LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
theo witjes
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2017 18:09

Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door theo witjes »

Onderwerp gsm
Bericht hallo. Twee maanden geleden kocht ik een nieuwe gsm via internet. Toen ik hem wilde gebruiken, bleek dat dit toestel niet naar behoren functioneert. Ik kan nl mijn hotspot niet gebruiken, dwz ik kan weliswaar verbinding maken met bv een laptop, maar kan vervolgens mijn internet niet gebruiken, en ik kan geen verbinding maken met mijn auto. Ik heb daarvoor zeker 5 x contact gehad met vodafone, deze verwijst mij naar Samsung. Ik heb het toestel twee keer ter reparatie aangeboden, maar het toestel is in orde. Uitkomst is dat vodafone dit toestel niet in hun programma heeft zitten, en dat het daarom niet werkt. ik heb ook de verkoper daarop aangesproken, en hij verwijst mij dat het toestel functioneert.
Alleen waarvoor ik het nodig heb, nl internetverbinding op mijn laptop en communicatie via de auto functioneert niet.
Ik kan nergens terecht. niet bij Samsung, niet bij vodafone en niet bij de verkoper. Het betreft een nieuw toestel Samsung J7
Kunt u mij helpen?
Laatst gewijzigd door Radar op 29 aug 2017 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Moneyman
Berichten: 30182
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waar ligt het probleem dan? Mijn Samsung J5 (ook via Vodafone) doet het allemaal prima.

theo witjes
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2017 18:09

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door theo witjes »

Als je via vodafone een toestel koopt, dan wordt dit toestel vrijgegeven, en doet alles het . Koop je elders een toestel, dan zijn sommige modellen niet of maar gedeeltelijk vrijgegeven waardoor sommige functies niet functioneren. Bij mij kan ik geen contact maken met mijn nieuwe auto (verbinding blijf aan en uit sprongen) en ik kan niet met de gsm gebruik maken van mijn internetbundel op mijn laptop via de hotspot.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door Dirkie »

theo witjes schreef:Onderwerp gsm
Bericht hallo. Twee maanden geleden kocht ik een nieuwe gsm via internet. Toen ik hem wilde gebruiken, bleek dat dit toestel niet naar behoren functioneert. Ik kan nl mijn hotspot niet gebruiken, dwz ik kan weliswaar verbinding maken met bv een laptop, maar kan vervolgens mijn internet niet gebruiken, en ik kan geen verbinding maken met mijn auto. Ik heb daarvoor zeker 5 x contact gehad met vodafone, deze verwijst mij naar Samsung. Ik heb het toestel twee keer ter reparatie aangeboden, maar het toestel is in orde. Uitkomst is dat vodafone dit toestel niet in hun programma heeft zitten, en dat het daarom niet werkt. ik heb ook de verkoper daarop aangesproken, en hij verwijst mij dat het toestel functioneert.
Alleen waarvoor ik het nodig heb, nl internetverbinding op mijn laptop en communicatie via de auto functioneert niet.
Ik kan nergens terecht. niet bij Samsung, niet bij vodafone en niet bij de verkoper. Het betreft een nieuw toestel Samsung J7
Kunt u mij helpen?
Ten eerste heeft u een goed werkend toestel gekocht en U heeft een goed werkend abonnement. Alleen samen blijkt het niet altijd goed te gaan. Omdat U beide zaken los gekocht hebt kunt U dus ook bij beide niet aankloppen, omdat de beide losse zaken goed werken.

Als ik op mijn toestellen de Mobiele Hotspot aan wil zetten dan krijg ik de melding "Als u Mobiele Hotspot inschakelt, wordt Wi-Fi uitgeschakeld". Dit komt volgens mij overeen met Uw waarneming en zie ik dus niet als een defect tenzij ik het verkeerd begrijp.
En hoe maakt U verbinding met uw auto. Ik neem aan via BlueTooth. Ik kan dit zelf niet testen want ik heb geen auto die dit ondersteund.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door kweenie »

