LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN weet niet hoe mijn ISRA punt heet
KPN weet niet hoe mijn ISRA punt heet
Ik heb nu voor de tweede keer hetzelfde probleem met KPN/T-mobile
Ik heb een woonschip gekocht. Ik probeer een internet aansluiting aan te vragen en heb T-mobile uitgekozen als provider. De vorige bewoner is al een tijdje geleden vertrokken en heeft zijn telefoonabonnement opgezegd.
(een klein stukje achtergrond informatie, sinds 1 januari 2011 staan alle correcte adressen in de BAG (basisadministatie adressen en gebouwen) omdat alle adressen aan vastgestelde eisen moesten voldoen hebben veel woonboten daardoor een ander adres gekregen zie www.kadaster.nl/bag het register is openbaar)
Nadat ik mij bij T-moblie heb aangemeld werd ik gebeld door T-moblie met het bericht dat mijn aansluiting niet gedaan kon worden omdat er geen ISRA punt bekend was. De netwerkbeheerder heeft kennelijk de adressen in hun bestand niet aangepast, hoewel mijn gemeente heeft bevestigd dat alle netwerkbeheerders bericht hebben gekregen van alle nieuwe huisnummerbesluiten.
Ik ben niet voor 1 gat te vangen en van oude eigenaar heb ik het oude adres en zijn telefoonnummer gekregen. Volgens T-mobile was op dit adres ook geen internet mogelijk omdat er geen ISRA punt was. Meer kon T-mobile naar eigen zeggen niet doen einde verhaal.
Dus maar de de bron, (andere providers lopen immers tegen hetzelfde probleem) de netwerkbeheerder KPN dus. Nu is de grap dat je KPN netwerkbeheer niet kunt bellen, alleen klanten kunnen dat (T-mobile dus). Dan maar de klantenservice van de KPN. Aan de hand van de (vrij unieke naam) van de vorige eigenaar is zijn factuur adres gevonden, maar dit was niet het adres van het ISRA punt.
Zowel T-mobile als KPN hadden wel een oplossing voor dit probleem. Ik moest maar een belbudget abonnement afsluiten (wat ik niet wil) want dan zou KPN wel gaan zoeken naar het ISRA punt. anders was ook de de KPN de kous af. Mijn ethische bezwaren waren ondergeschikt, toch heb ik geen zin om € 150,- te betalen voor iets wat ik niet wil of nodig heb.
Ik sta dus lekker in mijn hemd en kan niets of niemand hier op aanspreken er is zelfs geen geschillen commissie. En het stomme is met mijn vorige woonboot had ik in 2010 hetzelfde probleem. Uiteindelijk heeft iemand bij de mijn provider toen maar gegokt welk ISRA punt het moest zijn, dat bleek 4 nummers verder dan mijn eigen huisnummer.
Vergelijkbare problemen heb ik ook met electra en gas, gelukkig zijn die meters van een nummer voorzien waardoor te achterhalen is wat het adres is wat de netbeheerder in zijn administratie heeft staan.
WIE GEEFT DE NETBEHEERDER VAN NEDERLAND EEN SCHOP ONDER DE KONT OM DE ENIGE JUISTE ADRESSEN TE HANTEREN???
Ik heb een woonschip gekocht. Ik probeer een internet aansluiting aan te vragen en heb T-mobile uitgekozen als provider. De vorige bewoner is al een tijdje geleden vertrokken en heeft zijn telefoonabonnement opgezegd.
(een klein stukje achtergrond informatie, sinds 1 januari 2011 staan alle correcte adressen in de BAG (basisadministatie adressen en gebouwen) omdat alle adressen aan vastgestelde eisen moesten voldoen hebben veel woonboten daardoor een ander adres gekregen zie www.kadaster.nl/bag het register is openbaar)
Nadat ik mij bij T-moblie heb aangemeld werd ik gebeld door T-moblie met het bericht dat mijn aansluiting niet gedaan kon worden omdat er geen ISRA punt bekend was. De netwerkbeheerder heeft kennelijk de adressen in hun bestand niet aangepast, hoewel mijn gemeente heeft bevestigd dat alle netwerkbeheerders bericht hebben gekregen van alle nieuwe huisnummerbesluiten.
