LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Contract zonder dat je het weet

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
markhaagen
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2011 13:21

KPN Contract zonder dat je het weet

Ongelezen bericht door markhaagen »

het volgende heb ik naar onder anderen KPN gestuurd:


Het volgende is gaande.
Ik heb het abonnement internet plus bellen extra en interactieve televisie van KPN.
Dit is ingegaan per 13 december 2010.
Toen ik dit afsloot vroeg de KPN medewerker of ze mij mochten benaderen zodra de glasvezel was aangesloten bij ons in huis voor een glasvezel abonnement. Waarop ik zei: “jullie mogen mij benaderen maar ik weet niet of ik het doe, dat hangt af van een aantal factoren zoals de prijs, de meerwaarde daarvan, of dat nodig is bij ons.”
Nu krijg ik een brief thuis met een terugbelverzoek van KPN.
Ik bel ze terug en wat blijkt ik krijg de planning aan de telefoon om mijn glasvezelabonnement aan te sluiten.
Waarop ik zeg maar ik heb dat niet besteld, en ik wil het ook niet.
Meneer van de planning met het telefoonnummer: 055-3600584 zegt bel:0900-0747 met de optie 2 om het abonnement te annuleren.
Ik bel dat nummer leg de situatie uit maar de meneer aan de telefoon weet het niet en verbind me door naar de afdeling annuleringen. Hier krijg ik een meneer aan de telefoon die het volgende samengevat zegt: “ u heeft een bevestiging gekregen op 15oktober 2010 zowel per post als per email dat u binnen 7 dagen tijd moet reageren wanneer u niet het abonnement wilt hebben”. Ik heb geen post gehad en van KPN krijg je zoveel mail dat het inmiddels in mijn spam box terecht komt. Deze heb ik niet gezien dus ook niet gelezen.
Waarop de medewerker van KPN zegt: “het is uw eigenverantwoording om op dit soort dingen te letten dus de annulering kan niet doorgaan en u zit vast aan een jaarcontract van €63,- per maand.”
Hierbij valt geen spelt tussen te krijgen en na enige discussie word het blijkbaar te warm onder de voeten en hangt meneer de telefoon op.
Ik kan niks en moet hoe dan ook dit contract afmaken zonder dat ik dit wil.
Ik wil hiervan niks gaan betalen en wil hiervoor een oplossing.
Deze mail zal ik versturen naar KPN, het televisie programma Radar, en naar mijn advocaat, om te zien of hier een oplossing voor is.
Zoals ik het zie is dit een contract door de strot duwen.
Met vriendelijke Groet,

wat kan ik hiermee iemand een idee??

alfatrion
Berichten: 21961
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: KPN Contract zonder dat je het weet

Ongelezen bericht door alfatrion »

markhaagen schreef:Waarop ik zei: “jullie mogen mij benaderen maar ik weet niet of ik het doe, dat hangt af van een aantal factoren zoals de prijs, de meerwaarde daarvan, of dat nodig is bij ons.”
Hieruit blijkt dat jij geen overeenkomst wilde, zodat het wils-vereisten ontbreekt. Ik adviseren om een brief te sturen waarin jij de overeenkomst betwist vanwege het bovenstaande.

Geef daarnaast aan dat jij geen e-mail noch post hebt ontvangen en dat naar Nederlands recht de verzender moet bewijzen dat de post is aangekomen. En dat jij in het geval er wel een overeenkomst tot stand is gekomen, je beroep op de wettelijke bedenktermijn van 3 maanden. (Dit wordt 7 werkdagen vanaf het moment waarop je de brief hebt ontvangen.)

Geef voor alle zekerheid ook aan dat zij geen machtiging hebben om van je rekening geld af te storten. En voor zover ze dit wel hebben jij deze hierbij intrekt. Het geld dat men van je rekening afhaalt kun je laten terug storten door de bank binnen 8 weken.

