LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen Pretium klant wel abonnementskosten

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Klaske1972

Geen Pretium klant wel abonnementskosten

Ongelezen bericht door Klaske1972 »

Zelfs zonder klant te zijn van Pretium zijn er maandelijks abonnements en -gesprekskosten van mijn rekening geïncasseerd. Bij navraag bleek iemand anders mijn rekeningnummer te gebruiken. Er werd beloofd een bevestiging te sturen en het bedrag te storneren. Na twee aangetekende brieven is er tot op heden echter nog niets gebeurd. Er werd zelfs lacherig gezegd vooral dan maar juridische hulp te zoeken. Wie herkent deze situatie?

agro

Re: Geen Pretium klant wel abonnementskosten

Ongelezen bericht door agro »

Ga naar je bank en laat voor Pretium een selectieve blokkade op je bankrekening leggen, kunnen ze niks meer afschrijven totdat deze blokkade door jou is opgeheven.

Afhankelijk van het reeds ten onrechte afgeschreven bedrag zou je kunnen overwegen een deurwaarder in te schakelen.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Zie ook:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=23373

Slecht 159 pagina's pretium ellende :mrgreen:

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Naar je bank gaan en "melding onterecht incasso"
Tot 13 mnd terug kunnen(moeten )onterecht geincasseerd geld terughalen

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

En vergeet niet - doe aangifte!
Pretium steelt (diefstal) jouw geld, plegen fraude (incasseren zonder machtiging) en geven kennelijk aan niet terug te willen betalen (opzet).

Succes.

electomonteur

Ongelezen bericht door electomonteur »

naar de bank bellen of even langs een vestiging gaan en alle onterecht betaalde centen terug eisen en een blokkade op het incasso opdrachten plaatsen
zo als al vermeld kan je een geruime tijd terug vorderen

wenst de bank niet mee te werken in het bank gebouw de politie bellen en melden dat je hier ter plekke aangifte wil doen van verduistering en diefstal

maar de ervaring leert dat de meeste banken hier graag aan me werken

hun halen het geld terug en laten het even 2 a 3 dagen staan voor de rente en dat is hun winst

Peggy_tonnesen

Ongelezen bericht door Peggy_tonnesen »

Klaske1972 schreef:Zelfs zonder klant te zijn van Pretium zijn er maandelijks abonnements en -gesprekskosten van mijn rekening geïncasseerd. Bij navraag bleek iemand anders mijn rekeningnummer te gebruiken. Er werd beloofd een bevestiging te sturen en het bedrag te storneren. Na twee aangetekende brieven is er tot op heden echter nog niets gebeurd. Er werd zelfs lacherig gezegd vooral dan maar juridische hulp te zoeken. Wie herkent deze situatie?
Ik ben bang dat ik ik het zelfde schuitje zit. ik heb ze er nog niet over in kennis gesteld maar als ze me een oor aan proberen te naaien morgen met een bandje of iets zoals iemand die mijn rekening nummer heeft gebruikt, ga ik per direct aangifte doen. op de meeste forums zie je ook dat oudere de dupe zijn van deze zaakjes, Maar bij mij hebben ze toch wel een grove fout gemaakt als ze denken dat ik 80 jaar ben. Ik ben echter pas 17 dus ook niet wettelijk instaat een abonnement-contract te tekenen nog mondeling af te sluiten en indien ik ja heb gezegd en mijn vader hier niet over in kennis is gesteld is het contract niet bindend (staat zelfs in hun voorwaarden), en het gekke is! er is ongevraagd geld ontvreemd van mijn bankrekening zonder dat ik nog mijn vader toestemming hebben gegeven voor automatische incasso. Natuurlijk heb ik gisteravond gelijk al een terug vordering van mijn geld bij de bank ingediend en ga er morgen voor de zekerheid langs en ik wil wat meer informatie van de bank over deze zaakjes. ik ben echter bang dat hier nog niet de kous mee af zal zijn.
Toen ik het zag kon ik mijn ogen niet geloven omdat ik er nog nooit iets van gezien of gehoord had..
Stelletje lamballen dat ze maar eens echt gaan werken voor hun geld in plaats van iemand die het niet breed heeft geld afnemen onder valse voorwendselen waardoor ik momenteel niet op kamers meer kan.

hoe gaat het daar nu al met het terug krijgen van je geld.

met vriendelijke groeten
Peggy

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Inderdaad naar de politie gaan en aangifte doen van diefstal. Neem de twee aangetekende brieven mee als bewijs. En naar de bank gaan om het bedrag terug te laten boeken omdat ze geen machtiging hebben.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Peggy_tonnesen

Maatschappelijk gezien is het niet ongebruikelijk dat een 17 jarige een telefoonabonnement afsluit. Het is niet PT's probleem, dat je daarbij het rekeningnummer van jouw vader heb opgegeven. Je zit immers aan een kontrakt vast en PT kan eisen dat je je eigen rekeningnummer op geeft of anders maandelijke een AC opsturen. Vanaf het moment echter dat PT weet heeft van het feit dat het jouw vaders nummer is, mogen zij uiteraard via dat nummer niet meer automatisch incasseren via dat rekeningnummer.

Maxiem.

Gesloten