Ik ben niet voor 1 gat te vangen en van oude eigenaar heb ik het oude adres en zijn telefoonnummer gekregen. Volgens T-mobile was op dit adres ook geen internet mogelijk omdat er geen ISRA punt was. Meer kon T-mobile naar eigen zeggen niet doen einde verhaal.
Dus maar de de bron, (andere providers lopen immers tegen hetzelfde probleem) de netwerkbeheerder KPN dus. Nu is de grap dat je KPN netwerkbeheer niet kunt bellen, alleen klanten kunnen dat (T-mobile dus). Dan maar de klantenservice van de KPN. Aan de hand van de (vrij unieke naam) van de vorige eigenaar is zijn factuur adres gevonden, maar dit was niet het adres van het ISRA punt.
Zowel T-mobile als KPN hadden wel een oplossing voor dit probleem. Ik moest maar een belbudget abonnement afsluiten (wat ik niet wil) want dan zou KPN wel gaan zoeken naar het ISRA punt. anders was ook de de KPN de kous af. Mijn ethische bezwaren waren ondergeschikt, toch heb ik geen zin om € 150,- te betalen voor iets wat ik niet wil of nodig heb.
Ik sta dus lekker in mijn hemd en kan niets of niemand hier op aanspreken er is zelfs geen geschillen commissie. En het stomme is met mijn vorige woonboot had ik in 2010 hetzelfde probleem. Uiteindelijk heeft iemand bij de mijn provider toen maar gegokt welk ISRA punt het moest zijn, dat bleek 4 nummers verder dan mijn eigen huisnummer.
Vergelijkbare problemen heb ik ook met electra en gas, gelukkig zijn die meters van een nummer voorzien waardoor te achterhalen is wat het adres is wat de netbeheerder in zijn administratie heeft staan.
WIE GEEFT DE NETBEHEERDER VAN NEDERLAND EEN SCHOP ONDER DE KONT OM DE ENIGE JUISTE ADRESSEN TE HANTEREN???
Re: KPN weet niet hoe mijn ISRA punt heet
We leven helaas in een vrije markt samenleving. Er bestaat hier (nog) geen wettelijk recht op een internetverbinding. Niemand is jou in deze wereld verplicht om een aansluiting te geven. Hoe graag je het zelf ook wilt en/of er voor wilt betalen. Maar we leven in een vrije economie waarbij KPN (of wie dan ook) niet wettelijk verplicht is om jou een aansluiting te geven. Er bestaat namelijk geen wettelijk recht op internet. Bovendien is het je eigen keuze geweest om op een woonboot te gaan wonen - met alle probleempjes, waarvan je weet dat wonen op een woonboot, dat met zich mee kan brengen. Bovendien ook zonder vooraf al zelf even met KPN te bellen etc.
Ik begrijp je helemaal en het is vervelend/frusterend, maar zo is het nu eenmaal. Je kan niks anders doen dan een beetje hopen. Wil je per se internet dan moet je gaan verhuizen. Je kiest er anders zelf voor door er te blijven wonen.
Ik begrijp je helemaal en het is vervelend/frusterend, maar zo is het nu eenmaal. Je kan niks anders doen dan een beetje hopen. Wil je per se internet dan moet je gaan verhuizen. Je kiest er anders zelf voor door er te blijven wonen.
Re: KPN weet niet hoe mijn ISRA punt heet
ik woon al sinds 2002 op een woonboot. Met mijn eerste schip nooit problemen gehad!WillemLW schreef: Bovendien is het je eigen keuze geweest om op een woonboot te gaan wonen - met alle probleempjes, waarvan je weet dat wonen op een woonboot, dat met zich mee kan brengen. Bovendien ook zonder vooraf al zelf even met KPN te bellen etc.
Dit probleem raakt iedereen die in een situatie zit waarbij het adres voor de BAG is veranderd dus niet alleen woonboten. De grap is dat je niet kan zien of het adres van je nieuwe woning voor de invoering van de BAG is veranderd.
Het gaat erom dat netwerkbeheerders een bijzonder positie hebben en daar zorgvuldig mee om moeten gaan. En niet alleen netwerkbeheerder willen spelen voor klanten die ook extra producten bij hun aanschaffen.
