- Een nog beter alternatief is het ding gewoon in de winkel kopen, maar geen enkele winkel van MM heeft ze op voorraad.
Kortom, een smartphone bij MM kopen als je er geen hebt is kat-in-het-bakkie. Toch?
Vanmiddag nog even iets proberen mbt de oude smartphone. Lukt dat niet, dan zit er weinig anders op dan elders een exemplaar te halen, waar ze het ding wel op voorraad hebben. Dan loop ik in principe bellend de winkel uit.
Dan is mobiel.nl ietwat sneller. Daar heb ik de laatste keren gekocht. De volgende dag af halen aan het tankstation servicepunt. Dat is het enigste wat ik niet thuis laat afleveren, dan bekijk ik de verpakking eerst rondom.
-
Dat bedoel ik, Thijs. Volgens sommigen hier ben ik degene die moeilijk doet, dat zal dan wel.
Nee natuurlijk niet. Dat zet MM ook op mijn lijstje. OK ben er al jaren niet meer geweest, maat in een winkel wil ik meteen meenemen. Boter bij de vis. De laatste jaren alleen bij MM Duitsland geweest. Die ligt eigenlijk op de grens. Zeker de helft van het personeel is Nederlands. Ook is alles in NL uitvoering verkrijgbaar. Maar daar neem je het ook gewoon mee vanuit de winkel of magazijn achterom. Vooral de prijzen verschillen, ook al btw verschil. Een keramische kookplaat iets langer geleden, 200 euro verschil zelfde merk en type. Online vergelijken.
witte angora
vindt dit leuk