| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] defecte kpn huisaansluiting
defecte kpn huisaansluiting
Hallo, onlangs hebben mijn vriendin en ik een huis gekocht. Nu is het zo dat de KPN telefoonaansluiting boven het maaiveld het huis is binnen gebracht. Door weer en wind is de kabel tot zoverre verroest en versleten dat hij afgebroken is. Ik heb nu dus geen telefoonaansluiting meer. Nu kan ik op huisaansluitingen.nl een nieuwe aansluiting aanvragen, maar dat is ontzettend duur en komt dan voor mijn rekening terwijl dit volgens mij een zaak is van KPN zelf, omdat de aansluiting niet correct is ingevoerd. Naar mijn idee horen de huisaansluitingen onder de grond te liggen, want de kabel die onder de grond ligt ziet er nog uit als nieuw. Ik heb al contact gehad met KPN maar daar heb ik nog geen duidelijk antwoord van gehad.
Heeft iemand misschien een tip voor mij wat ik hier het beste mee kan doen of wie er hier in het recht staat?
Alvast hartelijk bedankt
Met vriendelijke groet,
H van Kolthoorn
Heeft iemand misschien een tip voor mij wat ik hier het beste mee kan doen of wie er hier in het recht staat?
Alvast hartelijk bedankt
Met vriendelijke groet,
H van Kolthoorn
Re: defecte kpn huisaansluiting
Leuk issue. Het vervelende is dat je hier te maken hebt met de oude regels die niet meer volledig zijn. Ze hebben eigenlijk aanvullende secties nodig.
KPN is de netwerkbeheerder en verantwoordelijk voor je IS/RA-punt. MAAR als-ie kapot is of er is iets met de aansluitingen dan is de rekening voor de huiseigenaar. Minder grappig in jouw geval dus of als een vorige bewoner alles lekker lomp heeft weggeknipt en verstopt.
De oplossing der oplossingen: een goedkoop abo nemen bij KPN. Die heeft namelijk als enige provider in Nederland ( vanwege die oude regels ) een leveringsplicht. En dus zullen ze alles komen herstellen, en omdast je een abo hebt zal het weinig tot niets kosten. Laat je het zo herstellen reken dan op een slordige 1000 euro. Alles wordt dan in rekening gebracht, je kent het wel.
Succes!
KPN is de netwerkbeheerder en verantwoordelijk voor je IS/RA-punt. MAAR als-ie kapot is of er is iets met de aansluitingen dan is de rekening voor de huiseigenaar. Minder grappig in jouw geval dus of als een vorige bewoner alles lekker lomp heeft weggeknipt en verstopt.
De oplossing der oplossingen: een goedkoop abo nemen bij KPN. Die heeft namelijk als enige provider in Nederland ( vanwege die oude regels ) een leveringsplicht. En dus zullen ze alles komen herstellen, en omdast je een abo hebt zal het weinig tot niets kosten. Laat je het zo herstellen reken dan op een slordige 1000 euro. Alles wordt dan in rekening gebracht, je kent het wel.
Succes!
Misschien via werkspot iemand benaderen, die er een nieuw stuk kan inzetten.Heeft iemand misschien een tip voor mij wat ik hier het beste mee kan doen of wie er hier in het recht staat?
Voor de volledigheid, mag je normaal niet aan de kabel komen, is nog altijd eigendom van KPN.
Nou ja, zoveel kan er ook niet misgaan. Er staat geen levensbedreigend voltage op. Zelf prutsen is ook goedkoop. Kleurtjes bij kleurtjes en klaar 
Mits het een nieuwe kabel en niet een oude met papier is (loodkabel).Prolix schreef:Nou ja, zoveel kan er ook niet misgaan. Er staat geen levensbedreigend voltage op. Zelf prutsen is ook goedkoop. Kleurtjes bij kleurtjes en klaar ;-)
hmm, da's een goeie. In het geval van een loodkabel adviseer ik ducttape 
Juist, maar eerst een laag Denso vetband voor de corrosie.Prolix schreef:hmm, da's een goeie. In het geval van een loodkabel adviseer ik ducttape
-
choocomell
Je mag er inderdaad zelf niet aan knutselen, toevallig heb ik hier vaak mee te maken gehad in verleden. In zulke gevallen kan je beroepen op de verborgen gebreken. Tenzij de verkoper van de woning dit duidelijk aangegeven heeft. Indien de verkoper je niet op hoogte heeft gehouden zal deze op de kosten moeten draaien, indien deze niet meewerkt kan je rechtsbijstand inschakelen en eisen te betalen. De kosten zullen inderdaad super hoog zijn of je het door aansluiting.nl of KPN laat herstellen meestal tussen 300-800 euro. Er zal een VolkerWessels monteur komen om te herstellen. Vorige bewoner had dit destijds kenbaar moeten maken bij zijn provider zodat het minstens 60cm onder de grond begraven had moeten worden, omdat dit niet gedaan is zal het vallen onder gebruikersfout en daarom ook de kosten voor bewoner/bewoonster.
Of je sluit een abo af bij upc/ziggo over de coax
. Maar tijdens de verkoop moet je altijd kenbaar maken dat de kabel buiten dienst is.
Of je sluit een abo af bij upc/ziggo over de coax
-
choocomell
wat is het resultaat? Is het nog in orde gemaakt en heb je kosten gekregen ?