Re: KPN weet niet hoe mijn ISRA punt heet
Het beste kun je denk ik gewoon iedere dag blijven bellen naar KPN, in de hoop ooit tegen de ene callcenter medewerker aan te lopen die nog wel hart voor de zaak heeft, en bereid is een extra stapje te doen om het uit te zoeken.
Normaal gesproken stuit je op een muur van onbegrip of 'kan niet', want dat staat niet in het script. Aan de ene kant wil KPN hoogopgeleide callcenter medewerkers, maar aan de andere kant betalen ze slechts het minimum loon van 8,5 euro per uur. Dat is het hele probleem. De echt goede callcenter medewerkers werken niet voor KPN maar voor het UWV of de Belastingtelefoon want die betalen 2 euro per uur meer. Callcenter medewerkers zijn vaak studenten c.q. uitzendkrachten trouwens.
Gewoon niet opgeven, ooit gaat het goedkomen. Hoop en wens ik tenminste.
Normaal gesproken stuit je op een muur van onbegrip of 'kan niet', want dat staat niet in het script. Aan de ene kant wil KPN hoogopgeleide callcenter medewerkers, maar aan de andere kant betalen ze slechts het minimum loon van 8,5 euro per uur. Dat is het hele probleem. De echt goede callcenter medewerkers werken niet voor KPN maar voor het UWV of de Belastingtelefoon want die betalen 2 euro per uur meer. Callcenter medewerkers zijn vaak studenten c.q. uitzendkrachten trouwens.
Gewoon niet opgeven, ooit gaat het goedkomen. Hoop en wens ik tenminste.
Re: KPN weet niet hoe mijn ISRA punt heet
Hier spelen 3 zaken:
Het isra punt an sich. Ik neem aan dat er buiten de woonboot een paal zit hiervoor. Controleer eerst of dit het geval is. Hiervoor dient sowieso een monteur te komen. Dit zijn geen algemeen bekende gegevens, want het komt er weinig voor.
U zit bij t-Mobile. Al het contact betreffende uw internet aansluiting dient via T-mobile te lopen, KPN kan vrij weinig aangezien ze u niet als klant hebben. Soms valt via de Technische Helpdesk van KPN echter wel wat extra info te verkrijgen, zoals in uw geval, maar ze hoeven u als niet-KPN klant niet te helpen.
Ten derde is er de verandering van adresgegevens. Dat is in alle organisaties een ramp, en valt gewoon weinig tegen te doen
het beste is om een monteur te laten komen (het liefst een ISRA monteur voor het testen/labelen. Hier kunnen kosten aan zitten, al liggen de omstandigheden hier wel iets anders.). Deze zal dan de gewijzigde gegevens door geven aan de juiste instantie. Deze monteur dient via T-mobile geregeld te worden als u daar klant bent/wil worden
Nogmaals: een provider heeft enkel een leveringsplicht bij vaste telefonie. Maar zelfs dat mag een jaar duren.
Het isra punt an sich. Ik neem aan dat er buiten de woonboot een paal zit hiervoor. Controleer eerst of dit het geval is. Hiervoor dient sowieso een monteur te komen. Dit zijn geen algemeen bekende gegevens, want het komt er weinig voor.
U zit bij t-Mobile. Al het contact betreffende uw internet aansluiting dient via T-mobile te lopen, KPN kan vrij weinig aangezien ze u niet als klant hebben. Soms valt via de Technische Helpdesk van KPN echter wel wat extra info te verkrijgen, zoals in uw geval, maar ze hoeven u als niet-KPN klant niet te helpen.
Ten derde is er de verandering van adresgegevens. Dat is in alle organisaties een ramp, en valt gewoon weinig tegen te doen
het beste is om een monteur te laten komen (het liefst een ISRA monteur voor het testen/labelen. Hier kunnen kosten aan zitten, al liggen de omstandigheden hier wel iets anders.). Deze zal dan de gewijzigde gegevens door geven aan de juiste instantie. Deze monteur dient via T-mobile geregeld te worden als u daar klant bent/wil worden
Nogmaals: een provider heeft enkel een leveringsplicht bij vaste telefonie. Maar zelfs dat mag een jaar duren.
