| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geweigerd ivm een blacklist?
Geweigerd ivm een blacklist?
Ik probeerde via studentmobiel een abonnement aan vragen bij tele2 en werd geweigerd. Tele2 en student mobiel konden mij niet vertellen hoe dit kwam en tele2 raadde mij aan dit via een andere site te doen. Ik het proberen via phoneshop en weer hetzelfde met het bericht: tele 2 kan geen bestellngen doorvoeren van dit adres. Phone shop vertelde dat dit huis op een blacklist stond.. Een blacklist?? Tele 2 snapte er vrij weinig van en kon alleen zien dat niemand in dit huis een achterstand had bij tele2. Nu weet ik dat mijn ouders geen betalingsachterstanden hebben en ik vind het erg vreemd dat niet een persoon maar een heel huishouden op een lijst staat, Opta al gebeld, die bellen mij dinsdag pas terug met advies, heb momenteel geen idee waar ik uit kan vnden, wie er op die lijst staat, waarom en hoe die eraf komt, zodat ik een telefoonabonnement af kan sluiten. Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Re: Geweigerd ivm een blacklist?
Misschien vorige bewoner(s)?? Al blijf ik het raar vinden dat ze dan gelijk een heel huis op een black list zetten. Maar ja, van de andere kant, misschien hebben vorige bewoners wel met verschillende namen abonnementen afgesloten en nooit betaald. Kan je geen datum navragen wanneer je adres op die black list is gezet?? Dan kan je misschien met een uitreksel basisadministratie van je gemeente aantonen dat jij er die datum nog niet woonde en dus onschuldig bent.
Dankje voor je reactie, wij wonen hier al 14jaar, ik ga zo prevental bellen maar ik betwijfel of zij mij informatie kunnen geven.
Dan kan dat het dus niet zijn..... Succes ermee!! Hopelijk komt er snel duidelijkheid.
Er zijn tegenwoordig heel veel systemen waar de kredietwaardigheid en andere dingen in gezien kunnen worden door bedrijven, denk aan BKR maar ook een hele hoop andere systemen.
Als jou ouders bijv notoire wanbetalers zijn, dan komt inderdaad heel het huishouden op de "black list"
Of als ze in een systeem geregisteerd zijn voor bij verzekeringsfraude, ik noem maar wat...
Maar het komt zelfs voor dat gewoon de hele buurt op zo'n lijst staat, bij bijv wehkamp/otto zijn er postcodes waar standaard niet achteraf betaald kan worden, omdat er gewoon te veel misbruik is, het kan heel goed zijn de de telecom industrie dit ook toepast.
Als jou ouders bijv notoire wanbetalers zijn, dan komt inderdaad heel het huishouden op de "black list"
Of als ze in een systeem geregisteerd zijn voor bij verzekeringsfraude, ik noem maar wat...
Maar het komt zelfs voor dat gewoon de hele buurt op zo'n lijst staat, bij bijv wehkamp/otto zijn er postcodes waar standaard niet achteraf betaald kan worden, omdat er gewoon te veel misbruik is, het kan heel goed zijn de de telecom industrie dit ook toepast.
Leojes30 schreef:Er zijn tegenwoordig heel veel systemen waar de kredietwaardigheid en andere dingen in gezien kunnen worden door bedrijven, denk aan BKR maar ook een hele hoop andere systemen.
Maar hoe kom ik hier achter en vanaf?
Dat ligt er aan wat je bedoeld
Als je er achter wil komen of het aan je ouders ligt dan zal je dat hun moeten vragen. Ze weten dat echt wel...
Als het aan de buurt/straat/postcode ligt dat zou telecom bedrijf het gewoon moeten zeggen
Als je er achter wil komen of het aan je ouders ligt dan zal je dat hun moeten vragen. Ze weten dat echt wel...
Als het aan de buurt/straat/postcode ligt dat zou telecom bedrijf het gewoon moeten zeggen
Mijn ouders hebben niks open staan, telecom kon mok alleen vertellen dat het niet m iets bij tele2 ging. Ik heb experian een bericht gestuurd kaar dat kan nog wel even duren voordat ik daar antwoord op krijg. K wordt door opta/consuwijzer dinsdag terug gebeld voor advies, maar dat zal daar ook wel weer van de kast naar de muur worden gestuurd.
Niets open staan betekend niet dat ze niet te boek staan als wanbetalers....Als ze vaak post hebben van incassobureau's deurwaarders enz enz, dan staan ze echt wel geregistreerd en zolang als u bij hun in huis woont kunt u daar last van hebben.....
Dat is dus het hele rare aan het verhaal, dat is niet het geval en daarom snappen zowel ik als mijn ouders er niets van
-
Tele2 Webcare
Beste AmberV,
Ik vind het spijtig om te lezen dat je aanmelding niet naar tevredenheid loopt. Ik zou graag willen uitzoeken of ik iets voor je kan betekenen! Zou je mij in een email aan [email protected] o.v.v. AmberV/Tros Radar je postcode/huisnummer en je contactgegevens kunnen sturen? Ik hoop snel van je te horen.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Ik vind het spijtig om te lezen dat je aanmelding niet naar tevredenheid loopt. Ik zou graag willen uitzoeken of ik iets voor je kan betekenen! Zou je mij in een email aan [email protected] o.v.v. AmberV/Tros Radar je postcode/huisnummer en je contactgegevens kunnen sturen? Ik hoop snel van je te horen.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
-
Guardian72
- Contacteer:
Uit ervaring weet ik dat bijvoorbeeld t-mobile werkt met buurt/postcode lijsten waaraan men niet wil leveren.
Hoe anders kan het zijn dat mensen in een nieuwbouwflat (sorry, appartementencomplex) in een oude wijk geweigerd worden? (Mensen zonder problemen met betalingen overigens, die gewoon een hypotheek kregen, en bij KPN, Vodafone gewoon een mobiel abonnement konden krijgen - alleen t-mobile niet)
Hoe anders kan het zijn dat mensen in een nieuwbouwflat (sorry, appartementencomplex) in een oude wijk geweigerd worden? (Mensen zonder problemen met betalingen overigens, die gewoon een hypotheek kregen, en bij KPN, Vodafone gewoon een mobiel abonnement konden krijgen - alleen t-mobile niet)
-
Tele2 Webcare
Beste AmberV,
Bedankt voor je email! We wachten af wat Experian nog voor je kan betekenen. We hebben je nu aangemeld op een andere manier. Mocht je in de tussentijd nog vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik dat graag.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Bedankt voor je email! We wachten af wat Experian nog voor je kan betekenen. We hebben je nu aangemeld op een andere manier. Mocht je in de tussentijd nog vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik dat graag.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2