De QR-code van Mediamarkt om een bestelling op te halen

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
witte angora

De QR-code van Mediamarkt om een bestelling op te halen

Ongelezen bericht door witte angora »

Van het weekend mijn telefoon verloren. Ook al gaat hij gewoon over als je belt: geen idee waar hij is. Dus gisteren bij Mediamarkt een andere besteld, met een mooie korting. Ophalen in de winkel, dat vindt ik toch het fijnste en het meest zekere.

Bij het afronden van de bestelling weet je nog steeds niet beter of je kan gewoon naar de winkel om het ding op te halen. Zie onder andere deze pagina https://www.mediamarkt.nl/nl/specials/b ... 2RL0P5BYvG

Maar nu komt het. Je moet bij afhalen dus een email met qr-code laten zien. Een printscreen, dus ook een print, is niet toegestaan. Je moet dus je telefoon meenemen met de mail. Maar die heb ik dus niet, juist daarom koop ik dus een andere...

Contact opgenomen met de klantenservice, maar ze hebben die qr-code toch echt nodig. En eerlijk gezegd, de klantenservice in Utrecht Hoog-Catharijne kan soms nogal star zijn.

Wat nu?

rwolters
Beste antwoord
Gekozen door witte angora

Re: De QR-code van Mediamarkt om een bestelling op te halen

door rwolters » 28 jan 2025 21:42

Het zal wel een gevalletje "door schade en schande wijs geworden" zijn van Mediamarkt. Ze willen uiteraard voorkomen dat bestellingen aan verkeerde wordt meegegeven. Het is niet anders dan als je bij DHL of PostNL een pakketje gaat ophalen. Dan scannen ze ook de barcode in de track&trace app of email.
Triforce

Ongelezen bericht door Triforce »

Neem een vriend mee die wel een telefoon heeft. Klaar.

Of bestel ergens anders.

Zo moeilijk is het toch niet? Of heb je het idee dat je hiermee een of andere misstand aankaart ofzo?

witte angora

Laat ik nou geen vriend hebben die met me mee zou willen... Ook geen vriendin.

En elders bestellen gaat het niet worden, de bestelling is betaald en al onderweg. Er ligt een overeenkomst. Ik wil gewoon dat ding en daarmee klaar. En dat gaat nu dus niet lukken.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Het zal wel een gevalletje "door schade en schande wijs geworden" zijn van Mediamarkt. Ze willen uiteraard voorkomen dat bestellingen aan verkeerde wordt meegegeven. Het is niet anders dan als je bij DHL of PostNL een pakketje gaat ophalen. Dan scannen ze ook de barcode in de track&trace app of email.

witte angora

Best kans dat dát het is. Maar dan heb je nu dus een ander probleem. Juist daarom heb ik contact opgenomen met de klantenservice, om eens te kijken wat er mogelijk is zonder dat het aan de verkeerde wordt meegegeven.

Overigens bestaat er ook nog zoiets als een identiteitskaart. Die hoef ik nét niet te laten zien, was ik drie euro meer kwijt wel. Dan ben je er volgens mij toch ook?
Laatst gewijzigd door witte angora op 28 jan 2025 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Even de telefoon van iemand lenen waar je de mail met QR code naartoe stuurt.
En je legitimatiebewijs meenemen, anders kun je nog een keer terug.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Je hebt op je handy toch zeker vind mijn telefoon ingesteld! Dan weet je toch tot op ca 1 tot 3 meter waar hij is. Dat werkt geloof ik ook als er een andere simkaart in zit.

Als MediaMarkt je nieuw telefoon niet kan overhandigen blijft er niks anders over dan hem te annuleren en er ergens anders een te kopen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

rwolters schreef:
28 jan 2025 21:42
Het zal wel een gevalletje "door schade en schande wijs geworden" zijn van Mediamarkt. Ze willen uiteraard voorkomen dat bestellingen aan verkeerde wordt meegegeven.
Maar hoe biedt dit meer zekerheid dan? Of je die email nu geprint hebt of op een (willekeurige) telefoon: in beide gevallen kom je slechts aan die code als je toegang tot de mail hebt.

