LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongevraagde SMS die ongevraagd in rekening wordt gebracht

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
B.J. Verdoes

Ongevraagde SMS die ongevraagd in rekening wordt gebracht

Ongelezen bericht door B.J. Verdoes »

Ik krijg ongevraagd SMS berichten die mij ongevraagd á 1,26 euro per stuk in rekening gebracht worden door KPN. KPN weet niet wie de afzender is. KPN geeft een bedrijf Mobillion op maar dit bedrijf verwijst naar een ander bedrijf Mobile Bridges Ltd die ook de afzender niet weet maar wél tegen betaling wil helpen zoeken. Ik houd KPN aansprakelijk voor de schade wegens onzorgvuldigheid. De Geschillencommissie wil ook meewerken (ook tegen betaling) maar dat kan 4,5 maand duren.
Ik vraag mij af op welke schaal deze fraude plaatsvind en kan niet begrijpen waarom of KPN zich voor dit soort praktijken leent.

TdeHond

Re: Ongevraagde SMS die ongevraagd in rekening wordt gebracht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Alle providers werken hier aan mee omdat ze eraan verdienen.
KPN is niet aansprakelijk maar uiteindelijk degene die ze verzendt. Is deze niet aansprakelijk te stellen dan Mobile Bridges Ltd als degene via dit bedrijf verzendt.

GoldenIndy

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

Brief naar klantenreacties schrijven.

mKramer

Ongelezen bericht door mKramer »

Via Telfort is bij mij de laatste 2 maanden voor ongeveer 50 euro (excl Btw) in rekening gebracht voor premium diensten van nr 4777. per bericht 1.26 euro. Ongevraagd. Ik heb nooit contact gehad met dit nummer.
Op de rekening staan steeds 3 berichten op één tijdstip, terwijl ik maar een bericht op m'n telefoon zie. De laatsten soms 2 maal per dag. Als je zoekt op sms diensten 4777 zou je berichten kunnen krijgen over horoscoop, sneeuwberichten ed In de mijne stond iets over gratis SMS berichten. Als niet terzake heb ik ze weggegooid tot ik mijn telefoon- rekening zag. Via SMS diensten filter heb ik het stop kunnen zetten.
In discussie met Telfort krijg ik het antwoord dat zij de kosten moeten afdragen aan de betreffende dienst en ook wordt het bedrijf Mobillion genoemd met een 0900 nummer (waarschijnlijk weer kassa)
Volgens mij zit er een link met het nr 9988
Ik weet niet waar ik klachten hierover neer kan leggen, er is een gedragscode SMS diensten Ben nog aan het uitzoeken wat ik daarmee kan. Je wordt gewoon bestolen via je telefoon, dat kan toch niet en als je als klant aangeeft dat je niets gekregen hebt voor het geld zou je provider niet moeten betalen.
M Kramer

TdeHond

Ik zou de kosten declareren bij Mobilion. Alleen al bij de eerste mogelijkheid staat al dat diverse klanten gebruik maken van deze dienst.
Laat Mobilion maar vrij geven welke "affiliate" u lijkt te bestelen.

Bobbelientje

Ongelezen bericht door Bobbelientje »

Ook wij ons hebben ze bestolen, het gaat om nr 4777 en 4269 en in totaal om 36,85 ex. btw . Voor 3 keer per week 3x op hetzelfde tijdstip een raar berichtje.
Ik heb op de site sms gedragscode gekeken en ben ook achter de provider Mobilion gekomen. Heb een een sms gestuurd (want inderdaad het 0900 nummer is peperduur om te bellen) en kreeg daar een bericht op terug dat eht niet verzonden was. Gemaild en daar het zelfde laken een pak. Het is (voorlopig) gestopt?

In maart van dit jaar ook al voor ruim 80 euro bestolen, toen ging het met andere nummers.
Maar waar kunnen we naar toe om ons geld terug te halen? Telfort, de provider we weten eht niet. Wie heeft er tips?

TdeHond

Als u niet de daadwerkelijk afzender c.q. affiliate kunt vinden dan bij Mobilion terug vorderen.

