LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door berndv »

wedder5 schreef:heey har,
heb je in de e-mail ook vermeld dat je een factuur wilt zien met daarin alle gegevens?
dus ook de site´s waar het heen is gegaan? hier heb ik namelijk wel/ook naar gevraagd.
ik betaal sowieso niets voordat ik überhaupt niet weet waar deze totaal 15gb in anderhalfe dag heen is gegaan.
vind sowieso raar dat ik voor die ´live.vodafone.offnet´ moet betalen terwijl
´high.vodafone.com´ wel gratis is of beter gezegd wel binnen mijn bundel is ? :x
wat het verschil zou moeten zijn, geen idee... hoe ik 15keer over mijn abbonement ´heen´ kan gaan zou ik ook niet weten.
en er is ook niemand die het kan vertellen, enigste wat ze kunnen verzinnen is dat een mobieltje dit zelf doet hahahaha don´t let my laugh :oops:

groeeetjessss
Tuurlijk. En jij zou graag willen dat jou provider kan zien wat jij uitspookt op internet? Lekker hypocriet met je privacy, vind je zelf ook niet?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door bprosman »

En jij zou graag willen dat jou provider kan zien wat jij uitspookt op internet?
Die gegevens worden al lang opgeslagen hoor. Iedere Internet / Telecom provider monitored zijn verkeer, zijn ze overigens veplicht. Er IN kijken dmv DPI (Deep Packet Inspection) is een ander verhaal, maar is ook niet nodig om uit te vissen waar die data eventueel van gedownload is.

AdridB
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 mei 2012 20:12

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door AdridB »

Volg ook de discussie op: viewtopic.php?f=25&t=117394 & viewtopic.php?f=25&t=116916

Vandaag telefonisch contact gehad met mijn rechtsbijstandsverzekering. Advies: Collectief procederen. M.a.w. net als Stichting Woekerpolis. Richt een stichting op en treed daarmee gezamelijk op. Of deponeer u klacht bij een toezichthouder of klachtencommissie (meer info: http://www.deombudsman.nl/telecommunica ... onprovider)

Reactie per mail van de rechtsbijstandsverzekering:
"Let wel, mocht er een rechter naar deze zaak kijken, dan kan de uitslag niet voorspeld worden. U kunt lastig bewijzen de data níet gebruikt te hebben. Bovendien zal de rechter ook concluderen dat u medio april reeds een waarschuwing in de wind heeft geslagen."

Overigens loopt het bij mij met een sisser af: De rechtsbijstandsverzekering betaald mij het verschil terug van het bedrag wat boven mijn gemiddeld maandelijks verbruik ligt en het bedrag wat ik niet vergoed krijg van Vodafone.

En voor de toekomst: ik zal nog scherper letten op hoe ik mijn mobiel gebruik.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door Har06 »

En voor de toekomst: ik zal nog scherper letten op hoe ik mijn mobiel gebruik.[/quote]

Misschien moet iedereen met voorstaande beginnen, de klachten nemen dan in rap tempo af :lol:

AdridB
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 mei 2012 20:12

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door AdridB »

Nogmaals: Het gaat er om dat dit niet moet kunnen.

Zorgplicht van een telecom provider zou in mijn ogen niet misstaan. Eén SMS met de melding dat je 90% van je databundel hebt gebruikt vind ik niet volstaan. Je zou bijvoorbeeld bij een telecomprovider niet meer dan een maximaal bedrag aan kosten mogen maken. Bij een bank mag je toch ook niet rood mag staan?

wedder5
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mei 2012 21:16

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door wedder5 »

Har06 schreef:
wedder5 schreef:kleine toevoeging,ik kan met 100% zekerheid zeggen dat de update´s van een mobiel via het high.vodafone.com gaan!
niet via
live.vodafone.offnet, waar alle kosten dus vandaan komen