Verbinding met de auto heeft te maken met Bluetooth. Waarschijnlijk gebruikt de telefoon een ander, moderner, protocol dan de auto. Auto's maken daarbij ook niet altijd gebruik van 100% standaard, zodat ook de compatibiliteit naar de toekomst toe niet gegarandeerd is.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door mp2017 »

Het betreft een nieuw toestel Samsung J7
Kunt u mij helpen?
Een namaak Samsung, dus niet origineel.
Eeen kennis van mij heeft zon ding, maar verschillende diensten werken niet!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door sylvesterb »

mp2017 schreef:
Het betreft een nieuw toestel Samsung J7
Kunt u mij helpen?
Een namaak Samsung, dus niet origineel.
Eeen kennis van mij heeft zon ding, maar verschillende diensten werken niet!
Namaak? Is gewoon een midden klasse toestel van Samsung of mis ik iets?

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door mp2017 »

sylvesterb schreef:
mp2017 schreef:
Het betreft een nieuw toestel Samsung J7
Kunt u mij helpen?
Een namaak Samsung, dus niet origineel.
Eeen kennis van mij heeft zon ding, maar verschillende diensten werken niet!
Namaak? Is gewoon een midden klasse toestel van Samsung of mis ik iets?
In China worden deze toestellen na gemaakt, dus informeer eens, dan mis je niets! :wink:

Nijogeth
Berichten: 10023
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door Nijogeth »

mp2017 schreef:
sylvesterb schreef: Namaak? Is gewoon een midden klasse toestel van Samsung of mis ik iets?
In China worden deze toestellen na gemaakt, dus informeer eens, dan mis je niets! :wink:
Door welke fabrikant? Of bedoel je dat Samsung ze in China laat maken? Want dat geldt waarschijnlijk voor elk toestel.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door kweenie »

Van de meeste toestellen worden er in China imitaties gemaakt. Dat zegt dus niets.

Het is daarbij natuurlijk wel van belang waar je je toestel vandaan hebt. Aangezien het toestel 'via internet' is gekocht, kan het natuurlijk zijn dat het parallel import is van een nep-toestel. Of dat het een versie is die op andere gsm-frequenties werkt en niet alle Nederlandse netwerken volledig ondersteunt.

Maar misschien dat het ook wel zoiets simpels is als dat de draadloos netwerk verbinding uit staat en de telefoon natuurlijk niet tegelijk op WiFi kan werken en als hotspot kan dienen.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door mp2017 »

kweenie schreef:Van de meeste toestellen worden er in China imitaties gemaakt. Dat zegt dus niets.

Het is daarbij natuurlijk wel van belang waar je je toestel vandaan hebt. Aangezien het toestel 'via internet' is gekocht, kan het natuurlijk zijn dat het parallel import is van een nep-toestel. Of dat het een versie is die op andere gsm-frequenties werkt en niet alle Nederlandse netwerken volledig ondersteunt.

Maar misschien dat het ook wel zoiets simpels is als dat de draadloos netwerk verbinding uit staat en de telefoon natuurlijk niet tegelijk op WiFi kan werken en als hotspot kan dienen.
Dat zegt heel veel, want deze zoals geschreven , hebben niet dezelfde kwaliteit als de originelen.
Waar een originele nog een WiFi verbinding heeft, ontbreekt het bij de namaak toestellen.

Ervaringsdesundige!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door kweenie »

Het gaat om de conclusie van Mp2017. Die concludeert dat het feit dat er kopieën worden gemaakt inhoudt dat 'dus' dit toestel ook een kopie is. Die redenering kun je voor ieder toestel volgen en zo kun je dus op iedere klacht wel reageren met dat het een namaaktoestel is.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door olaf79 »

theo witjes schreef:Als je via vodafone een toestel koopt, dan wordt dit toestel vrijgegeven, en doet alles het . Koop je elders een toestel, dan zijn sommige modellen niet of maar gedeeltelijk vrijgegeven waardoor sommige functies niet functioneren. Bij mij kan ik geen contact maken met mijn nieuwe auto (verbinding blijf aan en uit sprongen) en ik kan niet met de gsm gebruik maken van mijn internetbundel op mijn laptop via de hotspot.
Klinklare onzin. Samsung verkoopt alleen simlock vrije toestellen. De diensten die jij noemt zijn afhankelijk van je auto en wat deze auto ondersteund. Tevens ben je afhankelijk van je laptop. Ik vermoed echter dat jij iets fout doet waardoor het neit werkt. Informeer even bij je garage / dealer welke toestellen ondersteund worden.

stofzuigertje

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vaak worden toestellen aangepaste software voorzien.

