Delta glasvezel

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Zijlema27

Delta glasvezel

Ongelezen bericht door Zijlema27 »

Ben ik verplicht om Delta glasvezel aan te laten leggen in mijn tuin, tot aan de voordeur?
Ook als ik mij NIET aangemeld heb.

Lowieze

Re: Delta glasvezel

Ongelezen bericht door Lowieze »

U kunt dit natuurlijk beter aan Delta vragen, maar op hun website is te lezen:
“We komen nu langs voor het maken van de huisaansluiting zonder verdere kosten of verplichtingen. Je hoeft dus nu niet voor een abonnement te kiezen. Je woning is daarmee voorbereid op de toekomst en het moment dat jij of misschien de volgende bewoner wil overstappen naar glasvezel. Je bent dit niet verplicht.

Laat je de aansluiting nu niet maken en later moeten we hiervoor terugkomen dan zijn er kosten verbonden aan het maken van de huisaansluiting.”

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Hier is toen destijds ook glasvezel aangelegd, wij hebben het tot aan het huis laten doen en hebben geen abo genomen.
Dus lijkt mij wel verstandig het zover te laten aanleggen.

criticus2

Ongelezen bericht door criticus2 »

Hoeft idd niet maar lijkt mij niet verstandig. Zal invloed hebben op de woningwaarde bij verkoop tzt ook, aangezien nieuwe eigenaren die het wel willen geconfronteerd zullen worden met mogelijk forse kosten. Wanneer het buiten het aanlegprogramma om later alsnog moet , worden namelijk de daadwerkelijke kosten van het extra werk gerekend. dus graafwerk etc.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Zijlema27 schreef:
13 apr 2022 16:49
Ben ik verplicht om Delta glasvezel aan te laten leggen in mijn tuin, tot aan de voordeur?
Ook als ik mij NIET aangemeld heb.
Nee, tenzij u in een huurwoning woont. Dan mag de verhuurder dit van u vragen, maar het in huis brengen ervan, verplicht u uiteraard niet om er ook diensten via te gaan afnemen.

Als huizenbezitter is het wel een goed idee om het wel alvast aan te laten leggen. Dat geeft opties voor de toekomst, is bij de initiële aanleg sowieso vaak gratis, en kan zelfs iets waarde vermeerderend, zijn bij verkoop van uw huis later.

Gesloten