LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klachten over Ziggo

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
gameronline

Re: Klachten over Ziggo

Ongelezen bericht door gameronline »

ok hier mijn waslijst van ziggolende

vanaf april/mei 2008 heb ik regelmatig last van wegvallende telefoon verbinding. tijdens gesprek kan ik de gesprekspartner niet horen of andersom. Verbinding komt soms binnen 10 sec terug maar andere keren is hij langdurig weg en als ik ophang en weer wil bellen heb ik geen kiestoon.
Veel mensen proberen mij te bellen, krijgen in gesprek toon terwijl de telefoon gewoon aangesloten is en niet gebruikt wordt.

Vanaf mei ben ik af en toe gaan bellen met ziggo. Steeds zou het opgelost worden. Heb de online klachten registratie van consumenten bond en tros radar ingevuld. Vervolgens kreeg ik na een aantal weken contact met ziggo. Er werd aan het probleem gewerkt, kreeg een testtelefoon en moest die een paar dagen aansluiten ipv mijn eigen telefoon en ze zouden dan na 5 dagen weer bellen. Nooit geen telefoon weer gehad (of was ik soms niet bereikbaar ??? )

Vervolgens 2 weken de testtelefoon gebruikt, zelfde problemen en maar weer gaan bellen met ziggo. Dooddoener, er werd gezegd dat er nu inderdaad geconstateerd is dat er pieken en dalen zijn op de lijnen in deze regio maar dat ze daar niet direct iets aan konden doen dat het naar hoger hand moest voor uitgebreider onderzoek.

Dus weer afwachten, weer hoor ik niks en de lijn blijft slecht. In sept. okt en november regelmatig gebeld, steeds worden afspraken gemaakt voor monteurs die niet komen opdagen. Steeds modem erin en eruit, testtelefoon ed en steeds geen oplossing. In november begint een nieuw probleem erbij, telefoonnummers van hetnet kan ik niet bereiken, krijg of een snelle toon te horen of ik krijg een bandje met daarop Dit nummer is niet in gebruik. Bel ik echter met mijn mobiel kan ik gewoon contact krijgen !

Daarvan die ik 23 (dacht ik) december EXTRA melding, zegt de baliekluiver maar ik zie geen andere meldingen van u dus dit is uw eerste probleem !!! WAT ?? blijkt dat ze zijn overgegaan op een ander systeem en ze de dingen van voor november niet meer kunnen zien...FIJN als het opgeloste zaken betrefd, maar de onopgeloste zaken...
In jan houdt na een dig. tv storing gelijk gevolgd (zelfde dag 7 min ertussen) mijn tv decoder ermee op. Ik weer bellen... afgepoeierd maar acht ga dan wel naar hoofdkantoor in groningen...

Daar waern ze vriendelijk, ik zou geen recht op een andere decoder hebben maar omdat ik al zolang problemen heb met telefonie enz en steeds verschillende antwoorden kreeg kreeg ik toch een decoder mee , een tweedehandse van de technische dienst. getest dat hij het doet... Thuisgekomen kom ik erachter dat er geen knopjes opzitten en ze vergeten zijn een afstandsbediening mee te geven..
dus ik weer bellen mocht niet meer langskomen want alles verder kon telefonisch opgelost worden..

Weer gebeld dus en heel vriendelijk er zou me een afstandsbediening toegestuurd worden en zou binnen 5 werkdagen binnen zijn. Weer 1,5 week later niks binnen, weeeer gebeld, ze konden wel de toezegging terugvinden maar niet dat de bestelling weg was..dus weer een nieuwe besteld. Keurig kreeg ik 3 dagen later 2 !!! afstandsbedieningen. Beide van samsung, beide hetzelfde en beide niet funtioneel bij mijn type decoder...
Dus maar weer bellen, werd beloofd we lossen het op voor 31 januari. Nou nee dus, komt geen oplossing want de afstandsbedieningen zijn al sinds 16 oktober niet meer leverbaar !!!
Ik nog geprobeerd of ze even naar het hoofdkantoor in groningen wilden lopen (medewerker callcentre was daar ook aan het werk) om te kijken bij de technische dienst of de bijbehorende afstandsbediening daar nog lag...NEE dit is niet mogelijjk !!!
Dus ik weer naar grningen in de taxi...

