Die klantenkaart is niet de reden,doet AH niet..geloof nou maar dat er bedrijven zijn die gewoon bellen...ook als je nergens wat hebt ingevuld.ariesgirl schreef:Ik heb een klantenkaart van Albert Heijn, zou dat dan de boosdoener zijn? Hoe dan ook, ik vind het niet eerlijk dat ze beweren dat ik een "enquete" heb ingevuld want dat is niet waar. En ik vind het nog belachelijker als AH mijn gegevens doorgeeft aan derden die me daarna gaan lastig vallen met irritante telefoontjes zonder me daarvan op de hoogte te stellen. Als ik daarvoor een contract moet doorlezen met 3 pagina's aan kleine lettertjes in onbegrijpelijk Nederlands, dan zullen er heel veel mensen last hebben van deze ongewenste praktijken. En overigens ook heel vreemd, want mijn (geheime) vaste telefoonnummer geef ik nooit door en daar word ik dus ook gebeld.Barre Barry schreef:Nogmaals, door die enquette verkrijgen ze toestemming. Dan hoeven ze dus niet in het register te kijken.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nut van het Bel-me-niet register?
Re: Nut van het Bel-me-niet register?
Vrienden en bekenden hebben dat nummer, daarvoor is het een geheim nummer toch? Juist om te voorkomen dat ik lastig gevallen wordt door dit soort bedrijven.Barre Barry schreef:O, dus helemaal niemand heeft jouw nummer???? Waarom heb je dan een vaste telefoon??
Waarom moeten ze überhaupt proberen om je rotzooi aan te smeren via de telefoon? Als ik iets wil kopen ga ik naar een winkel en dan koop ik het. Ben al talloze keren doorverbonden na een gesprek met het bel-me-niet register, alles netjes doorlopen, aangegeven dat ik door niemand gebeld wil worden en een dag later belt er toch weer een. Van mij mogen ze die telefonische verkoop helemaal verbieden.
Werd tot 3x toe gebeld door Provea of zoiets (iets met lingerie). Drie keer doorverbonden naar bel-me-niet, 3x de riedel doorlopen en wéér gebeld. Toen heb ik gezegd dat ik 150 kilo weeg en aan die dame gevraagd of ze zich kon voorstellen hoe dat eruit ziet in een sexy kanten slipje ... nooit meer gehoord. Veel effectiever dus dan dat hele register blijkbaar.
-
Provea / Tono is geboefte dat alle regels overtreedt, zie o.a. https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... &start=140
Als je last blijft houden kun je ook nog een telefoon kopen die anonieme nummers kan blokkeren. Dit soort bedrijven belt altijd anoniem (je kan het telefoonnumer niet zien als nummermelding op je schermpje).
Als je last blijft houden kun je ook nog een telefoon kopen die anonieme nummers kan blokkeren. Dit soort bedrijven belt altijd anoniem (je kan het telefoonnumer niet zien als nummermelding op je schermpje).
-
Juist. En vrienden of bekenden vullen dus even een enquette in en gebruiken jouw nummer.ariesgirl schreef:Vrienden en bekenden hebben dat nummer, daarvoor is het een geheim nummer toch? Juist om te voorkomen dat ik lastig gevallen wordt door dit soort bedrijven.Barre Barry schreef:O, dus helemaal niemand heeft jouw nummer???? Waarom heb je dan een vaste telefoon??
-
Sinds ik in het belmeniet register sta, word ik bijna niet meer gebeld. De laatste tijd merk ik dat gevraagd wordt naar een persoon die hier niet woont. Als ik dat zeg bieden ze direct de "speciale aanbieding" aan mij aan.
Ik weet niet of dit een poging is het register te omzeilen, of dat iemand mijn telefoonnummer heeft gebruikt bij een enquete.
Ik weet niet of dit een poging is het register te omzeilen, of dat iemand mijn telefoonnummer heeft gebruikt bij een enquete.
-
Je hebt merkwaardige vrienden en bekenden, Barry...Barre Barry schreef: Juist. En vrienden of bekenden vullen dus even een enquette in en gebruiken jouw nummer.
-
Bottomline is: ALTIJD aangifte doen als je onterecht gebeld wordt. Als niemand klaagt blijven bedrijven het gewoon proberen, en daar heeft dan iedereen weer last van.
-
Zij ook.De Econometrist schreef:Je hebt merkwaardige vrienden en bekenden, Barry...Barre Barry schreef: Juist. En vrienden of bekenden vullen dus even een enquette in en gebruiken jouw nummer.
Relaties en vriendschappen kunnen stuklopen. Soms wil iemand wel eens wraak nemen.
-
Ik kan me er weinig bij voorstellen; een relatie of een vriendschap loopt stuk en vervolgens ga ik een lingerie enquete invullen? Ik weet het niet hoor, maar als ik opeens ongewenste marketeers aan de telefoon kreeg, zou dat toch niet het eerste zijn waar ik aan zou denken...Barre Barry schreef: Relaties en vriendschappen kunnen stuklopen. Soms wil iemand wel eens wraak nemen.
haha... alles kan natuurlijk, maar ik zou de oorzaak niet bepaald in die hoek zoeken inderdaad.
-
Natuurlijk niet. Die ongewenste marketeers zijn zo slim dat ze in staat zijn jouw mobiele nummer en geheime thuisnummer te gokken. Het is veel logischer om het in die hoek te zoeken.Moneyman schreef:haha... alles kan natuurlijk, maar ik zou de oorzaak niet bepaald in die hoek zoeken inderdaad.
Klinkt leuk, maar zo werkt het niet. Partijen die aangesloten zijn bij het Bel me niet register (en andere partijen hebben niet eens toegang... vergeet niet dat niet ieder bedrijf is aangesloten... het is een opgelegde zelf-censuur die moest voorkomen, dat de kamer hier meer drastische wetten voor zou uitvaardigen) bieden een lijst met telefoonnummers aan aan de 'bel me niet' applicatie en die filtert hieruit de mensen die niet gebeld willen worden. Je hebt dus nooit als bedrijf inzage in het register zelf!inburger schreef:
Ook ik word regelmatig gebeld. Laatst nog door een allervriendelijkst meisje over mobiele telefonie en zo. Toen ik haar vroeg hoe het zat met mensen die op Bel-me-niet stonden geregistreerd, en waarom ik nu toch gebeld werd, gaf ze toe dat die lijst nu juist wordt geraadpleegd om bestaande telefoonnummers te vinden en te bellen..! Misschien sprak ze haar mond voorbij, maar zo zei ze het echt!
Het bel met niet register voorkomt echter niet dat je
- Gebeld wordt door niet-aangesloten partijen
- De 'enquete truc' wordt gebruikt. Soms is het waar, soms is het echter ook absoluut gelogen dat er een enquete ingevuld zou zijn. Met name wat meer 'louche' call-centre partijen brengen vrolijk de kosten voor het filteren van de lijst bij de opdrachtgever in rekening en bellen gewoon alle nummers. Soms gaat het verder en wordt zelfs een hele enquete gefaket... dus een 'Direct Marketing' partij koopt ongefilterde adressen, voegt hieraan zelfbedachte enquetegegevens over 'jouw' interesses aan toe en verkoopt deze gegevens door aan geïnteresseerde partijen. Dit is nauwelijks controleerbaar!
- Bestaande klanten worden gebeld. Een bedrijf waar je een bestaande relatie mee hebt mag je altijd opbellen met het aanbod voor andere diensten, zelfs als je voor hen in het Bel me niet register staat.