LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen garantie bij Hi zonder pakbon

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
BHoef

Geen garantie bij Hi zonder pakbon

Ongelezen bericht door BHoef »

In oktober 2011 heb ik een 2-jarig abonnement afgesloten bij HI. Bij dit HI-250 abonnement behoort een iPhone 4s.

Deze iPhone 4s heeft, 2 dagen nadat de fabrieksgarantie van 1 jaar was verlopen, mankementen gekregen. Een van deze mankementen is een defecte vergrendelingsknop (boven op het toestel). Nadat deze mankementen geconstateerd zijn heb ik verschillende keren gebeld naar Apple en Hi. Bij Apple kreeg ik te horen dat ik geen fabrieksgarantie meer had op het toestel, aangezien het toestel destijds een aantal dagen ouder was dan 1 jaar.
Na een paar keer met de klantenservice van Hi gebeld te hebben, meldden de medewerkers van de klantenservice dat ik recht heb op 2 jaar garantie op mijn iPhone 4s. Mits de pakbon van de bestelling bewaard is gebleven. Alleen op deze pakbon staat de IMEI-code van het toestel wat correspondeert naar het toestel zelf. Dit is het enige bewijs om aan te tonen dat mijn toestel daadwerkelijk bij mijn abonnement past.

Nu heb ik - naar mijn mening - bij het leveren van de order destijds geen pakbon geleverd gekregen. Of er definitief geen pakbon bij de order is geleverd is uiteraard niet te bevestigen. Maar ik vind het belachelijk dat er 2 jaar garantie - waar ik recht op heb - ontnomen wordt wanneer er geen pakbon geleverd wordt/verloren raakt. Meerdere malen is mij verkondigd dat de gehele garantie valt of staat met het bezit van de pakbon. Op verschillende manieren kan ik aantonen dat ik een abonnement heb afgesloten bij Hi.

Bestaat er een mogelijkheid dat er nog eenmalig de pakbon van mijn order naar mij verzonden kan worden vanuit Hi? Zodat ik mijn toestel bij de winkel in kan laten nemen waar geconstateerd kan worden of het mankement aan de iPhone 4s daadwerkelijk onder de garantie valt.

Wat kan ik doen?

Alvast bedankt!

Brainless

Re: Geen garantie bij Hi zonder pakbon

Ongelezen bericht door Brainless »

U moet aantonen dat de kapotte telefoon degene is die u toentertijd heeft gekregen.
De order/pakbon (staat gelijk aan een factuur) is uw bewijs wanneer u deze heeft ontvangen.

Heeft u geen mail gekregen (na het afsluiten) waar deze orderbon is bijgevoegd?

Rim69

Ongelezen bericht door Rim69 »

Je kan het imei nummer vinden door *#06# op je toestel in te toetsen.
Of op je toestel zelf, vaak onder de accu.

BHoef

Ongelezen bericht door BHoef »

Brainless schreef:U moet aantonen dat de kapotte telefoon degene is die u toentertijd heeft gekregen.
De order/pakbon (staat gelijk aan een factuur) is uw bewijs wanneer u deze heeft ontvangen.

Heeft u geen mail gekregen (na het afsluiten) waar deze orderbon is bijgevoegd?
Ik heb destijds inderdaad per mail een orderbevestiging ontvangen, maar hierop staat de IMEI-code niet vermeld. Daarmee kan ik niet bewijzen dat mijn toestel met die order correspondeert.
Je kan het imei nummer vinden door *#06# op je toestel in te toetsen.
Of op je toestel zelf, vaak onder de accu.
Klopt, daar ben ik laatst ook achter gekomen. Maar het probleem is juist het feit dat de IMEI-code van mijn toestel nergens wordt vermeld op een order, bankafschrift etc. Zo kan ik nooit aantonen dat mijn toestel daadwerkelijk bij het afgesloten abonnement hoort.

Regggy

Ongelezen bericht door Regggy »

2 dingen:

1) Ieder product wat jij hier koopt heeft 2 jaar garantie. Dat die appelflappen van Apple 'claimen' dat het bij hen 1 jaar is is leuk, maar in strijd met het Europees recht. Is dus niet alleen 'via je provider' maar altijd.

2) Hi is een groot bedrijf wat zelf ook administratie doet. Als zij een telefoon uitleveren bij een nieuw contract of een verlenging wordt er echt wel vermeld wat het corresponderende imeinr hierbij is. Knap stom van je dat je je bon niet meer hebt, maar ook zonder dienen ze je echt nog wel te helpen.

Hoe dan ook, laat je niet afschepen, en succes!

Gesloten