LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op
Als je in een stedelijke omgeving woont, biedt glasvezel geen toegevoegde waarde. ADSL is al lang vervangen door een betere techniek, namelijk VDSL2. Ik betaal voor 20mbps en krijg dat ook gewoon geleverd. Op dit forum lees ik voornamelijk klachten over glasvezel nog afgezien van het feit dat het duur is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL2
http://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL2
Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op
vdsl upload snelheid is beperkt tot 3 a 5 Mb/s, daar biedt glas veel meer bandbreedte.Bob Schurkjens schreef:Als je in een stedelijke omgeving woont, biedt glasvezel geen toegevoegde waarde. ADSL is al lang vervangen door een betere techniek, namelijk VDSL2.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op
Dat is voor de gemiddelde internetter volkomen irrelevant.
Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op
Bob,
hoezo irrelevant?
bestanden uploaden naar je dropbox, filmpjes van je mobiel on-line zetten, on-line backup diensten...
hoezo irrelevant?
bestanden uploaden naar je dropbox, filmpjes van je mobiel on-line zetten, on-line backup diensten...
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op
Je leest over het woordje "gemiddelde" heen.
Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op
De klanten van Nuon hebben nog gewoon stroom sinds ze van vattenfall zijn, en die van Essent ook sinds ze overgenomen zijn voor RWE. Een buitenlandse eigenaar zegt dus niks, en sowieso kunnen die met iets wat fysiek in de grond ligt in Nederland alleen dáár ook geld verdienen, en nergens anders.soedah schreef:In ons geval is de situatie als volgt KPN en Reggifiber zijn beiden aandeelhouder 51/49% van de Fysieke Glasvezelkabel firma en die leggen na 30 % afgesloten abbonnementen een 100% Glasvezelkabelnet in ons dorp. Dat betekend 2 dingen, 1e die 30% aansluitingen/abbonnementen zijn de voorfinanciers van het hele projekt, en dat is erg veel geld per maand elke later aangesloten huis lift dan in principe mee met deze ontwikkeling maar betaald op zijn minst dezelfde hoge maandlasten voor de rest van de looptijd. m.a.w. het maand bedrag wordt niet of nooit meer aangepast naar beneden naar gelang er meer aansluitingen komen. 2e wat gebeurd er met de bestaande en betrouwbare koperkabel van de KPN die in vorige eeuw is aangelegd ZONDER voorfinancieren door de klanten zoals dit nu gebeurd.16again schreef:Volgens mij doe je als particulier geen zaken met reggefiber.soedah schreef: Reggefiber is de eigenaar van de glasvezelkabel (monopolist) en hoe ben ik als klant hiertegen juridisch beschermd?
Dit is alleen de club die infra verzorgt, meerdere partijen bieden eigen diensten aan op die infrastructuur.
Met oude koperdraden was dit niet anders: onderliggende koper verbinding naar je huis is/was altijd KPN, elke adsl aanbieder gebruikt KPN voor de laatste meters naar je huis.
Het zou wat worden als elke aanbieder zelf zou moeten graven voor eigen klanten....
Ik ben minder goed uit met mijn glasvezel: Deze is niet van reggefiber maar van CIF.
Deze laat geen andere aanbieders toe op zijn netwerk, en zit ik vast aan Caiway.
Dat betekent voor mij: Dan maar geen glas en verder met adsl, aansluiting in meterkast blijft ongebruikt ........of neemt reggefiber hier ooit het spul over?
3e wat gebeurd er met mijn abonnement wanneer de Provider ( KPN, Ziggo etc ) straks overgenomen worden door buitenlandse investeringsmaatschappijen. Want uiteindelijk gaat het hier niet meer om levering van Produkten aan Klanten maar om grote finaciële beursgenoteerde hopen geld.
En voordat je af gaat lopen geven op beursgenoteerde bedrijven die geld verdienen, zou ik eens kijken waar je pensioenfonds namens jou in belegd..
Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op
Als 30% bereid is tot abonnement, dan voorziet glas weldegelijk in behoefte, die blijkbaar niet gedekt wordt door VDSL.Bob Schurkjens schreef:Je leest over het woordje "gemiddelde" heen.
Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op
16again schreef: Als 30% bereid is tot abonnement, dan voorziet glas weldegelijk in behoefte, die blijkbaar niet gedekt wordt door VDSL.
Denk niet dat het zozeer om de behoefte gaat, maar meer om het nieuwe wat er is. Tot ze er achter komen dat er bij glasvezel veel problemen zijn.
Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op
Ik wil na een week lang in dit forum een discussie aangezwengeld te hebben over Glasvezelkabel, deze nu sluiten.
Omdat iedereen voldoende mogelijkheid is geboden om te reageren en daar is dankbaar gebruik van gemaakt.