Re: KPN weet niet hoe mijn ISRA punt heet
Als T mobile geen ISRA punt aan uw adres kan koppelen gaat T mobile ook niet leveren. T Mobile koopt server ruimte van KPN die dan weer voor verdere distributie zorgt. T mobile en KPN zijn bepaald geen vriendjes van elkaar dus deze combinatie gaat hem niet worden. Een lichtpuntje is er nog wel T mobile geeft aan niet te kunnen leveren dus geen contract, de enige optie die u heeft is een abbo van KPN. Doe wel eerst een postcode check, als blijkt dat op uw adres internet mogelijk is dan afsluiten met gebruik van een monteur. Lees wel de voorwaarden goed door.
Re: KPN weet niet hoe mijn ISRA punt heet
Inderdaad, je kan beter in landen zoals Cuba of Noord-Korea wonen waar de overheid alles regelt zodat je deze problemen niet hebt. Sterker nog, de overheid zorgt er gewoon voor dat je slechts een klein deel van de bevolking mag beschikken over een computer en een nog kleiner deel over een internetverbinding. Scheelt toch weer een hoop problemen....WillemLW schreef:We leven helaas in een vrije markt samenleving.
Maar even serieus: dank zij die vrije markt is wel vrijwel iedereen in staat om een computer met internetaansluiting te hebben.
Re: KPN weet niet hoe mijn ISRA punt heet
Hier een paar andere telefoonnummers van KPN:
KPN Contact Eindhoven 040-2996601 (zelfde medewerkers als het 0900 nummer maar goedkoper)
Multi- support desk 0800-0228885 (Soort 2e lijn helpdesk, deze mensen kunnen iets meer regelen)
Bij KPN kan je in plaats van de helpdesk 0900-0244 ook rechtstreeks het management van KPN Contact, ofwel de Escalatiedesk bellen: 020-4841466. Deze mensen kunnen, in tegenstelling tot de reguliere medewerkers in Eindhoven, Groningen of Zwolle, wel beslissingen nemen inzake coulances en compensaties.
KPN Contact Eindhoven 040-2996601 (zelfde medewerkers als het 0900 nummer maar goedkoper)
Multi- support desk 0800-0228885 (Soort 2e lijn helpdesk, deze mensen kunnen iets meer regelen)
Bij KPN kan je in plaats van de helpdesk 0900-0244 ook rechtstreeks het management van KPN Contact, ofwel de Escalatiedesk bellen: 020-4841466. Deze mensen kunnen, in tegenstelling tot de reguliere medewerkers in Eindhoven, Groningen of Zwolle, wel beslissingen nemen inzake coulances en compensaties.
Re: KPN weet niet hoe mijn ISRA punt heet
Heel leuk, maar als je geen KPN klant bent, vang je gewoon bot.Jolijn schreef:Hier een paar andere telefoonnummers van KPN:
KPN Contact Eindhoven 040-2996601 (zelfde medewerkers als het 0900 nummer maar goedkoper)
Multi- support desk 0800-0228885 (Soort 2e lijn helpdesk, deze mensen kunnen iets meer regelen)
Bij KPN kan je in plaats van de helpdesk 0900-0244 ook rechtstreeks het management van KPN Contact, ofwel de Escalatiedesk bellen: 020-4841466. Deze mensen kunnen, in tegenstelling tot de reguliere medewerkers in Eindhoven, Groningen of Zwolle, wel beslissingen nemen inzake coulances en compensaties.
Als je bij T-mobile de diensten wilt afnemen, doe je zaken met T-mobile. En zij dienen evt de netwerkbeheerder aan te spreken. En KPN netwerk is volledig gescheiden van het klant (service) gedeelte. Dit is zo geregeld in wettelijke voorschriften
Re: KPN weet niet hoe mijn ISRA punt heet
Nope, KPN is eigenaar van het ISRA punt. Zij moeten dus zorgen dat e.e.a. in orde komt.Bensel15 schreef:Heel leuk, maar als je geen KPN klant bent, vang je gewoon bot.Jolijn schreef:Hier een paar andere telefoonnummers van KPN:
KPN Contact Eindhoven 040-2996601 (zelfde medewerkers als het 0900 nummer maar goedkoper)
Multi- support desk 0800-0228885 (Soort 2e lijn helpdesk, deze mensen kunnen iets meer regelen)
Bij KPN kan je in plaats van de helpdesk 0900-0244 ook rechtstreeks het management van KPN Contact, ofwel de Escalatiedesk bellen: 020-4841466. Deze mensen kunnen, in tegenstelling tot de reguliere medewerkers in Eindhoven, Groningen of Zwolle, wel beslissingen nemen inzake coulances en compensaties.
