LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
wedder5
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mei 2012 21:16

live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door wedder5 »

beste forum lezer,

Om in het kort te begingen, heb ik dus een rekening binnen gekregen van 580 euro.
dit door vodafone, dit zijn de kosten van de volgende data vekeer.

datum tijdstip website/server? kb,mb, GB's! bedrag
25.04.2012 13:02:49 live.vodafone.offnet 1.237.6 8 1 ,00 KB 76,118
25.04.2012 13:02:49 high.vodafone.com 117.7 0 6 ,00 KB 0,000

25.04.2012 06:53:28 high.vodafone.com 121.3 6 1 ,00 KB 0,000
25.04.2012 06:53:28 live.vodafone.offnet 2.514.0 1 3 ,00 KB 154,612

25.04.2012 00:23:28 live.vodafone.offnet 3.224.2 5 8 ,00 KB 198,292
25.04.2012 00:23:28 high.vodafone.com 125.2 1 8 ,00 KB 0,000

vodafone wil mijn niet verder helpen, heb ze al 3keer opgebeld, ik ben ook naar de winkel gegaan waar ze GELIJK al zeiden dat dit niet kan kloppen, hier in de winkel weer naar vodafone gebeld.

vodafone stelden na 20 minuten telefoniceren aan dat hun de helft zouden betalen. Hiermee ben ik overigens niet akoord mee gegaan.
in het beging van het gesprek is er overigens gezegd dat ze niets voor me kunnen betekenen. ook doen ze alsof ze simpel weg dom zijn, en zullen ze alles doen om mijn vraag/klacht te ontwijken en te ontkennen. door bijvoorbeeld te zeggen dat het over 3,2 MB ipv de 3,2GB zou gaan, en dat mijn mobiel dit automatich doet, door bijvoorbeeld update's op te halen.

hier een kort voorbeeld:

Kort voorbeeld, dit zou betekenen dat een update van 3,2 GB aan data verbinding zou gebruiken, en het 200 euro zou kosten. Dit ken je mijn niet wijs maken.

ook heb ik via google gezocht of meer mensen dit probleem hebben of hebben gehad, en jawel ik ben niet de enigste.

vandaag toch effe naar de KPN winkel gegaan, waar ze letterlijk met 2 man hun ogen uitkeken op deze bedragen, net als mijn collega's,en directeur van het bedrijf.

Dus niemand die het kan begrijpen, behalfe de vrouw aan de andere kant van de telefoon die dit dus kennelijk normaal vind.

overigens, snap ik niet waarom ik wel geld moet betalen van totaal 5 data verkeer. terwijl de andere data vekeer tussen deze 5 en na deze 5 wel binnen mijn bundel waren.

dit was het wel zown beetje ik hoop dat mede forum gebruikers hier iets aan hebben, en eventueel iets graag willen toevoegen.

Mvg remy reigel!

AdridB
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 mei 2012 20:12

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door AdridB »

Beste wedder5,

ook ik heb dit probleem: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 5&t=117394

Het lijkt er op dat er meer mensen geconfronteerd worden met kosten die ze niet hebben gemaakt. Ik hoop dat nog meer mensen zich melden, zodat we samen sterk staan. Misschien dat Radar zelf dit onderwerp oppakt wanneer zich meer mensen melden. Dus oproep aan mensen die ook dit probleem hebben, meld dit via dit forum.

Nog een vraag: welke mobiele telefoon gebruik je?

Adri

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door Har06 »

AdridB schreef:Beste wedder5,

ook ik heb dit probleem: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 5&t=117394

Het lijkt er op dat er meer mensen geconfronteerd worden met kosten die ze niet hebben gemaakt. Ik hoop dat nog meer mensen zich melden, zodat we samen sterk staan. Misschien dat Radar zelf dit onderwerp oppakt wanneer zich meer mensen melden. Dus oproep aan mensen die ook dit probleem hebben, meld dit via dit forum.

Nog een vraag: welke mobiele telefoon gebruik je?

