De laatste dagen wordt ik mobiel regelmatig gebeld door een voor mij onbekend nummer : +212 601604771
Niet alleen overdag, maar ook 's nachts wordt ik wakker gebeld.
Het duurt hooguit 4 seconden, dan wordt de verbinding verbroken.
Men heeft dus niet de intentie en bedoeling dat je opneemt, anders was het contact niet elke keer na een paar seconden verbroken.
+212 is het netnummer van Marokko.
Is jou dit ook al eens overkomen?
Uiteraard is het de bedoeling dat je terugbel, maar doe dat niet.
Dit gaat je dan een heleboel geld kosten
Het gaat hier om telefoonfraude.
Via Google kun hier meer over te vinden.
Nogmaals, trap er niet in!
Groeten,
Piet
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gebeld door +212 601604771, niet terugbellen!
Re: Gebeld door +212 601604771, niet terugbellen!
Heeft u niemand die daar op vakantie is?
Het is nl een Nederlandse 06 nummer die vanuit Marokko/Sahara u probeert te bellen.
Kent u iemand met het nummer 06-01 60 47 71 ?
Het is nl een Nederlandse 06 nummer die vanuit Marokko/Sahara u probeert te bellen.
een nederlandse 06 vanuit marokko belt gewoon als +316* en krijgt niet opeens het landnummer van het land waar die vandaan belt. Dit wordt echter wel vaak gedaan om het te laten lijken op een nederlandse 06 omdat mensen dan eerder geneigd zijn om terug te bellen.Brainless schreef:Heeft u niemand die daar op vakantie is?
Nooit terugbellen. Zo makkelijk (en veilig) is het !
Zet al je bekende nummers welke wel mogen bellen in je adresboek.
Eigenlijk overbodig bericht, is al zo vaak geschreven.....
Zojuist ook door zo'n nummer gebeld, natuurlijk links laten liggen en op speurtocht gegaan...
Mijn Windows 10 phone (Lumia 950xl) laat me alleen bekende nummers blokkeren, dus moet ze eerst in mijn contactlijst zetten (hoe schuin is dat?)
Dan maar bij provider (in dit geval T-mobile) kijken... Blokkeren kan... uitgaand ja... Inkomend niet...
Ik ken niemand in (bijvoorbeeld) Marokko dus waarom kan ik ze niet blokkeren?
Ik als klant zonder een link naar het buitenland, kan het buitenland niet blokkeren als ik daar ZELF om zou vragen!
Heb liever een buitenlands inkomend filter met mogelijkheid om een voor mij bekend nummer door te laten als ik bijv. een vriend in de VS heb wil ik dat hij me kan bellen, niet heel Amerika
Het kunnen blokkeren van vreemde nummers in Windows 10 zou ook een verbetering zijn, zoek tocht laat me zien dat dit na een update in windows phone 8 wel kon, vraag me dan ook af waarom het niet in 10 zit, lijkt mij onlogisch...
natuurlijk kan ik ook in de store op zoek, maar hoe betrouwbaar is het, is het geen malware en kost het geld of word ik gebombardeerd met reclame?
Mijn Windows 10 phone (Lumia 950xl) laat me alleen bekende nummers blokkeren, dus moet ze eerst in mijn contactlijst zetten (hoe schuin is dat?)
Dan maar bij provider (in dit geval T-mobile) kijken... Blokkeren kan... uitgaand ja... Inkomend niet...
Ik ken niemand in (bijvoorbeeld) Marokko dus waarom kan ik ze niet blokkeren?
Ik als klant zonder een link naar het buitenland, kan het buitenland niet blokkeren als ik daar ZELF om zou vragen!
Heb liever een buitenlands inkomend filter met mogelijkheid om een voor mij bekend nummer door te laten als ik bijv. een vriend in de VS heb wil ik dat hij me kan bellen, niet heel Amerika
Het kunnen blokkeren van vreemde nummers in Windows 10 zou ook een verbetering zijn, zoek tocht laat me zien dat dit na een update in windows phone 8 wel kon, vraag me dan ook af waarom het niet in 10 zit, lijkt mij onlogisch...
natuurlijk kan ik ook in de store op zoek, maar hoe betrouwbaar is het, is het geen malware en kost het geld of word ik gebombardeerd met reclame?
Ook niet altijd even handig. Wat als een bekende vanuit een ziekenhuis of zoiets belt omdat er iets erg aan de hand is....Brahms schreef:Nooit terugbellen. Zo makkelijk (en veilig) is het !
Die spreekt je voicemail in, stuurt een sms, een app, belt een ander nummer, noem maar op. De kans dat jouw scenario realiteit is, is verwaarloosbaar.GJvdZ schreef:Ook niet altijd even handig. Wat als een bekende vanuit een ziekenhuis of zoiets belt omdat er iets erg aan de hand is....Brahms schreef:Nooit terugbellen. Zo makkelijk (en veilig) is het !