LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Facebook blokkeert herhaaldelijk mijn account om niets

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
loekjehe
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2017 17:37

Facebook blokkeert herhaaldelijk mijn account om niets

Ongelezen bericht door loekjehe »

Ik ben een nieuwe Facebook gebruiker. Al na een dag kreeg ik de melding dat mijn account was uitgeschakeld vanwege “verdachte activiteiten”. Ik ben mij van geen kwaad bewust, heb alleen wat vrienden toegevoegd, profielfoto aangepast etc. Ik moest van FB een foto van mijn gezicht opsturen, dat heb ik gedaan. Vier dagen lang niets gehoord en geblokkeerd gebleven met de melding dat mijn foto in onderzoek was. :(
Toen ik opnieuw probeerde in te loggen kreeg ik de melding dat mijn account geheel was uitgeschakeld.
In het Helpcentrum op Internet vond ik een link om in beroep te gaan. Ik moest een kopie van mijn paspoort uploaden. Aldus gedaan, samen met een bericht dat ik een nieuwe gebruiker ben en van geen kwaad bewust.
Inderdaad bleek ik ‘s avonds weer ingeschakeld te zijn. Ik kon eindelijk weer mijn vrienden toevoegen en heb wat vakantiefoto’s geüpload.
De vreugde was van korte duur: na een paar uur werd ik weer op precies dezelfde manier uitgeschakeld. Ik heb weer een foto van mijn gezicht opgestuurd... ik hoop dat ik weer opnieuw wordt aangesloten na 4 dagen of langer :shock:
Zo langzamerhand ben ik het zat. Geen idee wat ik fout doe. Te veel vrienden willen toevoegen? Te snel klikken? Op Internet lees ik vergelijkbare rampspoed verhalen.
Anderen ook dit soort ervaringen? Tips? Kun je sowieso hulp of contact krijgen met Facebook?
[ongefundeerde bewering verwijderd door moderatie]

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Facebook blokkeert herhaaldelijk mijn account om niets

Ongelezen bericht door Brahms »

Een foto van je gezicht opsturen, een copy van je paspoort opsturen.
Denk je ook nog aan je privecy........

Al even bedacht wat ze met je gezichtsfoto doen, beoordelen ze aan de kleur van je ogen of je een goede Faceboeker bent ?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Facebook blokkeert herhaaldelijk mijn account om niets

Ongelezen bericht door crazyme »

Toevallig dezelfde naam als een bn-ner ?
Er zal vast iets zijn wat facebook triggert.
Wat is de naam van dat account ?

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Facebook blokkeert herhaaldelijk mijn account om niets

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Brahms schreef:Een foto van je gezicht opsturen, een copy van je paspoort opsturen.
Denk je ook nog aan je privecy........

Al even bedacht wat ze met je gezichtsfoto doen, beoordelen ze aan de kleur van je ogen of je een goede Faceboeker bent ?
Gezien het feit dat het hier om een account op facebook gaat waarop TS vakantiekiekjes deelt lijken mij de privacy problemen om dit naar facebook zelf toe te sturen ondergeschikt. :lol:

Verwijderd

Re: Facebook blokkeert herhaaldelijk mijn account om niets

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Ik heb alleen nog maar een hobby-matige facebookpagina (als verzamelaar) met een nepnaam. Op het moment dat facebook mij vraagt om een foto van mijn gezicht, dan kunnen ze me wat. Die krijgen ze niet. Dan maar einde facebook.

Lowieze
Berichten: 6615
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Facebook blokkeert herhaaldelijk mijn account om niets

Ongelezen bericht door Lowieze »

Gebruik je wel je echte naam op Facebook? Als Facebook vermoedt dat je een fakenaam gebruikt blokkeren ze je namelijk tot je bewezen hebt dat dit je echte naam is.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Facebook blokkeert herhaaldelijk mijn account om niets

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

JohnTheBassist schreef:Op het moment dat facebook mij vraagt om een foto van mijn gezicht, dan kunnen ze me wat. Die krijgen ze niet. Dan maar einde facebook.
Heb je je nooit afgevraagd waarom het FACEbook heet, en wat de oorspronkelijke functie van de site was?

witte angora
Berichten: 30843
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Facebook blokkeert herhaaldelijk mijn account om niets

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik probeer juist uit alle macht een account verwijderd te krijgen dat zeer beslist niet van mij is.... Krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. Terwijl ik een zeer sterk vermoeden heb wie de 'eigenaar' is.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Facebook blokkeert herhaaldelijk mijn account om niets

Ongelezen bericht door Brahms »

Lowieze schreef:Gebruik je wel je echte naam op Facebook? Als Facebook vermoedt dat je een fakenaam gebruikt blokkeren ze je namelijk tot je bewezen hebt dat dit je echte naam is.
Laat me niet lachen, groot deel van de namen is zo nep als maar kan.......