Henny16

Ongelezen bericht door Henny16 »

Heeft er al ooit iemand deze illegaal in rekening gebrachte kosten terug gekregen?
En is het verstandig om de sms die je krijgt bij afmelden van 6464 met OK te beantwoorden? Ze kunnen dat net zo gemakkelijk weer vervormen tot een OK voor hun diensten.
Is de bevestiging "Je bent nu geblokkeerd voor al onze diensten" wel een garantie dat het echt stopt? Ik kreeg de berichten al nooit en zie het dus pas op de volgende factuur als het nog steeds niet opgelost is.

Meredith0508

Ongelezen bericht door Meredith0508 »

Vandaag kreeg in een factuur van Telfort binnen, waarop mij kosten in rekekning worden gebracht van nummer 4777 ter waarde van 37.80 ex btw. Deze zogenoemde kosten vallen onder het kopje premium diensten.
Na bestudering van mijn specificaties, zag ik dat deze kosten begonnen op 14 november met 3 smsjes van hetzelfde tjidstip terwijl ik mij in het buitenland bevond. Zo is dit door gegaan tot 12 december, afgaand op mijn factuur. In die periode zat ik 2 weken in het buitenland en momenten dat ik de smsjes zou moeten hebben verstuurd aan het werk ( In het ziekenhuis loop je niet met je mobiel op de afdeling met allerlei kwetsbare apparatuur).
Nou is mij opgevallen dat ik sinds de week van 17 november smsjes van nummer 9988 kreeg met de vermelding over een extra week gratis msn voor op mijn mobiel.
Punt 1 had ik geen telefoon waarop deze diensten uitgevoerd kunnen worden (msn),
Punt2 heb ik mij nooit voor zo iets dergelijks aangemeld,
Punt3: staat er vermeld dat ik gebruik heb gemaakt van premiumdiensten, terwijl ik nooit smsjes van dit nummer heb ontvangen.
Na wat research deze middag ben ik meerdere klachten tegengekomen en heb ik gezien welke diensten afkomstig zijn van nr 4777. Ik heb van geen van deze diensten een sms gehad, nogmaals!
Ik heb inmiddels al 1,5 uur aan de telefoon gehangen met Telfort klantenservice en Mobillion B.V.
Copernicuslaan 30
Postbus 554
6710 BN Ede
tel.: +31 318 64 88 33
fax: +31 318 64 88 39
Kamer van Koophandel: 33141708.
Ik ben u ten einde raad, aangezien ik nog steeds niemand gesproken heb! Hoe kan ik mij afmelden allereerst en hoe kan ik dit terug draaien aangezien mijn factuur pas op 29 december wordt afgeschreven?
Vriendelijke groeten, een wanhopige jonge dame.

Quiny

Ongelezen bericht door Quiny »

Hallo, ook ik wordt dagelijks bestookt door iemand met nr 7880.
Op zich lijken het zeer onschuldige vriendelijke berichtjes, ik heb al mijn seniorenleeftijd bekend gemaakt, maar hij/zij blijft doorgaan. Geef nu maar geen reactie meer. Stopt het vanzelf wel.
omdat ik daarvoor ongewenst DIENSTBERICHTEN ontving heb ik gegoogled en zo ben ik bij [email protected] en [email protected], via hun kreeg ik een aantal 4 cijfrige nummers die ik dan STOP moest sturen. Ik denk daaronder ook het nummer 7880 heeft gezeten. Maar ik bengelukkig welvan de ongewenste DIENSTBERICHTEN afgekomen.

SandraMoes

Ongelezen bericht door SandraMoes »

Waarom dit bericht? Nou...er zijn mensen zo hier te lezen die ge sms't en gemaild hebben naar een sexdating.
Deze mail's en smsjes worden beantwoord door operators.
Dus het meisje bestaat niet, en je zult haar nooit ontmoeten.
Ik heb daar 3 weken gewerkt als operator, en ben er mee gestopt,omdat ik het niet meer aan kon, en mijn geweten begon te knagen

RTL 4 teletekst CHAT 484 en de ERO-CHAT 485 en de maildienst is fake!!
Inderdaad is op die chatpagina's 90 % Fake en 10 % klanten.
Ze pappen met je aan om je prive te lokken naar de sms-dienst.

Zijn er gedupeerden die Hyves hebben? Voeg je maar toe.
http://smsgedupeerden.hyves.nl

Liefs Sandra.

Gesloten