En blijkbaar is er geen backup ingebouwd voor juist de nu voorkomende situatie (iemand die een telefoon verliest en een andere nodig heeft).

witte angora

Thijs124 schreef:
28 jan 2025 21:54
Je hebt op je handy toch zeker vind mijn telefoon ingesteld! Dan weet je toch tot op ca 1 tot 3 meter waar hij is. Dat werkt geloof ik ook als er een andere simkaart in zit.
Héhéhé... klopt. Alleen... dat werkt niet vanaf een laptop. Krijg het niet voor elkaar.

witte angora

Overigens: als het ding op voorraad in de winkel lag was er ook geen probleem. Dan had ik hem gistermiddag direct al gekocht. Maar in geen enkele winkel ligt dat ding op voorraad. Een doodgewone Samsung nog wel. Dus dan vol enthousiasme bestellen en op voorhand betalen, en toen ging het mis...

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Als het zo ingewikkeld moet, dan koop annuleren en bij een fatsoenlijke winkel met voorraad je slag slaan.

witte angora

Scheelt me algauw een eurootje of 50. Dat was juist de reden om dáár te bestellen.

Annuleren kan in dit stadium sowieso al niet.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Als ze zo niet kunnen leveren is dat het enigste wat overblijft.
Prijzen in de filialen zijn wel vaak verschillend van de prijzen van de website. Maar in de winkel zijn ze wel vaak genegen om de prijs dan aan te passen. Ik kom normaal alleen bij de Duitse MM. Meestal goedkoper en ook korter bij huis en geen parkeerkosten.

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Kan je dan geen laptop of tablet meenemen om die email te laten zien? Ik neem zomaar aan dat dat niet op een telefoon hoeft,persé.

witte angora

Laptop meenemen lijkt idd de enige optie te zijn. Heb richting de klantenservice al aangegeven dat niet te zien zitten. Groot ding + muis in de bus meenemen (die doorgaans bomvol zit), bij de MM uit de tas halen en in het publieke domein dat kreng opstarten blablabla, en dan na een aantal minuten eindelijk die mail kunnen laten zien. En vervolgens weer uitloggen, enzovoorts.

Een simpel printje is volgens mij een stuk makkelijker, maar ja... 'Kannie' en 'Wilnie' zijn op dit moment springlevend daar.

witte angora

Thijs124 schreef:
28 jan 2025 23:14
Maar in de winkel zijn ze wel vaak genegen om de prijs dan aan te passen.
Het probleem is dus dat ze in het hele land in de winkels enkel showmodellen hebben. Online bestellen is dus de enige optie. Geen idee hoe je in de winke...

Oepsie... :o :shock:

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

witte angora schreef:
28 jan 2025 23:36
Laptop meenemen lijkt idd de enige optie te zijn. Heb richting de klantenservice al aangegeven dat niet te zien zitten. Groot ding + muis in de bus meenemen (die doorgaans bomvol zit), bij de MM uit de tas halen en in het publieke domein dat kreng opstarten blablabla, en dan na een aantal minuten eindelijk die mail kunnen laten zien. En vervolgens weer uitloggen, enzovoorts.
Dramatiseren is ook een kunst. Er zullen busreizigers zijn welke meer bagage hebben dan een laptop (en muis !). Hup dat ding op de toonbank, aanzetten en de mail laten zien, dat moet in 30 seconden toch wel lukken ? Dan klik weg de mail en laptop uit, weer 30 seconden........
De hele handel in de plastic draagtas of rugzak en klaar is W. Angora.

Justmeagain

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Is het via een laptop niet te benaderen via
Android.com/find

Triforce

Ongelezen bericht door Triforce »

BL2 schreef:
29 jan 2025 00:24
witte angora schreef:
28 jan 2025 23:36
Dramatiseren is ook een kunst. Er zullen busreizigers zijn welke meer bagage hebben dan een laptop (en muis !). Hup dat ding op de toonbank, aanzetten en de mail laten zien, dat moet in 30 seconden toch wel lukken ? Dan klik weg de mail en laptop uit, weer 30 seconden........
De hele handel in de plastic draagtas of rugzak en klaar is W. Angora.
Yep. Kannie en Wilnie zijn springlevend bij Witte Angora.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik vond dit eigenlijk wel heel zielig...
witte angora schreef:
28 jan 2025 21:35
Laat ik nou geen vriend hebben die met me mee zou willen... Ook geen vriendin.
Durft u het niet te vragen of heeft u geen vrienden?

Plaats reactie