Lowieze
Berichten: 6615
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Facebook blokkeert herhaaldelijk mijn account om niets

Ongelezen bericht door Lowieze »

Brahms schreef:
Lowieze schreef:Gebruik je wel je echte naam op Facebook? Als Facebook vermoedt dat je een fakenaam gebruikt blokkeren ze je namelijk tot je bewezen hebt dat dit je echte naam is.
Laat me niet lachen, groot deel van de namen is zo nep als maar kan.......

Voordat je in lachen uitbarst, lees even wat Facebook zelf hierover zegt:

'We schakelen Facebook-accounts uit die de voorwaarden van Facebook niet volgen. Voorbeelden hiervan zijn:
inhoud plaatsen die niet voldoet aan de voorwaarden van Facebook
een valse naam gebruiken
je als iemand anders voordoen
steeds weer gedrag vertonen dat niet is toegestaan op Facebook door onze richtlijnen voor de community te schenden
contact opnemen met andere gebruikers met als doel lastig te vallen, te adverteren, reclame te maken, te daten of ander ongepast gedrag
Als je denkt dat je account per vergissing is uitgeschakeld, kun je beroep aantekenen.'

Verwijderd

Re: Facebook blokkeert herhaaldelijk mijn account om niets

Ongelezen bericht door Verwijderd »

webshopeigenaar14 schreef: Heb je je nooit afgevraagd waarom het FACEbook heet, en wat de oorspronkelijke functie van de site was?
Facebook had oorspronkelijk ook geen advertenties en verzamelden je data niet en ze hadden ook niet de rechten op de foto's die je plaatst in handen. Dat is allemaal pas later toegevoegd, met gevolg dat ik mezelf steeds meer ben gaan afschermen tegen deze dataslurpers. En toen facebook ook nog whatsapp kocht, en mij vroeg om akkoord te gaan met steeds verder gaande "Algemene Voorwaarden" waar ik in principe niet akkoord mee wilde gaan, heb ik mijn persoonlijke profiel verwijderd en heb ik een nieuw nepprofiel aangemaakt. Als facebook daar achter komt en me vraagt om mezelf te legitimeren is het simpelweg einde facebook voor mij.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Facebook blokkeert herhaaldelijk mijn account om niets

Ongelezen bericht door sylvesterb »

witte angora schreef:Ik probeer juist uit alle macht een account verwijderd te krijgen dat zeer beslist niet van mij is.... Krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. Terwijl ik een zeer sterk vermoeden heb wie de 'eigenaar' is.
Als je daar nou eens stopt daarmee dan is loekjehe zijn probleem opgelost :lol:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Facebook blokkeert herhaaldelijk mijn account om niets

Ongelezen bericht door Jablan »

loekjehe schreef:Anderen ook dit soort ervaringen? Tips?
Ja, in overvloed. :mrgreen:
- De foto van je gezicht opgestuurd en dan alsnog geblokt worden? Je hebt een dubbelganger, de gezichtsherkenningssoftware van FB is niet zo goed als wordt beweerd.
- Na het toevoegen van je vakantiefoto's geblokt worden? Waren het strandfoto's waar heel toevallig ergens een blote tepel op te zien is? Dat vindt de fotosoftware van FB al obsceen.
- Na het toevoegen van virtuele vrienden geblokt worden? Kijk goed rond in je online vriendenkring: welke groepen vinden ze leuk, volgen ze? Kan zomaar zijn, dat je per ongeluk gelinkt bent aan iemand, die echt en terecht geblokt is.