Adri

Bekend verhaal, de instelling van de smartphone aanpassen en internet blokkeren:)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door bprosman »

Het lijkt er op dat er meer mensen geconfronteerd worden met kosten die ze niet hebben gemaakt.
Klopt, dat doet je telefoon voor je :wink: .
Vaak lopen deze draadjes dood omdat de telecom providers toch niet zulke 'oplichters' blijken te zijn maar meer een gebruiker die niet weet hoe zijn telefoon werkt.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door Har06 »

bprosman schreef:
Het lijkt er op dat er meer mensen geconfronteerd worden met kosten die ze niet hebben gemaakt.
Klopt, dat doet je telefoon voor je :wink: .
Vaak lopen deze draadjes dood omdat de telecom providers toch niet zulke 'oplichters' blijken te zijn maar meer een gebruiker die niet weet hoe zijn telefoon werkt.

sluit ik me bij aan :)

AdridB
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 mei 2012 20:12

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door AdridB »

Beste Har06 en bprosman,

niet leuk om mij te kwalificeren als een digibeet. Ik weet echt wel hoe mijn mobiele telefoon werkt. Dat ik niet alle ins- en outs weet ligt voor de hand, maar dit soort problemen veroorzaak je niet zelf. Ik blijf van mening dat hier iets vreemds aan de hand is. Ik kan gissen naar mogelijke oorzaken: De storing van Vodafone in Rotterdam (waar ik toevallig werk), ICS problemen van Android (http://productforums.google.com/forum/# ... s%E2%80%8F & http://productforums.google.com/forum/# ... Z_py6Ttqiw), het toestel wat ik gebruik (Google Nexus S). Het is gissen, maar ik ga door tot ik de kosten voor een groot deel terug krijg.

Adri

henk51
Berichten: 1678
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door henk51 »

AdridB schreef:
niet leuk om mij te kwalificeren als een digibeet. Ik weet echt wel hoe mijn mobiele telefoon werkt.
Als je dat zo echt wel weet,heb je natuurlijk als eerste een verbruiks app geinstalleerd alvorens allerlei speeltjes apps te downloaden.
Zo'n apps geeft precies weer wat het data verkeer op wifi en G3 is geweest.Kan je dus zelf gewoon je verbruik volgens de telefoon heel makkelijk vergelijken met Vodafone maar ja dat hoef ik jou niet te vertellen .
Ook automatisch downloaden update's uitgezet?
Alle dowloads worden door mij alleen toegestaan als ik op Wifi zit.
vandaag toch effe naar de KPN winkel gegaan, waar ze letterlijk met 2 man hun ogen uitkeken op deze bedragen, net als mijn collega's,en directeur van het bedrijf.
Toen je weg was dachten ze waarschijnlijk weerzo iemand die niet weet hoe hij met zijn telefoon moet omgaan. :lol:

Als het je oplucht er zijn nog meer telecom bedrijven.

gr Henk

AdridB
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 mei 2012 20:12

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door AdridB »

Het lijkt me niet wenselijk deze discussie te gaan voeren over kennis en kunde. Het feit is dat er in zeer korte tijd een totale hoeveelheid van 14,5 GB is gedownload. Ja, ik heb een MB meter, ik heb nog andere apps (teletekst, ANWB file, zaklamp, barcode scanner, battery indicator, rabo telebankieren, shazam). Ik heb geen Angry Birds of andere spelletjes. Ik download geen films (af en toe via youtube kijk ik naar een video) en ik download geen muziek (dat doe evtueel ik wel via mijn desktop en zet het over op mijn mobiel). Hoe is dit dan mogelijk?!

Het enige dat ik mezelf kan verwijten is dat ik de SMS die ik van Vodafone kreeg (waarin ze mij attendeerden dat ik 90% van mijn datategeod had verbruikt) heb "genegeerd".

Graag hoor ik via dit Forum of anderen ook dit probleem hebben (en net als ik een digibeet zijn. :? )

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door bprosman »

waarin ze mij attendeerden dat ik 90% van mijn datategeod had verbruikt
Na hoeveel dagen in je verbruiksmaand kreeg je die ?
En heb je die in nu ook (al) gehad ?

AdridB
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 mei 2012 20:12

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door AdridB »

Na hoeveel dagen in je verbruiksmaand kreeg je die ?
En heb je die in nu ook (al) gehad ?
1) Geen idee, het SMSje heb ik verwijderd, maar ik vermoed zo rond de 12e dag. Dit was het moment waarop "ik" de eerste keer 3.2GB had gedownload.
2) Nee, nog niet, maar mijn dataverbruik zit nu pas op 21.7 mb (met nog 22 dagen te gaan). Mijn databundel is 1.000 MB.
Video via youtube is ook verbruik.
Wil je een smartphone koop een internet bundel dan hoef je ook niet te klagen
Inderdaad, video via youtube is ook gebruik. Dat is mij ook duidelijk. Maar, dit is nog steeds geen 14.5 GB in 5 dagen.
Mijn databundel is 1.000 MB.

