LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen of niet te vinden telefoonaansluiting/ISRApunt
Geen of niet te vinden telefoonaansluiting/ISRApunt
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem?
Ik heb een jaar-abonnement bij Tele2 afgesloten voor internet, telefonie en tv. Deze week heb ik het installatie Doe-het-zelfpakket ontvangen. In de installatiehandleiding staat dat ik de telefoonhoofdaansluiting moet vinden. Dit kan een ISRApunt (kastje waar telefoonkabeltjes in moeten) of telefoonstopcontact (4 pinnen) zijn. Nu blijk ik deze niet te kunnen vinden. Ik had geen idee dat die er wel eens niet zou kunnen zijn of dat deze verborgen was. Nu zit ik met een abonnement dat ik niet kan aansluiten. Belletjes naar de tele2 hebben tot nu toe geen oplossing opgeleverd. De KPN, verantwoordelijk voor de telefoonkabel van de straat tot aan mijn huis, kan ook niks doen.
Ik kan een monteur op zoek laten gaan naar het telefoonaansluitingspunt, maar dat gaat veel geld kosten. Volgens tele2 is er een aansluitpunt in mijn woning, volgens mijn huisbaas niet. Ik wil niet onnodig in de kosten vallen om een kapotte of wellicht niet bestaande telefoonaansluiting in mijn woning. Ook wil ik niet betalen voor een abonnement waar ik niks aan heb op dit moment. Levert een monteur de oplossing of kan ik mijn abonnement opzeggen voordat mijn contract is afgelopen met reden (geen actieve ISRA aansluiting)?
Uit een eerder probleem op dit forum kwam ik dit nog tegen uit de tele2voorwaarden:
Voorwaarden voor toegang tot de Dienst
4.1 De Klant dient te beschikken over een functionerende, niet-afgesloten, Aansluiting. De Dienst kan slechts worden gerealiseerd met een koperen telefoonaansluiting en niet met een kabelaansluiting. Indien de Klant niet beschikt over een Aansluiting, dient de Klant op de door de Klantenservice aan te geven wijze een aanvraag voor een Aansluiting te doen.
Tele2 is gerechtigd alle noodzakelijke informatie voor het leveren en het in stand houden van de Dienst op te vragen bij de relevante (netwerk)leveranciers en instanties.
Maar kan ik hier iets mee mbt opzeggen abonnement?
In afwachting van hulp,
vriendelijke groet,
Dirk
Ik heb een jaar-abonnement bij Tele2 afgesloten voor internet, telefonie en tv. Deze week heb ik het installatie Doe-het-zelfpakket ontvangen. In de installatiehandleiding staat dat ik de telefoonhoofdaansluiting moet vinden. Dit kan een ISRApunt (kastje waar telefoonkabeltjes in moeten) of telefoonstopcontact (4 pinnen) zijn. Nu blijk ik deze niet te kunnen vinden. Ik had geen idee dat die er wel eens niet zou kunnen zijn of dat deze verborgen was. Nu zit ik met een abonnement dat ik niet kan aansluiten. Belletjes naar de tele2 hebben tot nu toe geen oplossing opgeleverd. De KPN, verantwoordelijk voor de telefoonkabel van de straat tot aan mijn huis, kan ook niks doen.
Ik kan een monteur op zoek laten gaan naar het telefoonaansluitingspunt, maar dat gaat veel geld kosten. Volgens tele2 is er een aansluitpunt in mijn woning, volgens mijn huisbaas niet. Ik wil niet onnodig in de kosten vallen om een kapotte of wellicht niet bestaande telefoonaansluiting in mijn woning. Ook wil ik niet betalen voor een abonnement waar ik niks aan heb op dit moment. Levert een monteur de oplossing of kan ik mijn abonnement opzeggen voordat mijn contract is afgelopen met reden (geen actieve ISRA aansluiting)?
Uit een eerder probleem op dit forum kwam ik dit nog tegen uit de tele2voorwaarden:
4.1 De Klant dient te beschikken over een functionerende, niet-afgesloten, Aansluiting. De Dienst kan slechts worden gerealiseerd met een koperen telefoonaansluiting en niet met een kabelaansluiting. Indien de Klant niet beschikt over een Aansluiting, dient de Klant op de door de Klantenservice aan te geven wijze een aanvraag voor een Aansluiting te doen.