Andere opties om geblokt te worden:
- Je hebt een 2e hands telefoon, waarvan het apparaatnummer al gemerkt is als 'verdacht' wegens bezoek aan torrent-sites.
- Je heb een telefoonnummer opgegeven, dat vroeger door een crimineel is gebruikt. Jij weet dat natuurlijk niet, want dat nummer heb je pas sinds kort.
- Je hebt een IP-adres, dat in het een of andere bestand al als 'verdacht' is opgevoerd. Dat kan iets onschuldigs zijn als het versturen van een uitnodiging voor een kerstborrel naar de klanten van jouw bedrijf, evengoed kan het zijn, dat een sleepnet van een geheime dienst de vorige gebruiker van je ip-adres aansloeg op de internetactiviteit.
- Je bent net zo meertalig als er vingers aan je handen zitten. Daar kan FB ook niet mee overweg en zeker als je schakelt tussen Arabisch/Russisch en een West-Europese taal, vindt de software van FB dat al reden voor een blok.
- Je ruimt het cache van je browser niet goed op. Tenminste 2 van de 21 FB-Cookies zijn op zoek naar andere sites, die jij bezoekt. Stel dat je voor je werk / school / studie de een of andere occulte site hebt bezocht, dan kun je al hangen.


Samengevat: er zijn 1001-mogelijkheden om geblokkeerd te worden en in vrijwel alle gevallen is de oorzaak te herleiden naar verkeerd afgestelde software, die e.e.a. automatisch regelt.


Alternatief voor FB/Whatsapp heet Viber en dat is veel gemakkelijker, ook veel minder tijdrovend dan FB. Laatste site heeft maar 1 doel: alle relevante info van jou verzamelen en jou zolang mogelijk op de site houden, zodat je nog meer info over jezelf (onbewust) prijsgeeft. Viber zit dichter bij het originele FB: een makkelijke en goedkope manier om met iedereen, die jij kent, contact te onderhouden.

witte angora
Berichten: 30843
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Facebook blokkeert herhaaldelijk mijn account om niets

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef: Voordat je in lachen uitbarst, lees even wat Facebook zelf hierover zegt:

'We schakelen Facebook-accounts uit die de voorwaarden van Facebook niet volgen. Voorbeelden hiervan zijn:
inhoud plaatsen die niet voldoet aan de voorwaarden van Facebook
een valse naam gebruiken
je als iemand anders voordoen

steeds weer gedrag vertonen dat niet is toegestaan op Facebook door onze richtlijnen voor de community te schenden
contact opnemen met andere gebruikers met als doel lastig te vallen, te adverteren, reclame te maken, te daten of ander ongepast gedrag
Als je denkt dat je account per vergissing is uitgeschakeld, kun je beroep aantekenen.'
Geloof dat maar niet. Er is iemand die zich als mij voordoet, maar iedere keer als ik het rapporteer wordt de case gesloten, en er wordt niks mee gedaan.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Facebook blokkeert herhaaldelijk mijn account om niets