Tot mijn verbazing zit het daar al vol met balende klanten. Veeeel problemen zo erg dat iemand aan de baliemevrouw vroeg op haar vraag wat kan ik voor u doen. zei : ik wil graag of een technisch medewerker spreken die me EINDELIJK kan helpen of een psychiater !!!

De taxi stond helaas al weer veel te vroeg voor de deur (moest mijn kindjes weer ophalen van school en oppas) waardoor ik weg moest zonder uberhaupt iemand van ziggo gesproken te hebben, terwijl mijn afstandsbediening ws gewoon bij de technische dienst boven ligt...

Vanavond weer bellen, eerst geprobeerd of ik snel zou kunnen overstappen naar een all in 1 pakket (tip van de monteur) want daar krijg je een decoder bij en is goedkoper per maand...
Maar ja, bleek dat die medewerker nog niet van een ander probleem afwist. Hij vertelde dat ik alles binnen 10 dagen binnen zou hebben, dus ik zei, goh is het leveranciers probleem opgelost?
Dus hij informeren bij zijn collega,,,,ooo we kunnen niet op tijd leveren want de leveranciers leveren niet !! Dus wachttijd van 6 weken !!

Daarnaast bleef telefonie probleem lopen, heb al 2 keer het contactformulier ingediend bij ziggo voor geld terug enz. Niks geen reactie hierop !

Dus vanaaf nog weeeeeeeeeeer gebeld....
Gevraagd of ze het nu aub konden oplossen..Nou nee dus dat konden ze niet... Ze nemen contact op met hogerhand en die moet beslissingen nemen..maar ja....
dat hebben we eerder gehoord in juli ofzo en zit nog steeds op het contact van hoger hand EN VOORAL oplossingen te wachten..

O ja, die mensen die hetnet hebben kunnen iedereen bellen enz. Maar kunnen alleen niet door klanten van ZIGGO gebeld worden. Ik denk dat ziggo dat blokkeerd,. maar het leuke is,,,ik wordt geadviseerd om het net te bellen !!!!!!!!!!!!!!!!
Het Net kan dan nl een klacht indienen bij ziggo en vervolgens kan ziggo het uitzoeken...

PARDON IK KAN NIET BELLEN !!! en ik ben ZIGGO klant....

dus feitelijk wordt steeds niks opgelost. En het leukste is, opstappen en naar een ander gaan is ook geen optie. Ze blokkeren dan bijna altijd de boel en dan heb je ook een probleem want dan kan je met de telefoon van de nieuwe provider eerst maanden niet bellen. WAnt ziggo weigert de telefoonnummers vrij te geven..

lekker zon ruzie tussen providers, vecht het maar door via de rug van je klanten , dat helpt !

Ik betaal elke maand automatisch een vast bedrag van meer dan 70 euro. Inmiddels zitten er flink wat kosten overheen van het bellen naar de klantenservice van ziggo...en ze lossen NIKS OP...

wie wil mee ?? allemaal tegelijk naar ziggo groningen ????

Misschien dat ze daar dan eens wakker worden..

Frans Kragten

Ongelezen bericht door Frans Kragten »

Beste forumlezers,

Echt de service/helpdesk van Ziggo is verschrikkelijk!

Zie onderstaand bericht dat ik op 27-1 aan Ziggo heb gestuurd en aan ombudsman van het NHD!

Beste redactie,

Op 18 december heb ik telefonisch aan Ziggo gevraagd om mijn bestaande internet, televisie en telefonie abonnementen om te zetten in een voordeligere Alles-in-1 Extra pakket. Ik heb dit telefonisch gedaan omdat ik er via de site niet uit kwam als bestaande Ziggoklant.

