Moneyman schreef:Volgens mij loop je op heel wat punten achter. Veel van de zaken die jij mensenwerk noemt, zijn al lang geautomatiseerd.
En dit is waar. Sterker nog: dit zijn vrijwel allemaal dingen, die bij FB sinds de start al geautomatiseerd waren.
sylvesterb schreef:Deels juist de selectie wordt door de computer gedaan, maar het werkelijk blokkeren is nog steeds mensen werk. Facebook heeft hiervoor honderden mensen in dienst die niets anders doen.
Die heeft Facebook in Nederland niet in dienst, daar gaat alles zoveel mogelijk automatisch. Het heilige geloof in de goede werking van de eigen algoritmes ...
In Duitsland heeft Facebook wel kantoren opgezet en een paar honderd mensen - inclusief een psycholoog om ze te begeleiden - aangenomen om veel meer zaken handmatig te controleren, te corrigeren of te verwijderen. Hier is FB pas mee begonnen nadat een nieuwe wet echt hoge boetes in het vooruitzicht stelde, wanneer FB ongewenste uitlatingen zou laten staan.
Ik vind het prima, dat jij heel veel dingen, die ik heb opgesomd, onzin vindt. Dat zegt mij alleen, dat jij totaal niet weet hoe en hoeveel gegevens FB verzamelt en wat dit bedrijf ermee doet.