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jablan schreef: - De foto van je gezicht opgestuurd en dan alsnog geblokt worden? Je hebt een dubbelganger, de gezichtsherkenningssoftware van FB is niet zo goed als wordt beweerd.
Er wordt niets beweerd want het is algemeen bekend dat deze controle mensenwerk is.
Jablan schreef: - Na het toevoegen van je vakantiefoto's geblokt worden? Waren het strandfoto's waar heel toevallig ergens een blote tepel op te zien is? Dat vindt de fotosoftware van FB al obsceen.
Dit wordt niet gescand maar behandeld op basis van meldingen en sommige mensen zijn erg preuts.
Jablan schreef: - Na het toevoegen van virtuele vrienden geblokt worden? Kijk goed rond in je online vriendenkring: welke groepen vinden ze leuk, volgen ze? Kan zomaar zijn, dat je per ongeluk gelinkt bent aan iemand, die echt en terecht geblokt is.
Onzin, Facebook blokkeert dan de groep en eventueel alle leden. Niet mensen die verbonden zijn met leden van een groep die is afgesloten.
Jablan schreef: - Je hebt een 2e hands telefoon, waarvan het apparaatnummer al gemerkt is als 'verdacht' wegens bezoek aan torrent-sites.
Complete onzin. Als je een torrent download wordt je apparaatnummer niet meegezonden maar enkel je IP adres. Facebook doet hier helemaal niets mee.
Jablan schreef: - Je heb een telefoonnummer opgegeven, dat vroeger door een crimineel is gebruikt. Jij weet dat natuurlijk niet, want dat nummer heb je pas sinds kort.
Ook complete onzin. Facebook controleert niet op telefoonnummers van criminelen.
Jablan schreef: - Je hebt een IP-adres, dat in het een of andere bestand al als 'verdacht' is opgevoerd. Dat kan iets onschuldigs zijn als het versturen van een uitnodiging voor een kerstborrel naar de klanten van jouw bedrijf, evengoed kan het zijn, dat een sleepnet van een geheime dienst de vorige gebruiker van je ip-adres aansloeg op de internetactiviteit.
Ook onzin. Facebook controleert niet op IP adressen, dit zou ook compleet zinloos zijn omdat de halve wereld (NL is beetje vreemde eend) met dynamische IP adressen werkt.
Jablan schreef: - Je bent net zo meertalig als er vingers aan je handen zitten. Daar kan FB ook niet mee overweg en zeker als je schakelt tussen Arabisch/Russisch en een West-Europese taal, vindt de software van FB dat al reden voor een blok.
Ergens bewijs hiervan?
Jablan schreef: - Je ruimt het cache van je browser niet goed op. Tenminste 2 van de 21 FB-Cookies zijn op zoek naar andere sites, die jij bezoekt. Stel dat je voor je werk / school / studie de een of andere occulte site hebt bezocht, dan kun je al hangen.
Ook complete onzin. Facebook kijkt hier niet naar.
Jablan schreef: Samengevat: er zijn 1001-mogelijkheden om geblokkeerd te worden en in vrijwel alle gevallen is de oorzaak te herleiden naar verkeerd afgestelde software, die e.e.a. automatisch regelt.
Je moet ff je alu hoedje afzetten. Facebook werkt veelal op basis van klachten door andere gebruikers. Als je geblokkeerd wordt is hier een logische verklaring voor en dat is namelijk dat je hun reglement overtreedt. Soms is dit reglement wat vaag maar alle voorbeelden die jij noemt zijn compleet verzonnen.
Jablan schreef: Alternatief voor FB/Whatsapp heet Viber en dat is veel gemakkelijker, ook veel minder tijdrovend dan FB. Laatste site heeft maar 1 doel: alle relevante info van jou verzamelen en jou zolang mogelijk op de site houden, zodat je nog meer info over jezelf (onbewust) prijsgeeft. Viber zit dichter bij het originele FB: een makkelijke en goedkope manier om met iedereen, die jij kent, contact te onderhouden.
Viber is geen alternatief voor Facebook maar voor Whatsapp. Het is een chat/telefoon app en geen sociale website o.i.d.

Moneyman
Berichten: 30152
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Facebook blokkeert herhaaldelijk mijn account om niets

Ongelezen bericht door Moneyman »

