Ik zit met het volgende. Heb onlangs een gloednieuwe Samsung S8 gekocht, hij viel op de wc-pot en het scherm brak. Ik wilde hem zo snel mogelijk repareren en zonder dat ik wist dat er gewoon een officiele Samsung dealer in mijn stad is naar een telefoon reparatie winkel gebracht. De reparatie was veel duurder dan bij de officiele dealer maar daar gaat het niet om. De reparatie is verre van deugdelijk.
De Samsung S8 is waterdicht, daarom heb ik voor dit model gekozen, en na de reparatie is hij niet meer waterdicht, dus ik terug naar de winkel. Meteen liegt de reparateur dat het normaal is dat een telefoon niet meer waterdicht is na reparatie. Ik heb vervolgens Samsung gebeld en natuurlijk hoort de telefoon wel waterdicht gemaakt te worden na reparatie, maar het wordt nog erger. De reparateur zegt vervolgens dat het knopje aan de zijkant, wat nu niet meer functioneert, vervangen dient te worden en dat dit nogmaals 40 euro kost! Ik zeg wat een onzin, er zit garantie op de reparatie van een half jaar en de telefoon moet waterdicht gemaakt worden. Ik laat mijn telefoon achter om hem eind van de dag op te halen en rij vervolgens naar de officiele dealer om informatie in te winnen.
De Samsung dealer zegt dat de telefoon wel waterdicht gemaakt hoort te worden (en dat de reparatie bij hen 100 euro goedkoper was). Ben dus zonder het te weten in zee gegaan met een amateuristische prutser. De Samsung dealer was zo aardig om voor te stellen dat ik het kapotte scherm terug vraag en vervolgens de telefoon bij hen 'voor het eerst' laat repareren, dan is deze wel waterdicht en zit er ook weer gewoon fabrieksgarantie op.
Nu zijn mijn vragen:
Als mijn telefoon straks weer niet waterdicht is wat zijn dan mijn rechten?
Heb ik recht op volledige teruggave van de kosten omdat de reparatie verre van deugdelijk is?
Ik heb namelijk het idee dat de prutser geen officiele onderdelen heeft gebruikt en dat daarom de telefoon niet meer goed waterdicht is...
Ook heb ik gevraagd of de reparateur een screenprotector erop kon zetten, maar deze was van een ander model en viel er na een dag al weer af...
Niets dan ellende dus, en spijt als haar op mijn hoofd!
Heeft iemand ideeën hoe ik dit het best kan oplossen? Het beste wat ik zelf kan verzinnen is namelijk het kapotte scherm terug vragen en vervolgens alle stellages in de winkel omver te trekken maar dat lijkt me niet slim
Alle hulp is welkom...