Doe dit alles schriftelijk!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: KPN Contract zonder dat je het weet

Ongelezen bericht door Jolijn »

Wat staat er over glasvezel in je abonnement?
Is er in okt. toen blijkbaar het gesprek plaatsvond ? ook iets gezegd over het toesturen van een brief en mail waarop je binnen 7 dagen zou moeten reageren?
Nee waarschijnlijk.
:roll: Lekker makkelijk, iemand post toesturen en dan maar een termijn stellen voor iets waar je niet om vraagt.

markhaagen
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2011 13:21

Re: KPN Contract zonder dat je het weet

Ongelezen bericht door markhaagen »

Wat staat er over glasvezel in je abonnement?
ik heb niks waar iets instaat.

Is er in okt. toen blijkbaar het gesprek plaatsvond ? ook iets gezegd over het toesturen van een brief en mail waarop je binnen 7 dagen zou moeten reageren?

ja maar dan over het abbonement wat ik nu heb.

hans47
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2007 13:54

Re: KPN Contract zonder dat je het weet

Ongelezen bericht door hans47 »

Er zijn volgens mij 2 mogelijkheden.
Je hebt het contract in de winkel van KPN afgesloten en je hebt daar een contract ondertekend waar dus in moet staat dat je een glasvezelabonnement afsluit.
Of je bent het contract telefonisch aangegaan en dan moet de KPN daar een voicelog van hebben waarmee ze aan kunnen tonen dat er een glasvezel abonnement is afgeloten.

pollie66
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 mei 2011 19:02

Re: KPN Contract zonder dat je het weet

Ongelezen bericht door pollie66 »

Er zijn volgens mij 2 mogelijkheden.
Je hebt het contract in de winkel van KPN afgesloten en je hebt daar een contract ondertekend waar dus in moet staat dat je een glasvezelabonnement afsluit.
Of je bent het contract telefonisch aangegaan en dan moet de KPN daar een voicelog van hebben waarmee ze aan kunnen tonen dat er een glasvezel abonnement is afgeloten.
geen van beide hoeft zo te zijn.
het gebeurd vaker dan je denkt, dit is al zo vaak gebeurd bij kpn.

er wordt met een smoes glasvezel aangelegd en ineens zit je aan een contract vast.
wat kpn annulering zegt is natuurlijk je reinste kolder.
dit zou betekenen dat het verkoop onder dwang is,
ik kan u ook wel een mailtje en een papiertje sturen en later zeggen.
jammer u heeft niet gereageert dus u heeft per direct een contract met mij.

wat een onzin zeg.
KPN kan dit echt niet maken.
dit heeft UPC toen ook geprobeerd met hun digitale tv.
ik zou de opta inschakelen en dit voorleggen.

CBondt

Re: KPN Contract zonder dat je het weet

Ongelezen bericht door CBondt »

KPN moet inderdaad, als de overeenkomst per telefoon is afgesloten, een voicelog ophoesten. Als de overeenkomst schriftelijk is aangegaan moet elk van de partijen een kopie hiervan hebben. Kunnen ze een kopie-contact laten zien? Kan KPN bewijzen dat ze een email en/of een schriftelijke bevestiging hebben gestuurd? Volgens mij ligt de bewijslast bij hen en niet bij diegene die ze iets door de strot willen douwen. Laat je niet te snel bang maken.

schrodma
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2011 19:28

Re: KPN Contract zonder dat je het weet

Ongelezen bericht door schrodma »

Ook ik maak iets dergelijks met KPN mee. Ik zit al lang met bellen en internet bij KPN. Zo'n 1,5 jaar geleden heb ik na veel toestanden een nieuw abonnement afgesloten namelijk Internet plus bellen extra abonnement. Op 4 mei jl. ontving ik een mail met de bevestiging van mijn bestelling van een Internet Plus bellen Extra abonnement. Ik heb een dergelijke bestelling niet gedaan. Bovendien heb ik al hetzelfde abonnement. Maar wat blijkt, het nieuwe abonnement kent weer een looptijd van 1 jaar, terwijl mijn huidige abonnement per maand opzegbaar is. Op 5 mei jl heb ik telefonisch contact met de klantenservice gehad en men deelde mij mee dat mijn bestelling geannuleerd zou worden en dat ik hiervan binnen 10 werkdagen een bevestiging zou krijgen. Echter tot op heden nog niets gehoord.
Conclusie: de KPN rommelt behoorlijk met het afsluiten van zogenaamd nieuwe abonnementen.

