LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Condor1
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2012 16:45

Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door Condor1 »

Sinds een dikke week worden wij elke dag gemiddeld 4 maal gebeld door iemand, die in Noord-Amerika woont.
Het telefoonnummer begint met 001.
Volgens de lijst van internationale telefooncodes betreft dit een nummer uit Noord-Amerika.
Op het internet lazen wij dat je de telefoon nooit mag oppakken. Mogelijk zijn het criminelen, die proberen contact met je op te nemen en mogelijk iets met je telefoon willen doen. Ook proberen ze je diverse gegevens te vragen over je computer in de hoop dat je er intrapt.
Geen van de telefoontjes door ons aangenomen.
Provider Ziggo in kennis gesteld.
Zij geven aan buitenlandse telefoonnummers niet te kunnen traceren. Dus ook niet kunnen blokkeren.
Vandaag is er een tweede telefoonnummer bijgekomen.
Hebben er meer mensen last van en wat is hier aan te doen.

Met vriendelijke groet,

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door manondoris »

ja heel irri :D

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door tenormin »

Nee hoor Condor1, het zijn gewoon oplichters, die zich voordoen als medewerkers van Microsoft en je achter je computer willen hebben en dan gegevens van je willen, zogenaamd om je p.c. te up-daten. Het gewone verhaal over ***SPAM*** maar dan per telefoon. Alles wat je hoeft te doen is de verbinding verbreken. Ziggo kan hier weinig aan doen, ze opereren vanuit alle uithoeken van de wereld, dus gewoon: forget it en vooral: niets doen. Hierboven zijn ze je een beetje aan 't plagen, maar dat komt omdat het onderwerp vaker voorbij komt. Laat de jongelui maar gezellig je een beetje plagen.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Spuitbus toeter kopen bij de action, opnemen en ff toeteren..... Dan heb jij tenminste lol en zij niet echt.....

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Frantic2 schreef:Spuitbus toeter kopen bij de action, opnemen en ff toeteren..... Dan heb jij tenminste lol en zij niet echt.....
Een van de betere tips :)

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door bianca82 »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Starr
Berichten: 142
Lid geworden op: 25 jan 2011 12:05

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door Starr »

Google het nummer even, en dan zonder de +1.

Dus in dit format: "6174346557" (10 cijfers).

Ik kreeg bijvoorbeeld laatst een telefoontje van "7129862525" - als je dat googelt zie je dat meer mensen dat hebben en dat het dus een of ander spam telefoontje is.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door sjohie »

Heb je niet toevallig je nummer ergens op een openbaar profiel, zeg facebook oid, neergezet? Dat kan je zelf even checken, en indien nodig recht zetten. Verder zou ik het laten voor wat het is, spammers/scammers zijn opportunistische figuren, dus na een paar keer geen gehoor laten ze het er wel bij zitten.

Alternatief is even opnemen, en in het Nederlands vragen wat ze aan hebben voor kleren, als ontbijt hebben gegeten, of hun vriendin doorslikt, en er dus gewoon wat lol aan te beleven. :D

Condor1
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2012 16:45

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door Condor1 »

Bedankt allen voor de reactie sjohie, Starr en tenormin.
Alle drie reacties sterken ons in ons vermoeden. Zullen in de komende tijden nog allerter zijn.
Nog geen van de telefoontjes tot nu toe opgepakt.
Vandaag voor de eerste keer NIET gebeld.
Hartelijke groeten en nogmaals bedankt

PCS41
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2012 09:49

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door PCS41 »

Zo te zien ben ik niet de enige die sinds 2 dagen meerdere malen per dag gebeld wordt door dit nummer 0014259053074.

Omdat het voor mij een vreemd lang nummer is laat ik het antwoordapparaat opnemen waarna direct wordt opgehangen maar na een klein uurtje wordt er weer door dit nummer gebeld.

Hoe zou dit bellen voorgoed gestopt kunnen worden zonder mijn telefoon uit te schakelen.

Handkracht
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 dec 2005 10:11

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door Handkracht »

Zojuist belde ook hier weer een dame... Indiaas accent.

Are you working for Microsoft? No sir, we are working for the technical department of Windows...

Yeah sure. Hier bellen ze bijna iedere 2 weken of mèt nummerherkenning 0014259053074 of zonder.
Ik word er doodmoe van. Waar leven die gasten van? Van die ene knurft die wèl zo blond(t) is om het hele verhaal door te lopen met ze?

Onderwerpje voor Radar?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door sjohie »

PCS41 schreef:Zo te zien ben ik niet de enige die sinds 2 dagen meerdere malen per dag gebeld wordt door dit nummer 0014259053074.