Zowel een prepaid Vodafone als KPN blijven ondanks overstap andere bij elke opstart de logo's van deze bedrijven te zien.
Verder opdruk op toestel zelf en ze waren aangepast aan speciale functies.
Andersom is de speciale software die nodig is vaak niet te installeren.

Zelfs als Vodafone een Samsung S7 leverde, zijn alle andere van deze firma niet aangepast voor die functies.
Maar ook imitatie is mogelijk.
Zelf nu een I Phone 6 zonder opdruk en herkenbaar aan de stekkers... past geen enkele Apple stekker op!
Gewoon Micro USB laden, en koptelefoon hetzelfde....
Ja, die gaten onderin zijn beslist geen Apple product maar rest lijkt het zelfde.
Ook de camera heeft iets minder Pixels.... en hoe langer je zoekt.... een Gay Phone 6 uit China!

Als je de speciaal voor Vodafone gemaakte functies wilt gebruiken moet je daar ook een toestel kopen, helaas, het is niet anders....

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door chrisd1 »

theo witjes schreef:mijn nieuwe auto
Misschien kan de betreffende dealer je helpen??

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door olaf79 »

stofzuigertje schreef:Vaak worden toestellen aangepaste software voorzien.

Zowel een prepaid Vodafone als KPN blijven ondanks overstap andere bij elke opstart de logo's van deze bedrijven te zien.
Verder opdruk op toestel zelf en ze waren aangepast aan speciale functies.
Andersom is de speciale software die nodig is vaak niet te installeren.

Zelfs als Vodafone een Samsung S7 leverde, zijn alle andere van deze firma niet aangepast voor die functies.
Maar ook imitatie is mogelijk.
Zelf nu een I Phone 6 zonder opdruk en herkenbaar aan de stekkers... past geen enkele Apple stekker op!
Gewoon Micro USB laden, en koptelefoon hetzelfde....
Ja, die gaten onderin zijn beslist geen Apple product maar rest lijkt het zelfde.
Ook de camera heeft iets minder Pixels.... en hoe langer je zoekt.... een Gay Phone 6 uit China!

Als je de speciaal voor Vodafone gemaakte functies wilt gebruiken moet je daar ook een toestel kopen, helaas, het is niet anders....
Nog meer onzin. Vodafone verkoopt geen nep IPhones. Het kopen en verkopen van nep artikelen is een economisch delict en strafbaar.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door Dirkie »

stofzuigertje schreef:Vaak worden toestellen aangepaste software voorzien.

Zowel een prepaid Vodafone als KPN blijven ondanks overstap andere bij elke opstart de logo's van deze bedrijven te zien.
Verder opdruk op toestel zelf en ze waren aangepast aan speciale functies.
Andersom is de speciale software die nodig is vaak niet te installeren.

Zelfs als Vodafone een Samsung S7 leverde, zijn alle andere van deze firma niet aangepast voor die functies.
Maar ook imitatie is mogelijk.
Zelf nu een I Phone 6 zonder opdruk en herkenbaar aan de stekkers... past geen enkele Apple stekker op!
Gewoon Micro USB laden, en koptelefoon hetzelfde....
Ja, die gaten onderin zijn beslist geen Apple product maar rest lijkt het zelfde.
Ook de camera heeft iets minder Pixels.... en hoe langer je zoekt.... een Gay Phone 6 uit China!

