| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mediamarkt liegt over over toekomstige prijsdaling?
Mediamarkt liegt over over toekomstige prijsdaling?
Dochter (14) koopt week geleden van haar spaargeld een MacBook air 13,3 inch voor € 999. Paar dagen eerder was deze € 949. “Nee, wordt binnenkort niet goedkoper”, zegt verkoper. Dus onze dochter zet de koop door voor € 999.
Nu ligt ie 1 week later voor € 929 in de winkel, tijdens de BTW actie, normale prijs want Apple doet niet mee met die actie. Daar wil men het verschil van maar liefst € 70 niet aan haar terug betalen. De prijsbelofte geldt niet, want die is alleen als het op dezelfde dag elders goedkoper is. En de belofte van de verkoper, daar hebben wij zeker niks aan?? Dit is absoluut geen service, zelfs onbetrouwbaar, vervelende verkooptrucjes. Kopen doen we in vervolg elders, want ‘wij zijn toch niet gek’!
Nu ligt ie 1 week later voor € 929 in de winkel, tijdens de BTW actie, normale prijs want Apple doet niet mee met die actie. Daar wil men het verschil van maar liefst € 70 niet aan haar terug betalen. De prijsbelofte geldt niet, want die is alleen als het op dezelfde dag elders goedkoper is. En de belofte van de verkoper, daar hebben wij zeker niks aan?? Dit is absoluut geen service, zelfs onbetrouwbaar, vervelende verkooptrucjes. Kopen doen we in vervolg elders, want ‘wij zijn toch niet gek’!
Re: Mediamarkt liegt over over toekomstige prijsdaling?
Zó werkt de MediaMarkt Prijsbelofte
Elke dag vergelijken we de prijzen met onze grootste concurrenten en kiezen de laagste dagprijs.
Deze laagste dagprijs zie je direct terug op onze digitale prijskaartjes in de winkel en webshop.
Als een product op dezelfde dag bij één van onze concurrenten goedkoper is, dan krijg je het verschil gewoon terug. En niet alleen die ene dag, maar dit kan je doen tot 2 weken na je aankoop.
Bron: de media markt site, zoekterm laagste prijsgarantie.
Een verkoper weet in 99,9999999% van de gevallen nooit van te voren iets over prijswijzigingen, dus de term liegen vind ik wat populistisch.
Elke dag vergelijken we de prijzen met onze grootste concurrenten en kiezen de laagste dagprijs.
Deze laagste dagprijs zie je direct terug op onze digitale prijskaartjes in de winkel en webshop.
Als een product op dezelfde dag bij één van onze concurrenten goedkoper is, dan krijg je het verschil gewoon terug. En niet alleen die ene dag, maar dit kan je doen tot 2 weken na je aankoop.
Bron: de media markt site, zoekterm laagste prijsgarantie.
Een verkoper weet in 99,9999999% van de gevallen nooit van te voren iets over prijswijzigingen, dus de term liegen vind ik wat populistisch.
Laatst gewijzigd door mahadma op 29 jan 2018 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
NeoDutchio
Hoe moet een verkoper weten wat de franchisenemer of Mediamarkt met de prijzen gaat doen in de toekomst? En wat als de prijs een week later € 50 duurder was geweest, had uw dochter dan bijbetaald?
En als die een paar dagen eerder goedkoper was, waarom is het dan niet gekocht?
En als die een paar dagen eerder goedkoper was, waarom is het dan niet gekocht?
Die “twee weken na aankoop” geven geen garantie voor een periode van de komende twee werken, maar geven de termijn aan waarbinnen je een beroep kunt doen op de garantie. Maar het gaat steeds om de prijzen op de dag van aankoop.
-
CobieBertens
Wat een misleiding bij de Mediamarkt...
De BTW is niet de 21% die ze suggereren maar 17.4% en de fotoscanner die ik bij mijn uitgezochte leptop zou krijgen gaat ook niet door wordt mij verteld door de verkoper want dat geldt bij een aankoop boven de 1000 euro.
Ik was vreselijk teleurgesteld en ben overrichte zaken weer naar huis gegaan...
Echt zo schandalig en zo zonde van mijn tijd en de rit naar de Mediamarkt....
misleiding...lokkertjes....maar wij zijn niet gek maar wel teleurgesteld in de gang van zaken...
De BTW is niet de 21% die ze suggereren maar 17.4% en de fotoscanner die ik bij mijn uitgezochte leptop zou krijgen gaat ook niet door wordt mij verteld door de verkoper want dat geldt bij een aankoop boven de 1000 euro.
misleiding...lokkertjes....maar wij zijn niet gek maar wel teleurgesteld in de gang van zaken...
