LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gebeld door Frans sprekende computer nummer onbekend

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
tiddle
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2009 15:12

Gebeld door Frans sprekende computer nummer onbekend

Ongelezen bericht door tiddle »

hallo,


Ik heb een vraag ik ben vandaag gebeld door een onbekend nummer.

Deze sprekende computer sprak frans en zei bonjour en nog wat weet het niet

meer precies daarna was het even stil en zei toen merci en de verbinding werd verbroken.

Heeft iemand enig idee wat dit is?

stofzuigertje

Re: Gebeld door Frans sprekende computer nummer onbekend

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vermoedelijk Call Center uit België....

Wegens bel me niet register mag het niet vanuit NL dus.....
En omdat daar ook Frans sprekende wonen doen ze bij geen reactie...

Omdat er geen mogelijkheid is vanuit België het register te raadplegen proberen ze het zo...
Alleen een beetje dom om het in het Frans te proberen....
lijkt wel een nieuwe Belgen mop...

Nico1012
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 nov 2009 19:11

Re: Gebeld door Frans sprekende computer nummer onbekend

Ongelezen bericht door Nico1012 »

De vervelende zaken komen allemaal voort via anonieme bellers (callcentra).
Nooit anonieme bellers oppakken. Doe mee aan de actie "boycot de anonimus".
Indien iedereen dat doet zijn de problemen uit de wereld.

rialtho
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 sep 2007 14:26

Re: Gebeld door Frans sprekende computer nummer onbekend

Ongelezen bericht door rialtho »

Wordt zelf niet meer lastig gevallen door bellers die het nummer niet meesturen. Mijn router/modem, die ik van mijn ISP (xs4all) in bruikleen heb, heeft de mogelijkheid om anonieme bellers te blokkeren. Deze krijgen een standaard boodschap te horen dat dit nummer niet bereikbaar is oid. Wel tikken betalen voor de beller, geen contact. Laatst iemand die in 1 uur tijd 10 keer had gebeld. Was overdag, dan ben ik er toch niet. En inderdaad, als je niet opneemt bij anonieme bellers, leren ze het wel af.

Bij telefonische colportage is de kans dat je 'beet' hebt is rond de 1 %. Nu met dat bel-me-niet register, zou dat percentage omhoog moeten gaan. Je belt dan in ieder geval alleen mensen die het geen probleem vinden om telefonisch lastig gevallen te worden, of die niet weten dat ze zich kunnen laten registreren in dat BMN register.

Mutsaers
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2010 16:14

Re: Gebeld door Frans sprekende computer nummer onbekend

Ongelezen bericht door Mutsaers »

Ik wordt sinds ee nweek ook door onbekende numers gebeld aantal keren opgenomen en inderdaad ook frans sprekende computer aan de telefoon gehad! ik weet niet hoe ik er vanaf moet komen..ik heb het belmeniet.nl register ingevuld maar schijnt geen zin te hebben. ze bellen vaak een aantal keer achter elkaar als ik op school zit en dit is echt vervelend!

hoe komen wij hiervan af?

stofzuigertje

Re: Gebeld door Frans sprekende computer nummer onbekend

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Door bij de frans sprekende computer iets te roepen zal deze automatisch reageren en vermoedelijk een persoon aan lijn geven.
Dan stijgen hun kosten en krijg je de reclame die het meestal is te horen.

Ja , Hallo is vaak voldoende.
Je kunt dan tegen het bedrijf wat het product aanbood een klacht indienen via Politie aangifte die alle gebelde en opgenomen gesprekken ondanks geen nummer weergave toch kan zien (provider ziet wel nummers) en aangifte wegens Stalken is mogelijk.
Ook het bedrijf hier noemen dat jou als klant wilde mag natuurlijk en anti reclame is dodelijk voor de meeste bedrijven.
Ik vermoed dat het een energie bedrijf is.

Gesloten