LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] internet via de kabel van UPC, vergeet het maar

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
wolth206

internet via de kabel van UPC, vergeet het maar

Ongelezen bericht door wolth206 »

Goede middag,

Naar aanleiding van een artikel in het R’dams nieuwsblad betreft Boeren op het platteland die zijn verstoken van Internet, het volgende verhaal:

Na enige maanden oorlog met Planet internet over mijn inbelverbinding heb ik het abonnement opgezegd om vervolgens tot de conclusie te komen dat een adsl verbinding niet mogelijk bleek op mijn adres.

Op 29 mei 2007 ontvingen wij van UPC het schrijven dat op mijn adres UPC pakket radio/tv is te ontvangen + andere aantrekkelijke UPC diensten. Nu maken wij gebruik van een satelliet schotel en hadden geen aansluiting op het kabelnet. Maar een Internet aansluiting was toch wel wenselijk. Het volgende relaas is een verkorte versie van onze poging een kabelinternet aansluiting aan te vragen.
22-06 Offerte aangevraagd
26-06 aanbieding UPC kosten graven kabel tot voordeur € 149,95
28-06 opdrachtbevestiging ontvangen + tarieven overzicht
25-07 gebeld naar UPC – bouwvakvakantie – geen actie
18-08 gebeld naar UPC – navraag gedaan of Internetaansluiting wel mogelijk is op mijn adres (Heerewaardenstr. 14a. Dit n.a.v. het bericht dat op nr.16 (mijn buren) het niet mogelijk bleek. Echter op nr. 14 was er wel een UPC Internet aansluiting. Bleek geen probleem te zijn.
22-08 J.Kraaieveld gesproken, de uitvoerder belt zelf voor het maken van een afspraak.
05-09 TD van UPC gebeld, nog steeds geen actie
11-09 plaatsing kabel
12-09 UPC gebeld voor het aanvragen van internetaansluiting, Reactie: niet mogelijk.
12-09 TD gebeld. Alleen het light pakket is mogelijk. Duurt 28dagen
04-10 TD gebeld, modem zou worden geleverd.
06-10 TD gebeld.
09-10 Monteur gebeld. Er wordt aan gewerkt.
17-10 UPC gebeld. Er zijn problemen. Er zal worden teruggebeld.
23-10 nog steeds geen reactie. Zal worden teruggebeld.
Het op naam zetten duurt 30 dagen. Half november zou het probleem zijn opgelost.
Inmiddels heeft het probleem de hoogste afdeling bereikt.
13-11 SMS ontvangen. Factuur abonnementskosten niet betaald. Geen factuur ontvangen. Kopiefactuur zal worden verstuurd.
16-11 Brief ontvangen, UPC heeft gebeld, er was niemand thuis. Graag Zelf kontact opnemen.
Gebeld. Afd.verkoop vertelde dat internet aansluiting niet mogelijk was en we maar moesten opzeggen.
20-11 UPC belt. Alle tests, die men had uitgevoerd hebben niet het gewenste resultaat gehad. Geduld hebben.
20-11 Klachtenbrief geschreven aan UPC Nederland t.a.v. Dhr.P.v.Doorne
30-11 brief ontvangen UPC. Betalingstermijn factuur is verstreken. Aanvraag kan niet in behandeling worden genomen.
02-12 klachtenbrief geschreven naar UPC Nederland te Amsterdam + kopie brief van 30 november jl.
03-12 2e Brief UPC ontvangen. Betalingstermijn is verstreken. Aanvraag kan Niet in behandeling worden genomen. Na betaling wordt de aanvraag binnen 14 dagen opnieuw in behandeling genomen.
UPC gebeld. Nog steeds geen factuur ontvangen. Al op 13 nov.
daarover gebeld. Zonder factuur geen betaling.
03-12 Kopiefactuur van 5 oktober ontvangen. Geadresseerd en verstuurd naar het oude adres (zijn sinds jan.2003 verhuisd)
05-12 UPC gebeld en brief geschreven naar aanleiding ontvangst brief van 3 december aan UPC Nederland te Lelystad.
Medewerkster van UPC deelt mij telefonisch mede dat het niet gebrui-
kelijk is eerst een factuur te zenden naar de klant. Er moet namelijk
eerst betaald worden. Ongeloof. Volgens mij heb je het verkeerde beroep gekozen.
Dec. Tijdens mijn verblijf in het buitenland is er door UPC dhr.v.Doorne een bericht achtergelaten. Dat men besloten heeft de betaling terug te storten in verband met alle problemen, dit als compensatie. De aansluiting zou half januari een feit zijn.
25-01-08 UPC belt. Definitief geen aansluiting op de kabel mogelijk. Hoezo?
De medewerkster van UPC kan hierop geen antwoord geven.
TD belt volgende week.
-5-02 Geen reactie .

Uit dit relaas kunt u wel opmaken dat ons geduld wel heel erg op de proef is gesteld.
En waarvoor? Niemand weet het antwoord. Terwijl wij vanaf het begin duidelijk hadden gemaakt dat één van onze buren op nummer 14 wel degelijk een UPC internet aansluiting had (sinds een maand of 6) Die afstand is nog geen 5 meter. We zitten op hetzelfde draadje. (volgens één van UPC’s medewerksters was het draadje zeker vol) Bij Planet was de afstand tot de centrale te ver en UPC het draadje vol.

Volgens een KPN monteur was ADSL het wel mogelijk maar dan zonder snelheidsgarantie. Volgens een andere monteur moest eerst de ISDN lijn worden vervangen door een analoge lijn en vervolgens bleek bij navraag bij de technische dienst dat dit helemaal niet nodig was.
Onze verbinding met de buitenwereld bestaat nu uit een dure mobiele verbinding, waarbij moet worden opgemerkt dat deze ongeveer de zelfde snelheid heeft als een fiets.
Tijd is geld kost hier een vermogen.

g-energie

Re: internet via de kabel van UPC, vergeet het maar

Ongelezen bericht door g-energie »

Kijk anders eens ofer een een adnere aanbieding voor internet op de kabel is op: internet via kabel

Gesloten