LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lijbrandt glasvezel opleveren duurt veel langer dan opgave

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
hvolkers
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 okt 2011 15:04

Lijbrandt glasvezel opleveren duurt veel langer dan opgave

Ongelezen bericht door hvolkers »

In het voorjaar van 2011 een abonnement afgesloten bij Lijbrandt nadat Reggefiber de glasvezel in ons huis had aangelegd (hiertussen zat ruim 1 week). De melding van de medewerker was dat de oplevering van de diensten ca 6-8 weken zou duren. Nadat de glasvezel was gemonteerd moest deze nog doorgemeten worden, hierna niets meer vernomen. Gebeld met Reggefiber en die sluizen je door naar de aannemer (Volker Wessels Telecom) en die melden dan eerst dat er nog een meting verricht moest worden. De persoon gemeldt dat dit allang was uitgevoerd en met succes. Pas daarna is aan Lijbrandt (via Reggefiber) doorgegeven dat de opdracht tot plaatsen van het modem kan plaats vinden. Vandaag (4-10-2011) vernomen dat deze opdracht door Lijbrandt aan de aannemer is verstuurd. Nu duurt het nog ca. 20 dagen alvorens de modem geplaatst gaat worden.

Bij elkaar duurt het dus nu dus al meer dan 15 weken en daar komen er dus nog ca. 3 bij. Ondertussen krijgen we geen enkel bericht van Lijbrandt over de voortgang. Telkens moeten we zelf achter de voortgang aan en krijgen we alleen brieven van Reggefiber. Deze brieven bevatten dan meldingen dat ze de glasvezel komen aanleggen terwijl die allang in huis is afgemonteerd.

Vandaag kwam het toppunt van klanten afhandeling door Lijbrandt aan het licht:

op de vraag of Lijbrandt kan zorgen dat de plaatsing van het modem met spoed kan worden uitgevoerd kreeg ik de melding dat ik dat zelf met de aannemer moet regelen omdat zij (Lijbrandt) geen inzicht hebben in mijn agenda. Kortom je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en zij willen niet begrijpen dat zij (Lijbrandt) de verantwoordelijke zijn richting klant. Ik kan de aannemer van alles vragen maar hij (Volker Wessels Telecom) hoeft niet naar mij te luisteren want ik heb geen zakelijke relatie met hen. M.a.w. waarom zouden ze mij voorrang verlenen? Omdat Reggefiber, verantwoordelijk voor de aanleg van de infrastructuur, administratief fouten heeft gemaakt ben ik de dupe van deze zeer trage oplevering. Wellicht is het overstappen op een andere provider ook geen optie omdat die zich ook zullen gaan verschuilen achter Reggefiber, maar is wellicht een optie om Lijbrandt "pijn" te laten voelen van het missen van een klant.

Raytje76
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2011 10:46

Re: Lijbrandt glasvezel opleveren duurt veel langer dan opgave

Ongelezen bericht door Raytje76 »

Ik zit met het zelfde probleem, maar dan ook met het feit dat ze je niet op de hoogte houden !

Na de aanvraag kreeg ik snel mijn bevestiging. Maar, weken erna niks meer gehoord.

Ik denk laten we gaan bellen !

Sorry meneer we zien dat de lijn bezet is. Ow, dan moet dat geregeld worden.

Sorry meneer, dat kunnen wij niet doen !

Ow, wie dan wel ?
U

Fijn, ik bellen naar KPN, ik neem het in behandeling. En ja hoor paar dagen daarna keurig een telefoontje van KPN. Klopt elemaal wij gaan de lijn los koppelen.

Ik regge fiber bellen, en klopt de lijn was open.

Ik weer lijbrandt bellen, nee sorry storing. Lijn is niet goed.

Al met al kunnen wij hier mee doorgaan. Heb 12 euro telefoon rekening met het mooie 088 nummer. En geen respons terug van hun !