Tele2 is gerechtigd alle noodzakelijke informatie voor het leveren en het in stand houden van de Dienst op te vragen bij de relevante (netwerk)leveranciers en instanties.
Maar kan ik hier iets mee mbt opzeggen abonnement?
In afwachting van hulp,
vriendelijke groet,
Dirk
Re: Geen of niet te vinden telefoonaansluiting/ISRApunt
Het isra punt zal best wel aanwezig zijn, ik weet niet wat voor een woning het betreft maar als er meer soort gelijke woningen zijn kunt u beleefd vragen waar de aansluiting zich bevind. Het is natuurlijk wel handig om voor u een contract afsluit even controleert of de aansluiting aanwezig is. Maar goed de meterkast of een muur in de huiskamer is een optie al is de laatste wat moeilijker te vinden. Een leiding detector, te koop bij de bouwmarkt kan dan uitkomst bieden.
Dus als ik het goed begrijp, heb je tot heden nog geen telefoon gehad.
Als de huisbaas zegt, dat er geen aansluiting aanwezig is, dan zou je hem moeten geloven.
Ronald heeft gelijk, eerst informeren, en dan bestellen, is bij de meeste dingen zo!
De provider maakt het niets uit, of je een ISRA punt hebt of niet.
Misschien bestaat er een soortgelijke woning, waar je zou kunnen kijken!
Als de huisbaas zegt, dat er geen aansluiting aanwezig is, dan zou je hem moeten geloven.
Ronald heeft gelijk, eerst informeren, en dan bestellen, is bij de meeste dingen zo!
De provider maakt het niets uit, of je een ISRA punt hebt of niet.
Misschien bestaat er een soortgelijke woning, waar je zou kunnen kijken!
Het eerst informeren dan bestellen snap ik. Maar daar is het nu te laat voor. Ik heb nog nooit zelf een abonnement voor internet/telefonie/tv afgesloten en ik was onder de veronderstelling dat de tele2 bij de postcodecheck ook checkt of er een telefoonaansluiting is. Ik had niet verwacht dat zij ook dingen leveren zonder dat er aansluitmogelijkheden zijn in je woning. Ze bieden nu iets aan dat uiteindelijk niet leverbaar is. Een vergelijking van een tele2 helpdeskmedewerker dat je ook een auto kunt kopen zonder een rijbewijs vind ik niet opgaan in dit geval. Hoe had ik kunnen vermoeden dat er geen telefoonaansluiting was?
Ik las op andere sites dat kpn verantwoordelijk is voor de aansluiting tot aan je huis, zoals tele2 ook aangeeft. Volgens de tele2 zit de aansluiting trouwens in de linkervoorkamer, maar ze kunnen niet zeggen waar dat precies is. Het soort appartement waar ik in woon is een portiekflat, bouwjaar 1935. Mijn buren zijn Polen, maar ik zal proberen ze te vragen of en waar hun aansluiting zit.
Ik heb nu ook via aansluitingen.nl een nieuwe telefoonlijn aangevraagd op suggestie van de aansluitingen.nl-helpdesk. Deze sturen dit dan door naar mijn netbeheerder, kpn. Ik hoop dat zij dan kunnen zeggen waar de aansluiting zit, anders zal ik toch een monteur moeten laten komen. Waarschijnlijk zal die dan sowieso moeten komen omdat het telefoonpunt kapot is gemaakt in een verbouwing oid.
Dankbaar voor hulp, suggesties, advies,
Dirk
Ik las op andere sites dat kpn verantwoordelijk is voor de aansluiting tot aan je huis, zoals tele2 ook aangeeft. Volgens de tele2 zit de aansluiting trouwens in de linkervoorkamer, maar ze kunnen niet zeggen waar dat precies is. Het soort appartement waar ik in woon is een portiekflat, bouwjaar 1935. Mijn buren zijn Polen, maar ik zal proberen ze te vragen of en waar hun aansluiting zit.
