LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eindafrekening na opzeggen abonnement (tele2)??

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
koenejk
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jun 2013 10:41

eindafrekening na opzeggen abonnement (tele2)??

Ongelezen bericht door koenejk »

Dag,
het volgende houd me bezig:
Mijn ouders zijn sinds 2011 klant van Tele2. Aaneengesloten.
Na een reeks van (aanhoudende) klachten en problemen zijn zij in het najaar van 2016 overgestapt naar een andere provider voor internet/bellen/tv.

Nu hebben zij een rekening gekregen van de kosten van de resterende contractperiode. Het contact liep blijkbaar tot april 2017. Ik begreep dit niet aangezien zij dus sinds 2011 aaneengesloten klant zijn. Ik zie dat ook het klantnummer bijvoorbeeld nooit gewijzigd is.

Tele2 gebeld om uitleg. Men geeft aan dat dit te maken heeft met een nieuw contract dat in april 2016 is opgesteld. Dit heeft te maken met de verhuizing van mijn ouders. NB: het eigen telefoonnummer - en eigenlijk het hele pakket - is gewoon mee verhuisd. Blijkbaar is er een nieuw contract opgesteld en gaat er dus een nieuw jaar in.

Ik begrijp dat ik zelf hier niet goed genoeg op gelet heb. Dat is duidelijk.
Tegelijk vraag ik me wel af of dit mag / fair is: iemand die zo lang klant is geweest nog een narekening geven omdat er een nieuw contract afgesloten moest worden bij de verhuizing. Da's toch een technisch verhaal van Tele2 zelf lijkt me?

Kan ik hier (juridisch) iets mee; kan ik er iets tegen in brengen?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: eindafrekening na opzeggen abonnement (tele2)??

Ongelezen bericht door Julie4444 »

koenejk schreef:Dag,
het volgende houd me bezig:
Mijn ouders zijn sinds 2011 klant van Tele2. Aaneengesloten.
Na een reeks van (aanhoudende) klachten en problemen zijn zij in het najaar van 2016 overgestapt naar een andere provider voor internet/bellen/tv.

Nu hebben zij een rekening gekregen van de kosten van de resterende contractperiode. Het contact liep blijkbaar tot april 2017. Ik begreep dit niet aangezien zij dus sinds 2011 aaneengesloten klant zijn. Ik zie dat ook het klantnummer bijvoorbeeld nooit gewijzigd is.

Tele2 gebeld om uitleg. Men geeft aan dat dit te maken heeft met een nieuw contract dat in april 2016 is opgesteld. Dit heeft te maken met de verhuizing van mijn ouders. NB: het eigen telefoonnummer - en eigenlijk het hele pakket - is gewoon mee verhuisd. Blijkbaar is er een nieuw contract opgesteld en gaat er dus een nieuw jaar in.

Ik begrijp dat ik zelf hier niet goed genoeg op gelet heb. Dat is duidelijk.
Tegelijk vraag ik me wel af of dit mag / fair is: iemand die zo lang klant is geweest nog een narekening geven omdat er een nieuw contract afgesloten moest worden bij de verhuizing. Da's toch een technisch verhaal van Tele2 zelf lijkt me?

Kan ik hier (juridisch) iets mee; kan ik er iets tegen in brengen?
Als er inderdaad sprake is van een contract dat nog niet is afgelopen zal je dat inderdaad moeten afkopen. Het alternatief is klant blijven tot het contract verloopt en dan opzeggen.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: eindafrekening na opzeggen abonnement (tele2)??

Ongelezen bericht door joep873 »

Is de productnaam bij de verhuizing veranderd? Is de prijs toen veranderd?

sylvesterb
Berichten: 5052
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: eindafrekening na opzeggen abonnement (tele2)??

Ongelezen bericht door sylvesterb »

joep873 schreef:Is de productnaam bij de verhuizing veranderd? Is de prijs toen veranderd?
Verandering van prijs en/of productnaam zegt niets over wel of geen verlening van het contract.

Bij een verhuizing moet de lijn opnieuw aangelegd worden, sommige providers eisen dan wel een contractverlening. Dit moeten ze dan ook per brief hebben bevestigd.

Omdat het over een enkele maanden gaat kun je, als je nog kunt annuleren bij je nieuwe provider, hun het probleem voorleggen, mogelijk willen ze coulant zijn om jouw als nieuwe klant te behouden en bijvoorbeeld 50 / 50% in de abonnementskosten te doen. Dit is een beetje afhankelijk van de provider of ze hierin mee willen gaan.

Gesloten