Vlak voor de kerst heeft Ziggo de mutatie verwerkt, helaas hebben zij mijn bestaande telefoonnummer (0229-......)afgesloten en mij een nieuw nummer (0229-......) gegeven. Na een aantal dagen onbereikbaar te zijn geweest met de kerstdagen kwam ik erachter dat ik opeens een nieuw nummer had! Uiteraard direct Ziggo gebeld en een storing doorgegeven, dit zal op 27 december zijn geweest. Ik heb op 5 januari nogmaals gebeld en gevraagd wanneer de storing/fout zou worden verholpen? Het antwoord luidde: Meneer uw storing is gemeld, de portatie van uw nummer zal zo snel mogelijk geschieden. Op 12 februari via de website van Ziggo nogmaals een klacht ingediend met verzoek om snelle respons. Hedenmiddag wederom gebeld met Ziggo wanneer nu eindelijk mijn oude nummer weer in gebruik wordt gesteld?

Het antwoord van de medewerker van Ziggo, die trouwens zijn naam niet wilde noemen, was dat ik moest wachten totdat de portatieafdeling de tijd had om het om te zetten. Het was daar erg druk, dus hij kon niet zeggen wanneer het ging gebeuren. Op mijn vraag of ik een leidinggevende kon spreken werd geantwoord dat het niet mogelijk was. Ik kon ook niet doorverbonden worden met iemand van de portatieafdeling. Daar kon de medewerker alleen een mail heen sturen maar niet persoonlijk contact mee leggen!

Kortom ik word als klant niet serieus genomen, slecht behandeld en ik ben al bijna een maand voor veel mensen slecht bereikbaar. Ieder telefoongesprek met Ziggo start met een wachttijd van ruim 10 minuten, al meldt de stem dat de wachttijd korter is! Na het laatste gesprek heb ik aangegeven dat ik graag een klacht wilde indienen. De medewerker wilde mij alleen doorverbinden met de opzegafdeling! Na wederom een verwachte wachttijd van 10 minuten heb ik opgehangen en probeer ik maar op een andere manier (hopelijk met uw steun) mijn oude nummer terug te krijgen!

Bob133

Ongelezen bericht door Bob133 »

Ik woon sinds ruim een half jaar in de Belgische Ardennen. Hartstikke leuk voor mij, maar wat heeft dat met Ziggo te maken? Nou, deze week werd er ineens 32,50 euro van mijn Nederlandse rekening afgeschreven. Ik had namelijk een radio en televisie abonnement besteld. Pardon? Waarom zou ik dat doen als ik in België woon? Hoogstwaarschijnlijk heeft de nieuwe bewoner van mijn oude huis dat gedaan. En Ziggo heeft kennelijk niet opgemerkt dat ik mijn televisie abonnement al in juni 2008 (!) heb opgezegd. Dus wordt er klakkeloos een bedrag van mijn rekening afgeschreven. En als je daarover gaat zeuren, dan meldt Ziggo (bedankt meneer Sjaak Jansen van Ziggo) dat dat mijn probleem is en ik opnieuw moet opzeggen. Maar hoe moet ik iets opzeggen als ik niets heb aangevraagd? Uiteindelijk nog eens gemaild, maar nu met een uiterst onvriendelijke toon.
Als niet klant van Ziggo wil ik ook nog wel even kwijt dat zij uiterst goed bereikbaar zijn. Ze hebben een of ander invulformuliertje waar ze zich achter verstoppen en een 0900 nummer. Wel eens vanuit het buitenland gebeld naar een 0900 nummer? Inderdaad: dat kan helemaal niet.
Nu zit ik met hele kromme tenen te wachten op een berichtje van deze prutsers. Hoe belachelijk wil je je zelf maken: ruim 14.000 klachten hebben ze al gehad en nu beginnen ze ook NIET klanten geld afhandig te maken. Ik ben met hen nog lang niet klaar!

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Beste Bob 133,

Ik zou dit bedrag laten Storneren en ze zoeken het maar uit.
Als je de bank opdracht geef deze te blokkeren kunnen ze het komende maanden ook niet meer doen.

Dat de huidige bewoner dan zonder TV zit is niet jou probleem, had deze maar een foutloze aanvraag moeten indienen.

Als jou Nederlandse bank internet bankieren aanbied is een muisklik voldoende.
Dus binnen 4 weken terug boeken.
Als je te lang wacht kan het niet meer en op Ziggo wachten kan erg lang duren.