Wedder5 dat is toch allemaal broekzak vestzak , je verbruikt data buiten een bundel en moet dus betalen, zo is het maar net: :wink:

har ga AUB op een andere topic onzin uit kramen, als ik gelijk een internet verbruik van 3,2 GB maak... zit ik toch al over mijn abonnement heen, dus waarom is het internet verkeer wat ik daarna heb verzonden wel gratis? reageer aub niet meer op mijn topic ik word echt niet goed van deze mensen die denken alles beter te weten, terwijl ze de feiten geen eens weten -_-

wedder5
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mei 2012 21:16

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door wedder5 »

berndv schreef:
wedder5 schreef:heey har,
heb je in de e-mail ook vermeld dat je een factuur wilt zien met daarin alle gegevens?
dus ook de site´s waar het heen is gegaan? hier heb ik namelijk wel/ook naar gevraagd.
ik betaal sowieso niets voordat ik überhaupt niet weet waar deze totaal 15gb in anderhalfe dag heen is gegaan.
vind sowieso raar dat ik voor die ´live.vodafone.offnet´ moet betalen terwijl
´high.vodafone.com´ wel gratis is of beter gezegd wel binnen mijn bundel is ? :x
wat het verschil zou moeten zijn, geen idee... hoe ik 15keer over mijn abbonement ´heen´ kan gaan zou ik ook niet weten.
en er is ook niemand die het kan vertellen, enigste wat ze kunnen verzinnen is dat een mobieltje dit zelf doet hahahaha don´t let my laugh :oops:

groeeetjessss
Tuurlijk. En jij zou graag willen dat jou provider kan zien wat jij uitspookt op internet? Lekker hypocriet met je privacy, vind je zelf ook niet?
heb je helemaal gelijk in ik wil dat Vodafone weet op welke site´s ik ben geweest, jij hebt een stikker verdient knul, ik heb toch niets te verbergen. je denkt mij zeker beter te kennen als dat ik me zelf ken hu?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door bprosman »

heb je helemaal gelijk in ik wil dat Vodafone weet op welke site´s ik ben geweest
Dat weten ze ook echt wel. Vraag is of ze dit vrijgeven, meestal is dit alleen op "aanvraag" vanuit justitie als er bepaalde verdenkingen zijn.

wedder5
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mei 2012 21:16

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door wedder5 »

ja hoogst waarschijnlijk heb je gelijk maar ik heb een e-mail gestuurd waar ze echt niet omheen kunnen draaien, ik zal als ik tijd heb de e-mail laten zien die ik naar Vodafone heb gestuurd (deze staat op een andere computer. En ook... als ik zelf deze kosten van 600 euro zelf bewust heb gebruikt voor bellen/smsen/internetten.. zal ik het ook gerust betalen ben dan wel 19 maar 600 euro kan ik missen...
maar ik ga geen 600 euro betalen aan iets waar ik niets van afweet. het liefst sluit ik dit onderwerp ook af... voor goed en voor altijd, maar Vodafone krijgt deze 600 euro niet zonder enig tegenstrijd.

mja iedereen fijne avond/dag.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door Har06 »

wedder5 schreef:ja hoogst waarschijnlijk heb je gelijk maar ik heb een e-mail gestuurd waar ze echt niet omheen kunnen draaien, ik zal als ik tijd heb de e-mail laten zien die ik naar Vodafone heb gestuurd (deze staat op een andere computer. En ook... als ik zelf deze kosten van 600 euro zelf bewust heb gebruikt voor bellen/smsen/internetten.. zal ik het ook gerust betalen ben dan wel 19 maar 600 euro kan ik missen...
maar ik ga geen 600 euro betalen aan iets waar ik niets van afweet. het liefst sluit ik dit onderwerp ook af... voor goed en voor altijd, maar Vodafone krijgt deze 600 euro niet zonder enig tegenstrijd.

mja iedereen fijne avond/dag.
Dubbele computers, onjuist ingestelde phones,in de strijd tegen Vodafone, succes gewenst, hopelijk ken je het verhaal van Don Quichotte :)

wedder5
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mei 2012 21:16

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door wedder5 »

laatste bericht wat mijn betreft,

na de klachtenbrief die ik naar Vodafone geschreven heb hebben ze de 580 euro weg gescholden.
waaruit je dus ken natrekken dat het wel onmogelijk geweest moest zijn. want anders zouden ze dit echt niet doen.
duss.... einde hoofdstuk, ik ben hier tevreden mee. en ik hoop dat er meer mensen met dit probleem er zo vanaf kunnen komen.

en ten slotte aan har,ik ben blij voor je dat je weer iemand anders ken lastig vallen :|

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door Jolijn »

wedder5 schreef: na de klachtenbrief die ik naar Vodafone geschreven heb hebben ze de 580 euro weg gescholden.
waaruit je dus ken natrekken dat het wel onmogelijk geweest moest zijn. want anders zouden ze dit echt niet doen.
Mee eens! De logica heeft dan toch gewonnen.
Fijn dat je volgehouden hebt en je niet hebt laten 'bestelen.'

