Glasvezelpunt wordt maar niet geplaatst
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 17 apr 2023 20:01
Glasvezelpunt wordt maar niet geplaatst
Glasvezelkabel is aangelegd tot aan de voorgevel.
Heb inmiddels alle apparatuur van KPN ontvangen om alles aan te sluiten maar heb nog steeds geen glasvezelpunt in huis.
Na verschillende keren bellen met Kpn netwerk die mij doorverbinden naar de aannemer nog steeds geen afspraak kunnen maken.( zeggen terug te bellen maar dat doen ze ook niet)
Terwijl heel de straat al aangesloten is.
Hoe moeilijk is het om een afspraak in te plannen om een glasvezelpunt naar binnen te brengen.
Zou graag een oplossing hiervoor willen zien want je wordt er moedeloos van om telkens van het kastje naar de muur gestuurd te worden.
Heb inmiddels alle apparatuur van KPN ontvangen om alles aan te sluiten maar heb nog steeds geen glasvezelpunt in huis.
Na verschillende keren bellen met Kpn netwerk die mij doorverbinden naar de aannemer nog steeds geen afspraak kunnen maken.( zeggen terug te bellen maar dat doen ze ook niet)
Terwijl heel de straat al aangesloten is.
Hoe moeilijk is het om een afspraak in te plannen om een glasvezelpunt naar binnen te brengen.
Zou graag een oplossing hiervoor willen zien want je wordt er moedeloos van om telkens van het kastje naar de muur gestuurd te worden.
Re: Glasvezelpunt wordt maar niet geplaatst
U krijgt pas een glasvezelpunt binnen in uw huis na het afsluiten van een glasvezel abonnement. Neem hiervoor contact op met uw internetprovider of sluit bij een andere provider een nieuwe abonnement af.
Mijn ervaring is dat het daarna lang kan duren voordat er een afspraak gemaakt wordt. Ik heb vaak moeten bellen, zowel naar netwerkbeheerder als naar mijn provider.
Ik kreeg pas een glasvezel punt na ongeveer 5 maanden nadat ik een glasvezel abonnement had afgesloten. Een beetje geduld is dus nodig.
Mijn ervaring is dat het daarna lang kan duren voordat er een afspraak gemaakt wordt. Ik heb vaak moeten bellen, zowel naar netwerkbeheerder als naar mijn provider.
Ik kreeg pas een glasvezel punt na ongeveer 5 maanden nadat ik een glasvezel abonnement had afgesloten. Een beetje geduld is dus nodig.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 19 apr 2023 08:02
Re: Glasvezelpunt wordt maar niet geplaatst
Het helpt als je zegt het nodig te hebben voor je werk, bv lezingen voor een publiek in een ander deel van de wereld.
Re: Glasvezelpunt wordt maar niet geplaatst
Waar is het bewijs voor deze bewering?jeneverbes schreef: ↑22 apr 2023 18:38Het helpt als je zegt het nodig te hebben voor je werk, bv lezingen voor een publiek in een ander deel van de wereld.
Re: Glasvezelpunt wordt maar niet geplaatst
Wat een onzin.jeneverbes schreef: ↑22 apr 2023 18:38Het helpt als je zegt het nodig te hebben voor je werk, bv lezingen voor een publiek in een ander deel van de wereld.
Dorfje
vindt dit leuk
Re: Glasvezelpunt wordt maar niet geplaatst
Dan helpt het wellicht beter als je aangeeft dat het nodig is voor bijv bejaarden alarmering.
Re: Glasvezelpunt wordt maar niet geplaatst
… en dat terwijl dat kastje nu juist áán de muur moet…Stefan1989 schreef: ↑17 apr 2023 20:03…want je wordt er moedeloos van om telkens van het kastje naar de muur gestuurd te worden.
Re: Glasvezelpunt wordt maar niet geplaatst
De afspraak maken is niet moeilijk. Een afspraak maken en daar een monteur aan koppelen die tijd heeft is wel een probleem. Iedereen die maar een beetje kennis van deze materie heeft en een schroevendraaier kan vasthouden kan in deze sector direct een baan krijgen. Maar er zijn domweg te weinig mensen die dat kunnen.Stefan1989 schreef: ↑17 apr 2023 20:03Hoe moeilijk is het om een afspraak in te plannen om een glasvezelpunt naar binnen te brengen.
Re: Glasvezelpunt wordt maar niet geplaatst
Het ziet er zo makkelijk uit als het is inderdaad...
Re: Glasvezelpunt wordt maar niet geplaatst
Wat is er nu precies aan de hand? Als uw glasvezeldraad binnenshuis nog niet is aangebracht dan kunt u er, ondanks uw abonnement, toch ook geen gebruik van maken? Ik neem aan dat u het glasvezelabonnement dan ook nog niet betaald. Hoop wel dat uw bestaande abonnement bij uw oude vertrouwde provider nog niet is opgezegd en u, tot uw glasvezelabonnement ingaat, daar nog gebruik van kan maken.
Overigens: u sluit een glasvezelabonnement af bij een provider. Alleen die en niemand anders is er voor verantwoordelijk dat een werkend aansluitpunt in de woning wordt aangebracht. Zo niet, dan kunnen zij ook geen werkend abonnement aan u verkopen. Alleen de provider is dus uw aanspreekpunt, niet de aannemer. Laat u dus daar ook niet meer naar toe sturen.
Blijft uw provider hardnekkig in gebreke het aansluitpunt in uw woning te laten aanbrengen, stap dan naar de Geschillencommissie Telecom. Let op, als u daarmee dreigt, dat uw probleem er plotseling een voor de provider wordt en er ineens dingen gebeuren die eerst onmogelijk leken.
Overigens: u sluit een glasvezelabonnement af bij een provider. Alleen die en niemand anders is er voor verantwoordelijk dat een werkend aansluitpunt in de woning wordt aangebracht. Zo niet, dan kunnen zij ook geen werkend abonnement aan u verkopen. Alleen de provider is dus uw aanspreekpunt, niet de aannemer. Laat u dus daar ook niet meer naar toe sturen.
Blijft uw provider hardnekkig in gebreke het aansluitpunt in uw woning te laten aanbrengen, stap dan naar de Geschillencommissie Telecom. Let op, als u daarmee dreigt, dat uw probleem er plotseling een voor de provider wordt en er ineens dingen gebeuren die eerst onmogelijk leken.