Hoe kan zo een blauw dikke kabel of grijze nu zo erg door slijten.
Maargoed, als je nog van plan bent dat antiek trage belabberde adsl te nemen.
Dan ben je helemaal in de modder gezakt nu. want als die kabel (slecht) word gerepareerd
dan gaat dat ten koste van de snelheid en kwaliteit van de telefoon lijn en dus ook adsl.
Maar inderdaad een belbudget lijntje kost 12,25 euro per maand.
Of ze dan alles gratis oplossen weet ik niet. Daarnaast zou het wel een goed moment zijn
als de leiding wel goed gelegt word.
Ander alternatief is meschien om gewoon een triple play pakket te namen van kabel provider.
Stuk beter dan adsl of vdsl.
Maargoed, als je nog van plan bent dat antiek trage belabberde adsl te nemen.
Dan ben je helemaal in de modder gezakt nu. want als die kabel (slecht) word gerepareerd
dan gaat dat ten koste van de snelheid en kwaliteit van de telefoon lijn en dus ook adsl.
Maar inderdaad een belbudget lijntje kost 12,25 euro per maand.
Of ze dan alles gratis oplossen weet ik niet. Daarnaast zou het wel een goed moment zijn
als de leiding wel goed gelegt word.
Ander alternatief is meschien om gewoon een triple play pakket te namen van kabel provider.
Stuk beter dan adsl of vdsl.
Niks mis met ADSL hoor BpAnder alternatief is meschien om gewoon een triple play pakket te namen van kabel provider.
Stuk beter dan adsl of vdsl
-
Bob Schurkjens
En ADSL bestaat al lang niet meer. Het heet tegenwoordig http://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL2
Maar je hebt nog steeds mensen die denken dat kabel het beste is.
ADSL bestaat nog steeds. Maar het verkoopt niet zo hard en men wil steeds snellerderderder.Bob Schurkjens schreef:En ADSL bestaat al lang niet meer. Het heet tegenwoordig http://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL2
ADSL zal zich dra in het hoekje van MXstream bevinden...
Ik niet.men wil steeds snellerderderder
-
Teunbosseman
- Contacteer:
ADSL en VDSL gaan toch over het koperen draadje ? En laat die nu net stuk zijn bij TS
Tsja, dan blijft de makkelijkste oplossing kabelinternet of als aanwezig glasvezel.
Tsja, dan blijft de makkelijkste oplossing kabelinternet of als aanwezig glasvezel.
Er zijn nog steeds plekken te ver van de centrale, waar alleen adsl leverbaar is.Bob Schurkjens schreef:En ADSL bestaat al lang niet meer. Het heet tegenwoordig http://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL2
Dit soort lijntjes lever ik nog wel eens op.
-
choocomell
haha als adsl niet zou bestaan dan zouden bedrijven echt een groot probleem hebben. die zitten voornamelijk nog op de adsl 1 verbindingen.Bob Schurkjens schreef:En ADSL bestaat al lang niet meer. Het heet tegenwoordig http://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL2
grotendeels van Nederland zit nog op adsl (voornamelijk adsl2+). VDSL is niet bij iedereen beschikbaar je moet binnen 2,5km wonen vanaf de hoofdcentrale om een normaal vdsl verbinding te hebben.En het moet natuurlijk beschikbaar zijn in de gebied waar je woont. ik woon maar liefst 5,4 km vandaan
trouwens, koper is niet zo traag als je zou denken dat het is. er bestaat tegenwoordig "pair bonding". men koppelt 2 vdsl lijnen aan 1 modem. Niet echt een wouw systeem maar je haalt snelheden tussen 40-100 mb ermee. Ook bestaat nu vectoring in beta, wordt binnenkort gelanceerd door veel providers. Je kan met 1 koper lijn snelheden van 100-120mb halen. Koper kan meer dan men denkt dat het kan, wordt ook steeds weer bewezen. Enige nadeel is je moet dichtbij de centrale wonen, maar men plaats steeds de zogenaamde buitenringen in wijken om alles beschikbaar te stellen.
-
Bob Schurkjens
Je hebt gelijk dat ADSL nog gewoon bestaat, mijn fout. Mijn modempie geeft VDSL2 aan als verbinding. Dat is dus een ADSL-versie als ik het goed begrijp.
Verder ben ik het er mee eens dat het weinig uitmaakt door wat voor draadje die bits en bytes gaan. Enige nadeel van ADSL is wel dat je dicht bij de centrale moet wonen. In mijn geval is dat 300 meter.
Verder ben ik het er mee eens dat het weinig uitmaakt door wat voor draadje die bits en bytes gaan. Enige nadeel van ADSL is wel dat je dicht bij de centrale moet wonen. In mijn geval is dat 300 meter.
Dat is dichtbij, en inderdaad maakt het niks uit, ADSL is ook goed, ik heb nu kabel maar dat is om andere redenen.. In mijn geval is dat 300 meter
Hoop ik wel dat je ook minsten 15Mbit upload krijgt. Anders is adsl nog steeds waardeloos1 koper lijn snelheden van 100-120mb halen.
Bij 60Mbit pakket zo 6Mbit uploud moeten zitten. en dan wel gegarendeerd die snelheid halen.
En dat is nu net waar adsl op stuk loopt vdsl ook.
Ze zeggen wel dat je tot ... kan halen maar vaak is het al zeker de helft minder.
Dus kabel is een stuk beter. Ook sneller.