LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen Support van Samsung

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Jolanda en Erna

Geen Support van Samsung

Ongelezen bericht door Jolanda en Erna »

1,5 jaar geleden heb ik een externe harde schijf gekocht van het merk Samsung. Dit om te voorkomen dat ik mijn documenten kwijt zou raken bij een eventuele computer crash. Nu heb ik afgelopen week een nieuwe computer gekocht. En heb hier de externe harde schijf op aangesloten. Geen probleem dacht ik. Helaas, helaas...... maar nu geeft de pc aan dat de externe schijf geformatteerd moet worden voor gebruik. Dat betekent dat alle gegevens gewist worden. Al de gegevens van mijn eigen (kleine) bedrijf staan erop en die ben ik dan kwijt.
Support gevraagd bij Samsung. Reactie: kijk maar op een speciale (engelstalige) site. Mjin probleem wordt daar niet op vermeld. Heb dit gemeld aan de support afdeling. Kreeg hetzelfde standaard antwoord per mail. Wederom gemeld dat ik daar niets aan heb. Uiteindelijk een telefoonnummer gekregen. En.... ja hoor die verwijzen me ook naar dezelfde site. Verteld dat ik daar niets aan heb. Ja... ik kan u niet helpen. Ga maar naar de winkel, die kunnen de schijf wellicht wel uitlezen. Ik heb de schijf bij Dixon's gekocht. Zeker weten dat Dixon mij niet verder kan helpen. Wat een slechte, feitelijk geen service, levert Samsung.

BBCS
Contacteer:

Re: Geen Support van Samsung

Ongelezen bericht door BBCS »

Jolanda en Erna schreef:Zeker weten dat Dixon mij niet verder kan helpen.
Waarom heb je dan die harde schijf bij Dixons gekocht?

Jolanda en Erna schreef:Wat een slechte, feitelijk geen service, levert Samsung.
Hoeft Samsung ook niet te doen.
Je moet terug naar de verkopende partij.

grun

Ongelezen bericht door grun »

Als diezelfde externe harde schijf het in je oude computer goed deed en in je nieuwe niet dan kan het ook aan die nieuwe computer liggen. Of liever gezegd, aan het besturingssysteem. Ik vermoed dat de Samsung helemaal niet stuk is en dat alle gegevens er nog gewoon op staan. Heb je de oude pc nog of ken je iemand met een andere pc? Misschien kan de winkelier van je nieuwe pc je helpen?

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

De index van de harde schijf is beschadigd.

Via chkdsk of schijfcontrole moet dat op te lossen zijn.

Mallotenbestrijder

Ongelezen bericht door Mallotenbestrijder »

BBCS, het kan zijn dat er in het geheel niets is beschadigd.

Mogelijk dat de schijven van de oude en nieuwe computer verschillend geformatteerd zijn (NTFS/FAT...). Dan zijn de schijfindexen verschillend van opbouw. Maar waarom zou je rotzooien met de schijf, zet de zaak eenvoudig via de oude computer over (uploaden) op een internetcloud als Dropbox of Skydrive. Vanaf de cloud kun je de data weer downloaden naar je nieuwe computer. Is er te veel data over te schrijven, doe dat dan in meerdere etappes als de cloud, voor jouw hoeveelheid data, een datalimiet heeft. Daarna kun je de schijf geschikt maken voor je nieuwe computer door hem daar aan te hangen en te formatteren. Simpel en veilig.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Heb je wat meer info over de oude en nieuwe computer? Als de oude een Mac of Linux PC was en de nieuwe een Windows PC, dan bestaat de kans dat je de schijf niet kunt lezen. Andersom kan dat wel (Windows is alleen maar compatible met zichzelf...).

Gesloten