Bob133

Ongelezen bericht door Bob133 »

Hallo Dirk,
Bedankt voor het advies. dat storneren was ik al van plan. Gaat mij zeer benieuwen waar ze de aanmaningen dan naartoe sturen! :D
Mocht ik nog iets van deze jokers horen, dan laat ik het weten.

RHS

Ongelezen bericht door RHS »

Het is inmiddels al breder bekend dat Ziggo een grote mailing heeft verstuurd met de aanbieding voor het combi-abonnement en dat op het antwoordformulier niet aangegeven kon worden dat je je oude nummer mee wilde nemen. Een of andere afdeling van Ziggo heeft aan al die mensen een nieuw telefoonnummer gegeven, terwijl de meesten dat niet eens wisten en ook niet wilden. Daarom duurt het zo lang, want de afdeling portering is onderbezet en al maanden overbelast.

Het heeft ons twee maanden gekost om ons oude telefoonnummer terug te krijgen. Wat ons uiteindelijk heeft geholpen is een e-mail naar de commercieel directeur van Ziggo. Een e-mail naar Joop Evers, de directeur klantenservice van Ziggo, leverde niet eens een antwoord op. Via het 0900 nummer hoef je het ook niet te proberen, want daarmee kom je echt geen steek verder. Op een klacht via de site van Ziggo hoef je ook geen antwoord te verwachten.

Mijn advies: zoek het e-mail adres van de directieleden (dat is relatief eenvoudig uit te vinden) en bestook hen met e-mails, dan heb je nog kans dat er wat gebeurt.

JD7227csf

Ongelezen bericht door JD7227csf »

[email protected] ofwel de CEO van Ziggo, Val em lekker lastig met jullie problemen, heb ik ook gedaan.

15 december 2008 verhuisd naar nieuw adres, tv aangevraagd (incl digitaal) en nog steeds zit ik zonder, een dikke 100,- lichter vanwege de tergend langzame klantenservice en telkens kutsmoesjes en afspraken niet nakomen. Meermalen de bestelling opnieuw gedaan, telkens komt ie niet door, tot ik uiteindelijk voor gisteren een afspraak had voor aansluiting van het analoge signaal, en natuurlijk werkt het nog niet. Wederom gebeld vandaag, zou teruggebeld worden deze middag, maar nee hoor, geen reactie terug. Helaas ben ik gedoemd tot Ziggo bij mij, aangezien andere aanbieders geen dekking (Digitenne bijv) hebben ...

Iedereen suc6 met het oplossen van de problemen en ik hoop dat z'n mailbox binnen enkele dagen uitpuilt van de klachten!

gameronline

Ongelezen bericht door gameronline »

wow thx voor dat emailadres ! Wie weet wat ik voor elkaar krijg.
Wat doet deze man bij ziggo ?

Jan9891

Ongelezen bericht door Jan9891 »

Chief Executive Officer (afgekort als CEO) is een Engelse term voor de algemeen directeur van een bedrijf.

De rol van "Chief Executive Officer" hangt af van de bedrijfsvorm. In een bedrijf met een Directiecomité is de CEO de voorzitter van het directiecomité. Over het algemeen is de CEO verantwoordelijk voor het ten uitvoer brengen van de strategische plannen en richtlijnen zoals die zijn opgesteld door de RvB.

wime

Ongelezen bericht door wime »

vanaf 2003 hebben wij een internet aansluiting bij essent/home/ziggo.
deze aansluiting kost per maand 29,95.
In november kreeg ik bericht van ziggo dat ik vanaf 2003 een televisie signaal ontving en dat ik daar nu maar eens voor moest gaan betalen.
De kosten zouden in het vervolg 49,95 per maand zijn.
Omdat wij op het betreffende adres geen televisie hebben(industrieterrijn) en er in de destijds afgesloten overeenkomst niets staat vermeld over de tv aansluiting,hebben we maar naar ziggo gebeld.
De medewerker deelde mij mede dat het niet meer mogelijk is om alleen maar internet af te nemen en dat we verplicht zijn om de tv aansluiting er bij te nemen.
Het enige wat de man kon doen is mij doorverbinden met de afdeling opzeggingen.
De wachttijd bij deze afdeling was maar liefst 90 minuten.
Dat laatste snap ik helemaal[/i][/b]