Als je bij T-mobile de diensten wilt afnemen, doe je zaken met T-mobile. En zij dienen evt de netwerkbeheerder aan te spreken. En KPN netwerk is volledig gescheiden van het klant (service) gedeelte. Dit is zo geregeld in wettelijke voorschriften
Re: KPN weet niet hoe mijn ISRA punt heet
@Olaf, zo werkt het dus weer niet. Ooit heel lang geleden werden woningen voorzien van een PTT voorziening. Tja toen waren PTT en energieboeren nog nutsbedrijven. Anno nu is er wel een boel veranderd, de consument mag kiezen. T mobile lift mee op het netwerk van KPN en betaald daar dik voor. Dit geval betreft een woonboot dus de kans dat het ISRA punt er niet is of vergeven aan een andere woonbootbewoner is groot. Ts heeft niet goed na gevraagd of internet überhaupt wel mogelijk is. Het eerste wat je in een uitzonderlijke situatie (woonboot) toch doet is bij de provider checken of e.e.a. realiseerbaar is.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: KPN weet niet hoe mijn ISRA punt heet
KPN is voor aanleg ISRA punt niet bereikbaar, reageren niet op telefoontjes en mailtjes - maar helaas - monopolist - kan dus geen kant op als je zo`n ding nodig hebt
Re: KPN weet niet hoe mijn ISRA punt heet
Guardian72 schreef:KPN is voor aanleg ISRA punt niet bereikbaar, reageren niet op telefoontjes en mailtjes - maar helaas - monopolist - kan dus geen kant op als je zo`n ding nodig hebt
Hier sla je de spijker op de kop. Tegen mij zegt KPN dat T-mobile hun opdracht kan geven het ISRA punt te zoeken. T-mobile zegt dat KPN tegen hun zegt dat dat niet kan.
Dus ik vraag aan T-mobile of hun contact persoon mij kan bellen om uit te leggen waarom KPN mij één ding verteld en T-mobile het tegenovergestelde. Maar KPN medewerkers kunnen mij niet bellen, heel bijzonder voor medewerkers van een telecomboer (misschien heeft KPN de telefoonrekening niet betaald of mogen medewerkers mogen niet tijdens werktijd bellen ofzo).
Het enige dat KPN wil zeggen (via T-mobile) is: vraag maar een belbudget abonnement aan want dan willen we wel je ISRA punt gaan zoeken. Ik heb helemaal geen telefoonabonnement nodig!!
En het is natuurlijk wat raar de ik KPN moet belonen voor het kwijtraken van mijn ISRA punt (al weet ik gewoon waar het staat namelijk voor mijn woonboot!)
Re: KPN weet niet hoe mijn ISRA punt heet
Ts, ben je nu de zaak aan het opjuinen, jouw isra puntje hangt in de mast ????graag schreef:Guardian72 schreef:KPN is voor aanleg ISRA punt niet bereikbaar, reageren niet op telefoontjes en mailtjes - maar helaas - monopolist - kan dus geen kant op als je zo`n ding nodig hebt
Hier sla je de spijker op de kop. Tegen mij zegt KPN dat T-mobile hun opdracht kan geven het ISRA punt te zoeken. T-mobile zegt dat KPN tegen hun zegt dat dat niet kan.
Dus ik vraag aan T-mobile of hun contact persoon mij kan bellen om uit te leggen waarom KPN mij één ding verteld en T-mobile het tegenovergestelde. Maar KPN medewerkers kunnen mij niet bellen, heel bijzonder voor medewerkers van een telecomboer (misschien heeft KPN de telefoonrekening niet betaald of mogen medewerkers mogen niet tijdens werktijd bellen ofzo).