Ik heb dus boos een brief gestuurd naar hun dat ze mijn abbo mogen annuleren.
Ik heb nog helemaal niks van hun. Dus lijkt mij dit geen probleem.

hvolkers
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 okt 2011 15:04

Re: Lijbrandt glasvezel opleveren duurt veel langer dan opgave

Ongelezen bericht door hvolkers »

Het plaatsen van een bericht op RADAR werkt direct
De volgende dag werd ik gebeld door iemand van de servicewinkel en die liet direct iemand van Volker-Wessels Telecom bellen voor een afspraak
Gevolg is dat er binnen 2 werkdagen iemand langskwam om het modem te plaatsen
Moest die persoon wel helpen met een laptop en de juiste adviezen, maar daar kon hij ook niet veel aan doen want ze gaven hem gewoon een defecte laptop mee zonder instructies voor de locatie Hoofddorp. Hij was een monteur uit de Hilversum streek.

Nu heb ik analoge TV en nu is het wachten op de HD TV Digitale Setup Box en de verdere informatie zoals omzetten telefoonnummer.

Advies is om toch de servicewinkel nog eens te proberen want die willen denk ik meer doen dan de helpdesk lieden van Lijbrandt. Volgens mij hebben ze daar ex KPN-ers neergezet.

rkastelijn
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 nov 2011 10:31

Re: Lijbrandt glasvezel opleveren duurt veel langer dan opgave

Ongelezen bericht door rkastelijn »

Ik heb me in november 2010 aangemeld via een zogenaamde samenwerkingsproject in mijn, en omliggende, gemeente. En glasvezel zou dan vanaf februari 2011 beschikbaar zijn. In maart en begin april wel nog een schrijven ontvangen en toen werd het stil. E-mails werden niet beantwoord en "bij telefonische navraag kreeg je steeds het antwoord " u wordt teruggebelt".
Begin juni heb ik mijn aanmelding geannuleerd en op 30-6 heb ik me aangemeld bij OnsBrabantNet.
En toen kreeg ik plots wel contact met een erg onaardige mevrouw. Want er stond zonder afspraak een monteur voor de deur, en later hebben ze dat nogmaals geprobeerd en die hadden we toegang geweigerd.
Ik heb een aangetekende brief verzonden waarin ik uitleg dat ze afspraken niet waar kunnen maken en ik daarom kan annuleren. Lijbrandt zegt dat derden (reggefiber ?) hiervan de schuld is alleen KPN aansluitingen werken wel bij mijn buren. Ik heb een collega "meegetrokken" in het project. Hij is wel aangesloten maar is nu al bijna half jaar bezig om alles werkend te krijgen.
Kortom heb ik besloten dat Lijbrandt er niet in komt, alleen wordt nu de aansluiting nog steeds "geclaimd" door Lijbrandt en volgens Reggefiber gaan ze me een boete opleggen.

rkastelijn
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 nov 2011 10:31

Re: Lijbrandt glasvezel opleveren duurt veel langer dan opgave

Ongelezen bericht door rkastelijn »

Oh ja, en door dit alles ben ik nu een jaar verder en heb ik nog steeds geen diensten via de glasvezelverbinding.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Lijbrandt glasvezel opleveren duurt veel langer dan opgave

Ongelezen bericht door Har06 »

rkastelijn schreef:Oh ja, en door dit alles ben ik nu een jaar verder en heb ik nog steeds geen diensten via de glasvezelverbinding.
In het algemeen zijn de glasvezeljongens kleine firma,s die moeite hebben om hun broek op te houden tegen de grote kabelaars

rkastelijn
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 nov 2011 10:31

Re: Lijbrandt glasvezel opleveren duurt veel langer dan opgave

Ongelezen bericht door rkastelijn »

Kleine firma's hebben dan meestal een andere organisatie waardoor contacten wat directer verlopen. Maar volgens mij is Reggefiber (mede)eigenaar van Lijbrandt. KPN is grootaandeelhouder in Reggefiber, dus qua kleine organisatie geld dit zeker niet voor Lijbrandt.
Maar evenals XS4all zullen ze zelfstandig zijn. Alleen de kwaliteit van deze organisatie is boven elke discussie verheven.

