l.smit88 schreef:Zojuist sms bericht ontvangen van David Gatland (ik heb 750.000 GBP gewonnen).
Het mailadres is: [email protected] . . . telnr 44 780 707 2925 (UK)
refnr FPEL/XWN/4629
Hoe kan ik uitvinden -zonder zelf risico te lopen- wat dit voor acties zijn ?
Ik heb verleden jaar een dreigmail ontvangen, waar de politie niets mee deed (terwijl ze aan het IP adres toch moeten kunnen uitvingen WAAR zo'n bericht vandaan komt (?)
IP-adres zegt niet genoeg, veel consumenten providers geven geen statische IP-adressen uit, dus daarmee zal je een dader niet vinden. Nog afgezien van het feit dat je vermoedelijk enkel uitkomt op een met malware besmette computer van een nietsvermoedende consument.
Je kan met ze mailen, heb ik wel es gedaan en is vermakelijk, maar daarmee toon je hun wel dat je emailadres in gebruik is, wat een recept voor méér spam is.
ik heb vandaag twee gemissede oproepen gehad. ze vertelde dat ik geld had gewonen ik vetrouwde het niet en ben ik op internet gaan zoeken toen kwam ik het scham tegen. ik moest contact opnemen met david gatland. het nummer kwam uit Engeland +447415339788
poloamp schreef:ik heb vandaag twee gemissede oproepen gehad. ze vertelde dat ik geld had gewonen ik vetrouwde het niet en ben ik op internet gaan zoeken toen kwam ik het scham tegen. ik moest contact opnemen met david gatland. het nummer kwam uit Engeland +447415339788
Mooi berichtje toch op de vrijdagmiddag. Kreeg zelf een bericht (per mail) van een mevrouw wiens echtgenoot was overleden. Als ik mijn bankrekening bekend zou maken stortte ze daar enige miljoenen op. Heb ik uiteraard gedaan . Ach, al die dingen zijn zo vals als de pest. En u bent de enige niet hoor, heb web staat vol.
Beste mensen, ik ben 2x gebeld door een telefoonnummer beginnend met 99999 en dan nog vier getallen. Als ik probeer terug te bellen krijg ik een bandje in Nederlands en Engels te horen dat het het nummer niet in gebruik is. Raar. Iemand een idee waar dit telefoontje van negen getallen, beginnend met 5 negens, vandaan komt?