Ik heb nu ook via aansluitingen.nl een nieuwe telefoonlijn aangevraagd op suggestie van de aansluitingen.nl-helpdesk. Deze sturen dit dan door naar mijn netbeheerder, kpn. Ik hoop dat zij dan kunnen zeggen waar de aansluiting zit, anders zal ik toch een monteur moeten laten komen. Waarschijnlijk zal die dan sowieso moeten komen omdat het telefoonpunt kapot is gemaakt in een verbouwing oid.
Dankbaar voor hulp, suggesties, advies,
Dirk
Ik vind de opmerking van de helpdesk medewerker juist.
Er zijn nog een tal van zulke vergelijkingen.
Je kan ook een dvd kopen, zonder een dvd speler te hebben.
Je kan ook een TV kopen, zonder dat er kabel/schotel is!
Helaas bij jou is iets mis gegaan, maar daarvoor is de provider niet aansprakelijk!
suc6
Er zijn nog een tal van zulke vergelijkingen.
Je kan ook een dvd kopen, zonder een dvd speler te hebben.
Je kan ook een TV kopen, zonder dat er kabel/schotel is!
Helaas bij jou is iets mis gegaan, maar daarvoor is de provider niet aansprakelijk!
suc6
Het lijkt mij dat de tele2 een dienst levert: internet/telefonie/tv. Onder die dienst verwacht ik ook daadwerkelijk wat ze aanbieden, namelijk internet, telefonie en tv. Internet en telefonie heb ik nu gewoon niet. Een dvd zou ik wel hebben ook al zou ik geen dvdspeler hebben. Net als een tv. Zelfs al zou je internet en telefonie als een product zien, dan nog ben ik daar nu niet in het bezit van.
Ik weet dat zij er ook weinig aan kunnen doen dat een vorige bewoner mijn telefoonaansluiting heeft weggewerkt of dat die aansluiting er niet is, maar het is natuurlijk ook niet mijn schuld dat die er niet is.
Valt dit geval overigens onder het kopje overmacht in de algemene voorwaarden?
9. Overmacht
9.1 Overmacht bestaat indien de uitvoering van de Dienst geheel of gedeeltelijk, al dan niet tijdelijk, wordt verhinderd door omstandigheden gelegen buiten de macht van partijen en/of door omstandigheden aan de kant van Tele2 waarop Tele2 redelijkerwijs geen invloed kan uitoefenen, zoals staking, uitsluiting, blokkade, oproer, rellen, stremmingen van vervoer en andere transportstoringen, ongevallen, brand, bedrijfsstoringen, storingen in apparatuur, netwerken daaronder begrepen.
9.2 In geval van overmacht worden verplichtingen van de Klant en Tele2 opgeschort. De Klant heeft geen recht zijn verplichtingen op te schorten indien hij zelf reeds in verzuim was met de nakoming van zijn verplichtingen.
Nogmaals dank voor verlossende hulp,
Dirk
Ik weet dat zij er ook weinig aan kunnen doen dat een vorige bewoner mijn telefoonaansluiting heeft weggewerkt of dat die aansluiting er niet is, maar het is natuurlijk ook niet mijn schuld dat die er niet is.
Valt dit geval overigens onder het kopje overmacht in de algemene voorwaarden?
9. Overmacht
9.1 Overmacht bestaat indien de uitvoering van de Dienst geheel of gedeeltelijk, al dan niet tijdelijk, wordt verhinderd door omstandigheden gelegen buiten de macht van partijen en/of door omstandigheden aan de kant van Tele2 waarop Tele2 redelijkerwijs geen invloed kan uitoefenen, zoals staking, uitsluiting, blokkade, oproer, rellen, stremmingen van vervoer en andere transportstoringen, ongevallen, brand, bedrijfsstoringen, storingen in apparatuur, netwerken daaronder begrepen.
9.2 In geval van overmacht worden verplichtingen van de Klant en Tele2 opgeschort. De Klant heeft geen recht zijn verplichtingen op te schorten indien hij zelf reeds in verzuim was met de nakoming van zijn verplichtingen.