saskia 67

Ongelezen bericht door saskia 67 »

ik had ook alles los van ziggo ,heb een alles in 1 pakket genomen met een samung recerver van 99, .de eerste die aan de deur kwam was fout .heb ik geweigerd de tweede had mijn zoon aangenomen maar die blijk ook fout te zijn .die heb ik terug gestuurt ,heb bewijs er van .dan eindelijk de goeide gekregen . maar het hele verhaal van dit is ik heb de rekening gekregen netjes betaaldt kreeg overig geen brief waar ik het in termijnen kon betalen .mijn zus wel. was wel een bedrag van 320, .van deze factuur was alleen de naam van de recerver in de naam van die foute recorder die ik terug had gestuurt .ik voor gebeldt .zouden de naam veranderen .nu schets me tot me verbazing dat ze een bedrag van 264,er af hebben gehaalt van de recerver die ik al hebt en al betaalt hebt .ik weer gebeldt en ze zouden de fractuur veranderen ze konden zien dat ik hem had terug gestuurt maar het bedrag wordt in plus omgezet dus de eerst vier mnd wordt er daar van betaalt .dit is niet normaal .heb ook al een aangetekende brief gestuurt maar nog geen reactie
wie kan mijn advies geven p.s ben wel van plan als het te lang duurt het geld terug te vorderen [/b]

RHS

Het beste kun je de telefonische helpdesk laten voor wat die is. Die mensen mogen niks, kunnen niks en weten alleen de antwoorden op de 10 meest gestelde vragen.

Wat kun je wel doen? Stuur een aangetekende brief naar een lid van de directie (namen kun je achterhalen op deze site: http://hetbedrijf.ziggo.nl/over-ziggo/m ... t/directie)

Stuur een kopie naar de Consumentenbond, TROS Radar en, indien mogelijk, je Rechtsbijstandsverzekering. Ik heb dat ook gedaan en heb binnen een week de toezegging gekregen dat ik alle kosten terug krijg plus een schadevergoeding. Bij Ziggo hebben het niet graag dat je een zaak tegen ze aan lijkt te spannen en van TROS Radar krijgen ze ook de zenuwen.

Succes!

Bientjuh

Ongelezen bericht door Bientjuh »

Ik heb op 2 feb internet, telefoon en tv (digi) aangevraagt bij Ziggo.
Op 10 Feb zou ik alles binnen krijgen.
het is nu 25 FEB en heb tot op heden niks binnen.
Maar de betaling loopt al vanaf 2 feb de dag dat he get aanvraagt.
Heb ik het recht om de kosten niet te betalen voor het niet gebruiken.

saskia 67

Ongelezen bericht door saskia 67 »

beste rhs
bedank voor je reactie
mag ik vragen welk lid je percies van de directie hebt gepakt er zijn er zo veel .
mischien help het als ik de zelfde pak .
en de kopie gewoon naar de maile van cosumentenbond en tros radar sturen he

gjvdbrink

Ongelezen bericht door gjvdbrink »

Dag Ziggo lieden,

Bedankt voor het toezenden van het starterspakket en de digitale ontvanger. Wat moet ik ermee?
Dit is nu de derde die ik ontvang !
Ik heb sinds 20 oktober geen telefoon meer in het 3 in 1 pakket van jullie.
Op 20 oktober blijkt dat ik ben afgesloten omdat het nummer dubbel is uitgegeven.