Wat ik eigenlijk wil weten via dit Forum of anderen ook dit probleem hebben.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door bprosman »

1) Geen idee, het SMSje heb ik verwijderd, maar ik vermoed zo rond de 12e dag. Dit was het moment waarop "ik" de eerste keer 3.2GB had gedownload.2) Nee, nog niet, maar mijn dataverbruik zit nu pas op 21.7 mb (met nog 22 dagen te gaan). Mijn databundel is 1.000 MB.
Die 3.2GB was in totaal die maand ? of het moment dat je de 90% mail kreeg ?
Rond de 12e 90% (900MB) zou ~2.25GB zijn, dan zou er wel iets de hele maand aan hebben moeten staan.
Nog Apps verwijderd sinds die tijd ?
Instellingen of thuisnetwerk (WiFi) aangepast ?

AdridB
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 mei 2012 20:12

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door AdridB »

Die 3.2GB was in totaal die maand ? of het moment dat je de 90% mail kreeg ?
Rond de 12e 90% (900MB) zou ~2.25GB zijn, dan zou er wel iets de hele maand aan hebben moeten staan.
Nog Apps verwijderd sinds die tijd ?
Instellingen of thuisnetwerk (WiFi) aangepast ?
Nee, niet het totaal die maand, dit was 1 download van 2.3GB op 12 april 00:00:00 uur. Op eerdere dagen waren er kleinere hoeveelheden gedownload. Over de gehele maand april is er ruim 14.5 GB gedownload (de uitschieters waren: 13/4 00:00:00: 2 GB, 14/4 00:00:00 1 GB, 14/4 18:31:49 1.5 GB, 15/4 00:00:00 3 GB, 15/4 21:16:56 0.5 GB, 16/4 00:00:00 3 GB, 16/4 9:15:51 1 GB en 17/4 1:45:00 0.5 GB).

Nog Apps verwijderd: nee. Wel gistern mijn telefoon gereset naar fabrieksinstelling en de benodigde apps weer geinstaleerd.

Instellingen/thuisnetwerk aangepast: nee.

wedder5
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mei 2012 21:16

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door wedder5 »

ff een snelle reactie na alles te hebben gelezen: de mensen die verklaren dat het aan de instelling van de mobiel licht:

1: mn mobiel staat op fabrieks instellingen. roaming etc etc staat uit.
2: verklaar maar eens hoe het kan dat er in een paar seconden 3,2GB aan internet is vebruikt?

.. als voorbeeld wat ik trouwens al eerder heb gezegt zouden dit 1000 foto's oftewel 2/3 films aan data kunnen zijn.
ook is het zo dat het overige internet verkeer wel gratis was.

dus ga eens naar deze 2 feiten kijken, conclusie is dan simpel weg dat er niets van klopt. Een update van 3,2gb voor je mobieltje? ga dat iemand anders maar wijs maken.. en films en andere sooi download ik wel op me computer.

en zeg nou niet dat ik geen internet bundel op mijn mobiel heb, of dat ik er geen verstand van heb, want ik snap echt wel wat van die speeltjes af. (uiteraard niet alles....)

tenslotten, probeer maar eens 15GB aan data te verbruiken in anderhalf dag!

overigens gebruik ik een samsung gelaxy s2.

in afwachting van een reactie, waar ik wel wat aan heb.

groetjes remy.

AdridB
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 mei 2012 20:12

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door AdridB »

Vandaag via e-mail een reactie gehad:

"Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.
Ik begrijp dat u geschrokken bent van de hoge factuur m.b.t. datakosten.
De kosten die in rekening zijn gebracht, zijn voor dataverbindingen die via uw unieke toestel met uw unieke simkaart hebben plaatsgevonden.
Deze kosten zijn terecht.
In ons systeem kan ik terug vinden, dat er reeds een creditering heeft plaatsgevonden.
Er zal dan ook geen verdere tegemoetkoming gedaan worden m.b.t. deze datakosten.

Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.

Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice"

Met deze reactie ga ik niet akkoord. Ik ga nu naar mijn rechtsbijstansverzekering.