rkastelijn
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 nov 2011 10:31

Re: Lijbrandt glasvezel opleveren duurt veel langer dan opgave

Ongelezen bericht door rkastelijn »

Er is een wijziging op komst. Lijbrandt worden overgenomen door KPN.
Hopelijk wordt het nu beter.
http://www.glasvezel.nu/nieuws/003364-2 ... borgh-over

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Lijbrandt glasvezel opleveren duurt veel langer dan opgave

Ongelezen bericht door Har06 »

rkastelijn schreef:Er is een wijziging op komst. Lijbrandt worden overgenomen door KPN.Hopelijk wordt het nu beter.
http://www.glasvezel.nu/nieuws/003364-2 ... borgh-over

Waarom nemen de kabelaars Ziggo of UPC de kleine glasvezelboys niet over ?

jarre

Re: Lijbrandt glasvezel opleveren duurt veel langer dan opgave

Ongelezen bericht door jarre »

Waarom nemen de kabelaars Ziggo of UPC de kleine glasvezelboys niet over ?
Dat zou ik wel willen maar heb niet genoeg geld.

beljo
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jun 2011 20:04

Re: Lijbrandt glasvezel opleveren duurt veel langer dan opgave

Ongelezen bericht door beljo »

@rkastelijn
KPN neemt diverse glasvezelactiviteiten van Reggefiber en Reggeborgh over. Van Reggefiber betreft dit de onderdelen Glashart Media, Lijbrandt, ISP Fabriek en Reggefiber Wholesale. Reggeborgh doet de serviceproviders XMS, Edutel en Concepts ICT van de hand aan KPN
Heel hartelijk bedankt voor deze info ik had vroeger een abbo bij planet toen dat ook KPN werd heb ik de grootste problemen gekregen met ze.

Ik had volgend jaar eventueel over willen overstappen naar glasvezel maar met deze info dus mooi niet. Wat een hoofdpijn firma is dat KPN net zo iets als Eneco :shock:

Chrimatel
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 nov 2011 16:39

Re: Lijbrandt glasvezel opleveren duurt veel langer dan opgave

Ongelezen bericht door Chrimatel »

Hallo allemaal, Mijn ervaring met XMS is ook hopeloos, ben nu vanaf september bezig om goed beeld en geluid te krijgen. Alles door de monteur van XMS aangesloten.Heb inmiddels al 7 uur aan de telefoon gehangen, stekkertjes blijven verwisselen, kastjes aan en uit zetten, nieuwe kabel getrokken, nieuwe HDMI kabels gekocht (de kabels die ik had waren 14 dagen oud, XMS vond het toch beter om nieuwe te kopen) Zit nu al 3 weken in FASE 2 wat dit ook betekenen mag. Er wordt niet teruggebeld wat ze beloven en er wordt ook niet gereageerd op mails die ik verstuur. Heb inmiddels alle facturen die XMS heeft geincasseerd terug laten boeken en dit medegedeeld aan de faktuurafdeling van XMS. Ik blijf het nog even volhouden maar elke rekening die ze van mijn rekening innen boek ik onmiddellijk terug. Ben benieuwd wie dit het langste volhoud. Ik vind dat XMS in gebreke blijft en niet de kwaliteit leveren die zij beloven. Er is ook een meneer geweest van het glasvezelnet en heeft ook een nieuw kastje opgehangen. Hij zou direkt contact met ons opnemen als het beeld nog niet goed was. Deze meneer was nog geen 10 minuten weg of het probleem was er weer. Maar na telefonisch onderhoud blijft dit bedrijf ook in gebreke. Ook dit bedrijf belt niet terug. Ik bijf hopen

Kaka1977
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 jul 2011 16:58

Re: Lijbrandt glasvezel opleveren duurt veel langer dan opgave

Ongelezen bericht door Kaka1977 »

in die 12 jaar dat ik internetaansluitingen heb gehad heb ik nog nooit zo'n drama meegemaakt. Als Radar meeleest dan mag dit bedrijf wat mij betreft een IJSkoude douche krijgen. Onvoorstelbaar dat er anno 2011 nog bedrijven zijn die er zo'n potje van maken dat de consument daar de dupe van wordt.