Heel veel Contact met ziggo: Er zal aan worden gewerkt want het is uw nummer want van 16 augustus ( start abonnement ) tot 20 oktober heeft het gewerkt.
Maar niets van dat alles, geen telefoon en wel nota's. Wel veel beloften het binnen 3 of 5 dagen op te lossen.
Ook een brief i.p.v. mail gestuurd maar daarop is tot op heden geen reactie geweest.
Daarom heb ik in november 2008 en december 2008 mijn lidmaatschap opgezegd.
Dit is per mail bevestigd.
De 1e opzegging resulteerde in het verkrijgen van het volledige pakket zenders op beide kaarten. Hier heb ik nooit om gevraagd.
Resulteert nu de 2e opzegging in het sturen van een 2e digitale ontvanger?
Het enige wat ik eigenlijk wil is dat wij weer kunnen bellen en gebeld worden, maar dat is blijkbaar niet te realiseren.
Na 30 x bellen en nog veel meer e-mails weet ik het ook niet meer. Zelf de lieden van het call centre hebben medelijden met me als ze mijn geschiedenis bekijken maar kunnen jammer genoeg niets voor me doen.

Want : Het is in behandeling / de technische dienst is er mee bezig / het zit in de tweede lijn / uw digitale decoder is nog niet geleverd / etc. etc. etc.
De onterecht afgeschreven nota's voor het 3 in 1 pakket zijn gestorneerd en ook al in behandeling! Maar niks horen natuurlijk
Ik hoor verder toch niets wezenlijks van jullie.
O ja, 1 keer een belletje dat mijn nummer dubbel uitgegeven is en 1 keer dat het binnenkort verholpen is en natuurlijk de mail dat het in behandeling is en binnen 3 dagen verholpen zal zijn.
Het resultaat:
Dubbele afschrijving van volledig zender gebruik op beide kaarten en geen telefoon.
Ik stuur maar weer een opzegging en teken hierbij aan dat ik het met gang van zaken helemaal niet eens ben.
niet met het volledig pakket a 9.95 en dat 2 x i.p.v. een koppeling zoals uw call medewerker het beschreef
ik zou 2 maanden hele pakket op proef krijgen en daarvoor 1 x 10 euro betalen voor de 2e kaart en verder niets.
Ook ik wil na 3 maanden eindelijk weer bellen en gebeld kunnen worden !

Blijkbaar niet bij Ziggo!

GJ van den Brink

RHS

Saskia,

Mijn schadeclaim heb ik aangetekend naar Joop Evers gestuurd, maar die blijkt niet meer bij Ziggo te werken. Of hij zelf vertrokken is of dat hij daartoe aangemoedigd werd weet ik niet en het doet er ook niet toe. Ik kreeg in ieder geval geen reactie van hem.
De kopie die ik aan de heer Nijhoff heb gestuurd heeft wel tot een reactie geleid. Uiteindelijk heeft hij een speciaal team opdracht gegeven ons te helpen en dat ging prima.

Succes!

tarquesh

Ongelezen bericht door tarquesh »

Ik heb iTV van KPN genomen. Mooi prachtig beeld en goede tv tuner! De kosten zijn overzichtelijk, en de administratie loopt goed.
Dus dolblij Ziggo tv abonnement opzeggen met het opzegkaartje dat in het iTV pakket van KPN aanwezig is.

Een paar weken erna krijgen wij (ouders en ik) nette brief van Ziggo dat het abonnement stopt en dat zij het jammer vinden dat wij stoppen bij Ziggo. Maar wat blijkt is dat Ziggo doodleuk abonnement geld van mijn moeders rekening blijft afhouden. Tja, wat moet ik daar op zeggen :twisted: . Een bende! :twisted:

Het gaat om een lullig bedragje, maar toch als mijn ouders en ik geen klant willen zijn bij Ziggo , dan willen we dat ook niet.

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

U kunt alle onterechte incasso's laten storneren door uw bank. Dit in combinatie met het verzoek tot plaatsing van een selectieve blokkade op rekening Ziggo voorkomt dat zodra deze effectief is, nog a.i.'s gedaan kunnen worden.

Ziggo Webteam Renée

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Renée »

@tarquesh,

Graag willen wij nagaan wat precies de oorzaak is van het (onterecht) geïncasseerde bedrag. Indien u via het Webteam contactformulier https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam uw adresgegevens met een kort begeleidend schrijven naar ons toezend, pakken wij uw probleem zo snel mogelijk op.

Met vriendelijke groet,

Ziggo Webteam Renée

Gesloten