Adri

PS Radar redactie: is dit geen onderwerp waar jullie mee aan de slag kunnen?!
Laatst gewijzigd door Radar op 08 jun 2012 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door Har06 »

AdridB schreef:Vandaag via e-mail een reactie gehad:

"Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.
Ik begrijp dat u geschrokken bent van de hoge factuur m.b.t. datakosten.
De kosten die in rekening zijn gebracht, zijn voor dataverbindingen die via uw unieke toestel met uw unieke simkaart hebben plaatsgevonden.
Deze kosten zijn terecht.
In ons systeem kan ik terug vinden, dat er reeds een creditering heeft plaatsgevonden.
Er zal dan ook geen verdere tegemoetkoming gedaan worden m.b.t. deze datakosten.

Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.

Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice"

Met deze reactie ga ik niet akkoord. Ik ga nu naar mijn rechtsbijstansverzekering.
Adri

PS Radar redactie: is dit geen onderwerp waar jullie mee aan de slag kunnen?!
Het onderwerp is duidelijk evenals de juridische reactie van Vodafone, succes met de advocaat bij de verzekering :wink:
Laatst gewijzigd door Radar op 08 jun 2012 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

wedder5
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mei 2012 21:16

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door wedder5 »

heey har,
heb je in de e-mail ook vermeld dat je een factuur wilt zien met daarin alle gegevens?
dus ook de site´s waar het heen is gegaan? hier heb ik namelijk wel/ook naar gevraagd.
ik betaal sowieso niets voordat ik überhaupt niet weet waar deze totaal 15gb in anderhalfe dag heen is gegaan.
vind sowieso raar dat ik voor die ´live.vodafone.offnet´ moet betalen terwijl
´high.vodafone.com´ wel gratis is of beter gezegd wel binnen mijn bundel is ? :x
wat het verschil zou moeten zijn, geen idee... hoe ik 15keer over mijn abbonement ´heen´ kan gaan zou ik ook niet weten.
en er is ook niemand die het kan vertellen, enigste wat ze kunnen verzinnen is dat een mobieltje dit zelf doet hahahaha don´t let my laugh :oops:

groeeetjessss

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door bprosman »

Toch is er op dit hele forum (in vergelijkbare gevallen) nog niemand geweest die (Technisch) aan heeft kunnen tonen dat het dataverbruik er niet geweest is en dat de telecom provider dit "verzonnen" heeft. Meestal is/was de provider net iets handiger in het bewijs.
Ook ben ik in de Telegraaf nog nooit het bericht tegengekomen van 'Mobiele gebruiker bewijst bestaan telecom maffia'. Meestal na een reset-fabrieksinstellingen daalt het datagebruik "spontaan".
ik betaal sowieso niets voordat ik überhaupt niet weet waar deze totaal 15gb in anderhalfe dag heen is gegaan.
vind sowieso raar dat ik voor die ´live.vodafone.offnet´ moet betalen terwijl
´high.vodafone.com´ wel gratis is of beter gezegd wel binnen mijn bundel is ?
Ben ook heel benieuwd.

AdridB
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 mei 2012 20:12

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door AdridB »

Volg ook de discussie op: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 5&t=117394 & http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 5&t=116916

Belangrijk is:
Als er meer mensen zijn, en ik denk dat die er echt wel zijn. Meld je aan via dit forum.

Ik heb de redactie van Radar eveneens een mail gestuurd. Ben Meld jullie verhaal ook via http://www.trosradar.nl/contactpagina/. Ik heb als onderwerp gekozen: vraag aan de redactie.

wedder5
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mei 2012 21:16

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door wedder5 »

kleine toevoeging,ik kan met 100% zekerheid zeggen dat de update´s van een mobiel via het high.vodafone.com gaan!
niet via
live.vodafone.offnet, waar alle kosten dus vandaan komen

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: live.vodafone.offnet kosten 580 euro?

Ongelezen bericht door Har06 »

wedder5 schreef:kleine toevoeging,ik kan met 100% zekerheid zeggen dat de update´s van een mobiel via het high.vodafone.com gaan!
niet via
live.vodafone.offnet, waar alle kosten dus vandaan komen

Wedder5 dat is toch allemaal broekzak vestzak , je verbruikt data buiten een bundel en moet dus betalen, zo is het maar net: :wink:

Gesloten