Daarom wil ik ook jullie danken voor deze medewerking en ga ervan uit dat elkeen wel iets geleerd heeft van de Galsvezelkabel discussie, ik in elk geval wel en weet nu dank zij jullie wat me te doen staat indien de kabelaar aan mijn deur klopt.
Sowieso ga ik GEEN klant worden, want mijn "oude "koperdraad van KPN doet het goed voor vaste lijn en internet router, en communicatie gaat grotendeels via Handphones, TV al 25 jaar via eigen satelietschotel
Omdat iedereen voldoende mogelijkheid is geboden om te reageren en daar is dankbaar gebruik van gemaakt.
Daarom wil ik ook jullie danken voor deze medewerking en ga ervan uit dat elkeen wel iets geleerd heeft van de Galsvezelkabel discussie, ik in elk geval wel en weet nu dank zij jullie wat me te doen staat indien de kabelaar aan mijn deur klopt.
Sowieso ga ik GEEN klant worden, want mijn "oude "koperdraad van KPN doet het goed voor vaste lijn en internet router, en communicatie gaat grotendeels via Handphones, TV al 25 jaar via eigen satelietschotel
Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op
Jouw topic was dus een losse vlodder???soedah schreef:Ik wil na een week lang in dit forum een discussie aangezwengeld te hebben over Glasvezelkabel, deze nu sluiten.
Omdat iedereen voldoende mogelijkheid is geboden om te reageren en daar is dankbaar gebruik van gemaakt.
Daarom wil ik ook jullie danken voor deze medewerking en ga ervan uit dat elkeen wel iets geleerd heeft van de Galsvezelkabel discussie, ik in elk geval wel en weet nu dank zij jullie wat me te doen staat indien de kabelaar aan mijn deur klopt.
Sowieso ga ik GEEN klant worden, want mijn "oude "koperdraad van KPN doet het goed voor vaste lijn en internet router, en communicatie gaat grotendeels via Handphones, TV al 25 jaar via eigen satelietschotel
Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op
Tsja, die zijn er met A-/VDSL ook wel, zoek hier op het forum maar eens naar Telfort internet.ciske schreef:16again schreef: Als 30% bereid is tot abonnement, dan voorziet glas weldegelijk in behoefte, die blijkbaar niet gedekt wordt door VDSL.
Denk niet dat het zozeer om de behoefte gaat, maar meer om het nieuwe wat er is. Tot ze er achter komen dat er bij glasvezel veel problemen zijn.
Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op
Leuk om te horen dat je dit topic meent te kunnen "sluiten", maar zo werkt het hier natuurlijk niet..soedah schreef:Ik wil na een week lang in dit forum een discussie aangezwengeld te hebben over Glasvezelkabel, deze nu sluiten.
Omdat iedereen voldoende mogelijkheid is geboden om te reageren en daar is dankbaar gebruik van gemaakt.
Daarom wil ik ook jullie danken voor deze medewerking en ga ervan uit dat elkeen wel iets geleerd heeft van de Galsvezelkabel discussie, ik in elk geval wel en weet nu dank zij jullie wat me te doen staat indien de kabelaar aan mijn deur klopt.
Sowieso ga ik GEEN klant worden, want mijn "oude "koperdraad van KPN doet het goed voor vaste lijn en internet router, en communicatie gaat grotendeels via Handphones, TV al 25 jaar via eigen satelietschotel
Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op
Je denkt dat je mod bent geworden omdat je een topic hebt geopend? En eigenlijk wilde je dus iets anders dan wat je zei in het openingstopic. Beetje misleiding en niet zo netjes van je. Bovendien ben je behoorlijk voorbarig en gebruik je alleen de delen uit reakties die jou naar de mond praten. Op zijn zachtst gezegd nogal dubieus...soedah schreef:Ik wil na een week lang in dit forum een discussie aangezwengeld te hebben over Glasvezelkabel, deze nu sluiten.
Omdat iedereen voldoende mogelijkheid is geboden om te reageren en daar is dankbaar gebruik van gemaakt.
Daarom wil ik ook jullie danken voor deze medewerking en ga ervan uit dat elkeen wel iets geleerd heeft van de Galsvezelkabel discussie, ik in elk geval wel en weet nu dank zij jullie wat me te doen staat indien de kabelaar aan mijn deur klopt.
Sowieso ga ik GEEN klant worden, want mijn "oude "koperdraad van KPN doet het goed voor vaste lijn en internet router, en communicatie gaat grotendeels via Handphones, TV al 25 jaar via eigen satelietschotel
Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op
zoek hier op het forum maar eens naar Telfort internet.
Die hebben nu ook glasvezel.
Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op
Daarom juistciske schreef:zoek hier op het forum maar eens naar Telfort internet.
Die hebben nu ook glasvezel.
Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op
De topics vol ellende/problemen over hen, gaan toch voornamelijk over de ADSL/VDSL abonnementen heb ik het idee..ciske schreef:zoek hier op het forum maar eens naar Telfort internet.
Die hebben nu ook glasvezel.