Nogmaals dank voor verlossende hulp,
Dirk
Het punt is er, enkel en dat gebeurt vaker als de aansluiting niet gebruikt wordt, de muurplaat vooral bij een oude aansluiting wordt weg gehaald en er wordt behang overheen geplakt. beklop de muren op stopcontact hoogte. Wat betreft de buren, in een flat zullen er meer zijn waar u kunt aanbellen om zo een indruk te krijgen waar het punt zich bevind. Je zult toch iets moeten ondernemen want van het contract ga je niet afkomen.
op dit punt ga je mank want jij bent de enige die dat kan constateren niet tele2 die gaan er van uit dat de flat in het algemeen per woning een isra punt heeft waar en hoe die gesitueerd is tja dat is je eigen pakkie an.Hoe had ik kunnen vermoeden dat er geen telefoonaansluiting was?
Ik denk niet dat je de oplossing moet zoeken in het opzeggen van de overeenkomst. Dat gaat geld kosten en je wilde juist een telefoonverbinding.
Zoals je zelf aangeeft :
Maar ik zou mij sterk vergissen wanneer er sinds 1935 nooit een aansluiting is geweest. Wanneer er eenmaal een isra punt is aangelegd blijft deze bestaan. Actief of inactief.
Ik denk dat je gewoon heeeel goed moet zoeken. Desnoods laat je iemand anders zoeken. Heb je een houten vloer ? Grote kans dat een vorige bewoner die nare knobbel onder de vloer heeft gestopt, bij vertrek wordt dan het kabeltje naar de telefoon doorgeknipt / weggeknipt en jij hebt een probleem.
Overigens : zijn de vorige bewoners nog te achterhalen / benaderen ?
Zoals je zelf aangeeft :
Vraag dan gewoon die aansluiting aan.Uit een eerder probleem op dit forum kwam ik dit nog tegen uit de tele2voorwaarden:
Maar ik zou mij sterk vergissen wanneer er sinds 1935 nooit een aansluiting is geweest. Wanneer er eenmaal een isra punt is aangelegd blijft deze bestaan. Actief of inactief.
Ik denk dat je gewoon heeeel goed moet zoeken. Desnoods laat je iemand anders zoeken. Heb je een houten vloer ? Grote kans dat een vorige bewoner die nare knobbel onder de vloer heeft gestopt, bij vertrek wordt dan het kabeltje naar de telefoon doorgeknipt / weggeknipt en jij hebt een probleem.
Overigens : zijn de vorige bewoners nog te achterhalen / benaderen ?
Dit is, wat TS aangeeft:
@ DirkW
Hoelang woon je daar al?
DirkW schreef: Volgens tele2 is er een aansluitpunt in mijn woning, volgens mijn huisbaas niet.
Dirk
@ DirkW
Hoelang woon je daar al?
Al zou die weggeknipt zijn dan kun je de draden zo aanhalen/ verlengen je hebt er maar twee nodig. Edoch in een oude flat zit de aansluiting op stopcontact hoogte want de ptt toenmalig aanbieder van telefoon bracht ook radio in de huiskamer. Mijn oma heeft daar veelvuldig gebruik van gemaakt en de woning was ouder dan die van Ts.
Zoekt en gij zult vinden zou ik zeggen.
Zoekt en gij zult vinden zou ik zeggen.
De vorige bewoner had ziggo en mobiele telefoon.
Ik woon er nu twee maandjes. Ga dalijk als ik thuis ben nog een keer zoeken en waarschijnlijk een monteur bellen om hulp. Kan zo'n kabel toch niet maken zelf en waarschijnlijk is die kapot gemaakt.
Weet iemand of dit ook onder de monteurskosten van tele2 zou vallen? Dat is namelijk 69 euro, als ik me niet vergis, voor installatie van je hele pakket. Maar ik weet niet of daar ook het maken van een ISRAverbinding bij inbegrepen is. Kan ook een KPN-monteur bellen misschien?
Dank,
Dirk
Ik woon er nu twee maandjes. Ga dalijk als ik thuis ben nog een keer zoeken en waarschijnlijk een monteur bellen om hulp. Kan zo'n kabel toch niet maken zelf en waarschijnlijk is die kapot gemaakt.
Weet iemand of dit ook onder de monteurskosten van tele2 zou vallen? Dat is namelijk 69 euro, als ik me niet vergis, voor installatie van je hele pakket. Maar ik weet niet of daar ook het maken van een ISRAverbinding bij inbegrepen is. Kan ook een KPN-monteur bellen misschien?
Dank,
Dirk
Misschien een optie, om bij KPN navraag te doen.