-
renewouters
Maar zo'n verkoper op de vloer weet helemaal niet wat de prijzen gaan doen. Grote kans dat de bedrijfsleider het geeneens weet of mag weten. De verkoper geeft echter wel het verkeerde antwoord. Hij had moeten zeggen dat hij het niet weet of de prijzen gaan zakken.
Het heet ook net als bij vele andere BTW kortingen van 21 % BTW korting.CobieBertens schreef:Wat een misleiding bij de Mediamarkt...
Een tv (voorbeeld kost inclusief btw 1.210, euro, dus exclusief de 21 % btw van 210 euro. Dus u betaalt op dat moment 1.000 euro. Simpel toch?
Als het gekochte 121 euro zou kosten betaalt u dus 121 - 21 btw = 100 euro. Die aanbieding van geen tw geldt niet voor ALLE artikelen, daar was een lijst van. Accesoires stonden er niet bij toen ik keek. Dus mogelijk nèt een uitzondering.
-
Caroline9988
Zondag 21 januari zijn wij voor een nieuwe warmtepompdroger gaan kijken bij de mediamarkt. We hebben toen advies gekregen en onze keuze viel op de aeg t8de84es. De dame van de mediamarkt adviseerde ons op woensdag terug te komen omdat wij hem dan als mediamarkt clubkaarthouder met 21% korting zouden kunnen kopen voordat de officiële actie begon. Tot onze verbazing was de prijs van zondag 21 januari a 577€ opgelopen naar 699€ op woensdag 24 januari! Dit betekent dat bol, Weerts, expert,bcc en overige concurrenten de prijzen gewoon omhoog drijven zodat de concurrent, mediamarkt, ‘genoodzaakt’ is (naar eigen zeggen) om de prijs gelijk te stellen aan de laagste prijs op internet. Zo kan die wel weer! De droger is dus met 122€ in drie dagen tijd omhoog gegaan terwijl de prijs zondag 577€ incl btw was en vandaag 577,65€ na de 21% korting! Resultaat; geen korting, maar juist duurder geworden. Ik ben hierdoor geschokt dat winkels zoals bcc, Weerts, expert etc hun prijzen zo opdrijven om te voorkomen dat je bij de concurrent een product aanschaft en dat http://www.mediamarkt.nl stelt 21% btw ‘korting’ te geven en daarbij de consument gewoon oplicht!! (Aan radar en mediamarkt gestuurd op woensdag 24 januari)
Reactie mediamarkt donderdag 25 januari: Hoi Caroline, Het klopt inderdaad dat de marktprijzen elke dag veranderen, bij ons en bij onze concurrenten. Omdat wij de prijsbelofte hanteren en daarbij onze concurrenten in de gaten houden, kunnen onze prijzen ook verschillen per dag. Dit gebeurt elke dag. Zo kan het zelfs ook zijn dat de komende dagen de prijs nog weer naar beneden gaat als onze concurrenten hem ook aanpassen. Houdt het dus goed in de gaten. Groetjes, Marcella
Mijn reactie: Bij bcc is deze droger nu 577€ inclusief btw. Gaat bij jullie dan hier nog 21% btw vanaf? Jullie prijs is nu namelijk precies hetzelfde. Jullie zeggen dat jullie de btw betalen maar bcc heeft nu als prijs 577,65 inclusief btw. Kan ik de droger nu kopen voor 577,65 min 21% btw? Dan zou de actie die jullie pretenderen te voeren (dat jullie de btw betalen tijdens de btw dagen) ook echt kloppen!
Reactie mediamarkt: Hey Caroline, dat is helaas niet mogelijk. BCC heeft deze wasmachine momenteel ook in de aanbieding en wij gaan niet mee in de aanbiedingsprijzen van concurrenten. Het is helaas niet mogelijk bovenop de btw korting nog extra korting te verrekenen. Groetjes Iris
Al met al, mediamarkt verzint altijd wel een list om onder hun prijsbelofte uit te komen. De prijs die bcc hanteert is 577,65€ op die dag INCLUSIEF BTW, de prijs van mediamarkt op die dag was 577,65€ EXCLUSIEF BTW, wat betekent dat de prijs NIET klopt of eerlijk berekend is!!!!!