sylvesterb schreef:
Jablan schreef: - De foto van je gezicht opgestuurd en dan alsnog geblokt worden? Je hebt een dubbelganger, de gezichtsherkenningssoftware van FB is niet zo goed als wordt beweerd.
Er wordt niets beweerd want het is algemeen bekend dat deze controle mensenwerk is.
Jablan schreef: - Na het toevoegen van je vakantiefoto's geblokt worden? Waren het strandfoto's waar heel toevallig ergens een blote tepel op te zien is? Dat vindt de fotosoftware van FB al obsceen.
Dit wordt niet gescand maar behandeld op basis van meldingen en sommige mensen zijn erg preuts.
Jablan schreef: - Na het toevoegen van virtuele vrienden geblokt worden? Kijk goed rond in je online vriendenkring: welke groepen vinden ze leuk, volgen ze? Kan zomaar zijn, dat je per ongeluk gelinkt bent aan iemand, die echt en terecht geblokt is.
Onzin, Facebook blokkeert dan de groep en eventueel alle leden. Niet mensen die verbonden zijn met leden van een groep die is afgesloten.
Jablan schreef: - Je hebt een 2e hands telefoon, waarvan het apparaatnummer al gemerkt is als 'verdacht' wegens bezoek aan torrent-sites.
Complete onzin. Als je een torrent download wordt je apparaatnummer niet meegezonden maar enkel je IP adres. Facebook doet hier helemaal niets mee.
Jablan schreef: - Je heb een telefoonnummer opgegeven, dat vroeger door een crimineel is gebruikt. Jij weet dat natuurlijk niet, want dat nummer heb je pas sinds kort.
Ook complete onzin. Facebook controleert niet op telefoonnummers van criminelen.
Jablan schreef: - Je hebt een IP-adres, dat in het een of andere bestand al als 'verdacht' is opgevoerd. Dat kan iets onschuldigs zijn als het versturen van een uitnodiging voor een kerstborrel naar de klanten van jouw bedrijf, evengoed kan het zijn, dat een sleepnet van een geheime dienst de vorige gebruiker van je ip-adres aansloeg op de internetactiviteit.
Ook onzin. Facebook controleert niet op IP adressen, dit zou ook compleet zinloos zijn omdat de halve wereld (NL is beetje vreemde eend) met dynamische IP adressen werkt.
Jablan schreef: - Je bent net zo meertalig als er vingers aan je handen zitten. Daar kan FB ook niet mee overweg en zeker als je schakelt tussen Arabisch/Russisch en een West-Europese taal, vindt de software van FB dat al reden voor een blok.
Ergens bewijs hiervan?
Jablan schreef: - Je ruimt het cache van je browser niet goed op. Tenminste 2 van de 21 FB-Cookies zijn op zoek naar andere sites, die jij bezoekt. Stel dat je voor je werk / school / studie de een of andere occulte site hebt bezocht, dan kun je al hangen.
Ook complete onzin. Facebook kijkt hier niet naar.
Jablan schreef: Samengevat: er zijn 1001-mogelijkheden om geblokkeerd te worden en in vrijwel alle gevallen is de oorzaak te herleiden naar verkeerd afgestelde software, die e.e.a. automatisch regelt.
Je moet ff je alu hoedje afzetten. Facebook werkt veelal op basis van klachten door andere gebruikers. Als je geblokkeerd wordt is hier een logische verklaring voor en dat is namelijk dat je hun reglement overtreedt. Soms is dit reglement wat vaag maar alle voorbeelden die jij noemt zijn compleet verzonnen.
Jablan schreef: Alternatief voor FB/Whatsapp heet Viber en dat is veel gemakkelijker, ook veel minder tijdrovend dan FB. Laatste site heeft maar 1 doel: alle relevante info van jou verzamelen en jou zolang mogelijk op de site houden, zodat je nog meer info over jezelf (onbewust) prijsgeeft. Viber zit dichter bij het originele FB: een makkelijke en goedkope manier om met iedereen, die jij kent, contact te onderhouden.
Viber is geen alternatief voor Facebook maar voor Whatsapp. Het is een chat/telefoon app en geen sociale website o.i.d.
Volgens mij loop je op heel wat punten achter. Veel van de zaken die jij mensenwerk noemt, zij al lang geautomatiseerd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Facebook blokkeert herhaaldelijk mijn account om niets

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Moneyman schreef: Volgens mij loop je op heel wat punten achter. Veel van de zaken die jij mensenwerk noemt, zij al lang geautomatiseerd.
Deels juist de selectie wordt door de computer gedaan, maar het werkelijk blokkeren is nog steeds mensen werk. Facebook heeft hiervoor honderden mensen in dienst die niets anders doen.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Facebook blokkeert herhaaldelijk mijn account om niets

Ongelezen bericht door harkja »

Is een vingerafdruk is een oplossing ?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Facebook blokkeert herhaaldelijk mijn account om niets

Ongelezen bericht door sylvesterb »

harkja schreef:Is een vingerafdruk is een oplossing ?
Er is geen centrale database met vingerafdrukken, dus wat voegt het dan toe? Los dat je dan een Facebook toegang moet geven tot een dergelijke database.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Facebook blokkeert herhaaldelijk mijn account om niets

Ongelezen bericht door renewouters »

webshopeigenaar14 schreef:
Brahms schreef:Een foto van je gezicht opsturen, een copy van je paspoort opsturen.
Denk je ook nog aan je privecy........

Al even bedacht wat ze met je gezichtsfoto doen, beoordelen ze aan de kleur van je ogen of je een goede Faceboeker bent ?
Gezien het feit dat het hier om een account op facebook gaat waarop TS vakantiekiekjes deelt lijken mij de privacy problemen om dit naar facebook zelf toe te sturen ondergeschikt. :lol:
Jij kent TS?

Gesloten