Zij kunnen zien, of er in dit huis een aansluiting is/was!
Zij kunnen zien, of er in dit huis een aansluiting is/was!
De kpn is dus een heel treurig bedrijf. De tele2 zegt ook dat de kpn kan zien waar de aansluiting is maar de helpdeskmedewerkers willen of kunnen mij dat weer niet vertellen.
Zelfs niet als ik zeg dat ik een abonnement bij hun wil nemen.
Nee die kosten claimen bij tele2 gaat niet lukken. Dirkw je gaat wel erg ver om jou fout op kpn en tele2 af te schuiven. Je woont er twee maanden dan moet je toch weten wat er wel of niet is.
Geen telefoonwinkel in de buurt, om daar eens te vragen?DirkW schreef:De kpn is dus een heel treurig bedrijf. De tele2 zegt ook dat de kpn kan zien waar de aansluiting is maar de helpdeskmedewerkers willen of kunnen mij dat weer niet vertellen.
Als je bij KPN vraagt, hoelang duurt het, om een telefoon aansluuiting te krijgen, kijken zij in het systeem, of het mogelijk is.
Bij een bestande ISRA is het meestal direct mogelijk, omdat dit alles alleen nog via computer gedaan wordt!
Ik heb geen een keer van een fout gesproken. In de twee maanden dat ik er woon ben ik 3 weken weg geweest en veel aan mijn hoofd gehad. Ik geef toe, het was een vergissing van mij om een abonnement af te sluiten zonder te checken of er een telefoonkabel was. Ik vind het alleen jammer dat hier geen oplossing voor is, voor een vergissing die niet echt mijn fout is. Hoezo kan/wil kpn mij niet zeggen waar de aansluiting zit, terwijl tele2 mij kan vertellen dat ie in de linkervoorkamer zit. Hoe zij daarbij komen weet ik ook niet.
Ik constateer slechts mijn probleem. Het is ingewikkeld om vast te stellen waar de verantwoordelijkheid ligt voor dit probleem. Daarom wordt er waarschijnlijk zo moeilijk gedaan, maar ik wil wel zeggen dat ik het idee heb dat de tele2mensen echt hun best deden om me te helpen.
Ik constateer slechts mijn probleem. Het is ingewikkeld om vast te stellen waar de verantwoordelijkheid ligt voor dit probleem. Daarom wordt er waarschijnlijk zo moeilijk gedaan, maar ik wil wel zeggen dat ik het idee heb dat de tele2mensen echt hun best deden om me te helpen.
Bedankt tennis,
ik ga
ik ga
nu eerst proberen.Geen telefoonwinkel in de buurt, om daar eens te vragen?
Als je bij KPN vraagt, hoelang duurt het, om een telefoon aansluuiting te krijgen, kijken zij in het systeem, of het mogelijk is.
Bij een bestande ISRA is het meestal direct mogelijk, omdat dit alles alleen nog via computer gedaan wordt!
Ik heb niet de indruk dat TS ergens de zwarte piet wil neerleggen.ronald g schreef:Nee die kosten claimen bij tele2 gaat niet lukken. Dirkw je gaat wel erg ver om jou fout op kpn en tele2 af te schuiven. Je woont er twee maanden dan moet je toch weten wat er wel of niet is.
Hij wil een oplossing.
overigens: wanneer je de kabel gevonden hebt, heb je echt geen monteur nodig. Die twee draadjes moet elke prutser wel kunnen aansluiten.
Die indruk wekt hij wel, je weet toch wel wat voor een aansluitingen je in huis hebt voor je een contract aangaat. Ik ben bereid om constructief mee te denken waar dat punt zich bevind maar Ts werkt niet echt mee, die wil of van zijn contract af dan wel alle kosten afschuiven.
Vergissen is menselijk maar ik vind dit een terechte fout die je niet bij kpn of tele2 kan neer leggen.
Vergissen is menselijk maar ik vind dit een terechte fout die je niet bij kpn of tele2 kan neer leggen.
Eens.ronald g schreef: Vergissen is menselijk maar ik vind dit een terechte fout die je niet bij kpn of tele2 kan neer leggen.
Het opzoeken van het Israpunt zal hij toch echt zelf moeten doen.