Reactie mediamarkt donderdag 25 januari: Hoi Caroline, Het klopt inderdaad dat de marktprijzen elke dag veranderen, bij ons en bij onze concurrenten. Omdat wij de prijsbelofte hanteren en daarbij onze concurrenten in de gaten houden, kunnen onze prijzen ook verschillen per dag. Dit gebeurt elke dag. Zo kan het zelfs ook zijn dat de komende dagen de prijs nog weer naar beneden gaat als onze concurrenten hem ook aanpassen. Houdt het dus goed in de gaten. Groetjes, Marcella
Mijn reactie: Bij bcc is deze droger nu 577€ inclusief btw. Gaat bij jullie dan hier nog 21% btw vanaf? Jullie prijs is nu namelijk precies hetzelfde. Jullie zeggen dat jullie de btw betalen maar bcc heeft nu als prijs 577,65 inclusief btw. Kan ik de droger nu kopen voor 577,65 min 21% btw? Dan zou de actie die jullie pretenderen te voeren (dat jullie de btw betalen tijdens de btw dagen) ook echt kloppen!
Reactie mediamarkt: Hey Caroline, dat is helaas niet mogelijk. BCC heeft deze wasmachine momenteel ook in de aanbieding en wij gaan niet mee in de aanbiedingsprijzen van concurrenten. Het is helaas niet mogelijk bovenop de btw korting nog extra korting te verrekenen. Groetjes Iris
Al met al, mediamarkt verzint altijd wel een list om onder hun prijsbelofte uit te komen. De prijs die bcc hanteert is 577,65€ op die dag INCLUSIEF BTW, de prijs van mediamarkt op die dag was 577,65€ EXCLUSIEF BTW, wat betekent dat de prijs NIET klopt of eerlijk berekend is!!!!!
-
wilhelmima1
Waarom altijd zo duur uit zijn bij een commerciële verkoper(bedrijf)
Kijk eens wat dichter bij huis. Er zijn altijd mensen die voor minder geld veel meer kunnen leveren.
Een goede 2e hands die altijd is bij gehouden kost een fractie van het bedrag wat er nu is betaald.
Een Dell Vostro kan tegen een stootje en is stukken goedkoper. Je moet wel even zoeken.
Kijk eens op Tweakers wat daar voor info staat over de aanschaf van goede machines die ook nog eens betaalbaar zijn.
Kijk eens wat dichter bij huis. Er zijn altijd mensen die voor minder geld veel meer kunnen leveren.
Een goede 2e hands die altijd is bij gehouden kost een fractie van het bedrag wat er nu is betaald.
Een Dell Vostro kan tegen een stootje en is stukken goedkoper. Je moet wel even zoeken.
Kijk eens op Tweakers wat daar voor info staat over de aanschaf van goede machines die ook nog eens betaalbaar zijn.
Zo! Dat doet ze aardig. Die van mij hadden op 14-jarige leeftijd hooguit honderd euro gespaard, goed hoor!ingbol schreef:Dochter (14) koopt week geleden van haar spaargeld een MacBook air 13,3 inch voor € 999.
Dit heeft niets met trucjes te maken, u overdrijft schromelijk. U verwacht toch niet ècht van verkopers in een winkel dat zij vóóruit weten wat de baas met de prijs gaat doen?Dit is absoluut geen service, zelfs onbetrouwbaar, vervelende verkooptrucjes.
Maar dat staat u volkomen vrij uiteraard. Sommigen van ons komen al jaren niet meer bij de MM, anderen zweren erbij. U dacht toch niet dat u zo'n dreigement kunt uiten en ook nog serieus genomen zou worden?Kopen doen we in vervolg elders, want ‘wij zijn toch niet gek’!
Voer hem even in op Google vind hem binnen 1 minuut voor 899 euro bij een grote internet winkel die vroeger alleen in boeken en CD 's handelde 
Als ik iets eenmaal heb gekocht, kijk ik niet meer naar de prijzen.
Da's een 2ehands aanbieding bij een derde partijNevyn schreef:Voer hem even in op Google vind hem binnen 1 minuut voor 899 euro bij een grote internet winkel die vroeger alleen in boeken en CD 's handelde
Alles wat je hier als vreselijke teleurstelling noemt, had je toch gewoon vooraf kunnen weten?CobieBertens schreef:Wat een misleiding bij de Mediamarkt...
Het is dan ook een totaal ander apparaat... Bovendien is die laptop met enigszins vergelijkbare specificaties niet echt veel voordeliger.wilhelmima1 schreef:Een goede 2e hands die altijd is bij gehouden kost een fractie van het bedrag wat er nu is betaald.
Een Dell Vostro kan tegen een stootje en is stukken goedkoper.
Logisch toch? Zo is de normale 21% BTW ook maar 17% van de gehele prijs inclusief BTW.CobieBertens schreef:Wat een misleiding bij de Mediamarkt...
De kale prijs zonder BTW is 100 euro. Daar komt 21% bij, dat is dus 121 inclusief BTW. Als je van 121 euro de BTW afhaalt, dan is dat inderdaad maar 17% van die 121 euro.