Als je de speciaal voor Vodafone gemaakte functies wilt gebruiken moet je daar ook een toestel kopen, helaas, het is niet anders....
Geval van klok en klepel denk ik. De tijd dat providers telefoons met een simlock verkochten ligt al enige tijd achter ons. Ook eigen functies zitten er echt niet op. Wel kunnen ze eventueel software voor de levering installeren maar dat gebeurt niet veel meer. Ik heb een losse Galaxy S7 gekocht (gewoon origineel niets namaak uit China). Die heb ik eerst gebruikt met een Ziggo abonnement en nu met een Vodafone abonnement. En ik kan nu ineens speciale Vodafone functies en software gewoon gebruiken. En ze werken ook gewoon ondanks dat mijn telefoon niet door Vodafone geleverd is.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door mp2017 »

kweenie schreef:Het gaat om de conclusie van Mp2017. Die concludeert dat het feit dat er kopieën worden gemaakt inhoudt dat 'dus' dit toestel ook een kopie is. Die redenering kun je voor ieder toestel volgen en zo kun je dus op iedere klacht wel reageren met dat het een namaaktoestel is.
Het is geen conclusie, maar blijkbaar een feit, dat dit toestel afkomstig van Asia is en niet geschikt is voor DIENSTEN.
Helaas heb ik heb ik het over de diensten, en niet over alle mankementen/ ieder klachten, dat is wat je er van maakt.

Maar geloof maar dat het zo is, maar ik hoef niemand te overtuigen.

Trouwens heeft TS nog niet geschreven van welk bedrijf, dit van internet geplukt heeft. :wink:

Nijogeth
Berichten: 10023
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door Nijogeth »

mp2017 schreef:
kweenie schreef:Het gaat om de conclusie van Mp2017. Die concludeert dat het feit dat er kopieën worden gemaakt inhoudt dat 'dus' dit toestel ook een kopie is. Die redenering kun je voor ieder toestel volgen en zo kun je dus op iedere klacht wel reageren met dat het een namaaktoestel is.
Het is geen conclusie, maar blijkbaar een feit, dat dit toestel afkomstig van Asia is en niet geschikt is voor DIENSTEN.
Helaas heb ik heb ik het over de diensten, en niet over alle mankementen/ ieder klachten, dat is wat je er van maakt.

Maar geloof maar dat het zo is, maar ik hoef niemand te overtuigen.

Trouwens heeft TS nog niet geschreven van welk bedrijf, dit van internet geplukt heeft. :wink:
Ja goh, tuurlijk is dat een feit. Alle telefoons, van Iphone en Samsung tot LG en Motorola, worden in Azie gemaakt. En ja, origineel en namaak (al zijn die vooral in Azie zelf op straat te koop, omdat ze bij de invoer veelal eruit worden gepickt. De telefoons die niet van de bekendere merken zijn worden wel steeds meer onder eigen naam ingevoerd, zoals mijn Elephone P9000). Ik verwacht echter dat dit gewoon een originele is en de TS iemand is die niet begrijpt dat Wifi het niet meer doet als je een Wifi-hotspot aanzet.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door renewouters »

stofzuigertje schreef:Vaak worden toestellen aangepaste software voorzien.

Zowel een prepaid Vodafone als KPN blijven ondanks overstap andere bij elke opstart de logo's van deze bedrijven te zien.
Verder opdruk op toestel zelf en ze waren aangepast aan speciale functies.
Andersom is de speciale software die nodig is vaak niet te installeren.

Zelfs als Vodafone een Samsung S7 leverde, zijn alle andere van deze firma niet aangepast voor die functies.
Maar ook imitatie is mogelijk.
Zelf nu een I Phone 6 zonder opdruk en herkenbaar aan de stekkers... past geen enkele Apple stekker op!
Gewoon Micro USB laden, en koptelefoon hetzelfde....
Ja, die gaten onderin zijn beslist geen Apple product maar rest lijkt het zelfde.
Ook de camera heeft iets minder Pixels.... en hoe langer je zoekt.... een Gay Phone 6 uit China!

Als je de speciaal voor Vodafone gemaakte functies wilt gebruiken moet je daar ook een toestel kopen, helaas, het is niet anders....
*****, lees de vragen toch een keer voordat je gaat raaskallen. TS heeft het toestel gewoon los gekocht dus geen branden toestel van Vodafone.

Gesloten