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door Har06 »

Jolijn schreef:
wedder5 schreef: na de klachtenbrief die ik naar Vodafone geschreven heb hebben ze de 580 euro weg gescholden.
waaruit je dus ken natrekken dat het wel onmogelijk geweest moest zijn. want anders zouden ze dit echt niet doen.
Mee eens! De logica heeft dan toch gewonnen.
Fijn dat je volgehouden hebt en je niet hebt laten 'bestelen.'
Dromen bestaan nog ? :roll:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Oh, vast wel.
Geen idee wat je eigenlijk met je vraag bedoelt,dwz het verband tussen je vraag en de vetgedrukte regel uit mijn bericht.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door Har06 »

Jolijn schreef:Oh, vast wel.
Geen idee wat je eigenlijk met je vraag bedoelt,dwz het verband tussen je vraag en de vetgedrukte regel uit mijn bericht.
Ik ken inmiddels de club Vodafone goed, ze geven je echt geen cent kado zonder overduidelijk juridisch ongelijk te hebben.
Op dit forum wordt nogal mogelijk met woorden als bestelen (bewust jatten) gesproken,welk bewijs is daarvoor ?. :wink:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Bewijs is voor mij: de berichten van Wedder.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door Har06 »

Jolijn schreef:Bewijs is voor mij: de berichten van Wedder.
Is die berichtgeving en bewijs?, nou voor mij niet, ik ken de club Vodafone jammer genoeg maar al te goed :mrgreen:

boskerg
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2012 15:46

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door boskerg »

Helaas heb ik hetzelfde moeten meemaken. Sinds februari plotseling telefoonrekeningen van honderden euro's ( tot 580 euro). Ik heb zelf de afgelopen maand het dataverbruik maar eens gemeten. Op 3 tijdstippen worden er in korte tijd grote hoeveelheden data door de telefoon aangetrokken terwijl ik de telefoon zelf niet gebruik. Grootste verbruiker is elke keer een andere app? Het lijkt erop dat deze gewoon vastlopen en alleen maar data blijven trekken. Apps die ik heb kunnen meten zijn facebook, maps, spraakopdrachten. Allemaal apps die standaard door Vodafoon bij de telefoon worden meegeleverd.

margriet79
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2012 19:57

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door margriet79 »

goede dag iedereen...

Vandaag kan ik de trotse eigenaar zijn van een rekening van 250 euro!!!

Ook door data verbruik wat absoluut niet waar kan zijn.
Op momenten dat ik thuis met Wifi zit, onderweg in de auto naar mijn werk,
op mijn werk....

In de vodafone shop word ik weg gekeken dat ik wel iets fout gedaan zou hebben..... ik zou mijn telefoon als 'modem'gebruikt hebben, streaming..
ik weet niet eens hoe of wat dit is..

Ik heb al anderhalf jaar een abonnement bij hen, met dezelfde apps , max 500 mb verbruik, en nu ineens

5000 mb verbruik!!!!

ik heb een klacht gepost op www. klacht.nl , nu hopen dat ze reageren en anders mijn rechtbijstands verzekering inschakelen .

ik ben zeker niet van plan om dit te betalen.

ewoudm
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2012 15:24

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door ewoudm »

Tja, zoals blijkbaar velen ben ook ik 'slachtoffer'. Zonder nu alle details hier op te schrijven zoals hieronder keurig is gedaan even het volgende. In maart en april is/zou er sprake zijn geweest van uitzonderlijk veel dataverkeer op vier dagen via de iPhone van mijn zoon. Resulteerde in een rekening van iets meer dan EUR 1.000,- totaal over twee maanden. Na daarover te hebben gebeld met Vodafone en opheldering gevraagd, werd na tien minuten gesteggel voorgesteld dat een bedrag van EUR 404,- zou worden kwijtgescholden. Dat was dus vrij snel resultaat. Dat lijkt 'prettig' gezien de omstandigheden, maar het gemak waarmee de toezegging werd gedaan, gaf mij tegelijkertijd ook een onbehaaglijk gevoel. Het bedrag zou worden verrekend met de te betalen rekeningen van de komende maanden. Daarna niets meer gehoord. En wie schetst mijn verbazing? De eerstvolgende rekening in mei wordt doodleuk weer afgeschreven. Weer gebeld: een fout in 'het systeem', het wordt rechtgezet. Inmiddels weer een paar weken verder en er is nog altijd niets verrekend, de teller loopt blijkbaar gewoon door. Ik ga maar weer eens contact opnemen, maar je zou er moedeloos van kunnen worden.

Gesloten