Sterl
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:48

Re: KPN Contract zonder dat je het weet

Ongelezen bericht door Sterl »

Het enige advies dat ik je kan geven is het hele contact met KPN verbreken. Contract wat je had beëindigen zoals het hoort en uiteindelijk helemaal stoppen bij KPN. Niet laten intimideren, hoe moeilijk zij het jou maken. Zo je het vertelt, hebben zij géén verkoopgesprek met daarin jouw toestemming. Je moet dus de bewijslast van aangaan van het nieuwe abonnement bij hen leggen. Blokkeer je evt. automatisch incasso en betaal handmatig wat je nog verplicht bent te betalen.

Als ik je een tip mag geven: verdeel alle communicatieabonnementen over verschillende bedrijven. Zo kom je niet ineens zonder enig communicatiemiddel te zitten.
KPN.... práát me er niet van :evil:

CBondt

Re: KPN Contract zonder dat je het weet

Ongelezen bericht door CBondt »

Ook ik heb ca. 1,5 jaar geleden grote problemen gehad met KPN. Ik ben toen verhuisd en dacht alles goed geregeld te hebben. KPN tijdig vantevoren geïnformeerd, bevestiging ontvangen enz. Maar heb op mijn nieuwe adres 2 maanden zonder internet gezeten. Na veel telefoontjes en dreigementen is de zaak eindelijk geregeld. Wel hebben ze een behoorlijke compensatie betaald. Ook voor alle gemaakte kosten. Ben al ruim 40 jaar bij KPN maar ga na deze zomer kompleet over naar een andere aanbieder. KPN is duur, onbetrouwbaar, slechte service enz. Ik zou inderdaad alle automatische machtigingen annuleren, per rekening (indien terecht) betalen en als een speer weggaan. Kan geen aanbeveling doen. Over andere providers hoor je ook verschillende verhalen. Ik denk dat je gewoon geluk moet hebben. Sterkte en succes

jbrunier
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:11

Re: KPN Contract zonder dat je het weet

Ongelezen bericht door jbrunier »

Je wordt gebeld door een Callcenter en die mensen worden betaald per geslaagd gesprek, dus dan wil men wel snel op een knop drukken Bijv. "Contract gesloten” Hoe het later gaat is niet van belang, dat is voor de opdrachtgever de KPN.
Het komt overal voor, ook bejaarden worden gebeld voor goede doelen, en loterijen, als die mensen een keer JA zeggen dan hangen ze, maar de vragen zijn zo opgesteld dat ze wel JA moeten zeggen.
En je hangt aan een automatische afschrijving vast, en ze schrijven dan iedere maand €8,65 af, en ik ken mensen waar het wel 4 keer afgeschreven wordt, en je kunt niet storneren, je moet officieel opzeggen.
En opzeggen lukt niet, dus zal het aangetekend moeten.

markhaagen
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2011 13:21

Re: KPN Contract zonder dat je het weet

Ongelezen bericht door markhaagen »

Het ongelofelijk maar waar.
KPN heeft mij vandaag gebeld naar aanleiding van een email die ik gestuurd heb met onder anderen de bedrijven en instantie waar ik de mail ook heb gestuurd en de link van mijn forum die ik aangemaakt had op radar.nl.
Hierop reageerde ze als volgt.
Wij willen ons welgemeende excuses aanbieden van het voorval en hebben bij deze de order van het glasvezelcontract geannuleerd. Dit omdat wij dit niet hard kunnen maken tegenover u.

Dus voor de volgende keer als het gebeurt:
Maak een zeer correcte brief (pak eventueel je dikke van Dale erbij) en stuur dit naar alle instanties en bedrijven die je kent zoals: radar, kassa, ombudsman, consumentenbond en nog veel meer. Ik heb de brief naar ik weet niet hoeveel instanties gemaild al deze instanties zullen deze mail ook krijgen.
Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken en doen.
Met vriendelijke groet,

Mark

Waakzaam
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2011 14:19

Re: KPN Contract zonder dat je het weet

Ongelezen bericht door Waakzaam »