Omdat het voor mij een vreemd lang nummer is laat ik het antwoordapparaat opnemen waarna direct wordt opgehangen maar na een klein uurtje wordt er weer door dit nummer gebeld.

Hoe zou dit bellen voorgoed gestopt kunnen worden zonder mijn telefoon uit te schakelen.
Zo'n feesttoeter naast de telefoon klaarzetten, en ze de volgende keer even verassen ermee?

Computert
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 aug 2011 20:48

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door Computert »

Zo'n feesttoeter naast de telefoon klaarzetten, en ze de volgende keer even verrassen ermee?
Ook handig voor als je schoonmoeder belt :wink:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Computert schreef:
Zo'n feesttoeter naast de telefoon klaarzetten, en ze de volgende keer even verrassen ermee?
Ook handig voor als je schoonmoeder belt :wink:

:lol: :lol:


nog geen last gehad,geheim nr??maar mieter gelijk de hoorn erop...

Brik
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mar 2011 16:08

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door Brik »

Vandaag ook, voor het eerst, gebeld door iemand van Windows. Mijn pc is "downloading a great amount of corrupted files" klinkt het krakend ver weg met echo in een aziatisch amerikaans. Het nummer werd niet herkend.

Wat ik me toen af vroeg is of überhaupt Microsoft, wat min of meer word gesuggereerd, kan weten of ik windows heb en daarnaast dan ook nog kan identificiëren dat mijn pc corrupte bestanden aan het downloaden is. Dit gaat mogelijk al in tegen de wet op privacy. En zelfs als Microsoft mijn telefoonnummer aan mijn pc kan koppelen, hebben ze dan enig belang om mij te melden dat ik corrupte bestanden aan het binnen halen ben?
Aan de activiteit van mijn pc en mijn beveiligingssoftware krijg ik voldoende info dat er niets aan de hand is. Anderszijds zou mijn provider er eerder melding van gemaakt hebben en mogelijk zelfs actie ondernomen.

Voor de man aan de andere kant van de lijn heb ik nu geen windows en zelfs geen internetverbinding. Een verontschulding van zijn zijde, waarna hij schuchter maar netjes het gesprek eindigde en de verbinding verbrak.
Misschien wel voldoende om niet weer gebeld te worden. We zullen het zien...

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door newmikey »

Condor1 schreef: Op het internet lazen wij dat je de telefoon nooit mag oppakken.
Vind dat eigenlijk nog het beste advies maar wat doe je dan met dat kreng in huis? Je kan hem niet als vaas gebruiken of zo, staat ie daar maar in de weg.

Eigenlijk net zoiets als een deur in je huis, ze zeggen toch ook altijd op internet dat je de deur nooit open moet doen? Nu moet ik toegeven dat het al jaren over de vensterbank door het raam naar binnen en naar buiten klauteren ook niet alles is, vooral niet met de boodschappen of de hond, maar goed, je doet toch wàt voor een veilig gevoel niet?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik kreeg net bericht van ons hoofdkantoor - kennelijk snappen mensen intern nog steeds niet dat ze alleen een lokale IT collega toegang tot hun PC mogen geven.

Toch wel triest dat mensen hier intrappen.

zusjej21
Berichten: 171
Lid geworden op: 19 okt 2011 22:11

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Ach ja, laat de 'hoorn' gewoon even op tafel liggen en ga een bakje koffie drinken op kosten van de beller.
De beller van mij heeft in Indisch accent, lekker duur bakje koffie. :lol:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door tenormin »

zusjej21 schreef:Ach ja, laat de 'hoorn' gewoon even op tafel liggen en ga een bakje koffie drinken op kosten van de beller.
De beller van mij heeft in Indisch accent, lekker duur bakje koffie. :lol:
Zou me niet eens verbazen als ze ook nog met gestolen telefoons "werkten".

joske70
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2012 23:09

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door joske70 »

Het nieuwe jaar is aangebroken, maar het telefoneren gaat door (Verschillende fora in USA waarop Nederlanders de afgelopen maanden melding maken van deze spammers).
Bijvoorbeeld:

http://www.callercenter.com/425-905-3074.html of
http://800notes.com/Phone.aspx/1-425-905-3074

Bij mij vandaag voor het eerst 2 telefoontjes, maar zonder dat ik iemand te spreken kreeg.

Ik weet wat er aan de hand is, maar mensen die nu nog hoaxes (over sleutelhangers) geloven zouden wel eens misleid kunnen worden door deze criminelen.

Gesloten