Het enige dat KPN wil zeggen (via T-mobile) is: vraag maar een belbudget abonnement aan want dan willen we wel je ISRA punt gaan zoeken. Ik heb helemaal geen telefoonabonnement nodig!!
En het is natuurlijk wat raar de ik KPN moet belonen voor het kwijtraken van mijn ISRA punt (al weet ik gewoon waar het staat namelijk voor mijn woonboot!)
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: KPN weet niet hoe mijn ISRA punt heet
Het gaat niet om de locatie - maar om de naam - oftwel het circuit-ID.Har06 schreef: Ts, ben je nu de zaak aan het opjuinen, jouw isra puntje hangt in de mast ????
Normaal gesproken is dit het telefoonnummer van de aansluiting - maar kennelijk is die dus opgezegd. Wel vreemd, aangezien dat nummer bij KPN bekend zou moeten zijn, en dus totdat een en ander wijzigt, nog steeds het circuit ID zou moeten zijn
Re: KPN weet niet hoe mijn ISRA punt heet
Bovenstaande is nogal wiedes, vandaar m,n opmerking: Isra boor hangt in de mast van de woonarkGuardian72 schreef:Het gaat niet om de locatie - maar om de naam - oftwel het circuit-ID.Har06 schreef: Ts, ben je nu de zaak aan het opjuinen, jouw isra puntje hangt in de mast ????
Normaal gesproken is dit het telefoonnummer van de aansluiting - maar kennelijk is die dus opgezegd. Wel vreemd, aangezien dat nummer bij KPN bekend zou moeten zijn, en dus totdat een en ander wijzigt, nog steeds het circuit ID zou moeten zijn
Re: KPN weet niet hoe mijn ISRA punt heet
Ik zit met exact hetzelfde probleem maar dan voor een nieuwbouw woning.
Punt is dat er geen fysieke lijn getrokken is tussen de meterkast in mijn woning en de KPN centrale. Om hier verandering in te krijgen is onderzoek nodig of dienen er werkzaamheden te worden uitgevoerd door de netwerkbeheerder (KPN).
De kosten voor het aanleggen van zo'n lijn komen op €300 tot €700. Deze rekening wordt hoe dan ook door één van de volgende partijen gedragen:
- KPN: in geval dat de aanvrager klant wordt bij kpn, hierbij geldt ook een leverplicht bij minimaal een belbudget abonnement. Vaste telefoonlijn is bij wet geregeld. K
- T-mobile: als zij verantwoordleijkheid zouden nemen voor het aanbieden van LANDELIJK internet, maar helaas poeieren ze klanten af
- De klant: Indien je via aansluitingen.nl een aanvraag indient zul je zelf die €300 tot €700 aan kosten te betalen. (prijs is afhankelijk van wat er werkelijk moet gebeuren)
Ik vind dat ze hier wel aandacht aan mogen besteden. Op deze manier kunnen T-mobile en KPN naar elkaar blijven wijzen zonder dat er een instantie ingrijpt.
Punt is dat er geen fysieke lijn getrokken is tussen de meterkast in mijn woning en de KPN centrale. Om hier verandering in te krijgen is onderzoek nodig of dienen er werkzaamheden te worden uitgevoerd door de netwerkbeheerder (KPN).
De kosten voor het aanleggen van zo'n lijn komen op €300 tot €700. Deze rekening wordt hoe dan ook door één van de volgende partijen gedragen:
- KPN: in geval dat de aanvrager klant wordt bij kpn, hierbij geldt ook een leverplicht bij minimaal een belbudget abonnement. Vaste telefoonlijn is bij wet geregeld. K
- T-mobile: als zij verantwoordleijkheid zouden nemen voor het aanbieden van LANDELIJK internet, maar helaas poeieren ze klanten af
- De klant: Indien je via aansluitingen.nl een aanvraag indient zul je zelf die €300 tot €700 aan kosten te betalen. (prijs is afhankelijk van wat er werkelijk moet gebeuren)
Ik vind dat ze hier wel aandacht aan mogen besteden. Op deze manier kunnen T-mobile en KPN naar elkaar blijven wijzen zonder dat er een instantie ingrijpt.