Hallo, wij hebben interactieve tv + internet + bellen van Kpn.
Het eerste jaar hebben we weinig problemen gehad met de diensten van Kpn.
Maar na (bijna) één jaar kregen we 2 maal een mail van Kpn met een aanbieding om te verlengen met een jaar, wij zijn hier toen niet op in gegaan omdat we nog wat wouden vergelijken bij andere aanbieders.
Toen zijn we gebeld door Kpn met het aanbod: 1 jaar te verlengen met het eerste half jaar €10,= korting per maand.
Ik heb de telefoniste gevraagd naar de evt. haken en ogen en volgens haar was het niet meer dan een leuke aanbieding waar ik verder niets voor hoefde te doen.
Na ingang van het tweede jaar begonnen de Ellende.
Eerst werd mijn internet erg traag. (dit lag aan de experiabox deze moest in de meterkast geplaatst worden, wat in de instructiebegeleiding niet medegedeeld word) en met een draadloos ontvanger á € 26,= was dit opgelost (nu krijg je hem gratis).
We hadden een plus pakket voor €10,= p/m, nadat we deze beëindigd hadden miste ik opeens 2 zenders op "uitzending gemist", we hadden voor het "pluspakket" 5 zenders nu na het "pluspakket" alleen nog 1, 2 en 3, Hier was niks aan te doen.
Nou zat ik laatst in mijn contract gegevens te kijken en hebben ze het contract omgezet naar een "afkoop" contract en heb ik opeens alle apparatuur in "bruikleen" (waar ik eerst €99,= voor heb moeten betalen, dan zou het mijn eigendom zijn)
Ik heb hierover contact overgenomen met Kpn, de eerste telefonist heeft mij gezegd dit terug te draaien, maar dit zelf niet te kunnen doen en dat ik daar over teruggebeld zal worden.
Dit heeft Kpn keurig gedaan, maar ik ben niet in de mogelijkheid geweest om op dat moment op te nemen, dus heb ik zelf weer contact gezocht.
In dit gesprek werd mij verteld dat ik een brief ontvangen zou hebben met hierin de gegevens zoals nu in het contract staan, en dat ik toen had moeten reageren.
Echter ik heb geen brief ontvangen en ook geen mail.
Al heeft Kpn wel een brief gestuurd, dan nog ben ik niet tevreden als klant, dat de producten die ik afneem na het verlengen beduidend slechter zijn geworden na het verlengen blijft een feit.
Ik heb dit ook verteld aan de telefonist en deze bood mij een jaar lang het plus pakket aan met de eerste half jaar gratis om het leed te verzachten.
Ik heb hiervoor bedankt omdat ik het "pluspakket" zelf al beëindigd had omdat we het niet meer gebruiken, maar volgens de telefonist heb ik dan wel alle zenders met "uitzending gemist".
Nogmaals heb ik hiervoor bedankt en zou ik doorverbonden worden met afd. facturen om het probleem met de apparatuur door te spreken.
Deze verbinding kwam niet op gang en ik werd van de lijn geknikkerd.
Heb toen zelf maar weer teruggebeld, terwijl ik ondertussen een mail krijg van Kpn met daarin de bestelling van een "pluspakket", Ik heb de telefoniste gevraagd deze te annuleren omdat ik hiervoor bedankt had, maar dat kon niet want dan zou ik volgens de computer een boete (afkoopsom) krijgen.
Dus zit ik opeens met twee "afkoop"contracten, maar volgens de telefoniste kan ik gewoon de dienst uitzetten en dan kost het mij niks, maar ik zit er wel één jaar aan vast en mijn huidige televisie/internet/ bellen-contract verlopen op 1 december, dus heb ik een dienst waar ik niet om gevraagd heb en deze loopt ook nog er eens een tijd later af dan mijn overige diensten.
Het mag duidelijk zijn dat Kpn voor mij heeft afgedaan en mij als klant ook niet meer terug zal zien.
In dit hele verhaal heeft Kpn één goed advies kunnen geven en dat is dat we een klachtenbrief moeten sturen naar het hoofdkantoor in Rotterdam naar afd. klachten.
Maar ja op dat adres staat ook het logo van Kpn op het dak, dus zie ik het somber in.

Gesloten