zie mijn topic:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8&t=100046

Chrimatel
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 nov 2011 16:39

Re: Lijbrandt glasvezel opleveren duurt veel langer dan opgave

Ongelezen bericht door Chrimatel »

Goedemiddag
Ik heb afgelopen donderdagavond alles wat ik in huis had van XMS ingeleverd in hun winkel in Nijmegen.
Zij wilden dit niet accepteren omdat het volgens de regeld van XMS opgestuurd moest worden en hun hiervoor niet de verantwoording namen. Na wat heen en weer gepraat heb ik deze vriendelijke mensen uitgelegd dat de afgelopen weken mij ca 150 euro heeft gekost aan telefoongesprekken, nieuwe HDMI kabels en nieuwe kabel zelf getrokken van meterkast naar TV, en dat ik niet nog eens 2 euro ging spanderen voor de parkeermeter van het postkantoor. Ik heb op bureau de spullen gelegd met een boze brief er bij en hiervan een foto gemaakt. Wat gebeurt er nu allemaal, EEN dag later een excuusbrief van XMS dat het signaal niet goed was en dat ze er van alles aan gaan doen om het probleem op te lossen. Gelukkig hoef ik hier niet meer op te wachte,binnen 2 dagen het signaal afgesloten.Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen. Heb ook nog een aangetekende brief naar XMS gestuurd dat ik niet meer van hun diensten gebruik wil maken.

Chrimatel
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 nov 2011 16:39

Re: Lijbrandt glasvezel opleveren duurt veel langer dan opgave

Ongelezen bericht door Chrimatel »

Na zoals hierboven gemeld 2 brieven gekregen van XMS dat ze mijn klacht gaan onderzoeken en ik kreeg een aanmaning van het openstaande bedrag 34,75 terwijl op mijn inschrijfbevestiging staat 2 maanden gratis. Hierna een aangetekende brief gestuurd naar XMS weer over de gang van zaken. U zult het niet geloven EEN EXCUUSBRIEF van XMS. Zij betreuren mijn ervaringen bij XMS en melden dat na het allemaal te hebben uitgezocht contact met mij opzullen nemen. Ook geven ze door dat mijn abbonement per 15-11 beeindigd wordt en ze het signaal afsluiten (dit was al reeds gebeurt maar wist XMS schijnbaar nog niet.
Al met al een excuusbrief die ik al helemaal niet had verwacht, ben nu benieuwd wat ze met de aanmaning doen en de dreiging van uit handen geven naar de deurwaarder.
Ze reageren dus wel als je maar 3 e-mails per dag verstuurd en laat merken dat je niet alles slikt van hun.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Lijbrandt glasvezel opleveren duurt veel langer dan opgave

Ongelezen bericht door Har06 »

Chrimatel schreef:Na zoals hierboven gemeld 2 brieven gekregen van XMS dat ze mijn klacht gaan onderzoeken en ik kreeg een aanmaning van het openstaande bedrag 34,75 terwijl op mijn inschrijfbevestiging staat 2 maanden gratis. Hierna een aangetekende brief gestuurd naar XMS weer over de gang van zaken. U zult het niet geloven EEN EXCUUSBRIEF van XMS. Zij betreuren mijn ervaringen bij XMS en melden dat na het allemaal te hebben uitgezocht contact met mij opzullen nemen. Ook geven ze door dat mijn abbonement per 15-11 beeindigd wordt en ze het signaal afsluiten (dit was al reeds gebeurt maar wist XMS schijnbaar nog niet.
Al met al een excuusbrief die ik al helemaal niet had verwacht, ben nu benieuwd wat ze met de aanmaning doen en de dreiging van uit handen geven naar de deurwaarder.Ze reageren dus wel als je maar 3 e-mails per dag verstuurd en laat merken dat je niet alles slikt van hun.
Tja schulden moeten betaald worden :mrgreen:

Gesloten